bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Texa diagnostika
Zdar panstvo, sháním někoho šikovného s diagnostikou Texa (nebo něco jinýho na Eldor/MV Agusta), ideálně Praha a okolí, ale asi nemám problém popojet (nebo spíš ten sráč popovézt na vozejčku). Číslo kabelu (ten kdyžtak koupím) je 3151/AP34

Díky


Naposledy editováno 05.09.2022 14:34:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Texa diagnostika

9.9.2022 v 12:23 | Nahoru | #31

assassin píše: Pro srovnání iridiovka z FS450 - 50mth:



To nelze srovnávat. Některé motorky jsou chudé, jiné bohaté z vyroby. Já si dohledal jak má vypadat svíčka na brutale 800 a tam je světle růžová správná barva, ale když má 1000km tak nevím, jestli to není malej nájezd na posuzování.

Jestli vzpomínáš, když sem si to zjišťoval a probiral to ve tvém 3D vláknu i s dawem s myslím medvědem, toto by odpovídalo té méně časté závadě O2 senzoru, že předstírá bohatší směs a ECU ochuzuje, ale prý se i to stává, i kdyz obvykle spíš nedosahuje napětí blížící se 1V bez kysliku, to je častější závada.

Píšu to proto, že kontrola lambdy nic nestojí a trvá 5 minut.

Naposledy editováno 09.09.2022 12:27:43

(reakce na) Texa diagnostika

9.9.2022 v 13:14 | Nahoru | #32
PetrL3> Lambdu jsem na zkoušku odpojil, žádná změna. Start (při kterém stejně lambdu jednotka nebere v potaz) byl naprosto stejný jak jsem popisoval výš, i pak to drželo vyšší volnoběh a pomalu padaly otáčky. Absence lambdy si jednotka všimla až po chvilce běhu a vyhodila error, ale na běh motoru to nemělo absolutně žádný vliv.

(reakce na) Texa diagnostika

5.10.2022 v 08:24 | Nahoru | #33

assassin píše: PetrL3> Neco na tom bude, ale GS nikdy



Nikdy už NIKDY neřeknu

3 reakcí na tento příspěvek Texa diagnostika

5.10.2022 v 09:42 | Nahoru | #34
Když už jsi to vytáhl, tak furt žádná změna.

Problém spočívá v tom, že motorka drží vysoký volnoběh a pomalu padají otáčky, nebrzdí motorem. Při přidání ze zavřeného plynu pokaždé přidá-ubere-přidá a pak už jede normálně (než zase zavřu plyn). Zvolená výkonová mapa to ovlivňuje - na sport (rychlejší reakce motoru) to nedělá tolik jako na normal. Nad cca 4t to jede jako sviň. Dělá to většinou po ohřátí na provozní teplotu (čtyři čárky), ale není to úplně stopro pravidlem.

Assassin sehnal texu (megaĎ! ) ale prd platný, všechno se tvářilo v normálu.
Tak jsem po tom začal házet součástkama.
Zatím vyměněno: příruba pod klapkama, klapky (2x - k tomu se dostanu), vstřiky, jednotka, cívky.

Proměřitelný čidla proměřený (teplota vody a vzduchu, pickup). Dobíjení proměřeno. Aku to taky není. Pojistky ok. Veškerý konektory projitý a vyčištěný. "Zbytečnosti" co by to mohly ovlivňovat na zkoušku odpojený - čidla teploty, lambda, grip plynu, veškerá elektrika nikoli nezbytná po běh motoru. Vrácen sériový výfuk a sání. Vše beze změny.

Co změnu způsobilo
- vyčistil jsem štekr u jednotky, pak to asi pět minut běželo normálně i za tepla. Může to být náhoda, když se problém objevil poprvé, podařilo se mi ho (do dalšího startu) eliminovat odpojením baterky. Tyhle dvě věci už znova nikdy nezabraly.
- jedny klapky co mi přišly jsou z jiného modelu - o 3mm větší průměr. S nimi se to tváří na první pohled ok - otáčky padají normálně a volnoběh drží (po zvuku ale trochu pulzuje).

Co by mohlo souviset (ale taky nemusí):
- cca 1500 km zpět jsem dělal ventilové vůle a rozvody (rozvoďák už byl vytahaný), napínák.
- Cca týden a 500km zpět (bráno před prvním výskytem problému) jsem jel asi 150km v ultra chcanci.

Jsem z toho v pasti.

Naposledy editováno 05.10.2022 09:49:49

Texa diagnostika

5.10.2022 v 09:46 | Nahoru | #35
Tady je vidět, co dělají klapky

(reakce na) Texa diagnostika

5.10.2022 v 09:52 | Nahoru | #36
FiZzeR> kurňa fix

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Texa diagnostika

5.10.2022 v 10:01 | Nahoru | #37
FiZzeR> Prosímtě, a to odpojení baterky, který už nikdy nezabralo, si pak zkoušel alespoň na 1-2 hodiny?

Já minulý týden vyřešil po cca 2 měsících závadu na ovci - po zahřátí při přidání plynu škubala, jako by někdo několikrát za vteřinu odpojil a znovu připojil všechny vstřiky. po dosažení otáček cca 2300-2500 to přestalo a tahlo zcela normálně Dělo se pravidelně po zahřítí na caa 80 st., každou cestu bez výjimky, po nasledném plném prohřátí to přestalo blbnout. Závada v ECU žádná mimo žhaviče č.3 (ztrvalá) a sporadická žhaviče 2-4 (normální stav u těchto aut, občasný chyba ŘJ žhavičů, nemá na nic vliv), Milion vláken o tom, ale spousta těch, co zkusili vyměnit půl auta a nic nezabralo. Já vyměnil jen žhavičky, akdyž už sem to děĺal, tak sem napružil konektory ke vstřikům, óčistil všechny kostry, všechny konektory, vyčistil sem chladič egr (neměl vliv, vyzkoušeno zaslepením, ale dělalo to po delší době - pomalejší ohřev). Dělal sem to 4 dny a baterka byla celou dobu odpojená. Po startu sem nechal auto běžet 10 na volnoběh až do zahřátí. Od té doby to jezdí bez zakopnutí a já nevím, kterej konektor nebo kabel za to mohl. Prostě netuším. tyhle závady jsou nejhorší.

Asi bych na tvém místě začal propichovat kabliky a přemosťoval, dokud nenajdeš problém. Já měl možná nedokonalý spojení s některým vstříkem, ale projevovalo se jen při určitém místě v datovém poli. Fakt nevím, jestli vadnej spoj nebo chyba ŘJ a vyřešeno odpojením a novou kalibrací...

Naposledy editováno 05.10.2022 10:03:22

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Texa diagnostika

5.10.2022 v 10:03 | Nahoru | #38
PetrL3> to odpojeni baterky maze ruzny adaptacni hodnoty apod... to jsme delali i tou texou... neverim, ze je problem tam.

(reakce na) Texa diagnostika

5.10.2022 v 10:05 | Nahoru | #39
assassin> Doplnil sem, taky sem na to nespoléhal, spíš se přikláním, že sem našel vadnej kontakt, ale nevím kterej. O tom volnběhu (bez zásahu plynem pro kalibraci) sem četl na nějakém fóru, že to poradil zkušenej automechanik, tak sem to zkusil.

Naposledy editováno 05.10.2022 10:05:56

Texa diagnostika

5.10.2022 v 10:07 | Nahoru | #40
Samozřejmě sem rád, že po dlouhé době a mnoha hodinách práce sem si z toho udělal, plně funkční a neomlácený auto, se kterým je teď radost jezdit, ale sere mě, že nevím přesně proč.

(reakce na) Texa diagnostika

5.10.2022 v 10:18 | Nahoru | #41
FiZzeR> Se ti tajným způsobem (deštěm) aktivoval race režim...

Texa diagnostika

5.10.2022 v 10:45 | Nahoru | #42
Neudalo se tim destem neco v budikach? Ty nahradni nemas?

Texa diagnostika

5.10.2022 v 11:18 | Nahoru | #43
Twl, Fano, jezdit na italske motorce v desti....

Naposledy editováno 05.10.2022 11:42:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Texa diagnostika

5.10.2022 v 12:31 | Nahoru | #44
assassin> Tou odpojenou baterkou adaptační hodnoty nesmažeš (na to je diagnostika), provedeš jen reset jednotky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Texa diagnostika

5.10.2022 v 12:45 | Nahoru | #45
X-tra-X> jj i v te texe je v dane sekci reset, adapt.hodnoty atd...

..skoro bych rekl, ze treba u e36 se odpojenim adapt.hodnoty mazaly.. to auto nakej cas po odpojeni baterky jelo jinak...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Texa diagnostika

5.10.2022 v 13:34 | Nahoru | #46
assassin> Jo, to máš určitě pravdu, ono záleží na konkrétní řídící jednotce, ale tyhle nový už takhle nefungují...navíc řídící jednotky motoru na auta a na motorky se nedají srovnávat, je to jinak dělaný...vyjímka je jen BMW...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Texa diagnostika

5.10.2022 v 13:35 | Nahoru | #47

X-tra-X píše: assassin> Jo, to máš určitě pravdu, ono záleží na konkrétní řídící jednotce, ale tyhle nový už takhle nefungují...navíc řídící jednotky motoru na auta a na motorky se nedají srovnávat, je to jinak dělaný...vyjímka je jen BMW...



jo to chapu, ja uz to leta nesleduju a co delaj Ride by Wire systemy fakt netusim... kdyz jsem jeste mel cas to studovat tak byly Fi u motorek hodne primitivni...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Texa diagnostika

5.10.2022 v 13:45 | Nahoru | #48
assassin> A to bylo kdy? Dá se říct, že japonský motorky měly zhruba do 2010 hodně primitivní elektroniku, pak trošku Yamaha začla dělat něco lepšího, no a tak cca. od 2015 se dá říct, že se ti japonci začali tak nějak probouzet, ale zaspali hodně proti Evropě a Americe...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Texa diagnostika

5.10.2022 v 13:55 | Nahoru | #49
X-tra-X> no to bude cca sedet, ja cca 10-12let zpet zmenil obor a v tomhle jsem se temer prestal vzdelavat...

(reakce na) Texa diagnostika

5.10.2022 v 13:57 | Nahoru | #50
assassin> Chápu...no a já to mám přesně naopak, mě dneska živí tahle elektronika

(reakce na) Texa diagnostika

5.10.2022 v 13:59 | Nahoru | #51
E: Omyl, špatný vlákno.

Naposledy editováno 05.10.2022 14:00:52

Texa diagnostika

5.10.2022 v 15:08 | Nahoru | #52
A není špatný TPS na klapce? Popřípadě, jestli je to chudé, zkus kouknout jestli ti to drží správný tlak na vstřikovací rampě.

Texa diagnostika

5.10.2022 v 21:37 | Nahoru | #53
Jestli to má dvoje klapky, horní a spodní, tak bych zkusil ty horní odšroubovat a zkusil start, co to provede, může být v hajzlu ten motorek nebo nějaký to plastový kolečko v něm, zkusit se má všechno...

2 reakcí na tento příspěvek Texa diagnostika

5.10.2022 v 23:36 | Nahoru | #54
TPS je součástí klapek (vyzkoušeny jiné, byla by náhoda kdyby byly oboje vadné stejným způsobem kdy fungují a diag nic nehlásí).

Klapky to má jen ty spodní. Celkově na tom motoru nejsou žádný zbytečnosti, nechápu co se tam může mrdat.

Ještě je na cestě MAP senzor, pak už nebude co měnit, snad svazek, ale ten jsem procházel taky.

(reakce na) Texa diagnostika

6.10.2022 v 05:54 | Nahoru | #55
FiZzeR> ty kjávo, tak držím palce, a já si debil taky nedávno koupím italskou motorku, asi si to pak půjdu hodit až to nepojede Ale naštěstí mám furt ještě TLko

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Texa diagnostika

6.10.2022 v 12:25 | Nahoru | #56
FiZzeR> Měníš všechny díly, tak to budeš mít za chvíli v garáži dvě Brutalky

(reakce na) Texa diagnostika

6.10.2022 v 18:33 | Nahoru | #57
CBRlitrRR> a obě rozbitý

1 reakcí na tento příspěvek Texa diagnostika

7.10.2022 v 12:34 | Nahoru | #58
Jak vůbec funguje ten map senzor? Počítá to podle něj v celém rozsahu otáček nebo jen na volnoběh?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Texa diagnostika

7.10.2022 v 12:42 | Nahoru | #59

FiZzeR píše: Jak vůbec funguje ten map senzor? Počítá to podle něj v celém rozsahu otáček nebo jen na volnoběh?



Neříkej, že si ho nekontroloval, stejně, jako tu lambdu... Ale když už je to venku, možná jdeš správným směrem.
Tady ti něco vykopíruju...

Při velmi malém úhlu otevření škrticí klapky nedostává ECU od snímače polohy škrticí klapky dostatečně přesné informace potřebné pro velmi jemné doladění bohatosti směsi. Snímač tlaku vzduchu v sacím traktu doplňuje údaje o úhlu otevření klapky a umožňuje ECU přesně rozlišit velmi malé rozdíly v zatížení motoru.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Texa diagnostika

7.10.2022 v 12:49 | Nahoru | #60
PetrL3> Hodnoty co z nej lezou jsme kontrolovali na diag a vypadaji ok. Krom toho u te Agáty ten senzor nejspis supluje senzor vacky tzn tzn podle nej motor pozná kde zrovna je - s odpojenym to vubec nevrci.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Budoucnost MV Agusty [1, 2] MV Agusta F3 675, MV Agusta Brutale 800, MV Agusta F... Kohlstein 41 16.3.2024 v 19:26 Kohlstein
Oprava uložení vačky [1, 2] MV Agusta Brutale 800 FiZzeR 41 11.10.2023 v 13:14 FiZzeR
Svařování plastů samodomo MV Agusta Brutale 800 FiZzeR 14 18.8.2023 v 06:43 assassin
vonkajsia teplota vs zmena podvozku MV Agusta Brutale 800 tonyboy 10 3.8.2022 v 05:06 tonyboy
Z lesa na silnici MV Agusta Brutale 800 DejvMars 14 14.5.2022 v 21:59 tempest


TOPlist