globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lisovat
Ahoj všem! Prosím o rychlou radu. Koupil jsem Kývačku 250 rozebranou do šroubku (jak se tohle stane? ). Po vyčištění karterů jsem si na poslední chvíli všiml, že je úplně rozpadlý mazací kanálek k ložisku kliky na straně primáru (jak se tohle stane? ). Rozpadlý materiál jsem odloupnul šroubovákem a prostor trochu začistil bruskou. Teď se rozhoduji, jak to opravit. Mám nutkání otvor předvrtat, vystružit a nalisovat ocelovou trubičku, protože si to můžu udělat sám a rychle. A nebo bych to mohl dát zavařit a kanálek znovu vyvrtat. Otázka zní - lze přidat materiál vařením a neovlivním teplem negativně tvar dosedací plochy pro ložisko? Případně budu rád za doporučení šikovného svéřeče v Praze. Dík!

Naposledy editováno 06.02.2020 11:25:28

Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

Skvělá odpověď, děkuji! 6.2.2020 v 12:16 | Nahoru | #1
sel bych cestou te trubicky... svarovani je vzdy rizikova cinnost

Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

Skvělá odpověď, děkuji! 6.2.2020 v 13:25 | Nahoru | #2
Přesně tak, udělej si to sám a rychle

1 reakcí na tento příspěvek Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

Skvělá odpověď, děkuji! 6.2.2020 v 15:13 | Nahoru | #3
To vypadá jak kdyby to někdo vařil už.
Já bych asi nechal udělat profíkem housenku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

6.2.2020 v 15:23 | Nahoru | #4
kokoška.> právě, že ne, bylo to celé popraskané a vevnitř byl zalomený vrták. dloubnul jsem do toho a celé e to rozsypalo. Tak jsem to jen přímou bruskou trochu začistil.

Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

Skvělá odpověď, děkuji! 6.2.2020 v 20:28 | Nahoru | #5
Rozhodnutí je na Tobě,ale počítej s tím,že každý návar,svár Ti to bude tepelně stahovat ! A tím pádem kroutit.
To není prasklinka na bloku motoru ze starého Zetoru nebo Liazky.

(reakce na) Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

Skvělá odpověď, děkuji! 6.2.2020 v 21:13 | Nahoru | #6
Smrkes> Člověče, koukni na to místo kam patří ložisko - to vypadá jako špatně odlité anebo už někdy kdysi vařené po nějakém průšvihu - čemuž by napovídal i ten zalomenej vrták. Že to někdo poškodil třeba při dolování ložiska, prasklo mu tam něco, pak to vzal elektrodou na hliník a trafem a durch a trošku to přepálil - proto to bylo jak přemrzlej sníh a posléze se pokoušel obnovit ten kanálek. Dneska už ti co profesně vaří hliník to opravdu umí a vybavení co na to mají je podstatně lepší než před třiceti roky. Já byť su kovář a je mi bližší práce se železem, bych šel do navaření. Dneska to umí ať už s předehřevem či bez něj aniž by se to potom kroutilo nebo praskalo.

Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

Skvělá odpověď, děkuji! 7.2.2020 v 13:49 | Nahoru | #7
Zavařit to určitě půjde, jak psal Bimbam, dneska jsou šikovní svářeči. Já už nechal vařit kartrů a kartrů, jednou na CR250 z roku 96 jsme to vařili na 17 různých místech jak to bylo dobité a motorka fungovala. Ale to s tou trubičkou taky není špatný nápad a možná i jistější. Při tom vaření pokud by šlo o nějaký poškozený závit třeba nebo ulomený držák něčeho, tak ok, ale u tohoto bych se možná bál pórů ve sváru a následného úniku oleje. Když tam dáš tu trubičku, tak není co řešit a jak sám píšeš máš to hned.

1 reakcí na tento příspěvek Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

Skvělá odpověď, děkuji! 7.2.2020 v 15:10 | Nahoru | #8

(reakce na) Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

7.2.2020 v 16:05 | Nahoru | #9

kawajawa píše: http://www.kovodvorak.cz/#utm_source=firmy.cz&utm_medium=ppd&utm_content=hledani&utm_term=z%c3%a1me%c4%8dnictv%c3%ad%20dvo%c5%99%c3%a1k&utm_campaign=firmy.cz-738589

šikula



kurna Řeporyje kam se podivaš :D :D je toho půnej seznam... decka na vlakovejch kolejich, starosta kreten co ridi v zakazu a pak ma vykonavat verejne prace a ted svarec... se s tou prdeli sveta nejak roztrhl pytel

1 reakcí na tento příspěvek Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

7.2.2020 v 19:35 | Nahoru | #10
Za mě tu trubičku. Nahoře ji roztemovat a zapustit do mělkého závrtu.

(reakce na) Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

8.2.2020 v 00:12 | Nahoru | #11
Jeňula> a zvenku to zalít dvousložkovým epoxidem odolnym vuci benzínu apod...

1 reakcí na tento příspěvek Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

8.2.2020 v 08:55 | Nahoru | #12
Techhle motoru je vsude jak sracek, proc varit neco, co muzes koupit za kilo na kazde burze a vymenit?

(reakce na) Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

9.2.2020 v 09:47 | Nahoru | #13
Dík všem za užitečný rady! Našel jsem nějakého svářeče u nás v Měcholupech, ale tomu se nedá dovolat. Tak zkusím, co tomu řeknou v Řeporyjích a trubička je kdyžtak plán B. Nebo mě ještě napadlo tam udělat M6 závit a prošroubovat to provrtanou závitovkou. Pojištění epoxidem určitě dobrá poznámka.

Medved> No má to dva důvody, proč se s tím se*u... Jednak už jsem prostě takovej, že raději opravím starou věc, než bych ji hned nahrazoval jinou. No ale hlavně mi jde o to, že třeba jednou na starý kolena ji budu chtít prodat, tak do inzerátu budu moct napsat ono kouzelné "číslo rámu a motoru sedí se štítkem" :D Prostě je to motorka, kterou chci zachovat tak, jak byla vyrobená. Je to moc pěknej původní stav, tak možná škoda tam dávat karter s jiným výrobním číslem, když původní jde opravit..

Jinak mě mile překvapilo logo FJ vyražené v klikovém prostoru. To bych u roku 1958 už nečekal :)

Naposledy editováno 09.02.2020 09:48:41

2 reakcí na tento příspěvek Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

9.2.2020 v 21:36 | Nahoru | #14
Těm co doporučují vaření, já Jawácký slitiny neznám... Ale... Jaká je jistota, že to nezačne pěnit... Jednou jsem se snažil nechat zavařit páčku nebo držák na vejfuk a pěnilo to jako prase...
Já bych se toho vaření teda dost bál... Ale asi to máte vyzkoušený....

(reakce na) Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

10.2.2020 v 16:03 | Nahoru | #15
t_freedom> Jak píše Bimbam a mischa638, dneska už se běžně tyhle kartery vaří. Viděl jsem pěkný opravy motorů od Péráků až po poslední 350ky. Zítra to tam vezu, tka uvidíme, co mi na to řeknu. Pošlu sem foto, až bude hotovo.

Naposledy editováno 10.02.2020 16:11:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

Skvělá odpověď, děkuji! 10.2.2020 v 18:31 | Nahoru | #16
t_freedom> Páčky nebo jiná bižuterie na motorce bude z trochu jiného "hliníku" než kartery. Navíc jsou dneska schopni si udělat rozbor z kousku toho co budou vařit a podle toho si vezmou odpovídající materiál, kterým doplňují chybějící části nebo prostě zavaří prasklinu. Ono je taky možné že ta páčka byla z duralu - to obyčejnej člověk od sebe prostým okem nepozná a už to může dělat brikule.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

11.2.2020 v 07:26 | Nahoru | #17

Bimbam píše: t_freedom> Páčky nebo jiná bižuterie na motorce bude z trochu jiného "hliníku" než kartery. Navíc jsou dneska schopni si udělat rozbor z kousku toho co budou vařit a podle toho si vezmou odpovídající materiál, kterým doplňují chybějící části nebo prostě zavaří prasklinu. Ono je taky možné že ta páčka byla z duralu - to obyčejnej člověk od sebe prostým okem nepozná a už to může dělat brikule.

