jsem tu na fóru nový a přišla chvíle kdy bych se rád poradil. Letos na jaře jsem začal jezdit po téměř čtyřech dekádách, měl jsem z toho docela obavy, proto jsem nechtěl riskovat a pořídil jsem si 125cc model Masai Black Rod. Váží 111kg, sedlo je 75cm od země, klasický posaz, pro představu mám foto ve svém profilu. Motorečka fajnová, moc se mi líbí, koupil jsem ji na jaře novou, nevyskytla se sebemenší závada, ALE, potřebuju větší motor
Nepotřebuju jezdit rychle, stačí mi 80 - 90 na pohodičku, ale vadí mi jak se na mně lepí zezadu auta, v kopcích i nákladní... Uhýbám na krajnici, když neuhnu pokud to stav krajnice nedovolí, předjíždí stejně, přijde mi to mnohdy nebezpečné. Vyhovovalo by mi udržovat tempo v běžném provozu, pokud už se po takových komunikacích pohybuju.
A tak uvažuju mezi Yamahou SR400 teď nově inzerovaná
https://www.motorkar...-sr-400-1491390.html
a Jawou 350 OHC
http://www.mototechn...amp;products_id=1513
obě černé ať to mám jednodušší, obě myslím stejná váhová i velikostní kategorie.
Na Jawě jsem byl v Mototechnik podívat, perfektně mi padla do ruky, moc se mi líbila, ani na vzhledu ani na projevu motoru mně nic neuráželo, u Yamahy myslím že by to bylo stejné s návdavkem krapet větší "nóblesy" lahodící oku.
V mototechniku mám i nabídku na nově vyrobenou Jawu 2takt s tím, že by mi ji přestavěli do stylu Californian téměř do detailu, což mně zase láká spíš ze vzpomínek že jsem takovou před čtyřiceti lety měl. Od dvoutaktu mně odrazuje pouze to že jezdím dost i po městě, kde by byl myslím 4takt vhodnější, protože v malých rychlostech to zvládne i na nižší otáčky než klasická dvoutaktní "třinda"
Měřím 184, vážím pár deka přes sto kilo, to by myslím bylo v souladu s vybranými modely.
V souvislosti s Javou OHC jsem přemýšlel i o Romet classic 400 který tady i jeden uživatel má, mluvil jsem s ním, spokojenost, identické s Jawou ale levnější, ale ty už prodejem nejsou.
Omlouvám se za dost obsáhlý elaborát, chtěl jsem aby z toho bylo zřejmé co vlastně řeším. Těším se a děkuju za jakoukoli radu, zkušenost či názor, ať už s uvedenými modely nebo s jejich prodejci,
zdravím Michal
golfVII píše: krokoš:
ano, máš pravdu, rámeček z Octávie opravdu je, už je v krabici a na stole je nový originál, v bublinkové fólii, čeká na montáž
a taky často vzpomínám co všechno jsme v těch letech dali za odvoz, nebo prodali za pár korun, ale to už nevrátíme a hledáme každej kousek jako vzácnost a pokoušíme se ho vrátit znovu do života....
Tedaa fakt, pravda pravdúca, mal som všelijaké motky , aj teraz mám dve. cestnú a enduro, ale si predstav, že snívalo sa mi len s mojou Jawou 634 a mal som oilmaster a výfuky z Californie originál, veľmi pekný zvuk, ešte pekne šla Jawa 500 OHC to bola paráda, a Suzuki GS 750, ale snívalo sa mi len z Jawou.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
Naposledy editováno 17.11.2019 14:46:04
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
No - dost sarkasmu.
Raději dotaz.
Troufl bys si na Jawičce na dovolenou cca 3 tisíce km po Balkáně? A bez doprovodu s náhradními díly?
Moje CBF 250 a ženy Marauder 250 z roku 1998 to loni daly bez "prasklé žárovky". Jestli ano ( = troufl), tak o ní budu dále uvažovat (moc se mi líbí, zrovna ta Tvoje je super klasická). Jestli netroufl, je to pro mne problém.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
Tady se jawákům povedla jedna věc - enom přidali dva kůsky umělé hmoty ke kapotáži a je z toho úplně jiná motorka...
