bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Studený start + Chcípnutí
19.5.2020 v 08:08
Zdravím vás! Lidi, chci se vás zeptat na jednu „drobnost“. Na motorce se mi dějou dvě věci:

1) Mýmu bajku nedělají dobře studený starty. Otočím klíčkem, začnu startovat, motorka točí, plive do výfuku, točí, plive a pořád dokola (viz TOTO video). Přestanu, vypnu klíček, zapnu klíček a znovu, vše se opakuje. Potom chytne a není sebemenší problém (cca po 15-20s točení startéru). Jakmile jednou nastartuju, tak už startuje na ťuk, bez sebemenšího problému. Baterku jsem nabíjel, takže ta je nabitá. Je ale 6 let stará, tak už asi nebude v top kondici. Na netu jsem četl, že by to mohly být ventilové vůle mimo tolerance (chtěl jsem to nechat na konec sezóny, ale jsem trošku podělanej, abych to nepodělal), co myslíte?

2) Pak se mi děje ještě jedna věc a to je to, že jakmile nastartuju, nechám motor běžet, na plyn nesahám, tak motor cca 20 vteřin běží, pak klesnou otáčky a motor zdechne. Když znovu nastartuju, tak motor běží už bez sebemenšího problému a nic se neděje.

Nevím, jestli by mohly být oba dva problémy nějak propojené, to se chci zeptat vás. Napadlo mě, jestli by třeba to zdechnutí nemohla dělat ta baterie (která je dost možná už hotová) - nějaká změna napětí, odporu, nevím. Co ty ventily, jak jsem už zmiňoval, myslíte, že by mohly toto ovlivňovat? Svíčky měněny 8 000 km nazpět, filtr také (teďka čištěn).

Jinak při jízdě vše ok, bez sebemenšího problému, vše běží jak má.

Díky všem za rady!

1 reakcí na tento příspěvek Studený start + Chcípnutí

19.5.2020 v 09:44 | Nahoru | #1
Kafoholik: obávám se, že obrázky jsou z jiné motorky, můj airbox vypadá takto (žádné dva kabely tam nemám, pokud dobře koukám):



Ten "air temperature sensor" jsem již kontroloval, nezdá se, že by byl mastný či poskozený atp. - nějaká stručná diagnostika je zabudovaná v palubním počítači a je tam možnost kontroly tohoto sensoru, ale žádná chybová hláška u něj není.



Duk-MZ: ano, to by mohlo všechno vyřešit, možná to tím bude. Otázka - nemohla by ta baterka potenciálně způsobovat i to chcípnutí (třeba změna napětí, odporu atp., či tak něco)?

(reakce na) Studený start + Chcípnutí

19.5.2020 v 10:04 | Nahoru | #2
Metudecek> Jasný nemůžem vědět jaký máš rok, tohle má být 08-16 , ale určitě jsou tam změny.
Ty vodní čidla jsou ( mají být) pod airboxem , asi spíš kouknout zboku.

Ale, těch 8 V je opravdu málo, takže bych tu baterku zkusil. Dneska je to tak na dva tři roky a je po ní. Dvouválec navíc má brutální hup, to přehodit přes kompresi je pro starter fakt hodně práce... Ale když už běží, zhasnout by neměla, to už krmí altík a je to stabilní. Proto se obracím na tu teplotu

Naposledy editováno 19.05.2020 10:05:40
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Podvozek aprilia dorsoduro 750 Aprilia Dorsoduro 750 MTTM22 5 26.2.2024 v 18:08 papin01
Aprilia Dorsoduro 750 - únik oleje Aprilia Dorsoduro 750 M0891557 3 27.11.2023 v 14:33 ThePes
Aprilia Dorsoduro 750 - těsnění mez... Aprilia Dorsoduro 750 FestikCZ 1 24.8.2023 v 20:38 FestikCZ
Aprilia Dorsoduro 750 - zdechání mo... Aprilia Dorsoduro 750 FestikCZ 18 21.8.2023 v 21:31 FestikCZ
odešlo olejové čerpadlo Dorsoduro Aprilia Dorsoduro 750 sleha 5 8.6.2023 v 21:54 X-tra-X


TOPlist