bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Oprava uložení vačky
Máte někdo tip na někoho šikovného, kdo by si s tím poradil?
Je to spíš hnusný než že by chybělo nějak moc materiálu (akorát se materiál proběhl párkrát dokola), vůle je tam 0.05 mm. Přesto bude potřeba před svrtáním něco dovařit, protože jsou tam jen dvě desetiny prostoru na budoucí seřízení ventilů.



(Ano, je to ten špagetožroutskej kepl. Ano, vidím že hrnky a vačky jsou na vyhození. Ano, koupil jsem druhou hlavu, přesto to chci zkusit nechat opravit, pokud to bude za rozum a v rozumný kvalitě.)

Ď!

Naposledy editováno 06.10.2023 10:06:42
Předchozí
1 2
Následující

Oprava uložení vačky

22.4.2020 v 16:00 | Nahoru | #1
jediny co me napada je prebrousit o tech 5-8 stovek obe strany trnem, a nechat to u fialy natvrdo naeloxovat.. ta vrstva tu necelou desetinu udela a je fakt dobre oteruvzdorna.. akorat fiala je od nejaky doby debil a nebere maly (nekdy ani velky) zakazky, no a nebo to projet o pet desetin a vypouzdrovat bronzem treba... kazdopadne druha hlava by byla jistota, to bezdebat, stejne nakonec skonci jako tahle kdyz to tak vidim

Oprava uložení vačky

22.4.2020 v 16:09 | Nahoru | #2
Snad nedopadne, tohle s největší pravděpodobností vzniklo chybou lidského faktoru (krom těch vaček a hrnků, to je problém na straně výrobce, který o něm už dvacet let ví a dvacet let má v píči.)

Oprava uložení vačky

22.4.2020 v 16:12 | Nahoru | #3
bys mohl vedet ze tyhle veci fungujou jenom v italii, jenom v lete, a jenom za prihodne konstelace saturnu s uranem

Oprava uložení vačky

22.4.2020 v 16:12 | Nahoru | #4
A na futro tam asi nebude místo, jsou tam šrouby, a 0.5mm se tam namotá jak papír od sekaný.

Oprava uložení vačky

Skvělá odpověď, děkuji! 22.4.2020 v 16:16 | Nahoru | #5
Opravy hlav Pejšek u slanýho,opraví opravdu všechno,dělá to přes dvacet let,opravdu to udělá plnohodnotně,tohle pro ně nic nebude,viděl jsem už mnohokrát jejich práci.

http://www.autopejsek.cz/

Naposledy editováno 22.04.2020 16:17:34

2 reakcí na tento příspěvek Oprava uložení vačky

22.4.2020 v 16:48 | Nahoru | #6
Tříválcový Bajaj? To mi nejde do palice! Značkuju.
Kdyby to ten Pejšek fakt uměl, tak bych rád viděl ten nástroj, kterým se do té hlavy pustí, aby měl všechny čtyři ložiska souose a v rozměru.

1 reakcí na tento příspěvek Oprava uložení vačky

22.4.2020 v 18:01 | Nahoru | #7
A co srazit 0.10 s celého vršku hlavy, 0.10 z toho vršku a teoreticky by tam bylo místo na obrobeni nových děr. Těch 0.10 jen odhad.. Pokud by to tedy dovolila vůle ventilů..ještě mě tak napadlo, zda třeba federal nebo glyko nedělá ložiska, jak má třeba oktavia na vackach..a projet díry. Ale to už asi vymejsim moc.

Naposledy editováno 22.04.2020 18:04:04

(reakce na) Oprava uložení vačky

22.4.2020 v 18:12 | Nahoru | #8
Kohlstein>
Dá se to , nejspíš používají ruční stružení jedním nástrojem všechny najednou. Buď speciálním, nebo se dá i stavitelným, kdo to umí. Hřídel se pak musí nanést a obrousit na správný rozměr a drsnost, aby to drželo olej.
Tvrdochrom je problém, musí se to obrousit a může se pak loupat, a je tam ta vodíková křehkost... v LOM Malešice se naprašovalo tvrdokovem, to bylo lepší, určitě to někdo dělá i jinde. Nějaká nástrojárna bude vědět, používají naprašování taky

Ale jestli se to vyplatí, těžko říct.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava uložení vačky

22.4.2020 v 18:20 | Nahoru | #9

karavanista píše: A co srazit 0.10 s celého vršku hlavy, 0.10 z toho vršku a teoreticky by tam bylo místo na obrobeni nových děr. Těch 0.10 jen odhad.. Pokud by to tedy dovolila vůle ventilů..ještě mě tak napadlo, zda třeba federal nebo glyko nedělá ložiska, jak má třeba oktavia na vackach..a projet díry. Ale to už asi vymejsim moc.



No, dobrá verze, akorát v té dělící rovině to nezavřeš o tolik, asi by musel ubrat celkem i dost... O vůle bych se nebál, dříky ventilů můžeš líznout o dost v případě potřeby, stejně jako když srovnáš sedla a přebrousíš ventily, to už je stejný problém.

Edit, rozvod bude volnější pak

Naposledy editováno 22.04.2020 18:22:58

Oprava uložení vačky

22.4.2020 v 18:39 | Nahoru | #10
Takhle z obrázku těžko poznat, kolik tam bude. Variatn je dost a dost, pak už je to o penězích, zda to stojí za to...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava uložení vačky

22.4.2020 v 21:51 | Nahoru | #11
Kohlstein> za těma kolama jsou půlměsíčky, úplně stejně jako ve fabrice

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava uložení vačky

22.4.2020 v 21:52 | Nahoru | #12
Kafoholik> o vůle jde, protože mezi dnem hrnku a miskou pružiny je 0.3mm, dřík je níž než miska

(reakce na) Oprava uložení vačky

22.4.2020 v 22:14 | Nahoru | #13
FiZzeR> to je divný, jako že kdybys dal o 3 desetiny menší podložku, tak se hrnek dotkne misky jo??

Dříky vždycky končí níž u takto řešených zdvihátek, jinak by tam jaxi nedržely podložky...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava uložení vačky

22.4.2020 v 22:20 | Nahoru | #14
FiZzeR> To jo, ale jde o to, že ta vrtací tyč bude letmo a ostří poskakovat po návaru. Ale pak mě napadlo, že na opačné straně by šla do stěny provalit díra a tu vrtací tyč podepřít. Nějaké gumové ucpávky, třeba z těsnění z auta, by se do toho snad daly vrazit.

2 reakcí na tento příspěvek Oprava uložení vačky

22.4.2020 v 22:26 | Nahoru | #15
S tim navarovanim bych to nevidel. To spis liznout ty dosedaci plochy a projet vystruznikem, pripadne to same po několika krocích. Ale treba odborník bude vedet, k pejskovi to ma Fizzer kousek, zkusil bych ho. Nam na kroskach opravoval kde co, ale dost casto to selže znova a jsou veci do kterých se mu nechce.

Ono jezdi kde co, takze jsem mozna moc vystrasenej, ale ja bych takovej hokus pokus v motorce asi mit nechtel. Ono jako by nestacilo, ze se tam vacka točí primo v hliníku

(reakce na) Oprava uložení vačky

22.4.2020 v 22:59 | Nahoru | #16
assassin> spíš v oleji, pokud někdo nenechá volný překlady. A hliník (resp. jeho povrchová zoxidovaná vrstvička) je vcelku dobrej ložiskovej matroš, vždyť se používá i na povlakování kluznejch ložisek i tam kde nejsou rovnou součástí hlavy... Každopádně vzhledem k tomu jak je tam řešenej přívod oleje bych byl radši za bronzový futýrko...

Zkusím to s ním probrat, uvidíme co mi poví.

Naposledy editováno 22.04.2020 23:00:49

(reakce na) Oprava uložení vačky

22.4.2020 v 23:24 | Nahoru | #17

assassin píše: ....Ono jako by nestacilo, ze se tam vacka točí primo v hliníku



Tak, v hliniku se to točí ve většině případů, ani si snad nevybavuju jestli něco má na vačici šály... Kluzné uložení tvrdá měkká je v cajku, se správným povrchem a vůlí. Akorát že to nejde rozumně opravit.
I Suzuki DR a spol na tohle trpěly hodně. Většinou to zaviní blbá dodávka oleje, nebo hustej olej co lidi někdy dávají když to začne brát přes kruhy. Vačky jsou nejdál od čerpadla a odserou to nejvíc.

1 reakcí na tento příspěvek Oprava uložení vačky

22.4.2020 v 23:44 | Nahoru | #18
Kafoholik> jo, ze se to tak pouziva vim, ale spis jen, ze to je tak nejlevnejsi. ze by bylo ulozeni ocel hlinik neco extra super si nemyslim.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava uložení vačky

23.4.2020 v 00:04 | Nahoru | #19
Kohlstein> ve fabrice to struží taky letmo uloženým nástrojem, to se nehne.

Párkrát jsem na to ukecal kamaráda na souřadnicové vrtačce, měl pomocnou upínací desku 90 stupňů na stůl a šlo to. Ale on věděl jak si má nechat nabrousit výstružník, protože už to dělal a mašinu měl svou na kterou 20 let nikdo jinej nesáhl...
Živily ho formy, tam jsou taky slepý díry s vysokou přesností a dlouhý.

Jenže dneska už tihle fachmani sou v důchodě a nebo už jen dávají práci svým zaměstnancům a nikomu se moc nechce do takovejch kšeftů za půl darma

(reakce na) Oprava uložení vačky

23.4.2020 v 00:19 | Nahoru | #20

assassin píše: Kafoholik> jo, ze se to tak pouziva vim, ale spis jen, ze to je tak nejlevnejsi. ze by bylo ulozeni ocel hlinik neco extra super si nemyslim.



Ale jo, levnější , lehčí, míň trablů s dilatacema . Ten matroš je dneska super, kvalitní lití a přesná výroba... Zásadní význam má olej a struktura povrchů, aby olej fungoval.
To je důvod, proc často oponuju lidem co radí někomu aby změnil olej proti manuálu. Nebo ze výměna počká protože olej není černej... Pak to nefunguje jak to někdo spočítal a takhle to dopadne.

(reakce na) Oprava uložení vačky

23.4.2020 v 08:26 | Nahoru | #21

Kafoholik píše: Kohlstein> ve fabrice to struží taky letmo uloženým nástrojem, to se nehne.


Vím, jak se to dělá v seriové výrobě, dokonce jsem měl kdysi tu čest takový speciální výstružník spoluvyvíjet. Jenže tomu finále předchází několik přípravných výrobních kroků a odlaďování technologie, kterému padne za oběť spousta kusů.

Oprava uložení vačky

25.4.2020 v 18:22 | Nahoru | #22
Tak makovici jsem právě vycukl. V pondělí zkusím toho Pejška, ale hodily by se mi ještě nějaké další tipy
Ideálně teda někdo kdo by to dokázal vyvložkovat futýrkama.

Oprava uložení vačky

Skvělá odpověď, děkuji! 25.4.2020 v 18:29 | Nahoru | #23
Davna historie, doporucovali Pavlicka.

Oprava uložení vačky

15.6.2020 v 11:26 | Nahoru | #24
Tak Pejšek moje prachy nechce

Teď zkusím toho Pavlíčka

Oprava uložení vačky

15.6.2020 v 15:11 | Nahoru | #25
... tak ten rovnou přiznává že nedokáže.

Čili hledám dále. Díky za další tipy

Oprava uložení vačky

15.6.2020 v 16:24 | Nahoru | #26
Tak výstružníkáři utřeli ...
Taky jsem si našel obrázek rozvodu a už chápu, jak to máš s tou mezerou 0,3mm. Podložky tlusté 1,6mm minimálně, píšou

Obrázek je pro F4, ty to máš jednodušší, že na F3 jsou ventily paralelně.
Navrhuju navařit opatrně TIGem a někde v nástrojárně na hloubičce elektrodou zahloubit, brusnou pastou dolapovat povrch. Levné to nebude, 4 ložiska znamenají 8x hloubení (hlava a vršek zvlášť), plus elektrody. Když budeš dělat psí oči a nebudeš chtít papír, tak by to mohlo za desítku být hotové. Ale jestli už máš novou hlavu, asi bych s tím počkal.

Oprava uložení vačky

15.6.2020 v 16:30 | Nahoru | #27
Mám novou hlavu s kterou už drandím, ale mám taky navíc všechny související díly (vačky a hrnky), tak bych ji chtěl spravit a střelit dalšímu podobně postiženýmu zoufalcovi, aby se mi z tý pekelný rakety na kterou ten špás vyšel aspoň něco vrátilo...

Naposledy editováno 15.06.2020 16:31:10

Oprava uložení vačky

15.6.2020 v 16:37 | Nahoru | #28
jako ono moc materiálu nechybí (je tam všechen, ale namotanej asi pětmiliardkrát dokola), podle mě to na fotkách vypadá hůř než v reálu... kdyby se daly najít nějaký servisní limity, tak by se vidělo - teď je tam vůle 0.05, bohužel v manuále krom měření vůlí "thickometrem" a podobnejch perel nic užitečnýho neni, ale jiný motorkový motory s předpokládám podobným průměrem uložení vačic předepisujou až 0.15. Tak to možná nechat prohnat výstružníkem na vůli 0.10, jak by to vypadalo... těžko říct.

e.: a co je důležitější, tak je ta činná plocha v tom překladu (protože proti ní působí síly od vaček), kterej sám o sobě snížit jde. tak kdyby se nechala ta vymletá plocha v hlavě bejt, snížil by se překlad a vyvrtalo by se to podle zdravýho uložení...? Akorát teď najít někoho, kdo na to neni línej.

Naposledy editováno 15.06.2020 16:42:20

Oprava uložení vačky

15.6.2020 v 22:21 | Nahoru | #29
Fireblade 1995 - oil clearance 0,020-0,062mm, service limit 0,10mm, měřeno pomocí plastic gauge smáčknuté mezi hřídel a díru.
CBR 600F 2001 - 0,030-0,072mm, limit 0,010mm
VTR1000 - 0,020-0,062mm, limit 0,088mm
FZ09, ať je tříválec - 0,028-0,062mm při průměru hřídele 24,46-24,47mm a průměru díry 24,50-24,52mm
Akorát chybí ty tři maličkosti - sehnat mašinu, výstružník a fachmana, co zaručí rozměr a souosost.

1 reakcí na tento příspěvek Oprava uložení vačky

16.6.2020 v 09:12 | Nahoru | #30
Tak třeba desítka ninja 04/05 má těch .15 (Koukal jsem do manuálů co mám doma v pc ) A osmikilo zed má .16 (všechno servisní limity, standard je samozřejmě tak třetina z toho)

Akorát chybí ty tři maličkosti - sehnat mašinu, výstružník a fachmana, co zaručí rozměr a souosost.



A proto jsem tady

Naposledy editováno 16.06.2020 09:16:13
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Budoucnost MV Agusty [1, 2] MV Agusta F3 675, MV Agusta Brutale 800, MV Agusta F... Kohlstein 41 16.3.2024 v 19:26 Kohlstein
Svařování plastů samodomo MV Agusta Brutale 800 FiZzeR 14 18.8.2023 v 06:43 assassin
Texa diagnostika [1, 2, 3, 4] MV Agusta Brutale 800 FiZzeR 103 21.12.2022 v 20:06 Kocoure
vonkajsia teplota vs zmena podvozku MV Agusta Brutale 800 tonyboy 10 3.8.2022 v 05:06 tonyboy
Z lesa na silnici MV Agusta Brutale 800 DejvMars 14 14.5.2022 v 21:59 tempest


TOPlist