globalmoto_duben_nolan





Téma: Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R
Zdravím všechny nadšence jízdy na dvou kolech
S manželkou jsme se cca týden zpátky (19.2.2020) rozhodli, že se za dva roky (až manželka dokončí vysokou) vydáme na cestu kolem světa a to tak, že každý pojedeme na své motorce.

S cestou kolem světa to myslíme vážně, a proto jsem začal hledat vhodný stroj, který bude:

- lehký kvůli dobré ovladatelnosti v terénu

- zvládne náročnější terén (Mongolsko, Bolívie, Argentina...)

- jednoduchý (málo elektřiny, karburátor, nakopávačka…) a tím pádem i co nejvíce spolehlivý, jelikož kde skoro nic není, nemá se co rozbít + čím jednoduší stroj, tím jednodušeji se ho naučím rozebrat do šroubku a opět složit

- malé vibrace od motoru při vyšších rychlostech

- dojezd aspoň 300 – 350 km (pokud se rozhodnu pro Yamaha TT 600 R, budu muset koupit větší 20 L nádrž)

- pořizovací cena za jeden stroj kolem 40-60 tisíc Kč

Toto vše by mělo TT R splňovat.

S terénními motorkami nemám vůbec zkušenosti (jezdil jsem vždy na naháčích).

Proto bych znal rád Váš názor na toto:

1) jak dle Vás Yamaha TT 600 R zvládne cestu kolem světa?

2) jak se tato motorka chová na silnici a v terénu, pokud je vzadu ověšena bočními hliníkovými kufry + mezi nimi naskládané další věci, kde odhaduji celkovou hmotnost kufrů a „nákladu“ na 50 - 70 kg, těžko se to nyní odhaduje, když ještě přesně nevím, co vše sebou budeme brát

3) jakou motorku (mimo Yamaha TT 600 R) byste si na cestu kolem světa vybrali Vy a proč?

Všem moc děkuji za názory

PS: pokud budete chtít sledovat jak naší přípravu, tak cestu samotnou posílám zde odkazy, kde vše budeme sdílet :

Youtube: bit.ly/2uxEPyJ

Facebook: bit.ly/39ZxV4m

Instagram:bit.ly/2PsuJq3

Web: bit.ly/3938M8S

Naposledy editováno 26.02.2020 19:03:58

1 reakcí na tento příspěvek Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R

26.2.2020 v 21:59 | Nahoru | #1
Z těch levných Transalpa, to je podle mne jedina motorka "pod 650" ktera je postavena téměř stejne robustne jako velky moto, nebo pokud uz jednovalec a aby to min zralo tak 650gs, pokud by si chtěl jet na lehkych s dlouhyma zdvihama (DR, TT ) na 3 kufry zapomen musel by ses slozit do 1ho a i to je na hrane - ty zadni tlumice nejsou na takovy zatizeni -jinak dokonaly stav podmínkou, ale i zachovala cca 20leta motorka umi za 10000 km zestárnout i za hranici srotu , taky je otázka co mas na mysli tim "terenem" - projet po mistni "hlavni sotoline" abys ses zase o etapu posunul zvladnes i s mastodontem a rozštípat se nekde "v terenu" na druhy strane světa v nejaky prdeli bez lekarsky pece tak na to ti staci tejden v bosne

doporucoval bych si udelat "reparat" po vychodni evrope - priprav se s citem jak si myslis ze by to mělo byt s vybranymi motorkami bagazi atd. aspoň 3 tydny a 7000km + moc se nesetrit sebe ani stroje - dostat se do stavu kdy ubyvaji sily a motorky uz zacinaji byt v rozkladu - po navratu budes mit odpověď na většinu otázek které si ještě ani neklades

(reakce na) Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R

27.2.2020 v 17:31 | Nahoru | #2
milanek81> 650gs vypadá zajímavě Díky za názor, zase mám o čem přemýšlet
Je fakt, že TT je asi moc "křehké" i na zátěž 38 Kg, kterou povezeme v kufrech a za stejné peníze se dá koupit něco robusnějšího. To TT jsem zvolil kvůli váze 190 - 200 kg (včetně nákladu), jelikož při představě, že mám někde balancovat se strojem o celkové váze (včetně nákladu) 240 - 250 kg někde v terénu (jasně, že to je o cviku, ale lépe se asi cvičí s lehčí motorkou ) + to pak vytlačovat, když to zapadne do bahna, tak jsem zpocený už jen při té představě
Co se týká poruch, tak jsem si vědom toho, že nic není dokonalé a to ani nové stroje. Proto chci motorky znát do posledního šroubku a před cestou udělat kompletní generálku obou strojů.
Co se týká reparátu, tak ten už jsem z části absolvoval min.rok: ve dvou cestu do Paříže a zpět cca 3000 Km, pak na 14 dní jsem byl jezdit po Rumunku cca 5000 Km (ty jejich asfaltky občas byli trochu teréní, ale nic strašného) a na závěr jsme s manželkou na jednom skútru jezdili 3 týdny po Thajsku cca 3000 Km. A nějaké ty závady vždy byly, takže nějakou velmi hrubou představu mám + jsem přečetl cestopis od P. Suchého Jawa kolem světa + další články jiných cestovatelů + mám nakoukáno spoustu cestopisů a naposloucháno nespočet rozhovorů s cestovateli. Takže vím, že mě ta cesta a řešení kolem oprav a hledání řešení některých vzniklých situací bude bavit, samozřejmě někdy budu ve stavu, že bych to vše nejradši rozkopal a zapálil, ale bez toho bych si pak neužil ty okamžiky kdy to vše šlape. Jasné, že než vyrazíme, tak to bude chtít trénink v terénu a to pořádný
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motard kola na motocykl Yamaha XT 600 E Yamaha XT 600 E, Yamaha TT 600 R, Yamaha TT-R 600 Muluri 15 8.1.2024 v 11:17 Muluri
Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro Yamaha TT 600 R, KTM 690 Enduro, KTM 690 Enduro R pospa5 18 14.6.2023 v 20:11 tucnak66
Nastavení předpětí pružiny Yamaha T... Yamaha TT 600 R Blueracing 8 30.3.2023 v 20:55 Blueracing
Výměna oleje u TT600R Yamaha TT 600 R jent 15 30.3.2022 v 13:28 Wolf_64_2010
Jakou motorku Suzuki DR 650, Suzuki DR 350, Honda XR 400, Yamaha T... Ales5 19 27.12.2020 v 10:06 Palomoto


TOPlist