No a výlet na čínské Jawě - třebas sem si zajel do Holandska na jawský potlach a po spočítání peněz sem se zajel podívat do Versailles - bylo to v květnu, tak sem chtěl vidět ty kytky v zahradách, jak to vypadá v květu a né na podzim, kdy sme tam byli s polovičků.
To nevím, kolik to bylo kilometrů, ale tři tisíce určitě.
Taky sem se zajel podívat na schůzi SRPŠ do Santiaga - mladej tam dostal jakési výměnné studium, tak sem ho jel zkontrolovat, esli se nefláká.
Po cestě sem navštívil tři mezní zeměpisné body evropské - nejvyšší, nejjižnější a nejzápadnější. A taky projel všecky profláklé alpské průsmyky - třeba Stelvio a aj ten nejvyšší - Izerský.
Byl to takový čundr evropů - nadivoko, bez navigace, zcela mimo dálnice.
Viděl sem teho dost, ale víc teho eště zbylo...třebas ten balkán či Rusko a spol. , uvidíme.
Co se týče techniky, tak zrovna to jawské XRko je na tom úplně někde jinde, než ta Yamaha.
Nevím, jak to kucí čínský pajcli, ale pokud tam nevnesli nějaké své originální prvky, po technické stránce je to velice dobrý motor.
Třebas - suchá skříň, čtyři ventily, vačka a vahadla na jehlách atd.
No a pokud to příslušenství okolo bude fungovat, proč ne, žejo.
Muchy se musí vychytat v záruce a pak by to mělo byt v cajku.
Naposledy editováno 04.03.2020 13:15:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
Která z motorek na fotce je Tvá čínská Jawa?
Co to je "jawské XRko"?
Chápu, že chválíš Jawu. Ale nevím kterou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
650ccm píše: Zdenalbenal> Vůbec nerozumím Tvému príspěvku.
Která z motorek na fotce je Tvá čínská Jawa?
Co to je "jawské XRko"?
Chápu, že chválíš Jawu. Ale nevím kterou.
Ta vlevo Travel 250 s motorem dle CB 250. XR je původní Honda koncept motoru, který teď používá Jawa OHC
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
Kdybyste se tam náhodou někdo někdy octli, tak to parkoviště je hned vedle policejní stanice a kůsek od pošty. Parkuje se tam zadarmo...teda když je škola, že jo.
Já nejsu militantní jawař. Jenom se mě zdála ta "třinda" upravená flexou k zamontování motoru z Hondy CB 250 jako dobrý nápad. Že v Jawě vyrobili pár prototypů (čtyři?) s tímto motorem a po neúspěšném namlouvání ze spolupráce s Hondou sešlo, to už je jiná písnička.
No a protože Honda nikomu motory nedá, tak v Jawě měli sice prototyp, ale neměli motor...proto doňho namontovali onen čínský klon CBéčka.
Výsledkem je dost zdařilá kombinace nerozbitné Jawy a motoru z dobrého chovu. Jede to líp, jak třinda a se spotřebou pincka...
Takže by čínský motor v tom OHCéčku nemusel byt špatný...páč originál je sakra dobrý...
Ten čínský klon je trochu zjednodušený (pravý dekl je bez deklu spojky), ale já sem na své motorce spojku eště ani neviděl...(mám origo XRko).
Jasně, posrat se može kdeco, ale od teho je záruka...
Naposledy editováno 08.03.2020 19:38:05
Osobně jsem urvaný ze Speciálu. A kdyby měl možnost vzadu namontovat dva lehké nosiče bočních kufrů (třeba Shad), neměl by chybu. Já snáším dlouhé cesty natažený dopředu přes nádrž mnohem lépe, než chopper posed. Takhle bych musel mít dvě motorky (dovolenkovou a okolo-komínovku), což si nemohu dovolit.
Musím si ho eště vyzkoušet...
Ona je to taková motorka, kerá nevypadá až tak špatně a taky by se dalo s ní ledasco udělat .
Tak uvidíme...
Moderní supersporty mě nejak nelákajů. Sů moc moderní.
