4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správně nabitá 6V baterie
14.1V není dobíjení
Naposledy editováno 08.11.2019 08:17:14
Úvodní příspěvek uvádí:
Baterii jsem včera uvedl do životnosti po dolití kyseliny do všech tří článků (nabití za sucha) a naměřil jsem hodnotu 6,25V.
Ty si na to reagoval:
plně nabitá baterie má mí 7,2-7,3V 6,25 je baterka po smrti. Kdy jsi to měřil? Hned po nalití? Ono to potřebuje chvilku nechat a pak připojit nabíjčku, aby se to srovnalo. Pokud napětí zůstává pod 6.7 je to KO
Více na: https://www.motorkari.cz/tema/?t=214212
Copyright © Motorkari.cz
Tys to asi myslel po odpojení od nabíječky, ale to už si tam nenapsal.
jawarmaniak píše: assassin> Milý moderátore, 12V palubní napětí nabíjí 14,4-14,8V, Nabitý akumulátor má mít 13,8V. Plně nabitý akumulátor 14,2–14,5 V Po odpojení od nabíjení má napětí klesnout na 13,6 a posléze pomalu ustálit na 12.6. Plně nabitý článek má mít 2,4V max. Tedy u 6V instalace 2.4x3=7,2. Nabitý článek má mít 7.2-7.3V, po odpojení a ustálení cca 6,3-6,5V. Ještě nějaký dotaz?
14.1V není dobíjení
...přečti si svůj první příspěvek, pak druhý, pak znova, a pak zkus znova poradit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správně nabitá 6V baterie
jawarmaniak píše: assassin> Milý moderátore, 12V palubní napětí nabíjí 14,4-14,8V, Nabitý akumulátor má mít 13,8V. Plně nabitý akumulátor 14,2–14,5 V Po odpojení od nabíjení má napětí klesnout na 13,6 a posléze pomalu ustálit na 12.6. Plně nabitý článek má mít 2,4V max. Tedy u 6V instalace 2.4x3=7,2. Nabitý článek má mít 7.2-7.3V, po odpojení a ustálení cca 6,3-6,5V. Ještě nějaký dotaz?
14.1V není dobíjení
Plně nabitý a odstátý olověný 12V akumulátor má 12,7-12,8V.
Úplně vybitý 11,8-11,9V
Zplynovací napětí je 14,6V (gelový má míň) a to nesmí být při nabíjení překročeno. Standardní dobíjecí napětí je mezi 14,0 a 14,4V. Jsou dneska výjimky u aut s rekuperací, ale to překročení napětí je krátkodobé, je tam kvůli tomu EFB nebo AGM akumulátor a stejně ho to kurvý.
6V akumulátor je polovina 12V, takže děleno 2.
jawarmaniak píše: assassin> Milý moderátore, 12V palubní napětí nabíjí 14,4-14,8V, Nabitý akumulátor má mít 13,8V. Plně nabitý akumulátor 14,2–14,5 V Po odpojení od nabíjení má napětí klesnout na 13,6 a posléze pomalu ustálit na 12.6. Plně nabitý článek má mít 2,4V max. Tedy u 6V instalace 2.4x3=7,2. Nabitý článek má mít 7.2-7.3V, po odpojení a ustálení cca 6,3-6,5V. Ještě nějaký dotaz?
14.1V není dobíjení
Kdyz pominu moderni auta ktery maji vyssi palubní napětí kvuli start-stop a rekuperaci (take maji speciální baterie) tak jsem nevidel auto/motorku ktera nabijí pres 14,5V vetsina servisních manualu uvádí 14,5V jako horni hranici pro funkcni nabíjení. Tzn tebou udávané rozpeti 14,5V-14,8V je podle servisního manualu spatne. Muzes uvést nejakej odbornej zdroj informaci kterej by se shodoval s tvym názorem?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3868, 3869] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 116070 | Dnes v 08:37 DesperateDan |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka | pornopoet | 3 | 9.3.2024 v 08:28 cmiral |
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka | Lithwick | 12 | 25.2.2024 v 12:11 udinar |
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 57 | 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR |