globalmoto_duben_nolan





Téma: Motosalon: Motorka jako konzumní produkt
 
8.3.2020 v 20:59
Rovnou se přiznám, že toto zamyšlení není z mé hlavy. Je tak trochu převzaté z testu elektrické Vespy z časopisu MOTOhouse 3/2020.
Trochu se pokusím tuto myšlenku aplikovat na to, co jsem vyděl na výstavě Motosalon v Brně a to především na záplavu čínské produkce motocyklů nižších objemových tříd, kdy masivní produkce chrlí všechny tyto své produkty tak nějak záplavově a motorky a hlavně skútry se dostávají do úrovně konzumu jako třeba televize nebo holicí strojek!
Chybí srdce! Ty úžasné oči, chuť se svojí mašinou pochlubit kamarádům, potřebné nadšení a hlavně ten přímý a souznící osobní vztah člověka se svým strojem!
Dochází k odosobnění a z jezdců se stává pouhý spotřebitel!

A jak to chápete vy?
Stále věřím, že to velké většina nás motorkářů takto nebere!

Motosalon: Motorka jako konzumní produkt

9.3.2020 v 13:53 | Nahoru | #31
Že v tom chybí srčíčko. Napíše (bývalý) majitel Hondy CBR a (současný) BMW 650, dvou malosériových strojů...

A co by měl být skůtr jinýho než spotřebák? Je to jen nákupní taška a přibližovadlo do práce či na koupák, tak se z těch srdíček zase neposerme...

2 reakcí na tento příspěvek Motosalon: Motorka jako konzumní produkt

9.3.2020 v 14:01 | Nahoru | #32
Před pár lety každý leštil ten Oltcita, ten volítanýho Golfa, ten zas Fanouše, jiný Žigula atd a se závistí jsme čučeli na "zápaďáky" že mají auto,motorku,loď...něco jako kus něčeho. Bez nějakýho vztahu a zvláštní záliby. A zatímco my jsme pulírovali,vylepšovali a samodomo opravovali své miláčky a nejeden z nás byl ochoten raději shodit do propasti svoji rodinu,než aby tam padlo jeho auto,motorka...tak přišla doba kdy je to i u nás a jsme na tom tak jako ti "zápaďáci" před X lety,tak zase pičujeme že máme co jsme chtěli,ale nevidíme v tom kusu plechu,železa a hliníku žádnou duši. Jsem také z generace leštičů a opravářů "rodinných klenotů" ale jsme rád,že je to konečně i u nás spotřební materiál a nemusím být pod práškama,že se mě někdo opřel o auto holou rukou,bez navlečené sametové rukavice
Jsem rád,že je to spotřebák a můžu si to vyměnit bez zbytečných nostalgií a dojatých slz, za cokoliv chci.
Je to můj názor a neberu názor těm co si při vypalování výfuku u Mustanga musí prohrábnou pytlovinu,protože jim z toho klenotu zacukalo u kořínku a vybavilo se jim jak dostali první pusu někde u rybníka a poprvé drželi v pravé ruce prso a v levé přidržovali zmíněného Mustanga,aby nespadl z vachrlatého stojanu Ano....jsou to vzpomínky...ano měl jsem první výron do trenýrek při držení spolužatčiný kozičky...ale proboha proč bych si měl pamatovat ke jménu toho děvčete,ještě kolik měl Mustang v té chvíli na tachometru?!?!

(reakce na) Motosalon: Motorka jako konzumní produkt

9.3.2020 v 14:06 | Nahoru | #33
dafikk>
Perfektně řečeno, a navíc i pobavilo

Motosalon: Motorka jako konzumní produkt

9.3.2020 v 14:06 | Nahoru | #34
assassin: Taky mám ten dojem. Jasně, dřív byly motorky železnější, nebyly tak plastové a nacpané elektronikou. Ale narozdíl od aut jsou nové motorky perfektně funkční a jezdí daleko líp než staré motorky (obecně; samozřejmě že asi lze najít výjimku). A to se ani nebavím o jejich výkonech. To se o autech říct nedá. Stará auta mám raději než ta bezpohlavní nová. Ale motorku bych si klidně taky vybral novou z každé kategorie a narozdíl od aut se i těším na nové modely, které posunou možnosti zas o něco dál. Tím neříkám, že staré motorky nemají svoje kouzlo a že na kochací vyjížďku bohatě nestačí. Ale netvrdil bych, že jsou lepší než ty nové.

