globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč jsem spadl
22.7.2019 v 15:21
Tak jsme dneska na kratke vyjizdce spadl a zajimalo by me proc...
Motorka VFR800 Fi, zadni guma tak ve 3/4 zivotnosti, predni skoro nova (jen asi 4roky stary DOT)
Ja zadny extra pilot ale ani ne novacek
Ostra prava zatacka do kopce (pred Suchym vrchem od Jablonneho, pred odbockou k Vavrovce kdo to zna), rychlost mala ..tipuju kolem 30kmh
Nalitl jsem trochu rychleji nez obvykle tak klopim, rikam si pohoda tak rychle nejedu..a najednou v naklonu motorka povolila a ja lehl....motka doklouzla do pulky cesty,ja ke kraji.
Ja jsme v cajku,jen me poboliva rameno, obleceni taky ok, ani to v podstate neni znat, motorka podreny pravy bok...

A ted proc se to stalo? Mala rychlost na tak velky naklon? Moc velky naklon? Nepodrzela guma? (dnes je teplo ale jel jsem jen par km)

Zadni gumu jsme mel sjetou az na par mm ke kraji uz z rumunska predloni, predni kraj zajety nemela, ted je takovy jemne oskrabany.

Omlouvam s eza roman a mozna blby dotaz ale fakt by me zajimalo co bylo spatne abych se toho vyvaroval a nezacal se bat. Zitra vyrazim se zenou smer Slovensko:) Sice se me snazila presvedcit at jedem radsi na tigrovi ale poedeem na VFR at se nezacnu moc bat, i kdyz z naklonu asi zacnu mit ted strach tak jako tak (akorat musi aspon opravit blinkr, skrabance se poresi pres zimu)

Naposledy editováno 22.07.2019 15:22:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem spadl

22.7.2019 v 18:54 | Nahoru | #1
Wolferine> pamatuješ si dobře. Klidně to zkus, ale v poslední době se spíše soustředí na padání než bezpečné ježdění.

Ad zpomalení v zatáčce.
1) mírné zpomalení, často spíše pro uklidnění než by bylo skutečně potřeba. Můžeš jen přidat náklon a udržet rychlost. Nebo kontrolovaně zavírat plyn, tím taky zvětšuješ náklon. Můžeš použít zadní brzdu, taky přidá náklon a ještě tě dostatečně zpomalí. Můžeš použít přední brzdu, pokud to bude fakt jemně. Nejdříve se nic moc nestane nebo tě trochu narovná, ale jak zpomalíš, zase přidá náklon.
Samozřejmě lze použít kombinaci těchto technik. Vše kontrolovaně a nepřekročit přilnavost pneu, v tomto případě přední. Při brzdění jde váha na přední kolo a nejde po něm chtít zatáčet na max. a zároveň brzdit na max. Kammova kružnice přilnavosti.
2) pokud potřebuješ fakt brzdit, tak přední. Motorka se narovná (když ji vědomě nebudeš držet v náklonu - opět hranice přilnavosti) a pojede rovně. Nutno počítat se zónou, kam vyjedeš. Potom ji zase sklopit, až se budeš cítit, že už jsi dost zabrzdil. Tady je jednoduché přebrzdit a ztratit rychlost, stejně jako dostat motor do nízkých otáček a muset tak řadit. Zase lze kombinovat s předešlým, je to ale velký přenos síly a větší záhul pro hlavu.

Jsou to takové dva hlavní body, neber to jako dogma. Že se pohybuje podvozek a motorka lépe zatáčí s ponořenými vidlemi už ti cpát nebudu.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem spadl

23.7.2019 v 07:35 | Nahoru | #2

Krejza píše: Wolferine> pamatuješ si dobře. Klidně to zkus, ale v poslední době se spíše soustředí na padání než bezpečné ježdění.

Ad zpomalení v zatáčce.
1) mírné zpomalení, často spíše pro uklidnění než by bylo skutečně potřeba. Můžeš jen přidat náklon a udržet rychlost. Nebo kontrolovaně zavírat plyn, tím taky zvětšuješ náklon. Můžeš použít zadní brzdu, taky přidá náklon a ještě tě dostatečně zpomalí. Můžeš použít přední brzdu, pokud to bude fakt jemně. Nejdříve se nic moc nestane nebo tě trochu narovná, ale jak zpomalíš, zase přidá náklon.
Samozřejmě lze použít kombinaci těchto technik. Vše kontrolovaně a nepřekročit přilnavost pneu, v tomto případě přední. Při brzdění jde váha na přední kolo a nejde po něm chtít zatáčet na max. a zároveň brzdit na max. Kammova kružnice přilnavosti.
2) pokud potřebuješ fakt brzdit, tak přední. Motorka se narovná (když ji vědomě nebudeš držet v náklonu - opět hranice přilnavosti) a pojede rovně. Nutno počítat se zónou, kam vyjedeš. Potom ji zase sklopit, až se budeš cítit, že už jsi dost zabrzdil. Tady je jednoduché přebrzdit a ztratit rychlost, stejně jako dostat motor do nízkých otáček a muset tak řadit. Zase lze kombinovat s předešlým, je to ale velký přenos síly a větší záhul pro hlavu.

Jsou to takové dva hlavní body, neber to jako dogma. Že se pohybuje podvozek a motorka lépe zatáčí s ponořenými vidlemi už ti cpát nebudu.



Konečně někdo,kdo se nebojí přiznat používání zadní brzdy a nemachruje,že zadní brzda se nepoužívá!! Já když jsem rychlý do zatáčky,nebo se to nějak nepředvídaně začne utahovat a mám strach to víc naklopit,tak se ZLEHKA dotknu zadní brzdy. Prostě položím nohu na brzdu a velice s citem přibrzdím. Na toto ale musí být čas. Jezdím tak,abych ten čas měl a nemusel řešit v palbě jak zpomalit. Někdo to řeší tak,že ubere plyn,ale ne úplně,stále to nechá trochu tahat a zároveň brzdí zadní. Není to univerzální recept a asi záleží na typu motorky na jaké jedeš,ale když je to s citem,tak nevím proč v zatáčce nepřibrzdit zadkem. Ale znovu dodávám,na toto musí být nějaký čas,protože když položíš nohu na zadní brzdu a nenecháš se vycukat tím,že ji přišlápneš víc a hrozil by smyk a pád,tak je to bezpečné řešení.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 33 16.3.2024 v 17:31 Obo67
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist