globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: obnovení odhlášených dokladů v roce 2001
3.1.2020 v 19:52
Mám zrušené doklady v roce 2002 (období kdy nebyla provedená likvidace vozidla a je tak možné toto vozidlo znovu přihlásit) Můj dotaz zní, jakou mám možnost tyto doklady oživit, když je osoba na kterou jsou zrušené doklady původně napsány, již bohužel mrtvá?
Předem děkuji za radu.
Pepa

Naposledy editováno 03.01.2020 19:53:17
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek obnovení odhlášených dokladů v roce 2001

3.1.2020 v 20:32 | Nahoru | #1
Bez obnovení dědického řízení žádnou, registr se bude bavit jen s osobou v dokladech.

(reakce na) obnovení odhlášených dokladů v roce 2001

3.1.2020 v 20:38 | Nahoru | #2
cmiral> to by znamenalo otevřít dědické řízení a podědit zrušené doklady?

obnovení odhlášených dokladů v roce 2001

3.1.2020 v 22:00 | Nahoru | #3
Dojdi s ti na několik úřadů v okolí a ptej se tam, než chytat moudra na internetu. Co úřad , to jinej přístup!

obnovení odhlášených dokladů v roce 2001

3.1.2020 v 22:25 | Nahoru | #4
není nutné dochazet na úřady, je to v zakone 56(2001 Sb...jde o prechod vlasnickeho prava...nikoliv převod...predklada se doklad o prechodu vlastnickeho prava, v pripade umrti evidovaneho majitele usneseni o dedictvi, pripadne usneseni soudu o urceni vlastnika vecio movite...přístup je jen zákonný

Naposledy editováno 03.01.2020 22:25:58

1 reakcí na tento příspěvek obnovení odhlášených dokladů v roce 2001

3.1.2020 v 23:01 | Nahoru | #5
To ani nezjišťuj zbytečné jednou odhlášený doklady nikdo do registru nevrátí jediná výjimka je když byla nahlášena krádež vozidlo se po roce vyřadí a třeba po třech letech se najde tak to jedině lze vrátit!!! Ušetříš si běhání a dozvíš se tohle přihlásit to jde na veterány a máš klid

(reakce na) obnovení odhlášených dokladů v roce 2001

4.1.2020 v 07:55 | Nahoru | #6

sanbay píše: To ani nezjišťuj zbytečné jednou odhlášený doklady nikdo do registru nevrátí jediná výjimka je když byla nahlášena krádež vozidlo se po roce vyřadí a třeba po třech letech se najde tak to jedině lze vrátit!!! Ušetříš si běhání a dozvíš se tohle přihlásit to jde na veterány a máš klid


ale hovno, za určitých podmínek doklady odhlášené 2001-2004 do registru vrátíš. Osobní zkušenost.

obnovení odhlášených dokladů v roce 2001

4.1.2020 v 08:17 | Nahoru | #7
Pokud nemá TP ustřižený roh, mělo by to jít obnovit. Největší překážkou bude, že doklady jsou psané na zemřelého. Musíš najít dědice a obnovit dědické řízení. Z něj legálně získat vlastnictví a teprve potom na úřad řešit techničák. Nicméně pořád není jisté zda to půjde obnovit.

obnovení odhlášených dokladů v roce 2001

4.1.2020 v 10:38 | Nahoru | #8
děkuji, pustím se do toho dedického řízení

obnovení odhlášených dokladů v roce 2001

4.1.2020 v 11:23 | Nahoru | #9
já myslim, že by to šlo i bez toho dědickýho řízení, využitím soudní žaloby o určení vlastnictví, kterou seženeš u notáře. Jak řikám, dojdi se zeptat na úřad!

obnovení odhlášených dokladů v roce 2001

4.1.2020 v 11:35 | Nahoru | #10
Ahoj, já asi před 5 lety převáděl na sebe Jawu 250 kývačku po zemřelém dědovi.

1 jsem ji musel přidat do dědictví na mého otce(jako možného dedice), jelikož se v předchozím řízení vůbec neřešila.

2 jsem šel na urad se záznamem o dědictví a plnou mocí od otce pro převod

Následně mi bylo sděleno že motocykl dávno zanikl již někde v jiném okresu a tudíž není vůbec nikde registrována (jako by neexistovala) a že mi jí přihlásit nemůže.

K mému velkému štěstí a faktu že jsem do převodu dal velké úsilí mi paní na registraci vozidel nakonec motorku znovu zaevidovala i když by prý neměla.

Takže možné je vše, když se chce.

Celkově mě to vyšlo tuším do litru.

Edit. Měl jsem ale jen velký TP, kde byl děda stále registrován i když byl na úřadě již vyřazen.

Naposledy editováno 04.01.2020 11:41:49

1 reakcí na tento příspěvek obnovení odhlášených dokladů v roce 2001

4.1.2020 v 13:22 | Nahoru | #11
Stačí si řádně přečíst zákon 56/2001 Sb., ten původní od 1.7.2001, konkrétně ustanovení o trvalém vyřazení, pak ten novelizovaný od 1.5.2004, ustanovení o trvalém vyřazení a pak zákon 138 kteým se novelizuje zákon 56 - ustanovení o zaniku vozidla plus prechodná ustanovení, která jsou také zákonem.

Od 1.7.2001 do 30.4.2004 vozidlo trvalým vyřazením neztrácelo ze zákona technickou způsobilost, zákonodárce ani nevyžadoval ekologickou likvidaci protože ta je povinná až od roku 2004 kdy byla zavedena pod tlakem EU.

Rozhodující je proto záznam v technickém průkazu motocyklu, pred 1.7 2001 evidovala vozidla Policie , roh TP se stříhal a v tP se vyznačovala jeho neplatnost,takový TP se nedá oživit, od 1.7 2001 do 30.4 2004 evidoval vozidla Okresní úřad a pozdeji Městský úřad, roh TP se podle zákona nestříhal, do TP se psalo pouze TRVALÉ VYŘAZENÍ vozidla a čislo jednaci a datum...

Od 1.5.2004 se do TP psalo trvalé vyřazení vozidla, současně se tam uváděla informace o ztrátě technické způsobilosti vozidla + informace o zneplatnění technického prlkazu, zpravidla to byl otisk úředního razitka.

Poslední novela zákona z dílny pana Stanjury nekdy z let 2014-2015 zavedla pojem ZÁNIK vozidla, vyžaduje se ekolikvidace, vozidlo ztrácí technickou způsobillost, technický průkaz je neplatný, opět bylo zavedení stříhaní leveho horniho rohu v delce minimalně 4 cm, v prechodnych ustanovenich zakona je i nformace že všechna vozidla trvale vyřazena podle minulého ustanoveni zakona ( toho která platilo až po 1.5.2004) se povazuji za zanikla. Zakonodarce tim mimo jiné cílí na skupinu vozidel,vyřazenych podle jedne svejkovske novely zakona ktera platila asi 2 roky, kdy stacilo nahlasit zánik úcelu vyuzití, napriklad jako psi bouda nebo jako sklad dreva a urad podle tohoto zakona mohl vozidlo trvale vyradit.

To co jsem uvedl jsou nezpochybnitelá ZÁKONNÁ fakta, mohl bych sem SAMOZŘEJME dát konrétní zákonné formulace ale nEMÁM NA TO ČAS, .pochopitelně vím úplne přesně kde ty za´kony vyhkledat vcetne pořislušych ustanoverní...

BOHUŽEL PROBLÉM JE JINDE :::::::::::::::::::
Před 5 lety i pred 3 lety platila troxchu jina pravidla

EU nařízení v současnosti ZAKAZUJE uvádět do provozu a registrovat motocykly neplnící emisní normu EURO 4, automobily neplnicí normu EURO 6-2, casove omezene vyjimky muže udelit MDCR.

Bohužel je to napsáno nesrozumitelně, chybí definice pojmu "uvadet do provozu"... . Pokud bylo neco z registru trvale vyřazeno, znamenalo by to, že to tedy v registru není a neni to oficialne ani provozovano...pokud to zadatel chce dostat zpet do registru, musi byt splnény podminky dnesni legislativy. .Technickou způsobilost to sice neztratilo ale uz to neplni emisni normu EURO 4 a EU legisaltiva nás svazuje....

Takte vubec nejde o to si myslí nějaká neproškolená úrednice, to ze je motocykl podle ceskeho zakona porad technicky způsobily je jasne .....to nikdo nezpochybní...jde jen o výklad EU směrnic a narízení, omezujici registraci a uvadeni do provozu vozidel s ohledem na emisni normu.

Vzhhledem k tomu že EK zmocnila ministerstvo dopravy k udeleni vyjimek, vznesl bych oficiální dotaz přímo na MDCR, zda se vyjimky zverejnene na webu MDCR vztahuji i na tato vozidla...( na webu MDCR staci zadat do vyhledavace slovo "doprodeje" a najdete tam prohlašenio MDCR, ktere je stejne nesrozumitelne jako EU narizeni).

Tento problem bohuzel na uradu spis dopadne tak, že rovnou reknou že bez EURO 4 mas smulu

Naposledy editováno 04.01.2020 13:52:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) obnovení odhlášených dokladů v roce 2001

4.1.2020 v 15:07 | Nahoru | #12
CRF1000> Nebo kapne na urednika, ktery si v techto nestandardnich pripadech nebude uplne jisty a kdyz uvidi lejstro od soudu, kde ma byt otec novym vlastnikem, tak to radeji na otce nebo syna prepise.

2 reakcí na tento příspěvek obnovení odhlášených dokladů v roce 2001

4.1.2020 v 16:12 | Nahoru | #13
K čemu všichni tak lpíte na těch papírech? Pokud to je veterán v odpovídající stavu lze udělat veteránskou registraci.
S výše uvedeným postupem je hodně běhání a starostí. Kvůli tomu aby ses jednou za rok projel kolem baráku? Není lepší se na to vyprdnout?

Naposledy editováno 04.01.2020 16:13:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) obnovení odhlášených dokladů v roce 2001

4.1.2020 v 16:20 | Nahoru | #14
vilemx> staci najit pitomce ktera nerozumi sve praci a vse je mozne, v kazdem pripade bych to dedictvi dotahl do konce a kdyyb to nevyslo do silnicniho registru, dal bych to do historického

mimochodem ja si ten dotaz na MDCR vznesu, protze by mne zajimalo zda by mi dnes nekdo prihlasil Babetu 207, ktera neplni EURO 4...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) obnovení odhlášených dokladů v roce 2001

4.1.2020 v 16:24 | Nahoru | #15
dave-lister> když ten registr historickych vozidel slouzil zatim poredevsim federaci, aby vydelavala...a v soucasnosti když je TP na motorku na 4 roky a nikdo nechce 3 litry za atestaci, je to lepsi v tom silnicnim

(reakce na) obnovení odhlášených dokladů v roce 2001

4.1.2020 v 16:47 | Nahoru | #16
CRF1000> A když budu mít motorku bez registrace ani atestace. Čemu to vadí? Naopak velká výhoda je, že nemusíš za ní nic platit.

(reakce na) obnovení odhlášených dokladů v roce 2001

4.1.2020 v 16:53 | Nahoru | #17

CRF1000 píše: vilemx> staci najit pitomce ktera nerozumi sve praci a vse je mozne, v kazdem pripade bych to dedictvi dotahl do konce a kdyyb to nevyslo do silnicniho registru, dal bych to do historického

mimochodem ja si ten dotaz na MDCR vznesu, protze by mne zajimalo zda by mi dnes nekdo prihlasil Babetu 207, ktera neplni EURO 4...


V dnešní době ani pitomec neudělá nic, protože systém ho dál nepustí.

obnovení odhlášených dokladů v roce 2001

4.1.2020 v 18:46 | Nahoru | #18
Já bych zkusil obvolat několik registrů a slušně se zeptat, co by k tomu potřebovali, aby ti to přihlásili. A spíš ty menší v rámci pověřených obcí a i pak jít za konkrétním člověkem.

Taky jsem řešil neřešitelný problém - potřeboval jsem zrušit pohon LPG u tchánova skoro veterána P406 z roku 1995. Šlo o zřejmě tovární zástavbu - auto bylo dovezené před skoro 20 lety z Holandska a mělo systém vstřikování kapalného (!) LPG. Všechno bylo vymontované certifikovanou dílnou s kulatým razítkem, byl od toho protokol, mělo to jít jak po másle. Ztroskotalo to na tom, že v techničáku ani nikde jinde nebyla původní pohotovostní hmotnost před zástavbou, jen ta s LPG. Už jsem byl docela zoufalej, zkusil jsem obvolat několik úřadů, až jsem narazil na pána, kterej mně po krátkém rozhovoru a ladění na společnou notu řekl, ať si seženu kopii papírů identického auta s tímto údajem NEBO prej by ještě snad šel "vážní lístek". Nechápal jsem , do vysvětlovaní se mu moc nechtělo, ale nakonec z něj vypadlo, ať si zajedu někam, kde mají certifikovanou váhu (kovošrot, uhelné skladu) a přijedu z protokolem z tohohle vážení a to číslo mně napíše jako pohotovostní hmotnost. No jak řekl, tak jsem udělal a fakt to tam bez problémů napsali.

Na magistrátním registru mně ovšem předtím 2x bez okolků vyhodili a ještě jsem dostal vynadáno, že mně chybí nějaký další "zákonný" papír, který ovšem u takhle starých aut vůbec neexistoval. Ono by to šlo asi i tam, po telefonu mně jedna paní řekla, že ona by mně to LPG odepsala, ale holt když je tam 6-8 přepážek, tak se pak těžko trefuje...

obnovení odhlášených dokladů v roce 2001

4.1.2020 v 21:52 | Nahoru | #19
Zákon je hezká věc, ale dneska je legislativa tak rozsáhlá a komplikovaná, že nikdo, dokonce ani úředník v dané oblasti nemůže znát vše...
Představa že každý úředník jedná vždy jen a pouze dle zákona je úsměvná, a potom žádný zákon nedokáže obsáhnout a zobecnit 100% reálných situací, které mohou nastat...

2 reakcí na tento příspěvek obnovení odhlášených dokladů v roce 2001

6.1.2020 v 00:13 | Nahoru | #20
me se kdysi davno povedlo prepsat na me motorku (Jawa 350, mam v profilu) co byla psana na zemreleho tatu (a neproslo to dedickym rizenim), pomoci plne moce, kterou mela mama, ze muze tatu zastupovat ve vsem. tedy i kdyz byl tata mrtvej, tak na urade to nemeli jak zjistit (zrejme) a dle plne moci to mama prepsala z mrtveho taty na me (s moji plnou moci)

tj podle by sla i tato cesta, ze si udelas plnou moc na zastupovani ve vsem a dojdes s tim na urad rovnou.

je to nelegalni, ale dneska s tema vsema nesmyslnyma buzeracema me to moralne prijde v poradku, kdyz se nedeje nic co by nekoho poskodilo.

(reakce na) obnovení odhlášených dokladů v roce 2001

6.1.2020 v 06:23 | Nahoru | #21
Bubrak-ZX10R> To dneska neprojde ze dvou důvodů.
1) Potřebuješ ověřenou plnou moc.
2) V systému je prý jasně uvedeno že majitel je mrtvý. Systém je asi nějak napojen na další systémy, registr obyvatel a podobné. Jaký papíry k tomu jsou potřeba jsem nezjišťoval. Patrně nějaký papír od notáře, kde bude uvedeno, že motorka nyní patří žadateli o přepis.

(reakce na) obnovení odhlášených dokladů v roce 2001

6.1.2020 v 07:54 | Nahoru | #22
Bubrak-ZX10R> nový elektronický systém CRV je napojen na základní registry, tedy evidenci obyvatel a informace o tom že je evidovaný majitel zesnulý tam určitě je od roku 2012, kdy byl panem Dobešem spuštěn...platnost plné moci končí samozřejmě úmrtím zmocnitele

Takže když dojdeš na úřad "rovnu", budeš akorát za pitomce

Já kdysi na sebe přepsal pionýra v 15letech, bez rodičů a bez i bez velkého TP, bylo to na DI VB a paní u okénka mi zapsala do malého bez problémů...čo bolo to bolo

Naposledy editováno 06.01.2020 10:23:02

obnovení odhlášených dokladů v roce 2001

6.1.2020 v 10:33 | Nahoru | #23
Doplňuji mojí první téměř vyčerpávající odpověď...po hodinovém studiu sděluji, že to řeší nařízení EU parlamentu č. 168/2013 o schvalování dvoukolových nebo tříkolových vozidel atd....v článku číslo 44...."..již nelze DODÁVAT NA TRH, REGISTROVAT ani UVÁDĚT DO PROVOZU...