na druhou stranu, packa nebyva nasakla olejem jak houba. Na rozdil of karteru. Navic podle fotek ten karter prasknul v lozisku a nekdo to uz varil. Muj tip je, ze az to necha vyvarit (pokud se to svareci neroztece pod rukama). smontuje ten motor a nastartuje ho (pokud to prezije lisovani loziska), vylomi se to lozisko a bude tady nove tema: "Jak na novy karter vyrazim cislo podle papiru?" . Ale nechme se prekvapit.

Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

Skvělá odpověď, děkuji! 11.2.2020 v 12:15 | Nahoru | #18
Ložisko lisovat přece nemusí, stačí nahřát karter ( třeba v troubě ) a ložisko tam krásně zapadne suvně bez použití nejmenšího násilí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

11.2.2020 v 12:18 | Nahoru | #19
Medved> Ložiska tam lisováním dostávat nebudu. Takhle to nedělám.. Kdybych ale měnil motor za jinej, tak to už tam radši nechám původní číslo, než to zbytečně přerážet..Ty zřejmě nechápeš, o co mi de - Chci opravit a zachovat. Né bastlit. Sám jsem napsal, že pokud to svářeč nebude chtít dělat, nebo to nedoporučí, tak raši kanál na přesno vystružím a zalisuji trubku.

Zbastlených motorů je už dost. Viz třeba motor na Péroše FJ, který dělám souběžně. Někdo ho v 70 tých letech "opravoval" a pak už to nikdy kupodivu nejelo. Klikovka a převodovka úplně nová, ložiska původní.. a tohle rozklepávání nechápu snad víc, nez rozmlácenej kanálek:



Naposledy editováno 12.02.2020 13:55:24

(reakce na) Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

11.2.2020 v 13:19 | Nahoru | #20
Smrkes> no ty vole
to pojistil, aby to bylo echt

1 reakcí na tento příspěvek Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

12.2.2020 v 00:08 | Nahoru | #21
Medenou, vlastne vselijakou trubicku, dobova uprava na/po tezce polozene motce.
Co se mojich zkusenosti tyce, pri soucastnych loziskach a najezdu km techto stroju, tahleta vifilundace, je vice bolesti nez radosti.

Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

Skvělá odpověď, děkuji! 12.2.2020 v 08:53 | Nahoru | #22
půldíru normálním vrtákem , byť v hliníku , pořádně neopravíš , nechat zavařit , nejlíp TIGem a posléze díru obnovit

(reakce na) Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

12.2.2020 v 09:31 | Nahoru | #23
Jarrinn> Přesně... "hele když už to dělám, tak ať je to pořádně!" :D

Julip2> Ssouhlas.. Kdyby tam ten kanál nebyl, tak to stejně nepoznám :)

Mňojo> Jop, už je to u svářeče, tak zítra dám vědět..

1 reakcí na tento příspěvek Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

12.2.2020 v 09:53 | Nahoru | #24
Jsem zvědavej, budu nakukovat vždycky se hodí vědět kde to umí udělat kdyby se naskytla nějaká průšvihová věc Doufám že na jarní dorazíš - Kafíčko ví kam, před pár lety tam byl s Nastěnkou

(reakce na) Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

12.2.2020 v 13:53 | Nahoru | #25
Bimbam> No jasně, rád případně pak doporučím. Jawacký kartery prý dělá poslední dobou hodně, tak uvidíme :)
To si piš, že dorazím! Jen musím do tý doby stihnout STK s kývajdou a opravit dobíjení. Ale těším těším

Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

13.3.2020 v 14:43 | Nahoru | #26
Tak je hotovo. Kdo nevěřil, nechť se učí. Šlo to prý dobře, jen si svářeč musel půjčit delší nástroj. Kanálek jsem vyvrtal, špony vyfoukal vzduchem a teď jdu skládat.

Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

20.3.2020 v 11:33 | Nahoru | #27
Vypadá to dobře
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3868, 3869] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116070 Dnes v 08:37 DesperateDan
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist