motozem_rijen





Téma: dobíjecí proud
24.4.2020 v 21:23
Ahoj lidi, zajímalo by mně kolik proudu by měl dávat alternátor do baterky. Přo měření mi dává 13,6 - 13,8 V. Je to v pořádku? Mám za to že by měl dávat 14,5V ale možná se mýlím. (u auta to tak je)
Dík za odpověď.

dobíjecí proud

24.4.2020 v 21:29 | Nahoru | #1
Zdarec , mám napíchlý měřák KOSO a většinou mě to ukazuje 13,8 - 13,9 V .

1 reakcí na tento příspěvek dobíjecí proud

24.4.2020 v 21:48 | Nahoru | #2
Volt = napětí
Ampér = proud
to jen pro upřesnění

(reakce na) dobíjecí proud

24.4.2020 v 22:03 | Nahoru | #3
X-Blade> A rada???Žádná!!!

To jen pro upřesnění

dobíjecí proud

24.4.2020 v 23:58 | Nahoru | #4
Ukecal jsi mě , nabíjecí napětí by mělo být 13,8-14,4V
Těch 13,6 by nemusel být problém záleží jak je baterie vybitá a jaký odběr má zbytek elektro instalace, napětí by mělo stoupat jak se bude baterie dobíjet.( samozřejmě na delší trase ne u popojíždění kdy se pořád startuje)

2 reakcí na tento příspěvek dobíjecí proud

25.4.2020 v 02:30 | Nahoru | #5
Dotaz zní "kolik proudu?.
Tak odpověď je 30A (víc ti totiž nedovolí pojistka).
Při běžných stavech vybití baterie to bude do 28A.

(reakce na) dobíjecí proud

25.4.2020 v 07:35 | Nahoru | #6

combust píše: Dotaz zní "kolik proudu?.
Tak odpověď je 30A (víc ti totiž nedovolí pojistka).
Při běžných stavech vybití baterie to bude do 28A.


Snad radsi nic....

dobíjecí proud

25.4.2020 v 08:14 | Nahoru | #7
Je pravda že píše kolik proudu, ale měří napětí. Pokud neví jaký je rozdíl mezi napětím a proudem tak pochybuji že má klešták nebo něco čím změří proud.(nemyslím to ve zlém) Protože dál už udával hodnoty jen ve voltech tak předpokládám že se ptá na napětí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobíjecí proud

25.4.2020 v 08:34 | Nahoru | #8

combust píše: Dotaz zní "kolik proudu?.
Tak odpověď je 30A (víc ti totiž nedovolí pojistka).
Při běžných stavech vybití baterie to bude do 28A.



Naprostá blbost vývod z aku se nejistí.

Naposledy editováno 25.04.2020 08:41:45

dobíjecí proud

25.4.2020 v 09:11 | Nahoru | #9
Aku si veme takový proud jaký je jeho vnitřní odpor čím starší aku tím se odpor zvětšuje. Odpor je v hodnotách u aku 14Ah 6 mili ohm u nového aku a u starého na hranici použitelnosti
13mili ohm. Alternátor dá max proud podle vinutí, čím silnější drát tím větší proud.Občas hlavně u starších moto není na závadu zkontrolovat připojení kostry - pól aku
a konektory na trase alternátor, reguláto, aku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobíjecí proud

25.4.2020 v 09:17 | Nahoru | #10

kratkej01 píše: Naprostá blbost vývod z aku se nejistí.


Vývod z aku se jistí. Hlavní pojistkou.

(reakce na) dobíjecí proud

25.4.2020 v 09:22 | Nahoru | #11
1100Virago>
Pro startování???
Jenom pro přístroje to ano..

Naposledy editováno 25.04.2020 09:23:51

dobíjecí proud

25.4.2020 v 09:41 | Nahoru | #12
kratkej01:Prvotní dotaz zní "kolik proudu by měl dávat alternátor do baterky?" Jedna z odpovědí "Tak odpověď je 30A (víc ti totiž nedovolí pojistka)." O startování tam tím pádem nejde.

dobíjecí proud

25.4.2020 v 12:42 | Nahoru | #13
Je to spodni hranice dobijeni, zmer kolik leze z regulatoru, jestli tam bude vic tak zkontroluj konektory nebo dej regl primo na baterku. Me se ve svazku ztracel 1V. Navod jak zmerit dobijeni tu najdes i v sekci clanky.

dobíjecí proud

25.4.2020 v 18:42 | Nahoru | #14
Kurňa tak snad když borec píše ,že mu měřák ukazuje 13,6 - 13,8 V tak myslel napětí ne ? Jako " třeba " elektro laik " až tak nerozlišuje termíny " proud a napětí , tak netřeba dělat vopičky .
Kdyby napsal kolik šťávy to hrne do baterky ? Mě 13,6 - 13,8 V , tak by se zase řešila " šťáva " a moštování ?

Jinak desetina Voltu sem , desetina Voltu tam - obyčejné měřáky mnohdy až tak přesné nejsou a záleží jaký měřák použil - tedy výsledné měření - skutečné může být OK . I ten můj https://www.novelmo...y-voltmetr-d5791.htm ukazuje o 0,2 V méně než "pořádná - lepší mašinka " , ale jako na prvotní info je zcela dostačující .

edit. Napsal jsem pičovinu - ne o 2 V ! - správně je ...ukazuje o 0,2 V méně.....opraveno .

Naposledy editováno 29.04.2020 20:11:39

dobíjecí proud

26.4.2020 v 06:43 | Nahoru | #15
Pro puntičkáře upravuji, protože jsem laik a v elektrice se vyznám tolik že když se chytnu drátu tak dostanu pecku sděluji že se ptám tedy na NAPĚTÍ které leze z alternátoru do baterie. U auta to zpravidla dělá 14,5 V ale u motorky mi to ukazuje jak jsem psal 13,6 - 13,8 V. Proto se dotazuji zda je to normální hodnota nebo je nižší než by měla být. Nerad bych o5 zůstal někde trčet s vybitou baterii jelikož jak je u cbf normální tak bez baterie jednoduše nejede ( což je mi taky záhadou, zkusil jsem to na garáži, že jsem nastartoval mašinu a posléze odpojil baterii a motorka okamžitě zhasla - tzn že alternátor nedodává dostatek energie pro chod motoru.) A nebo je něco špatně.

dobíjecí proud

26.4.2020 v 10:09 | Nahoru | #16
Motorky neumi jezdit bez baterie vetsinou. A jak jsem psal zmer kolik leze primo z reglu

dobíjecí proud

26.4.2020 v 10:21 | Nahoru | #17
lukasnoe: Při rozsvícených světlech je těch 13,8V normální hodnota. Alternátory u motorek nebývají tak "tvrdé" jako u auta, protože pracují na trochu jiném principu a regulace je odlišná.
Ale odpojením baterie za chodu motoru si koleduješ o zničení regulátoru. Ten totiž potřebuje baterii jako zátěž. Bez ni musí veškerou nadbytečnou energii "sežrat" sám, a na to nebývá dimenzovaný. Takže buď rád, že motor hned zhasnul.

1 reakcí na tento příspěvek dobíjecí proud

26.4.2020 v 16:52 | Nahoru | #18
Tak díky za osvětlení mého dotazu a rady. Zase jsem o něco chytřejší

1 reakcí na tento příspěvek dobíjecí proud

28.4.2020 v 22:25 | Nahoru | #19
to kratkej01: Schéma zapojení cbf1000 (Viz manuál, zlehka mi to připomíná kámoše kterýho jsem zprdnul že mi svojí cbf1000 v noci pálí světlem do zrcátek a že si neumí seštelovat světla, pročež mi tvrdil že to nic takovýho nemá, až jsem ho donutil vytáhnout manuál...).
to Malp: 1) Terminologii je třeba pilovat (bo bez toho je z toho bordel) a aspoň to má trochu edukativní dopad na tazatele. . 2) Jestli měřák při měření napětí okolo 13V ukazuje o 2 volty jinak tak je s přesností skoro 20% mimo. Jako chápu že manželce se vysvětlí že takhle vypadá 20cm (+/-4cm) ale u strojů to většinou není optimální strategie. I třídigit měřák 0-100V za 3 doláče z aliexpressu měří přesněji (jen je třeba ho zkalibrovat).
to husq701: Sorry, bylo to silnější než já.
to lukasnoe: Vezmi voltmetr a změř napětí na baterce při vypnutý motorce (mělo by být výše než 12,5V,viz. google-sulfatace atd.). Pak proveď to samé při zapnutém zapalování a světlech (pokud to poklesne pod 12V tak je baterka špatná nebo vybitá). Pak to změř při nastartovaný a vypnutejch světlech na volnoběh a pak při zvýšených otáčkách (3000rpm stačí). Napětí by mělo být vyšší než to co jsi naměřil před startem. Běžně to drží na těch 13,8V-14,4V ale aktuální stav se odvíjí od spotřeby zapnutých spotřebičů a kondice akumulátoru. Pokud tam naměříš přes 14,5V tak zkontroluj regulátor.

Naposledy editováno 28.04.2020 22:26:37

(reakce na) dobíjecí proud

28.4.2020 v 22:42 | Nahoru | #20

(reakce na) dobíjecí proud

29.4.2020 v 20:18 | Nahoru | #21
combust> Koukám kde jsi přišel na ty šílený .....% mimo .. a moje chyba ! Opraveno - editováno - chybička , která se stane tak maximálně jednou za deset let . Samozřejmě oproti firemnímu mulťáku kecá Koso o 0,2 V nikoli o 2 V .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CBF 1000F závada Honda CBF 1000 FJRPEPA 12 26.8.2020 v 15:33 Aldamore73
Hvízdání/pískání - nesouvisí s moto... Honda CBF 1000 Petr_V 14 2.6.2020 v 20:49 Volanek
Volba pneu [1, 2] Honda CBF 1000 lukasnoe 32 29.5.2020 v 09:05 Dawe-Rc
Koupit Triumph Tiger 1050?? Honda CBF 1000, Triumph Tiger 1050 killerrebel 29 28.5.2020 v 12:44 Vrabi
Koupě Cbf 1000 Honda CBF 1000 Jenda68 28 22.5.2020 v 20:07 Malp

TOPlist