No výběr ukončen - dnes přistála v garáži N O V Á k r á s n á červená Jawa 350 OHC. Z doplňkové výbavy jsem šel zatím jen do startovací páky a zadního nosiče - ale to jen pro zajímavost - je vlastně taková samozřejmá doplňková výbava, protože bez těchto dvou věcí asi ani nikam do prodeje nejdou - ale to je jedno protože zrovna tyhle dvě věci jsem určitě chtěl
Je moc pěkná, perfektně mi padne do ruky, velikostí i váhou mi vyhovuje, výkonově myslím mi poskytne to co jsem řešil.
Jinak bych chtěl s nadcházející sezónou všem popřát hezké poježdění na jejich motorkách a co hlavně, aby všichni tuhle blbou dobu přežili bez úhony, ve zdraví, a aby se všechno vrátilo do "starých kolejí" co nejdříve
2 reakcí na tento příspěvek Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
- je jiná doba, nepřej si vidět za co všechno (a kurva kolik korun) si nechají doplatit dneska třeba u lidového vozu Volkswagen jinak jak jsem psal výše, podle mně by tu start. páku ani nosič neměli nabízet jako možnou výbavu, je to spíš takovej marketingovej tah na zákazníka, že bez toho je to lehce pod sto tisíc a s tím lehce přes...
No a kdo jí chce tak si jí koupí, protože těch pár korun v tom nehraje roli.
Jinak ještě k té červené - dnes za mnou jela autem dcera se značným odstupem a říkala že ta barva je na dálku perfektně vidět - což je ještě takový bezpečnostní bonus k tomu, jak jsi někde vpředu psal že "keď Jawku, tak červenů"
FERNANDO1
- díky za zprávu - no právě proto že jsem odvážnej, tak jsem do ní šel hele každý rozhodování je dnes těžký, když si člověk sedne k internetu, přečte pár recenzí, tak by si vlastně nemohl ani nic koupit. A je jedno jestli je to motorka, auto, elektronika, atd... jenomže já měl hroznou výhodu - já do ní šel srdcem
golfVII píše: KROKOŠ
- je jiná doba, nepřej si vidět za co všechno (a kurva kolik korun) si nechají doplatit dneska třeba u lidového vozu Volkswagen jinak jak jsem psal výše, podle mně by tu start. páku ani nosič neměli nabízet jako možnou výbavu, je to spíš takovej marketingovej tah na zákazníka, že bez toho je to lehce pod sto tisíc a s tím lehce přes...
No a kdo jí chce tak si jí koupí, protože těch pár korun v tom nehraje roli.
Jinak ještě k té červené - dnes za mnou jela autem dcera se značným odstupem a říkala že ta barva je na dálku perfektně vidět - což je ještě takový bezpečnostní bonus k tomu, jak jsi někde vpředu psal že "keď Jawku, tak červenů"
FERNANDO1
- díky za zprávu - no právě proto že jsem odvážnej, tak jsem do ní šel hele každý rozhodování je dnes těžký, když si člověk sedne k internetu, přečte pár recenzí, tak by si vlastně nemohl ani nic koupit. A je jedno jestli je to motorka, auto, elektronika, atd... jenomže já měl hroznou výhodu - já do ní šel srdcem
To máš pravdu. Já si koupil zase italskou motorku i když mě od toho lidi odrazovali.. No a mam ji 3 sezónu a sem to šťastnej chlapec Hlavně ať to slouží..
málem jsem v Italovi skončil taky, chvíli jsem uvažoval o Imperiale od Benelli, moc se mi líbí, ale nějak mně odradil poměr 200kg / 15kW oproti Jawě 160kg / 20.4kW (původ nebudu rozebírat - je to asi tak stejně italský jak Jawa česká) - no a když jukneš výš na fotku tak to se mnou prostě nemohlo dopadnout jinak Tak ať Ti Italka taky dělá jen radost
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
shánění a cena plynu do céóčka Jawa 350 OHC | Johny_Servis | 20 | 18.12.2023 v 12:35 MilanR1 |
Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti [1 ... 7, 8] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... | Smradson | 216 | 24.7.2023 v 09:04 Dolin |
,Jawa 350 OHC na jakou hodnotu je n... Jawa 350 OHC | jarda24 | 19 | 12.10.2022 v 11:00 smitth |
Jawa 350ohc Čína strajkuje Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... | fsesto | 8 | 4.8.2022 v 18:10 fsesto |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |