Originální díly PARTSDEPOT





Téma: Budoucnost MV Agusty
Majitel MV Agusty Timur Sardarov dal rozhovor časopisu Motociclismo, a protože se u nás neobjevil, dávám odkaz na článek o 4 stránkách . Nastínil budoucnost MV Agusty, s mladým Castiglioni už jen v roli poradce, tady jsou hlavní body:
- MV Agustu se mu podařilo v roce 2019 finančně (a morálně) stabilizovat, aby nich neutekli všichni dodavatelé a prodejci
- MV si bude možné objednat přes web i po telefonu a připraví ji vybraný prodejce (s plnou podporou, aby nepřišel zkrátka)
- zákazník bude mít zaručený okamžitý servis a náhradní díly (jako to bývalo zvykem v 80. letech za Cagivy)
- za poslední tři roky prodali celkem 8000 motorek. Cílem je 25 tisíc motorek ročně do 5 let.
- spolupráce s Čínou je nevyhnutelná, budou tam vyrábět novou řadu o objemu 350ccm (osobně myslím do 450ccm / 35kW ?)
- má přijít nová 950ccm řada (že by tříválec? A čtyřválce by skončily?)
- Cagiva bude pro příště malé moto s elektropohonem 4kW. Větší elektro je neprodejné z důvodu ceny a malého dojezdu.
- ve sportu se soustředí na Supersporty, jejich 675ccm tříválec je lepší, než ostatní 600ccm čtyřválce. Účast týmu v Moto2 je zbytečně drahá záležitost (motor je Triumph, výrobce motorky nikoho nezajímá).
Překlad do češtiny, místy kostrbatý.
Předchozí
1 2
Následující

Budoucnost MV Agusty

29.1.2020 v 21:51 | Nahoru | #1
Všechna rozhodnutí mají vycházet z průzkumu trhů, aby měli jasno, co se kde prodává a za kolik. Fenomén BMW GS je nutí postavit Adventuru podobné velikosti, tak uvidíme, jak se jim povede.

1 reakcí na tento příspěvek Budoucnost MV Agusty

29.1.2020 v 21:57 | Nahoru | #2
Podle mě Augusta nikdy moc neprorazi k obyc lidem, málo modelu nebo spíš zaměření, a že chcou něco jako gs jim stejně nepomůže
Já sem radši fandil moto morini

(reakce na) Budoucnost MV Agusty

30.1.2020 v 11:54 | Nahoru | #3

foxdive píše: Podle mě Augusta nikdy moc neprorazi k obyc lidem, málo modelu nebo spíš zaměření, a že chcou něco jako gs jim stejně nepomůže
Já sem radši fandil moto morini



Nepřipadá mi, že se snaží to prodávat "obyčejným lidem". 25 000 kusů ročně, z toho 70% rozpočtovek z Číny, je nic. Naopak, pro někoho, kdo chce exkluzivní stroj s vyšším standardem propory to může být zajímavé. Ne každého moc trápí, jestli dá za motorku 300 nebo 800. Uznávám, že pohodlí toho, že když se mi motorka vysype, já jen zavolám prodejci a do hodiny je u mě dodávka se servisem a odvozem kam potřebuju není špatné. Na druhou stranu je ještě lepší mít levnějšího Japonce, který mě domů doveze sám .

Budoucnost MV Agusty

30.1.2020 v 18:30 | Nahoru | #4
Já se třeba nemůžu smířit s tím, jak mladý Giovanni zařízl Cagivu hnedka potom, co umřel starý Claudio. Je pravda, že doba Cagivě nepřála - nejdřív přišli o možnost dávat Suzuki motory do Raptorů a pak byli donuceni skončit s malými dvoutakty. Firmy jako Rotax by jim ale byly schopné pomoct udržet malou i velkou Cagivu při životě. Nebo mohl spolupracovat s BMW, kteří vyráběli Husqvarny "přes zeď" a měli tam 4-dobé jednoválce od 125cc do 650ccm. Namísto toho rozfofroval všechny prachy, co dostali za Husqvarnu do značky snů, do MV Agusty.

Budoucnost MV Agusty

31.1.2020 v 06:53 | Nahoru | #5
Pokud budou chtít prodávat výrazně víc motorek, nevyhnutelně to musí vést k menší výjimečnosti, "univerzálnějšímu" (rozuměj nudnějšímu mainstream) designu a pravděpodobně i nižší ceně. Ty motorky jsou nádherné a drahé (dražší), ale právě proto je část (bohužel malá) zákazníků chce. Nemyslím si, že tudy vede cesta.

Spíš bych si položil otázku, proč se zákazník nakonec rozhodne pro jinou značku. Podle mě kvůli špatné dostupnosti ND a doplňků. Na tohle by se měli zaměřit a s tím přijdou vyšší prodeje. Samozřejmě to se bavíme o Evropě a třeba USA.

2 reakcí na tento příspěvek Budoucnost MV Agusty

19.2.2020 v 13:29 | Nahoru | #6
Strategie MV je jasná,samá exkluzivita. Postav vedle sebe Brutale a Hornet a je to každému hned jasné. Jestli chtějí prodávat masově,museli by slevit ze svých požadavků, udělat rozpočtovější motorky a udělat kampaň. Každý nechce mít v motorce ty nejlepší díly,někomu se stačí jenom svézt na motorce a na to je tady Yamaha a Honda.

(reakce na) Budoucnost MV Agusty

19.2.2020 v 13:58 | Nahoru | #7
JollyJoker> Brutale (jestli myslíš obyč soc jako mám já) versus hornet? Dyť je to to samý Akorát na tom hornetu se dá i jezdit a bez nějakejch zásadních průserů.
A "exkluzivity" typu nahučenej RR dragsterrRr a různý ty barvičkový wannabe-limitky se masově stejně prodávat nebudou, protože za cenu mv máš dvě normální, slušný, rozumně fungující japka. No, co jsem viděl loni na výstavě, tak možná i tři.

Naposledy editováno 19.02.2020 13:58:37

1 reakcí na tento příspěvek Budoucnost MV Agusty

19.2.2020 v 14:53 | Nahoru | #8
Zrovna tvoji Agustu srovnávat s jetým Hornetem nebudu,ale i tak na první pohled je jasný,na koho je ta motorka cílená a kolik asi bude stát. A jestli to ten člověk zato ty prachy dá,nebo né už je jeho věc. Nicméně výsledky prodejů jsou jasné,tak nevím,čemu se MV diví,že není masová a dělá další "edice" Dragsterů. Chtějí masový prodej,musí udělat masovou motorku,se kterou se nebudou tak moc drbat při vývoji a výrobě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Budoucnost MV Agusty

19.2.2020 v 15:39 | Nahoru | #9
JollyJoker> Já třeba pořád nemůžu přijít na to, jaká by měla být ta ideální motorka. Jenom nějakou objevím, už začnu přemýšlet nad tím, že to není to pravé. Co bych měl chtít, kdybych nepořídil 929RR za dvě výplaty? Není to ideální, ale cena versus výkon u mě sehrála svoje. Jakou novou motorku by měli lidi dostat, jaké parametry, aby to lidi kupovali?
Edit
Těžko bude někdo přecházet v dospělosti na Agustu, když byl v mládí odkojený třeba Hondou, že? Takže stejně jako má Honda řadu CBR Neo, měla by i Agusta zplodit třeba něco takového:
Brutale 125 - vodníka s 11kW by neměl být problém spíchnout kompletně v Asii a za 3500 euro to prodávat. I kdyby to nemělo být s velkým ziskem, musí si ohlídat nejmladší generaci.
Brutale 350 byla naznačená Agustou. Osobně bych si ji představoval jako dvouválec, s výkonem mezi 32-35kW. 32kW znamená možnost ušetřit 15kg na váze proti 35kW motorce, ale zase níž bych nešel, aby to ještě jelo. Bral bych to za 5500 euro.
Tříválcová Brutale 800 se dneska dělá ve verzi 81 a 103kW, jenže s cenovkou od 12 do 16 tisíc euro. Řekl bych, že je potřeba srazit to na 8 -12 tisíc v základní výbavě. A doplnit to o 70kW lidovou verzi s možností snížení výkonu na 35kW. Motorku mají vyvinutou, tak není potřeba víc, než srazit výrobní cenu každé součástky na polovinu.
To, co je dneska Turismo Veloce 800, 81kW, bych jen doplnil o těch zmíněných 70kW a 35kW. Cena podobná Brutale 800.
Kapoty moc netáhnou, ale jestli chtějí jezdit supersporty, musí zachovat F3 675ccm. Klidně s takovou cenovkou, aby dokázali prodat homologační množství. Zbytek F3 800ccm, opět s cena podobnou jako u Brutale 800.
Ohlásil bych konec Superveloce a litrových čtyřválců, to si myslím firmu v současné době jenom zatěžuje. Čtyřválce vytáhnout na světlo, až si Agusta vybuduje lepší povědomí mezi klientelou vychovanou na tříválcích. Ti nechtějí litra za 30 tisíc euro, ale spíš za 15.
A pro ty, kdo se chtějí odlišit a mít to jako Dragster nebo Rush, tak to udělat formou nějakého kitu na základní model.

Naposledy editováno 19.02.2020 19:51:41

1 reakcí na tento příspěvek Budoucnost MV Agusty

19.2.2020 v 19:44 | Nahoru | #10
trochu odbočim, tyhle nízké prodeje-zisky u malých fabrik chápu, ale vůbec nechápu, že se nízké zisky-ztráty týkají i největších úspěšných výrobců. Začínají vycházet výroční zprávy. Třeba yamaha měla za 2019 světově hrubý provozní zisk 8.4mld kč v pozemních vozidlech, pěkně. Ale když se kouknem jen na eu+usa+jp tak jsou tam ve ztrátě 2.8mld kč ! Jak je to možný, když v eu prodají přes 180tks moto+skútrů a mají tu superžádané mnohatisícové modely jako mt-07-09,tracer900,tmax? Něco jim bere devizová směna na jeny, ale furt mají asi vysoké náklady na vývoj-výrobu-administrativu. Přitom menší značky se v eu uživí.

Další japonci zveřejní později, třeba suzuki moto dlouhodobě balancuje s jen mírným ziskem celosvětově a zachraňují jí auta. Proto skoro nemodernizuje motorky. Zajímavý je harley, sice si meziročně nadále pohoršuje a vyrábí řádově méně kusů než japka, ale ty železa jsou tak předražená a levně vyrobitelná , že vydělává globálně skoro jako yamaha (vysoko nad suzuki).

Agusta má ty prodeje furt kolísavé, jednou vystoupá na 9tks, pak klesne na 4tks, atd. Zkusil bych zdvojnásobit cenu, prodá se toho stejně, ale s většim výdělkem Pak by třeba nemuseli dovážet ten převlečený loncin300.

Budoucnost MV Agusty

19.2.2020 v 19:52 | Nahoru | #11
Editoval jsem předchozí #9
Těžko bude někdo přecházet v dospělosti na Agustu, když byl v mládí odkojený třeba Hondou, že? Takže stejně jako má Honda řadu CBR Neo, měla by i Agusta zplodit třeba něco takového:
Brutale 125 - vodníka s 11kW by neměl být problém spíchnout kompletně v Asii a za 3500 euro to prodávat. I kdyby to nemělo být s velkým ziskem, musí si ohlídat nejmladší generaci.
Brutale 350 byla naznačená Agustou. Osobně bych si ji představoval jako dvouválec, s výkonem mezi 32-35kW. 32kW znamená možnost ušetřit 15kg na váze proti 35kW motorce, ale zase níž bych nešel, aby to ještě jelo. Bral bych to za 5500 euro.
Tříválcová Brutale 800 se dneska dělá ve verzi 81 a 103kW, jenže s cenovkou od 12 do 16 tisíc euro. Řekl bych, že je potřeba srazit to na 8 -12 tisíc v základní výbavě. A doplnit to o 70kW lidovou verzi s možností snížení výkonu na 35kW. Motorku mají vyvinutou, tak není potřeba víc, než srazit výrobní cenu každé součástky na polovinu.
To, co je dneska Turismo Veloce 800, 81kW, bych jen doplnil o těch zmíněných 70kW a 35kW. Cena podobná Brutale 800.
Kapoty moc netáhnou, ale jestli chtějí jezdit supersporty, musí zachovat F3 675ccm. Klidně s takovou cenovkou, aby dokázali prodat homologační množství. Zbytek F3 800ccm, opět s cena podobnou jako u Brutale 800.
Ohlásil bych konec Superveloce a litrových čtyřválců, to si myslím firmu v současné době jenom zatěžuje. Čtyřválce vytáhnout na světlo, až si Agusta vybuduje lepší povědomí mezi klientelou vychovanou na tříválcích. Ti nechtějí litra za 30 tisíc euro, ale spíš za 15.
A pro ty, kdo se chtějí odlišit a mít to jako Dragster nebo Rush, tak to udělat formou nějakého kitu na základní model.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Budoucnost MV Agusty

19.2.2020 v 19:57 | Nahoru | #12
Kohlstein> napiš timurovi, třeba tě zaměstná

35kW verze brutalky se normálně prodává, přímo od fabriky, ne jako dodatečně vykastrovaná verze.

(reakce na) Budoucnost MV Agusty

19.2.2020 v 19:58 | Nahoru | #13
bledemon> Možná jsou to ztráty způsobené převodem zisku do zemí, kde se platí podstatně menší daně. Dělá se to tak, že nějaká superzisková Yamaha Malaysia může prodávat ostatním Yamaha fabrikám po světě drahé díly nebo mašiny za vyšší cenu, než je prodejní cena na krámě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Budoucnost MV Agusty

19.2.2020 v 20:00 | Nahoru | #14
FiZzeR> To by bylo fajn, kdyby mě tam Timur živil, ale to asi nedopadne
Já jsem se díval na stránky Agusty a míň jak 110 koní tam nebylo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Budoucnost MV Agusty

19.2.2020 v 20:39 | Nahoru | #16
FiZzeR> Píše, že budou 70/35kW, ale ještě nejsou. A popravdě, kdo jsou ti zájemci, kteří dají 300 litrů za 35kW potvoru?

(reakce na) Budoucnost MV Agusty

19.2.2020 v 20:50 | Nahoru | #17
Kohlstein> Hele to si říkám u mopedaut typu aixam apod.
A byznys jim frčí.

1 reakcí na tento příspěvek Budoucnost MV Agusty

20.2.2020 v 22:19 | Nahoru | #18
Me se F3 675 SS libil. Mel jsem Daytonu a ten trivalec byl do maly kubatury bozi. Po tom co s nima jezdili Prio Racing, a nedojezdili na tom endurance sezonu, a "udelali" na dvou bajkach 5 motoru, pricemz ja jezdim na namaze 6tou sezonu bez sahnuti na motor (a kluci taky utekli na namahu) me nadseni pro tedle konkretni trivalec preslo

Tolik za me ke slavny znacce MV ... a jejich "zazracnymu lepsimu" motoru v SS

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Budoucnost MV Agusty

20.2.2020 v 22:57 | Nahoru | #19

JollyJoker píše: Strategie MV je jasná,samá exkluzivita. Postav vedle sebe Brutale a Hornet a je to každému hned jasné. Jestli chtějí prodávat masově,museli by slevit ze svých požadavků, udělat rozpočtovější motorky a udělat kampaň. Každý nechce mít v motorce ty nejlepší díly,někomu se stačí jenom svézt na motorce a na to je tady Yamaha a Honda.



no nevim, kde žiješ, ale na Yamahách a Hondách máš taky ty nejlepší díly.. myslim ty top modely..

(reakce na) Budoucnost MV Agusty

21.2.2020 v 09:07 | Nahoru | #20
SuperSic58> Neříkám,že je Honda nebo Yamaha špatná,ale prostě když srovnáš vedle sebe stejně staré modely,hned je jasné,že každý výrobce míří někam jinam.

(reakce na) Budoucnost MV Agusty

21.2.2020 v 09:09 | Nahoru | #21
Ozzy_> Kdybych to lámal na okruhu,tak R6 je pro mně jasná volba. Ale když nebudu jezdit v provozu jak jelito,tak bych sáhnul na F3 800,ať se na to někde na kávě dá i dívat

Naposledy editováno 21.02.2020 09:10:34

Budoucnost MV Agusty

21.2.2020 v 11:05 | Nahoru | #22
Spolehlivost ... Dneska člověk očekává, že když si koupí japonskou motorku, bude tam 10 let jenom lít benzín, měnit oleje a gumy. (Ne všechny jsou na tom tak dobře, třeba motory R1. ) U Agusty vsadili na image a na krásu, ale mám dojem, že pustili mezi lidi nedokonale odzkoušenou věc. Na pět let starém videu je vidět, jak nahradili opravdovou továrnu (Cagiva) manufakturou, jak peníze utržené za další funkční továrnu (Husqvarna) utratili za vývoj F4 a F3, pro které není trh. Jo stala se chyba, protože italská vláda předtím přemluvila Cagivu k půjčkám na zakoupení Ducati a další vláda to chtěla do pětníku vrátit.
Subdodavatelé snad mají rozum, ale vlastní výroba (rámy) a montáž je nesmírně náchylná na jakoukoliv lidskou chybu. Andrea Goggi, konstruktér motorů, má sice jasnou představu o tom, jak by to mělo po technické a technologické stránce vypadat, jenže pak následuje factory tour po spíš zámečnické dílně. Anglán furt dokola hladí nádrž, jakože tohle dělá motorku, a pak ji musí udělat s nástavcem pod sedlo, aby se do ní něco vešlo ... takže plastovou a ona se tam taví? Do toho Giovanni akorát běduje: .. .ach můj otec, ach můj otec ... Andrea Goggi, konstruktér motorů, má sice jasnou představu o tom, jak by to mělo po technické a technologické stránce vypadat, jenže pak následuje factory tour po spíš zámečnické dílně.

1 reakcí na tento příspěvek Budoucnost MV Agusty

23.2.2020 v 19:51 | Nahoru | #23
Troufnu si předpovídat budoucnost, nebo spíš vrabci na střeše si cvrlikají, že avizovaná adventura bude dost fuoristrada a bude se jmenovat Elefant. Motor v tom bude něco kolem litru, čekám dvouválec. Vyvine si ho Agusta sama, nebo bude nakupovat jako u Suzuki jako dřív?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Budoucnost MV Agusty

24.2.2020 v 10:04 | Nahoru | #24
Kohlstein> Víc bych se v jejich případě soustředil na závody a zavodní motorky. Jedině tam si můžou udělat renomé.

(reakce na) Budoucnost MV Agusty

24.2.2020 v 11:43 | Nahoru | #25
JollyJoker> Lenže športové stroje sa zasa až tak nepredávajú a koľko ľudí si kúpi cenduro alebo retro preto, že videli, ako tá fabrika vyhrala WSBK?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Budoucnost MV Agusty

24.2.2020 v 11:59 | Nahoru | #26
JollyJoker> Renomé se dá nabýt (a hlavně ztratit) více způsoby. Vem si Cagivu. Dělali 125ccm. Vyhráli MS v motokrosu ve 125ccm, ale pak všechno zahodili a zkoušeli dost neúspěšně akorát silniční pětistovky. Dělali 350, 500 a 600ccm endura. Převzali Ducati a podařilo se jim s Elefantama vyhrát Dakar, aby vzápětí všechno zahodili a jejich další endura už byly jenom silniční Canyon a Navigator.
Asi je těžké dneska zvolit kategorii, kde můžeš relativně snadno uspět a zároveň by to mělo nějaký komerční efekt. Veškerou publicitu má MotoGP a o dost míň Superbike. Že existuje Moto2 a Moto3, natož nějaký Supersport, to lidi nezajímá a většina si pod tím názvem neumí ani nic představit. Podobně v motokrosu, když přejmenovali objemové třídy na MX1 a MX2, kolik lidí ví, kdo a na čem tam vlastně jezdí? Enduro? O Šestidenní se dozvíš až už je týden po všem. Dakar se odcizil, taky tím, jak je komerční a furt jenom o KTM. O soutěžích typu Africa Eco Race nikde nic a poslední dvojnásobný vítěz Alessandro Botturi nemá ani stránku na wikipedii.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Budoucnost MV Agusty

24.2.2020 v 12:08 | Nahoru | #27
Kohlstein> Podepisuju. Rekl bych, ze motorsport je určen k vymření

Budoucnost MV Agusty

24.2.2020 v 13:53 | Nahoru | #28
Celkově motorismus je určen k vymření.
To by bylo, aby si nám masy trajdaly jak je napadne, místo toho aby spořádaně seděly doma, žraly "párky" z kostelce a hltaly Výměnu manželek.

Ale zas na druhou stranu, díky za koronavirus, třeba se ještě někdo probere, až se při nastalé globální krizi zjistí, že většina evropy stojí z velké části na automobilovým průmyslu

Budoucnost MV Agusty

24.2.2020 v 15:23 | Nahoru | #29
Všechno se cpe do Číny, Indie a Malajsie a docela se zapomíná, že aby to tady lidi kupovali, musí si na to mít kde vydělat. Pak přijde nějaká politická krize nebo virus, a fabriky jsou v pytli. Teď jsem četl, že Triumph už přestěhoval do Thajska výrobu úplně všeho, a v Anglii zůstává pouze montáž tří lepších modelů s nálepkou TFC - Bobber, Thruxton a Rocket3.

Budoucnost MV Agusty

25.2.2020 v 08:15 | Nahoru | #30
Ale ten motorsport jsem myslel spíše renomé záruky kvality. Prostě že tam ty mouchy,které má motorka v civilu můžou vychytat. Když se někde něco sere,v závodním režimu se to projeví jako první.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Talianska motorka dvoch tvari :) [1, 2, 3] MV Agusta Turismo Veloce 800 TriumphR 66 16.12.2020 v 11:41 FiZzeR
E-shock distribútor CZ SK EU MV Agusta Brutale 800 tonyboy 0 24.10.2020 v 10:08 tonyboy
MV Agusta brutale 800 MV Agusta Brutale 800, MV Agusta Brutale 800 RR LaraStaff 9 19.10.2020 v 17:27 Formisss
spolujezdec [1, 2] Triumph Speed Triple, Triumph Street Triple, MV Agus... drak0123 36 22.6.2020 v 16:11 drak0123
spolahlive pneu na rychlu jazdu MV Agusta Turismo Veloce 800 TriumphR 11 20.5.2020 v 17:20 Gahan37

TOPlist