Jaké dokumenty mi k tomu mají předat, abych mohl moto bez problému přihlásit? A jaký je potom postup - při registraci?
Díkes za rady. Mějte se
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové motorky
wert píše: o jsem taky tvrdil)) svezl jsem se a Afru jinou nez s DCT nechci)) pro skalní příznivce řazení má i.klasickou řadičku nebo řazení na riditkach
Tohle je nejčastější argument nekritických obdivovatelů DCT. Jenže ne všichni jezdí v terénu "na lachtana", ale kupodivu aktivně potřebují spojku. Proto lidé nejásající nad DCT nevidí problém v nemožnosti přeřadit (jak si méně zkušení myslí, proto zbytečně argumentují tlačítky nebo příplatkovou nožní páčkou ), ale v nemožnosti načasovat nebo nadávkovat přesný prokluz spojky. Pokud by šlo za příplatek dostat místo ruční brzdy elektronickou spojku, situace by byla o 100 % lepší:
Navolím manuální režim, kdy převodovka sama neřadí a spojka sama nevystavuje; resp. volitelně pouze při poklesu otáček pár stovek pod běžný volnoběh lehce klouže (princip prekluse, pokud ji někdo chce). Motorka řadí podle mačkání tlačítek, případně podle pokynů od nožní páčky. Spojka vystavuje podle polohy levé páčky, a to i v případě chcípnutí - tedy asi narážím na chybějící tlak oleje, takže při chcípnutí by prostě sepnula natvrdo..
Naposledy editováno 12.01.2020 01:02:26
Při poklesu tlaku oleje spojky kloužou nebo vůbec nezabírají. Když to člověk chcípne se zařazeným kvaltem zadní kolo se točí volně. Kvůli tomu tam je parkovací brzda.
Ruční spojka je sice dobrý nápad, ale bylo by obtížné na fungování bez zásahu počítače. Při nízkých otáčkách klesá tlak oleje a spojka by začala sama klouzat. Muselo by se to předělat na úplně jiný systém spojky. Tento hydraulický systém je při ručním ovládání nepoužitelný.
Lehčí off projíždím s DCT v pohodě, skákat přes spadlé stromy stejně neumím ani nemám ambice to zkoušet.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové motorky
Afrika je nesmyslná motorka, kategorie, která vznikla z potřeby jet závod přes Saharu rychlostí 200km/h. Ale věřím tomu, že většina z těch, co takhle rychle přes tu Saharu závodili, by si na výlet po Sahaře vzali radši poloviční objem s poloviční váhou. Jestli má DCT jenom trochu ulehčit ovládání té krávy v terénu, tak tam patří.
Jinak sem k motorce dostal COC list, kupni smlouvu a manualy, nalepena zelena prevozka a rovnou sem na tom odjel.
Na urade jen tohle a zelena karta, akorat si nejsem jistej jsk dlouho to trvalo. Uz je to 8 let
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové motorky
Kohlstein píše: A ty jezdíš na Africe offroad, kde je to nahoru-dolů, blato, tráva, šutry?....
Jo.
A právě proto píšu, že bez spojky to je ve složitějších úsecích u takhle těžké motorky obrovský problém.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové motorky
vilemx píše: Jo.
A právě proto píšu, že bez spojky to je ve složitějších úsecích u takhle těžké motorky obrovský problém.
ja si myslim, ze pro bezneho pilota afriky to problem neni. na DCT jsem nejel, ale mel jsem pujceneho elektrickeho freerida kde jde v principu o to same - u toho je ale vetsi pravdepodobnost, ze pojedes tezkej teren, nez na te africe. po pravde, jedinej okamzik kdy mi chybela u freerida spojka byl prejezd velke klady - sice ma ten elektromotor velkej kroutak, ale i tak je tam rozdil mezi nastupem kroutaku pri pridani plynu vs roztocenej motor + pusteni spojky.
tzn okamziky kdy potrebujes rychle zvednout predni kolo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové motorky
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové motorky
vilemx píše: assassin> Právě proto píšu, že čím těžší motorka, tak tím víc k ovládání spojku potřebuješ, protože se snižuje vliv tvé hmotnosti a síly. Na kole to hodíš na zadní jen přesunem těžiště a mírným šlápnutím, čtvrttunovou mrchu už jen hrubou sílou motoru.
Ja jsem jeste nevidel nikoho na Africe přejíždět po zadnim pulmetrovou kladu.
Podle me tezkej terén neni vubec cil zákazníků Afriky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové motorky
Naposledy editováno 12.01.2020 15:15:18
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové motorky
assassin píše: Ja jsem jeste nevidel nikoho na Africe přejíždět po zadnim pulmetrovou kladu.
Podle me tezkej terén neni vubec cil zákazníků Afriky.
foxdive píše: počkej jak to myslíš po zadním?
kdyz je velka klada, tak kdyz nezvednes predni kolo tak se to o ni sekne a jdes pres riditka no a kdyz chces prejt kladu tak, ze za ni dopadas na obe kola a ne prednim napred - opet problem pokud ma klada vetsi prumer, tak se to jeste musi hodne presne nacasovat - predni kolo nesmi jit nad kladou, ale musi ji skrtnout a tim padem je vystreleny do luftu, nasledne kdyz na kladu najede zadni kolo tak se motorka srovna a dopadas na obe, nebo lehce do zadniho kola...
teoreticky to zvladam, prakticky se u meho treninku lidi malem pochcali smichy a to jsem to trenoval na ostry, na litru by me to ani nenapadlo.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové motorky
Spazik píše: Po mě chtěl dealer za přihlášení na RZ asi 500,-, tak jsem si to udělal samozřejmě sám, pražský značky bych stejně nechtěl ani zadarmo
Tohle miluju, jak se venkovani cukají, že by nechtěli pražskou značku. Jsem z Prahy a na motorce jsem už měl "S", "E", teď mám "K" a je mi to úplně jedno. Ale křupky ne, Praha fuj, ale všichni sem jezdí pracovat. Nevidíte si do úst, vážení....
2 reakcí na tento příspěvek Koupě nové motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové motorky
Honza-K píše: Tohle miluju, jak se venkovani cukají, že by nechtěli pražskou značku. Jsem z Prahy a na motorce jsem už měl "S", "E", teď mám "K" a je mi to úplně jedno. Ale křupky ne, Praha fuj, ale všichni sem jezdí pracovat. Nevidíte si do úst, vážení....
sám si křupka se tady cukas jak kdybys byl šlechta a ještě dával všem práci, takovy prazacek co ho nechce nikdo na značce se fakt nedivím že vás nemá nikdo rádHonza-K píše: Tohle miluju, jak se venkovani cukají, že by nechtěli pražskou značku. Jsem z Prahy a na motorce jsem už měl "S", "E", teď mám "K" a je mi to úplně jedno. Ale křupky ne, Praha fuj, ale všichni sem jezdí pracovat. Nevidíte si do úst, vážení....
Taky miluju, když cajzli majó všechny ostatní za venkovany a křupky, takovej ten váš zamindrákovanej pražskej komplex.. A taky miluju panoráma Pankráce ve zpětným špíglu.
(Ve skutečnosti tam mám spoustu fakt dobrejch kamarádů, ale kupodivu ani jeden z nich tou chorobou netrpí).
Jo a zdaleka všichni tam nejezdí pracovat, ty spasiteli venkovskejch nezaměstnanejch. Radši 70 na vesnici, než 150 v tý vaší přelidněný metropoli
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové motorky
assassin píše: Ja jsem jeste nevidel nikoho na Africe přejíždět po zadnim pulmetrovou kladu.
Podle me tezkej terén neni vubec cil zákazníků Afriky.
Metr s sebou na motorce nevozím, takže průměr nevím. Ale takový ten běžný padlý smrk v dávných dobách dát šel, stejně jako třeba kolmý břeh potoka baj voko vysoký po kolena. Teď, co je ze mě pupkatý fotřík, co na motorku sedne jednou za měsíc, bych se do podobných eskapád už raději nepouštěl....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové motorky
assassin píše: ...Podle me tezkej terén neni vubec cil zákazníků Afriky....
Uvidíme, jestli se bude historie opakovat. Starou AT si před čtvrt stoletím také kupovali převážně cestovatelé a leštěnkáři, do těžkého offíku málokdo. Jenže jak se postupem času z voňavek stávaly staré hajtry, začal si je pořizovat úplně jiný okruh lidí - enduráci na lítání po lese, topení v bahně a na závody mastodontů. Zatím se zdá, že nová AT jde, co se skladby majitelů týče, ve šlépjejích staré - cestovatelé, leštěnkáři, sem tam někdo i do terénu, vyloženě do těžkého málokdo...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové motorky
wert píše: vilemx> ono asi to zahozeni Afry z klady a dopadnuti na jinou se počítá ve velkých číslech za ND co?((
Musím zaklepat, mně při přejezdu (výskoku) jenom prasknul drát v zadním kole, protože je to hlavně pro zadní kolo a celé uložení kyvku fakt rána. Učit se to od nuly hned na čtvrttunové motorce je nesmysl. Ideálně nejdřív kolo, potom lehká a pak dopilovat na velké. Ale zpět k tématu...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
OLEJ, olejovy filter, vzduchovy fil... [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin | robozaho | 71 | 25.8.2024 v 12:20 DZARDINO |
Spojka CRF 1000 rv2019 Honda CRF1000L Africa Twin | Zbyněkl | 4 | 11.8.2024 v 20:15 Fratr |
Crf1000L servis na 20tis Honda CRF1000L Africa Twin | Drak-09 | 22 | 24.7.2024 v 19:21 Juraj22 |
pneu na Africu Honda CRF1000L Africa Twin, Honda CRF1100L Africa Tw... | AfricaXena | 30 | 8.7.2024 v 10:38 fanda5 |
CRF1000L - seřízení vůle ventilů [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin | MirSe | 68 | 25.6.2024 v 08:57 DZARDINO |