bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: CRF1000L - seřízení vůle ventilů
30.11.2020 v 11:16
Blíží se mi servisní interval 24 tis. a s tím spojená kontrola vůle ventilů. Vzhledem k tomu, že mám už po záruce, nechce se mi platit za servis s nejistým výsledkem (špatná zkušenost s pečlivostí servisních techniků z minulosti) a snad nejsem úplný kopyto, tak uvažuju o vlastní kontrole. Na výměně oleje a filtrů nic není, ale ventily jsem na AT sám nedělal ani nikoho neviděl to dělat. Navíc nevím, zda k tomu nejsou třeba nějaké spešl přípravky. Máte někdo osobní zkušenost a jste ochoten podělit se o návodné poznatky? Díky za smysluplné příspěvky k dotazu.


Naposledy editováno 30.11.2020 12:11:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L - seřízení vůle ventilů

7.12.2020 v 09:52 | Nahoru | #31
MirSe> Tak já jsem teď o víkendu ty ventily kontroloval a dva prostřední vyfukovy byly mimo toleranci (menší vůle) .Práce celkem i s odstrojenim cca 4.5 hod a to to ještě nemám nastrojeny. Jestli můžu radit tak to zkontroluj,je to jistota

(reakce na) CRF1000L - seřízení vůle ventilů

7.12.2020 v 11:08 | Nahoru | #32


Naposledy editováno 07.12.2020 11:29:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L - seřízení vůle ventilů

7.12.2020 v 11:25 | Nahoru | #33
foxdive> Akosi sa to tu rozbehlo. S tým komentárom typu - drž motor v čistote nemyslel som samozrejme vonkajšok. Čistotu motora zvnútra.... Meniť pravidelne kvalitný olej s filtrom... Zamedzenie vzniku karbónu atď. Kvalita oleja je pre vrch motora ako všetci viete kľučová, kedže karbónuje zväčsa vrch z dôvodu slabšieho splachovania nečistôt a z hľadiska najvyšších teplôt motora (hlava - ventile...) Umývať motor z vonky môže ktokoľvek, dopriať mu ale dobrý servis robí len niekto. Z hľadiska konštrukčného riešenia vrchu motora je zamňa rozoberanie vrchu z hľadiska kontroly ventilov pri 24 000 kilometrov systému Unicam zbytočná z dôsledku dobre riešeného systému odvaľovania vahadiel cez tzv "rolny" kladky na vačke. Čo sa týka ventilovej vôle na sacích ventiloch tam taktiež nevidím dôvod kontroly pri 24 000km... Motor netočí ani 10 000 rpm... KTO CHCE - určite pôjde len o kontrolu nie o nastavenie. Robil som to na na pár motorkách ale pri 24 000 km som nenastavoval ventile nikdy. Vždy sa to rozobralo a zložilo. Odporúčam vymeniť tesnenie veka ventilov a nedávať tam silikóny atď. Zaprvé je to prasačina a zadruhé to tečie aj tak.
O nejakom opotrebení vačky atď sa môžeme baviť pri 40 000km a sústavného nákladu plný plyn bŕzda.

A tie urážky a keci okolo toho si nehajte pre svojich kamarátov a nie na cudzích ľudí.

Ave - ďakujem všetkým.
pekný deň.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L - seřízení vůle ventilů

7.12.2020 v 13:18 | Nahoru | #34
Foggino> Aha, díky za vysvětlení. Teď už vim co znamená, když mi v bazaru řeknou, že motorka měla skvělý servis a údržbu. Servis a údržba se nedělala žádná protože motorka celou dobu jezdila. Tak k čemu dodržovat nějaký servisní plán. Tady v okolí koupit motorku je opravdu riziko.

(reakce na) CRF1000L - seřízení vůle ventilů

7.12.2020 v 13:25 | Nahoru | #35
24099> díky za zprávu, no časově je to mazec, když ještě nemáš ani složeno Já při svém "puntičkářství", až se k tomu někdy odhodlám, tak to budu mít práci určitě na celý den Kolik km jsi měl najeto? Nemáte někdo odkaz na nákup kvalitou a rozměry odpovídajících distančních podložek? Pokud jsem to dobře pochopil, tak jedny ventily se štelují klasicky pojistnou matkou, ale druhé vkládáním/odebíráním distančních podložek...

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L - seřízení vůle ventilů

7.12.2020 v 13:59 | Nahoru | #36
Mám najeto cca 25 000 km.Nehorsi je to rozebrat,to zabere nejvíc času. Samotné seřízení, jelikož jsem serizoval jenom dva vyfukovy který se seřizujou sroubkama bylo za chvili. Kdybych serizoval i sací tak by to bylo daleko víc práce. Podložky jsem našel jenom na partsdepot,tam se dají koupit odstupnovany po 0.025mm .Jinde jsem našel jenom po 0.05mm.

(reakce na) CRF1000L - seřízení vůle ventilů

7.12.2020 v 14:44 | Nahoru | #37
dave-lister> Ja mám zasa opačný názor. Sám som obeťou originál Honda servisov kde som dodržal servisný interval ako bolo treba - a moto sa rozoberala. Následne keď som rozobral ja po roku na bežný servis, polámané plasty, strhnuté závity na maske, preliaty olej o 1,5litra v motore (naštastie som to spozoroval na druhý deň) doškrabané ráfy od monterpák atď. Reťaz dotiahnutá na fest že ju išlo roztrhnúť. Odvtedy som zástanca dokiaľ to ide - nešprtať a dodržovať bežný servis. Filtre oleje, retaz, kolesá, tlmiče - proste bežný servis.

Vravím ventile kontrolovať áno, ale nie je to pri týchto km nevyhnutné. Hovorím 24 000 km je malý nájazd. Ja to robiť z praxe budem až pri 40 000 km.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L - seřízení vůle ventilů

7.12.2020 v 15:21 | Nahoru | #38
24099>
Díky za info
Foggino>
Mám obdobnou zkušenost - odlámané pacičky na neslícovaných plastech, brzda seřízená tak, že stále přibržďovala, zaplacený ale nevyměněný filtr. Jsou to smutné zkušenosti, bohužel asi i napříč různými značkami (blízká zkušenost i s BMW). Pokud se má někdo učit na mé motorce za těžce zaplacené peníze nebo svou práci zfušovat, to si to radši přejdu a zkontroluju sám (tedy samozřejmě to, na co si troufnu). S takovýmhle přístupem ať si pak servisy nestěžují, že jsme národ škudlilů, který nechce pustit korunu za "garantovaný odborný" servis. Když nedokáží ani sundat bez poničení plasty z motorky, jak jim mám věřit, že dobře seštelují ventily? Pokud budu vědět, že svoji práci dělají fakt kvalitně, tak jim klidně budu nechávat vydělat i na úplně běžné výměně oleje, kterou zvládnu sám. Ale takhle...?
Jsem se v druhé části rozkecal mimo téma, tak se omlouvám...

CRF1000L - seřízení vůle ventilů

7.12.2020 v 15:49 | Nahoru | #39
Nechci vám do toho rozšlapávání báboviček házet vidle, ale asi záleží, o jaký motor jde, jak je používán, jak dlouho a kolik má nalítáno. Tvrdit o rolnách, že to je dobré řešení, muže jen člověk, který nikdy nic neslyšel o KTM Stojí tady vedle sebe dva racionální přístupy
- pokud motor šlape, tak do něj zbytečně nesahat, protože škod a opotřebení preventivní kontrolou se dá nasekat víc, než poškození té kontrolované části, pokud kontrolu vynechám.
- druhý přístup je opačný, kdy i za cenu opotřebení všeho okolo je nutné kontrolu provést, protože prevence a doporučení výrobce.

Každý preferuje jiný přístup, Jde o to, jestli při lpění na servisních plánech ti pedanti opravdu dodržují VEŠKERÁ doporučení. Tedy i výměny těsnění, šroubů, hadic, spon apod.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L - seřízení vůle ventilů

7.12.2020 v 21:21 | Nahoru | #40
MirSe> Dneska jsem měl čas tak jsem zase koukal na část toho německýho videa. Hned na začátku musím napsat, že nemusel nic seřizovat. Sací ventily kontroloval měrkama kalibrovanýma po 0,01mm, naměřil následující: 0,14mm 0,17mm 0,16mm 0,15mm. Doporučená vůle je 0,13mm - 0,18mm, takže vše v toleranci. Výfukový ventily jen přezkoušel měrkou 0,25mm a konstatoval, že jsou v toleranci. Točit motorem protisměru hodinových ručiček a kontrolovat vůle na značkách. Nějak mi není jasný proč sací ventily tak důkladně kontroloval po jedný setině a výfukový měřil s větší tolerancí, ale já to budu dělat stejně tak i se sacíma. Vezmu měrku 0,15mm + 0,25mm a budu zkoušet.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L - seřízení vůle ventilů

7.12.2020 v 22:22 | Nahoru | #41
dave-lister> Ano, to zní rozumně Já, než se k tomu pak někdy dostanu, tak si hlavně předem musím někde objednat distanční podložky. Snad budou k mání i někde v ČR, odkaz na cizinu už dával výše 24099. Při představě, že složitě rozeberu půlku motorky a pak nebudu kvůli čekkání na podložky třeba měsíc jezdit, mě vstává hrůzou zbytek vlasů

(reakce na) CRF1000L - seřízení vůle ventilů

8.12.2020 v 06:24 | Nahoru | #42
MirSe> Podložky musíš objednat podle měření, jinak je malá šance že se trefíš na správný rozměr. Objednáš v Hondě a druhý den ti přijdou.

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L - seřízení vůle ventilů

8.12.2020 v 07:59 | Nahoru | #43
No vidíš, to máš pravdu. Já neměl nikdy žádný stroj, kde by se přidávaly/ubíraly podložky u nastavování ventilové vůle. Podvědomě jsem si myslel, že se budou přidávat/ubírat v takovém množství, aby se dosáhlo potřebné vůle a neuvědomil jsem si, že při tak malých distancích se bude muset původní vyndat a vyměnit za jinou potřebného rozměru.

(reakce na) CRF1000L - seřízení vůle ventilů

8.12.2020 v 09:49 | Nahoru | #44
MirSe> to je pro mě důvod proč vůle nechávám na servisu ač bych to uměl v garáži doma - o víkendu jdu od garáže změřím vůli + podložky - napíšu si kolik potřebuji, nechám to rozebrané, jdu v týdnu koupit podložky, pak další víkend jdu od garáže to poskládat. Na to se můžu... a místo kupování podložek vezmu moto rovnou do servisu a tam po změření podložky rovnou vymění a hotovo.

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L - seřízení vůle ventilů

8.12.2020 v 11:20 | Nahoru | #45
William Gloege - obišiel na afrike svet. Pustite si video od 6.50 minúty a spravte si názor sami. 80% motoriek ani len nezažije to čo jeho motorka.

Hovorí tam, že pri 100 000 kilometroch ventile nešteloval. Dôvod - motorka funguje bezproblémov. Poradil to mechanik z USA Hondy. Ak by vôle neboli ok, šklbalo by to a malo by to divný chod. Ak by zasa boli voľné zasa by to cvakalo.

(reakce na) CRF1000L - seřízení vůle ventilů

8.12.2020 v 18:39 | Nahoru | #46
Foggino> To je marný, oni mají asi motorky z Číny.

CRF1000L - seřízení vůle ventilů

11.12.2020 v 18:56 | Nahoru | #47
kluci to musí nádrž dolú i při výměně vzuch filtru?

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L - seřízení vůle ventilů

11.12.2020 v 19:01 | Nahoru | #48
Nemusí, při výměně vzduchových filtrů stačí sundat "jen" boční plasty.

(reakce na) CRF1000L - seřízení vůle ventilů

11.12.2020 v 19:20 | Nahoru | #49
MirSe> dík za info

CRF1000L - seřízení vůle ventilů

12.12.2020 v 00:11 | Nahoru | #50
nádrž zůstává




2 reakcí na tento příspěvek CRF1000L - seřízení vůle ventilů

25.12.2020 v 16:14 | Nahoru | #51
Zdar bikeři! Přikláním se k názoru, že ve 24 tisících je na kontrolu vůle ventilů zbytečně brzy, ale na druhou stranu netvrdím, že ji neudělám. Ještě mám x tisíc kiláků čas, než o tom začnu uvažovat. Olej i filtr měním v polovině servisního intervalu po 6000 km. Spolehlivý recept na to, jak udržet vnitřek motoru v absolutní čistotě a výborné kondici i po velké porci kilometrů . Jedu Motul, má lepší střihovou stabilitu než Castrol, kterej dává honda. Co se týče autorizovaných servisů, také nemám dobré zkušenosti. Hned na první garančce mi přelili motor olejem asi o 0,4 litru. Po návratu domů jsem odsával, abych se dostal těsně pod horní rysku.

(reakce na) CRF1000L - seřízení vůle ventilů

25.12.2020 v 18:19 | Nahoru | #52

GFalco píše: Zdar bikeři! Přikláním se k názoru, že ve 24 tisících je na kontrolu vůle ventilů zbytečně brzy, ale na druhou stranu netvrdím, že ji neudělám. Ještě mám x tisíc kiláků čas, než o tom začnu uvažovat. Olej i filtr měním v polovině servisního intervalu po 6000 km. Spolehlivý recept na to, jak udržet vnitřek motoru v absolutní čistotě a výborné kondici i po velké porci kilometrů . Jedu Motul, má lepší střihovou stabilitu než Castrol, kterej dává honda. Co se týče autorizovaných servisů, také nemám dobré zkušenosti. Hned na první garančce mi přelili motor olejem asi o 0,4 litru. Po návratu domů jsem odsával, abych se dostal těsně pod horní rysku.



Ty woe, jako bych to psal já, úplně stejný zkušenosti akurát se Stromem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L - seřízení vůle ventilů

25.12.2020 v 20:23 | Nahoru | #53
GFalco> Mne na 1 garančke motor preliali o 1.5 litra. Motor nepoškodilo. Naštastie... Priznali, že zabudli vykrútiť druhú šróbu (zadná od prevodovky) Toť autorizovaný servis Honda

Naposledy editováno 25.12.2020 20:26:00

2 reakcí na tento příspěvek CRF1000L - seřízení vůle ventilů

26.12.2020 v 00:22 | Nahoru | #54
Africa s manuálním řazením má taky dva výpušťáky?

(reakce na) CRF1000L - seřízení vůle ventilů

26.12.2020 v 09:18 | Nahoru | #55
dave-lister> ano, má.

(reakce na) CRF1000L - seřízení vůle ventilů

26.12.2020 v 14:33 | Nahoru | #56
Foggino> No ty vole, už bych jim nesvěřil ani kolo!!! Měrku nejspíš ani nevytáhli...

(reakce na) CRF1000L - seřízení vůle ventilů

26.12.2020 v 14:34 | Nahoru | #57
dave-lister> Jj jak píše Hanz, dva výpustné šrouby

CRF1000L - seřízení vůle ventilů

3.2.2021 v 19:56 | Nahoru | #58
Tak 2...hmmm

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L - seřízení vůle ventilů

5.2.2021 v 10:26 | Nahoru | #59
Odpoveď na dotaz ohľadom ventilov...SRANDISTI

...Takže veľmi by som bol vďačný tomu, kto to už robil a má skúsenosti s CRF1000, 2016 a pozrel sa mi na to...

(reakce na) CRF1000L - seřízení vůle ventilů

5.2.2021 v 11:14 | Nahoru | #60

robozaho píše: Odpoveď na dotaz ohľadom ventilov...SRANDISTI

...Takže veľmi by som bol vďačný tomu, kto to už robil a má skúsenosti s CRF1000, 2016 a pozrel sa mi na to...



To mě chceš říct, že nastavení ventilů 16hodx39€=624€ nebo to blbě chápu???
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin šlauch0 69 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin Scottpalda 26 6.2.2024 v 21:49 Drak-09


TOPlist