Naposledy editováno 09.03.2020 14:07:23

(reakce na) Motosalon: Motorka jako konzumní produkt

9.3.2020 v 14:14 | Nahoru | #35

assassin píše: Par motorkaru podle kterých uz se nevyrobila ok motorka 20let se sjelo na vystavu, tam si sedli na vystavenou motorku, přečetli si leták o tom jakou to ma elektroniku a maji jasno

Kolik z těchto lidi se na nejake moderni motorce svezlo? Z jake kategorie?

Ja bych si vybral funglofku v kazde kategorii ktera me zajima... jen na ni nemam prachy. Vyzkousel jsem si takove motorky a jsou daleko lepsi, nez ty moje 20let stare ve vsem. Takze by me zajimalo co to teda je to srdíčko, to “svezeni” a ta “zábava” co na svých třicet let starych strojich místní kritici zažívají
Jeste je dobry, ze kdyz nekoho potaha triapule tak uz ma jasno, ze ostatni nedokazi využit 100ps motorku.
Dobre jsem se pobavil



(reakce na) Motosalon: Motorka jako konzumní produkt

9.3.2020 v 16:01 | Nahoru | #36

storeman píše: To moje úvodní zamyšlení se týká té záplavy čínských (nejen) stopětadvácek a skůtříků u kterých si jen těžko vzpomenu alespoň na jedno jméno výrobce.

Naopak jsem na výstavě potkal mnoho motorkářů, který měli na sobě tričko nebo košili v barvách své motorky a to je dobře!
Příkladem nám všem mohou být majitelé choperů, kteří se většinou sdružují, jezdí spolu, pořádají akce! A na první pohled je poznáš! A u nich je to motorkářské srdce na pravém místě!

Nebo zná někdo nějaký klub, partu, bandu na čínským stopětadvácách?


Tak na tohle už nemám psychicky ani já

Motosalon: Motorka jako konzumní produkt

9.3.2020 v 17:06 | Nahoru | #37
Pobavil jsem se, diky

(reakce na) Motosalon: Motorka jako konzumní produkt

9.3.2020 v 18:36 | Nahoru | #38

storeman píše: Srdce nemá motorka, ale jezdec!
Ještě jednou: "Chybí srdce! Ty úžasné oči, chuť se svojí mašinou pochlubit kamarádům, potřebné nadšení a hlavně ten přímý a souznící osobní vztah člověka se svým strojem! "
A toto podle mého ta masové produkce skůtříků a stopětadvácek u kterých si nikdo nepamatuje jejich název, zabijí!



No já se pochlubil se stromkem kamarádům, ale moc jsem nepochodil, spíš vůbec

1 reakcí na tento příspěvek Motosalon: Motorka jako konzumní produkt

9.3.2020 v 19:15 | Nahoru | #39
Jen me trklo to "vyděl"...jinak je mi to celkem sumak...
A je to ode me trochu levota, zvlast kdyz pisu bez diakritiky...:))

(reakce na) Motosalon: Motorka jako konzumní produkt

9.3.2020 v 21:27 | Nahoru | #40

kokonhead píše: Jen me trklo to "vyděl"...jinak je mi to celkem sumak...
A je to ode me trochu levota, zvlast kdyz pisu bez diakritiky...:))



Co se mu směješ ... dyť je ještě malej Kolik by jsi toho napsal správně ty, v jeho věku a na tříkolce

1 reakcí na tento příspěvek Motosalon: Motorka jako konzumní produkt

9.3.2020 v 21:55 | Nahoru | #41
Baví mě sice motorku si servisovat, ale jinak mi jde primárně o ten "druh pohybu", takže je mi úplně jedno jestli to je z platu nebo kovu a pohání to benzín nafta nebo baterka.

Tyhle nářky jsou spíš spojené s nostalgií a zažije si je každá generace...bych se ani nedivil, kdyby ti dnešní mladí vzpomínali v budoucnu na to, jak kdysi jako "normální lidi" hráli online, zatímco ti dnešní mladí úchylácí ve virtuální nebo augmented reality nezažijou tu srandu, co oni kdysi...stejně jako dnešní dospělí nostalgicky vzpomínají na lan party s CRT monitory a vydýchaným vzduchem, bordelem a žrádlem pováleným všude kolem

(reakce na) Motosalon: Motorka jako konzumní produkt

10.3.2020 v 05:59 | Nahoru | #42

650ccm píše: storeman> Kupující skútra na dojíždění do práce kálí na tvé pocity.
Fotřík kupující dvacku 16-ti letému klukovi kálí na tvé pocity.

Když se v devadesátkách nedalo nic koupit za peníz přijatelný pro normálního člověka, jó to byly časy. Kamarádům lezly oči z důlků a majitel masturboval na veřejnosti.


Přesně.

(reakce na) Motosalon: Motorka jako konzumní produkt

10.3.2020 v 07:58 | Nahoru | #43

fockewulf píše: ... a vydýchaným vzduchem, bordelem a žrádlem pováleným všude kolem



Tohle se na nerdech nezmění nikdy...

Motosalon: Motorka jako konzumní produkt

14.3.2020 v 13:02 | Nahoru | #44
Mně spíš nasralo, že všechny velký mašiny (Honda CB-1100, Yamaxa XJR 1300 ... ) mizí z trhu kvůli Euro 5.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motosalon: Motorka jako konzumní produkt

15.3.2020 v 11:45 | Nahoru | #45

dafikk píše: Před pár lety každý leštil ten Oltcita, ten volítanýho Golfa, ten zas Fanouše, jiný Žigula atd a se závistí jsme čučeli na "zápaďáky" že mají auto,motorku,loď...něco jako kus něčeho. Bez nějakýho vztahu a zvláštní záliby. A zatímco my jsme pulírovali,vylepšovali a samodomo opravovali své miláčky a nejeden z nás byl ochoten raději shodit do propasti svoji rodinu,než aby tam padlo jeho auto,motorka...tak přišla doba kdy je to i u nás a jsme na tom tak jako ti "zápaďáci" před X lety,tak zase pičujeme že máme co jsme chtěli,ale nevidíme v tom kusu plechu,železa a hliníku žádnou duši. Jsem také z generace leštičů a opravářů "rodinných klenotů" ale jsme rád,že je to konečně i u nás spotřební materiál a nemusím být pod práškama,že se mě někdo opřel o auto holou rukou,bez navlečené sametové rukavice
Jsem rád,že je to spotřebák a můžu si to vyměnit bez zbytečných nostalgií a dojatých slz, za cokoliv chci.


Tak s tímhle naprosto zásadně nesouhlasím, můj názor je totálně ve všech směrech protichůdný. Nenávidím spotřebáky, mám rád krásné a kvalitní věci, které vydrží celý život, ať to stojí, co stojí. Ale taková je dneska jedna věc z milionu, pokud se ji náhodou podaří rozpoznat a sehnat. Chtěl jsem si časem koupit Hondu CB 1100 EX, ale letos je naposledy na trhu.

(reakce na) Motosalon: Motorka jako konzumní produkt

15.3.2020 v 12:51 | Nahoru | #46

Hermod píše: Tak s tímhle naprosto zásadně nesouhlasím, můj názor je totálně ve všech směrech protichůdný. Nenávidím spotřebáky, mám rád krásné a kvalitní věci, které vydrží celý život, ať to stojí, co stojí. Ale taková je dneska jedna věc z milionu, pokud se ji náhodou podaří rozpoznat a sehnat. Chtěl jsem si časem koupit Hondu CB 1100 EX, ale letos je naposledy na trhu.



Kolik takovejch veci uz mas? Nejaky příklady? Vjecny je jenom Lenin

1 reakcí na tento příspěvek Motosalon: Motorka jako konzumní produkt

15.3.2020 v 13:02 | Nahoru | #47
Hermod> mi se straaaasne libi (na pripadny dopravni prostredkovani mysleno) CB1300.. klidne 2003, na elektroniku a euro76512 mrda pes...

Assassin> souhlas skoro se vsim, spis nez elektroniku jako takovou bych napsal elektronicky rizenej podvozek, resp proste podvozek vubec,.. dle meho to dela minimlne 50% motorky, a ma rozhodne vetsi vliv nez nejakej ten kun sem ci tam... Nicmene, co mas s tema 100KW ? resp kde proboha jezdis ?? na dromu bych to chapal 100% ale na bezny silnici plny aut rizenejch mnohdy nevyzpitatelnejma duchodcema a zenskejma ???

Naposledy editováno 15.03.2020 13:02:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motosalon: Motorka jako konzumní produkt

15.3.2020 v 13:07 | Nahoru | #48
kerut:

Ted nevim na co reagujes. Takze si to vse nepriradim. Ale ten vykon jde v pohode použit, na dalnici ženský nejsou, najdes i volnou silnici... sam se tu krizujes fyzikou - kdyz predjizdis dacii co jede 40kmh rychlosti 200kmh jak dlouho jsi vedle ni? Jak velkej oblouk ti staci aby te netrefil ani kdyby chtel?
Auto mam 120kW a na dalnici stojím v podstate trvale na podlaze...

Naposledy editováno 15.03.2020 13:08:24

Motosalon: Motorka jako konzumní produkt

15.3.2020 v 13:07 | Nahoru | #49
O jedné bych věděl:



Změří všechno ... od logické nuly po vysoké napětí, s přesností na tisíciny, a je totálně blbuvzdorný. Taky se ale podívej, tolik stojí.

1 reakcí na tento příspěvek Motosalon: Motorka jako konzumní produkt

15.3.2020 v 13:09 | Nahoru | #50
Uz jsem videl fluka s blbym kontaktem na displej. Stejne tak neni imuni na spatnej kontakt na tom “rotary” přepínači

Naposledy editováno 15.03.2020 13:11:12

(reakce na) Motosalon: Motorka jako konzumní produkt

15.3.2020 v 13:14 | Nahoru | #51
assassin> jo sry,.. na #30 ... jo jenze auto vazi minimalne 5x tolik (zavodni formulovyho typu) a dal viz 3.New.zak. tahat na relativne prazdny dalnici tam je tech 100 asi i malo to beru, to je jak drom s obcasnejma prekazkama (a tu a tam pekne drahym fotografem)... ja myslel ze mluvis o normalni silnici... example - murtaniova R6 bude mit kolem tech 100-120 koni, vic pochybuju (to z sestky bez podpory fabriky snad ani nejde vydolovat) a rekl bych ze on ji vyuziva (viz treba Horice) na tech 100%.. ale z toho jde mraz po zadech a nedovedu si predstavit takovou palbu v provozu - takhle to bylo mysleno

E: s tim Murtaniem jeste tak, zrovna na tech jeho videich je krasne videt ze na dromu je to fakt malo, kolikrat ho vezmou na rychlejch pasazich vetsi stroje, ale pri tom road racingu na silnici se svodidlama a sloupama mistama skoro moc.. to predjizdeni z kopce do Horic, mi dycky zjezi chlupy v usich, to je ciste o hranici strachu

Naposledy editováno 15.03.2020 13:28:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motosalon: Motorka jako konzumní produkt

15.3.2020 v 13:22 | Nahoru | #52

assassin píše: Par motorkaru podle kterých uz se nevyrobila ok motorka 20let se sjelo na vystavu, tam si sedli na vystavenou motorku, přečetli si leták o tom jakou to ma elektroniku a maji jasno

Kolik z těchto lidi se na nejake moderni motorce svezlo? Z jake kategorie?


Mám takový pocit, že kdo někdy v životě koupil novou motorku, neleze na sociální sítě ...

1 reakcí na tento příspěvek Motosalon: Motorka jako konzumní produkt

15.3.2020 v 13:36 | Nahoru | #53
Kerut: predstava více lidi tady na fóru. Pokud nejedes v provozu vsude jako top roadracing pilot, nevyuzivas vykon a nepotrebujes silnou motorku. Ja urcite neprojizdim zatáčku jako murtanio, nebrzdim tak, ale plnej drzim vsude, kde se to trochu otevre. Jedna moje moto do provozu ma 92kW, druha 100kW... prijdou mi obe slabe.
Me treba na dalnici vadi, kdyz me předjede auto, naposled jsem dojel blbou A6 3.0tdi a on zacal zrychlovat - dotáhl to na 260 tacho a uhnul, ja uz nemel vykon abych ho předjel. Samo, nemecka dálnice...
Na okruhu mi tech necelých 60koni co ma moje okruhovka prijde az az, tzn to je trosku zajimavej kontrast v tom jak to vidi různí lide

Naposledy editováno 15.03.2020 13:39:47

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motosalon: Motorka jako konzumní produkt

15.3.2020 v 13:50 | Nahoru | #54
assassin> jo, rikam ze tu dalnici chapu, kor treba nemeckou, to je uplne jina liga... ale na silnici jak dlouho drzis ten plnej ? tak to naprevoduj, a zatah bude... akorat prijdes o maximalku, tak holt musis mit jeden stroj na dalnici a druhej na normalni silnici no

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motosalon: Motorka jako konzumní produkt

15.3.2020 v 13:55 | Nahoru | #55

kerut píše: assassin> jo, rikam ze tu dalnici chapu, kor treba nemeckou, to je uplne jina liga... ale na silnici jak dlouho drzis ten plnej ? tak to naprevoduj, a zatah bude... akorat prijdes o maximalku, tak holt musis mit jeden stroj na dalnici a druhej na normalni silnici no



Uff, jak to naprevodovat aby to jelo vic nez 270? Do 200 to akceleruje lip nez auta, ale to jede dneska kazda oktavka... problem je ze 100kW je malo a plnej držís docela dost i po okresce. No to je fuk. Ja vim docela dobre kolik výkonu kde potrebuju, i bez ostatnich... mistr světa uz ze me nebude, ale zas uplne pomalu uz taky nejezdim ani na okruhu

Naposledy editováno 15.03.2020 13:56:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motosalon: Motorka jako konzumní produkt

15.3.2020 v 14:04 | Nahoru | #56
assassin> ne vic, min voe.. kdyz to z 270 naprevodujes na max 230, tak bude odpich dost znatelnej rekl bych.. akoreat na tu dalnici to chce s timhle pristupem minimalne jaskovo busu nebo nejakyho letosniho, lonskyho litra minimalne v kitove ne-li vei uprave.. ale to uz jsme uplne OT .. ses blazen, blazen, blazen, udelej si pilotak a kup tucano nebo podobnou turbovrtulovku

(reakce na) Motosalon: Motorka jako konzumní produkt

15.3.2020 v 14:13 | Nahoru | #57
Kerut:

bojim se vejsek TL mam samo naprevodovany na cesty kde jezdim - tzn nic moc maximalka. ale ta je stejne omezena tim vykonem. ale trochu lepsi okreska a chybi vykon taky, kdyz jedes s lidma co maj novejsi moto tak musim drzet porad 8-10tis a nestiham na motor... organismus si na rychlosti zvykne, kdyz to trenujes

Jasek ma taky TL1000S ....

mel jsem jednu sezonu gsxr1000 2001 se 164HP a to uz jelo docela hezky... uz ta dokazala 299 na budiku na kazde delsi rovince.

me uz ten provoz tolik nebere, uzavrena trat je ted muj favorit, at uz onroad tak offroad.

(reakce na) Motosalon: Motorka jako konzumní produkt

15.3.2020 v 14:35 | Nahoru | #58

kerut píše: assassin> jo, rikam ze tu dalnici chapu, kor treba nemeckou, to je uplne jina liga... ale na silnici jak dlouho drzis ten plnej ? tak to naprevoduj, a zatah bude... akorat prijdes o maximalku, tak holt musis mit jeden stroj na dalnici a druhej na normalni silnici no



Ty seš rozumbrada
To víš, že s jídlem roste chuť a každej koník navíc se sem tam hodí. Víc koní = větší zrychlení.
Když nepotřebuješ ti stačí 120 koní, tak se můžeš spokojit se 100. 90 už není o tolik míň, spoustě lidí stačí 80, támhle borec tě ale pojezdí na 125ccm, tak k čemu 70 koní v sedmpade, když pětikilo má 50...

Je vůbec potřebna mít motorku?

1 reakcí na tento příspěvek Motosalon: Motorka jako konzumní produkt

16.3.2020 v 08:26 | Nahoru | #59
Mnó - mně stačí lehce přes 20 kulhavejch oslíků. I s motorkou vážíme asi 220 kilo, to odpovídá zhruba 120 koním v 1320 kilo vážícím autě. Nějaký problém?

Jo - moje bývalá ER-6 měla 72 koní. Já je prostě nedokázal běžně využít. Jedině snad nájezdy na velké silnice byly pohodovější.

Kamarád měl velkého Bandita nalazeného přes 120 koní. Když za to vzal, vždycky jsem se o něj bál. Prostě byl odchovanej na Panelce 250 a cit pro plyn se po šedesátce získává blbě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motosalon: Motorka jako konzumní produkt

16.3.2020 v 08:36 | Nahoru | #60

650ccm píše: Mnó - mně stačí lehce přes 20 kulhavejch oslíků. I s motorkou vážíme asi 220 kilo, to odpovídá zhruba 120 koním v 1320 kilo vážícím autě. Nějaký problém?

Jo - moje bývalá ER-6 měla 72 koní. Já je prostě nedokázal běžně využít. Jedině snad nájezdy na velké silnice byly pohodovější.

Kamarád měl velkého Bandita nalazeného přes 120 koní. Když za to vzal, vždycky jsem se o něj bál. Prostě byl odchovanej na Panelce 250 a cit pro plyn se po šedesátce získává blbě.



muj otec taky jezdi uplne jinak nez ja, suzuki gsx uz nevytahl leta, presel zpet k 175 sportce
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist