S manželkou jsme se cca týden zpátky (19.2.2020) rozhodli, že se za dva roky (až manželka dokončí vysokou) vydáme na cestu kolem světa a to tak, že každý pojedeme na své motorce.
S cestou kolem světa to myslíme vážně, a proto jsem začal hledat vhodný stroj, který bude:
- lehký kvůli dobré ovladatelnosti v terénu
- zvládne náročnější terén (Mongolsko, Bolívie, Argentina...)
- jednoduchý (málo elektřiny, karburátor, nakopávačka…) a tím pádem i co nejvíce spolehlivý, jelikož kde skoro nic není, nemá se co rozbít + čím jednoduší stroj, tím jednodušeji se ho naučím rozebrat do šroubku a opět složit
- malé vibrace od motoru při vyšších rychlostech
- dojezd aspoň 300 – 350 km (pokud se rozhodnu pro Yamaha TT 600 R, budu muset koupit větší 20 L nádrž)
- pořizovací cena za jeden stroj kolem 40-60 tisíc Kč
Toto vše by mělo TT R splňovat.
S terénními motorkami nemám vůbec zkušenosti (jezdil jsem vždy na naháčích).
Proto bych znal rád Váš názor na toto:
1) jak dle Vás Yamaha TT 600 R zvládne cestu kolem světa?
2) jak se tato motorka chová na silnici a v terénu, pokud je vzadu ověšena bočními hliníkovými kufry + mezi nimi naskládané další věci, kde odhaduji celkovou hmotnost kufrů a „nákladu“ na 50 - 70 kg, těžko se to nyní odhaduje, když ještě přesně nevím, co vše sebou budeme brát
3) jakou motorku (mimo Yamaha TT 600 R) byste si na cestu kolem světa vybrali Vy a proč?
Všem moc děkuji za názory
PS: pokud budete chtít sledovat jak naší přípravu, tak cestu samotnou posílám zde odkazy, kde vše budeme sdílet :
Youtube: bit.ly/2uxEPyJ
Facebook: bit.ly/39ZxV4m
Instagram:bit.ly/2PsuJq3
Web: bit.ly/3938M8S
Naposledy editováno 26.02.2020 19:03:58
1 reakcí na tento příspěvek Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R
pokud žena nemá na ničem najeto tak nic velkého nemá moc smysl řešit - čím menší a lehčí stroj tím příjemnější na ovládání atd.
malá spotřeba se u 2 strojů také hodí ono se to na té dlouhé štrece dost pozná
je relativně lehká - to s ehodí v terénu, při nakládní na náklďák nebo jízdě po schodech do recepce, na malý přívoz a jiné cestovatelské situace
navíc necheš nic drahého, aby to bylo splehlivé a případně díly, aby šly snadno sehat - to vše Honda splňuje.
na tyhle malé stroje seženeš řetěz, destičky nebo gumy v podstatě kdekoliv a za normální peníze
navíc pokud máš čas tak i menší rychlost a pomaljší provoz bez problémů zvládnete
erbe Ti to dobře shrnul
webů ohledně CRF250 upravených na cestování jsou tuny takže zkušeností taky a máš se kde inspirovat
taky jsem s myšlenkou nějakého takovéhoto stroje koketoval, že bych si ho mohl různě posílat nebo ho někde nechat apak si ho zase vyzvednout ...ale nějak pořád jsme s enedokopal k tomu dát vápověd a udělat si dlouhý čas, dovolená na to nestačí
Honza-TA950 píše: podle toho cos tu různě řekl či naznačil máš dle mého vybráno - CRF250
pokud žena nemá na ničem najeto tak nic velkého nemá moc smysl řešit - čím menší a lehčí stroj tím příjemnější na ovládání atd.
malá spotřeba se u 2 strojů také hodí ono se to na té dlouhé štrece dost pozná
je relativně lehká - to s ehodí v terénu, při nakládní na náklďák nebo jízdě po schodech do recepce, na malý přívoz a jiné cestovatelské situace
navíc necheš nic drahého, aby to bylo splehlivé a případně díly, aby šly snadno sehat - to vše Honda splňuje.
na tyhle malé stroje seženeš řetěz, destičky nebo gumy v podstatě kdekoliv a za normální peníze
navíc pokud máš čas tak i menší rychlost a pomaljší provoz bez problémů zvládnete
erbe Ti to dobře shrnul
webů ohledně CRF250 upravených na cestování jsou tuny takže zkušeností taky a máš se kde inspirovat
taky jsem s myšlenkou nějakého takovéhoto stroje koketoval, že bych si ho mohl různě posílat nebo ho někde nechat apak si ho zase vyzvednout ...ale nějak pořád jsme s enedokopal k tomu dát vápověd a udělat si dlouhý čas, dovolená na to nestačí
Sakriš, to co píšeš má logiku, to skariš píši, jelikož jsem se začal pohlížet po silnějších strojích, jelikož většina cestování bude po asfaltu a co si budeme povídat, i když má člověk dost času, tak rychlejší jízda je rychlejší jízda Kolikrát mi přijde pomalá jízda víc nebezpečná, např když ti moto jede max 80-90 km/h a ostatní kolem jezdí 100 km/h, tak tě neustále někdo předjíždí, musíš jezdit u kraje a navíc si stále ve stresu, jelikož se na tebe furt někdo tlačí. Takže to bude ještě veselé, jsem zvědav na čem na konec pojedeme. Ale je jasné, že v tomto bude muset mít hlavní slovo žena, dle toho na čem se jí bude dobře jezdit v terénu.
Každopádně díky za další otevření očí a námětu o čem přemýšlet
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motard kola na motocykl Yamaha XT 600 E Yamaha XT 600 E, Yamaha TT 600 R, Yamaha TT-R 600 | Muluri | 15 | 8.1.2024 v 11:17 Muluri |
Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro Yamaha TT 600 R, KTM 690 Enduro, KTM 690 Enduro R | pospa5 | 18 | 14.6.2023 v 20:11 tucnak66 |
Nastavení předpětí pružiny Yamaha T... Yamaha TT 600 R | Blueracing | 8 | 30.3.2023 v 20:55 Blueracing |
Výměna oleje u TT600R Yamaha TT 600 R | jent | 15 | 30.3.2022 v 13:28 Wolf_64_2010 |
Jakou motorku Suzuki DR 650, Suzuki DR 350, Honda XR 400, Yamaha T... | Ales5 | 19 | 27.12.2020 v 10:06 Palomoto |