globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Koupě nové motorky
9.1.2020 v 21:57
Ahoj, prosím o radu s papírováním při nákupu novýho stroje, páč to je moje první nová motorka a nevím, jak to chodí. Jedná se o Africu Twin zaplacenou před Vánocema a dovést mi jí mají v pondělí domů. Koupeno v Harness Praha.
Jaké dokumenty mi k tomu mají předat, abych mohl moto bez problému přihlásit? A jaký je potom postup - při registraci?
Díkes za rady. Mějte se

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové motorky

12.1.2020 v 00:51 | Nahoru | #1

wert píše: o jsem taky tvrdil)) svezl jsem se a Afru jinou nez s DCT nechci)) pro skalní příznivce řazení má i.klasickou řadičku nebo řazení na riditkach


Tohle je nejčastější argument nekritických obdivovatelů DCT. Jenže ne všichni jezdí v terénu "na lachtana", ale kupodivu aktivně potřebují spojku. Proto lidé nejásající nad DCT nevidí problém v nemožnosti přeřadit (jak si méně zkušení myslí, proto zbytečně argumentují tlačítky nebo příplatkovou nožní páčkou ), ale v nemožnosti načasovat nebo nadávkovat přesný prokluz spojky. Pokud by šlo za příplatek dostat místo ruční brzdy elektronickou spojku, situace by byla o 100 % lepší:
Navolím manuální režim, kdy převodovka sama neřadí a spojka sama nevystavuje; resp. volitelně pouze při poklesu otáček pár stovek pod běžný volnoběh lehce klouže (princip prekluse, pokud ji někdo chce). Motorka řadí podle mačkání tlačítek, případně podle pokynů od nožní páčky. Spojka vystavuje podle polohy levé páčky, a to i v případě chcípnutí - tedy asi narážím na chybějící tlak oleje, takže při chcípnutí by prostě sepnula natvrdo..

Naposledy editováno 12.01.2020 01:02:26

(reakce na) Koupě nové motorky

12.1.2020 v 08:57 | Nahoru | #2
vilemx> Ano, většina zákazníků s novou Afrikou do terénu nejezdí vůbec.
Při poklesu tlaku oleje spojky kloužou nebo vůbec nezabírají. Když to člověk chcípne se zařazeným kvaltem zadní kolo se točí volně. Kvůli tomu tam je parkovací brzda.
Ruční spojka je sice dobrý nápad, ale bylo by obtížné na fungování bez zásahu počítače. Při nízkých otáčkách klesá tlak oleje a spojka by začala sama klouzat. Muselo by se to předělat na úplně jiný systém spojky. Tento hydraulický systém je při ručním ovládání nepoužitelný.
Lehčí off projíždím s DCT v pohodě, skákat přes spadlé stromy stejně neumím ani nemám ambice to zkoušet.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové motorky

12.1.2020 v 10:02 | Nahoru | #3
vilemx> A ty jezdíš na Africe offroad, kde je to nahoru-dolů, blato, tráva, šutry?
Afrika je nesmyslná motorka, kategorie, která vznikla z potřeby jet závod přes Saharu rychlostí 200km/h. Ale věřím tomu, že většina z těch, co takhle rychle přes tu Saharu závodili, by si na výlet po Sahaře vzali radši poloviční objem s poloviční váhou. Jestli má DCT jenom trochu ulehčit ovládání té krávy v terénu, tak tam patří.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin šlauch0 69 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin Scottpalda 26 6.2.2024 v 21:49 Drak-09


TOPlist