Téma: Servisovatelnost starých japonců
Ahoj

Postupně se vracím opět k motorkaření a po předchozích zkušenostech s CB600 a CB900RR už vím, že ideální kubatura pro mě je 300 - 500ccm. Dále je mi velmi sympatické, když je motor vzduchem chlazený a ideálně bez zbytečné elektroniky, plněný karburátory. Nejprve jsem se dost nadchl pro Jawu 350 OHC Scrambler, výhodou je, že je to nová motorka, sice plná elektroniky, ale to bych asi přežil - kubatura, výkon a celková koncepce je přesně to, co hledám, to že je to Čína a ne Jawa vůbec neřeším - je mi to úplně jedno - důležité je, jak to jezdí a jak to funguje... a tady je asi trochu kámen úrazu. Jednak se mi dost nelíbí některé detaily (hnusně svařené výfuky, olézající chromy, kastlíky) a pak někteří uživatelé z toho nejsou zrovna na větvi. Zvláště jeden má pak s motorkou dost problémů. Při představě že bych vyplázl 110 000 korun za motorku, která mě bude štvát... no prostě jsem to nějak zavrhl (slovy jednoho uživatele: "je to čínská kurva, kterou už v Asii mrdal kde kdo a Český pasák ji dal akorát makeup, ale pod ním je to pořád ta stejná laciná kurva jako předtím").

Tak jsem pátral dál a v podstatě jediná alternativa je Honda CB400N . Co se designu týká, tak mě to naprosto nadchlo - úplný opak Jawy, krásný kus železa z 80. let. Motor s nápisem "Made in Japan", krásné chromy, dnes zvláštní nýtovaná kola... prostě pohledově krásná motorka. Motor vzducháč, karbec, taky super. To musím mít !

Můj dotaz na zkušené z vás: Je to přeci jen 40 let starý werk a já ji chci používat denně s ročním nájezdem 4 - 6 tisíc kilometrů. Spolehlivosti bych se po předchozích zkušenostech s Hondami nebál, ale i tak se občas může na motorce něco porouchat - lze na to ještě vůbec sehnat nějaké díly ?
- Zapalování
- Regulátor dobíjení
- Spojka
- Řetězová sada (hlavně rozeta a přední ozubené kolečko)
- Rozvodový řetěz
- Brzdové kotouče, desky, pakny do zadu

Vždycky jsem měl za to, že starý Japonec musí být z pohledu náhradních dílů v Čechách peklo, ale možná jenom žiju v bludu ?

Děkuji
Předchozí
1 2 3 4
Následující

(reakce na) Servisovatelnost starých japonců

12.9.2019 v 20:20 | Nahoru | #91
Anti> ... bývali tady 3...

Servisovatelnost starých japonců

12.9.2019 v 21:56 | Nahoru | #92
Jj, ten třetí jezdil Guzzi.

(reakce na) Servisovatelnost starých japonců

13.9.2019 v 08:18 | Nahoru | #93

LuckyLoser píše: No, asi to máme stejně, jen jsem měl v druhém vrhu dvojčata.



...ted jsem se celej opotil... ..dobre Ty!

Naposledy editováno 13.09.2019 08:19:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisovatelnost starých japonců

18.9.2019 v 11:57 | Nahoru | #94
krokoš> sorry, ale uz nejeden jeho príspevok som videl, kde nadaval slovakom, pre nic za nic. tak ako aj v tomto prispevku...pre nic za nic. pocastoval som ho tymto prívlastkom, lebo to nie je prvýkrát co to tu vidim. cely topic som cital odzaciatku, viem o com sa tu tocilo. a odkial vies, ze som taku moto nemal? ani on nedal jedinu relevantnu info, len tu zacal nadavat, tak ako to, ze on je debatujuci? :D zjavne si ty neprecital celu diskusiu poriadne :) on moze inému diskutujúcemu nadavat? :D aj tvoje prispevky sledujem velmi casto, maju hlavu a patu, castokrat vtipne a nepotrebujes v nich nikomu nadavat. nasadil som len jeho slovnik, aby to pochopil, ako to asi posobi. som rad, ze zafungovalo, len nie tam, kde malo.

Naposledy editováno 18.09.2019 12:00:30

(reakce na) Servisovatelnost starých japonců

19.9.2019 v 15:22 | Nahoru | #95
scouser> Joj, dík za pochvalu, normálne som sa potešil, ale ty si stále nepochopil , že oni sa poznajú roky pred založením tohto fóra. Tu je to taký folklór . Ináč, tá debata bola celkom jemná boli tu aj horšie. Ja som sa ťa opýtal, či si mal takú motorku a ty si mi napísal, že ako viem , že či si ju nemal. Ja som ten trojvalec nemal , ale mal som ho robiť, ale som sa na to radšej vysral. No, niekedy je tu sranda, ale veľa mi to fórum pomohlo , teda raz ma Hornisch poslal do kúta sa prefackať, hahaha. Rád to čítam a veľa sa nasmejem . Radšej jazdím, čau a drž sa, pozdravuj na vostoke.

PS: a nenapísal si či sa mal taký starý vergeľ. ale drezinu hahahaha.

Naposledy editováno 19.09.2019 15:23:33

Servisovatelnost starých japonců

19.9.2019 v 21:49 | Nahoru | #96
Sa tu akosi jebete bratia.

1 reakcí na tento příspěvek Servisovatelnost starých japonců

20.9.2019 v 08:56 | Nahoru | #97
..ale prd .. ... ..zaver diskuze je ze - starsi japonec nemusi byt problem, kdyz se vybere nejaky drive popularni a masivne vyrabeny model, na ktery jsou stale dily a ne treba exot, ktereho jsem renovoval ja..... ..stejne tak by byl pouzitelny i nejaky kousek treba od zapadonemeckych soudruhu s modro-bilym logem.... howgh

Naposledy editováno 20.09.2019 10:05:49

(reakce na) Servisovatelnost starých japonců

20.9.2019 v 09:19 | Nahoru | #98
Bubak-z-Nemecka>
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350 OHC, Special , Scrambler -... Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... Stanislav1282 12 19.9.2019 v 15:55 Hobi
Varování před koupí "moderních" mot... [1, 2, 3] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... pen 63 12.9.2019 v 07:55 Kire640
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 34 17.7.2019 v 10:31 Čadil
Lambda sonda v Jawa 350 OHC [1, 2, 3] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... pen 76 29.6.2019 v 06:11 JiriK84
Praktické zkušenosti s Jawou 350 OH... [1, 2] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... pen 36 22.6.2019 v 23:08 pen

TOPlist