Takže mohlo to být dodáno na trh, také provozováno ale registrovat to už nejde....

1 reakcí na tento příspěvek obnovení odhlášených dokladů v roce 2001

6.1.2020 v 10:35 | Nahoru | #24
Fichtl taky velkej techničák neměl, ten měl jen tu malou "knížečku" - teda za dob inspektorátu na VB.

(reakce na) obnovení odhlášených dokladů v roce 2001

6.1.2020 v 22:02 | Nahoru | #25
Bimbam> já ji při přepisu po vyřízení dědictví ztratil , čo bolo to bolo. Malovaná spz mi zůstala i když byla suplicitní s něčím jiným a úředník jen doplnil nulu za okres takže ani nemám europlachtu na pařezu

obnovení odhlášených dokladů v roce 2001

6.1.2020 v 22:30 | Nahoru | #26
CRF1000 & DaveLister: ok, tohle bylo 03/2011 , tak se holt veci zmenily a beru vse zpet

obnovení odhlášených dokladů v roce 2001

7.1.2020 v 10:26 | Nahoru | #27
Dnes jsem se dovolal na MDCR, odbor 150, oddělení schvalování vozidel, podle názoru daného odborníka lze do našeho - českého registru opět zapsat motocykl, který byl trvale vyřazen v době (2001-2004), kdy nedocházelo ke ztrátě technické způsobilosti....emisní norma se v této souvislosti neposuzuje podle EU nařízení 168/2013

je to asi tak, že motocykl již byl uveden výrobcem na trh a také byl majitelem uveden do provozu...byl také registrován.....

nová přísnější EU legislativa se vztahuje na výrobky, nově uváděné na trh , takže na vozidlo které bylo schváleno a uvedeno na trh podle minulé legislativy se pořád vztahuje dobová právní úprava

Pro opětovný zápis do registru se použije ustanovení §6 zákona 56/2001 Sb., předloží se velký TP, protokol z technické prohlídky obsahující i evidenční kontrolu, zelená karta - povinné ručení a moto se přihlásí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) obnovení odhlášených dokladů v roce 2001

7.1.2020 v 10:55 | Nahoru | #28

dave-lister píše: K čemu všichni tak lpíte na těch papírech? Pokud to je veterán v odpovídající stavu lze udělat veteránskou registraci.
...

Protoze slusny clovek se soucasnymi veteranskymi bossy nechce mit nic spolecneho.

2 reakcí na tento příspěvek obnovení odhlášených dokladů v roce 2001

7.1.2020 v 19:13 | Nahoru | #29
Včera jsem obvolal tři úřady a na dvouch to nejde (úředník s tím nechce tím mít nic společného) a na třetím s tím nemá problém a snažil se poradit.

(reakce na) obnovení odhlášených dokladů v roce 2001

8.1.2020 v 01:30 | Nahoru | #30

Pepeeeh píše: Včera jsem obvolal tři úřady a na dvouch to nejde (úředník s tím nechce tím mít nic společného) a na třetím s tím nemá problém a snažil se poradit.



aneb vitej v Kocourkove, ale aspon ze to jeste jakz takz jde
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3880, 3881] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116420 Dnes v 23:19 Beranidlo
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... Jirk_K 3 4.3.2024 v 22:59 kokoška.
Turecké výfuky JAWA Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka anton_ 6 19.2.2024 v 07:14 cmiral
na fichtlu přes rakousko Jawa 50/23 Mustang, Jawa 350/354 Kývačka Matmote123 24 17.1.2024 v 19:44 Frantas
Rok výroby mororu Jawa 350/354 Kývačka jawari 1 26.11.2023 v 23:17 Kohlstein


TOPlist