globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč jsem spadl
22.7.2019 v 15:21
Tak jsme dneska na kratke vyjizdce spadl a zajimalo by me proc...
Motorka VFR800 Fi, zadni guma tak ve 3/4 zivotnosti, predni skoro nova (jen asi 4roky stary DOT)
Ja zadny extra pilot ale ani ne novacek
Ostra prava zatacka do kopce (pred Suchym vrchem od Jablonneho, pred odbockou k Vavrovce kdo to zna), rychlost mala ..tipuju kolem 30kmh
Nalitl jsem trochu rychleji nez obvykle tak klopim, rikam si pohoda tak rychle nejedu..a najednou v naklonu motorka povolila a ja lehl....motka doklouzla do pulky cesty,ja ke kraji.
Ja jsme v cajku,jen me poboliva rameno, obleceni taky ok, ani to v podstate neni znat, motorka podreny pravy bok...

A ted proc se to stalo? Mala rychlost na tak velky naklon? Moc velky naklon? Nepodrzela guma? (dnes je teplo ale jel jsem jen par km)

Zadni gumu jsme mel sjetou az na par mm ke kraji uz z rumunska predloni, predni kraj zajety nemela, ted je takovy jemne oskrabany.

Omlouvam s eza roman a mozna blby dotaz ale fakt by me zajimalo co bylo spatne abych se toho vyvaroval a nezacal se bat. Zitra vyrazim se zenou smer Slovensko:) Sice se me snazila presvedcit at jedem radsi na tigrovi ale poedeem na VFR at se nezacnu moc bat, i kdyz z naklonu asi zacnu mit ted strach tak jako tak (akorat musi aspon opravit blinkr, skrabance se poresi pres zimu)


Naposledy editováno 22.07.2019 15:22:24

1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem spadl

22.7.2019 v 18:14 | Nahoru | #31
s tim pamatovakem je to blby no,clovek to neceka a pak je z toho vyklepanej ...
asi fakt studena guma,kdyz ne pridat naklon tak co?fakt si chcu nechat poradit jak jezdit lepe:) chyba za riditky je asi jasna,to fakt nepopiram
edit:
krejsa: pokud si vzpominam tak si tu nekdy psal ze delate nejake cviceni na motorkach a snad jsi zminoval i sumperk..ten nemam tak daleko....pamatuji si dobre?

Naposledy editováno 22.07.2019 18:16:29

Proč jsem spadl

22.7.2019 v 18:44 | Nahoru | #32
Najlepšie by bolo si zaplatiť motoškolu a tam by ti povedali čo robíš zle. My sme ťa jazdiť nevideli tak ťažko radiť.

Proč jsem spadl

22.7.2019 v 18:53 | Nahoru | #33
jo tu mam taky v planu:) (hned jak bude cas,delat praci,provozovat hospodu a mit male decko neni casove nic extra bohuzel) myslim tuhle konrektni situaci..najed do zatacky rychleji nez sme cekal....takze mi nevychazi naklon a musim pri dane rychlosti klopit vic...ale kdyz to sklopim vic tak to klouzne(jak se stalo)...alternativa ke klopeni vic?
edit:ja jsme z toho takovej rozmrzelej protoze se me to zatim nestalo,kdyz sem pomalou zatacku vzal moc rychle tak jsem to rposte sklopil vic a ted to nevyslo no)

Naposledy editováno 22.07.2019 18:54:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem spadl

22.7.2019 v 18:54 | Nahoru | #34
Wolferine> pamatuješ si dobře. Klidně to zkus, ale v poslední době se spíše soustředí na padání než bezpečné ježdění.

Ad zpomalení v zatáčce.
1) mírné zpomalení, často spíše pro uklidnění než by bylo skutečně potřeba. Můžeš jen přidat náklon a udržet rychlost. Nebo kontrolovaně zavírat plyn, tím taky zvětšuješ náklon. Můžeš použít zadní brzdu, taky přidá náklon a ještě tě dostatečně zpomalí. Můžeš použít přední brzdu, pokud to bude fakt jemně. Nejdříve se nic moc nestane nebo tě trochu narovná, ale jak zpomalíš, zase přidá náklon.
Samozřejmě lze použít kombinaci těchto technik. Vše kontrolovaně a nepřekročit přilnavost pneu, v tomto případě přední. Při brzdění jde váha na přední kolo a nejde po něm chtít zatáčet na max. a zároveň brzdit na max. Kammova kružnice přilnavosti.
2) pokud potřebuješ fakt brzdit, tak přední. Motorka se narovná (když ji vědomě nebudeš držet v náklonu - opět hranice přilnavosti) a pojede rovně. Nutno počítat se zónou, kam vyjedeš. Potom ji zase sklopit, až se budeš cítit, že už jsi dost zabrzdil. Tady je jednoduché přebrzdit a ztratit rychlost, stejně jako dostat motor do nízkých otáček a muset tak řadit. Zase lze kombinovat s předešlým, je to ale velký přenos síly a větší záhul pro hlavu.

Jsou to takové dva hlavní body, neber to jako dogma. Že se pohybuje podvozek a motorka lépe zatáčí s ponořenými vidlemi už ti cpát nebudu.

1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem spadl

22.7.2019 v 19:00 | Nahoru | #35
Krejza:
diky, ja prave pridal naklon a vezl jsem se, fakt pdezrivam ze ta guma byla jeste studena no a ja to vzal moc. rozhodne jsme nijak nebrzdil nebo prudce neubiral plyn, nebyla to takova rychlost a cesta byla prazdna, prave jsme si rikal ze to doklopim no:) (coz je posun,jako maldej jsme dvakrat ze zatacky v male rychlsoti vyletel protoze jsem se klopit bal)
soustredi na padani mas na mysli co?ze se hodne pada? tak to by slo nez necham nalakovat kapoty, to asi udelam pres zimu:) ted mam fofry ale zkusim se ti ozvat pres SZ
a fakt si rad vazim
edit:
jinak predkem v naklonu jsem v tahlejsich zatackach uz brzdil a drzel v naklonu,ale ne v takovemhle. Podrazovat se snazim pred zatackou abych mel rezervu v tahu
edit2:
a v tehle zatacce jsem vubec nervozni nebyl prave..jen sem si rekl jedes rychlejsi,vic to sklop..a pak jeje,jdu dolu.)

Naposledy editováno 22.07.2019 19:18:32

Proč jsem spadl

22.7.2019 v 19:38 | Nahoru | #36
Studená guma, bordel na silnici a nebo si dosud tolik gumu nesjížděl a jak jsi jí rovnou sklopil na nesjetou část (tzn. zasranou od všeho možnýho ..třeba klidně i olej z řetězu na levý straně) tak to možná klouzlo pod tim, je třeba jí zajíždět postupně aby si ožvejkal tu špínu (Pokuď tam nějakou máš) jinak gumy by se měly ohřát docela rychle, si vem že jsem 2,5 hodiny měl pauzu a pak jsem naskočil a po prvním kole mě guma držela i na hraně ... nebo si špatně seděl, rukama moc na řidítkách a prostě jsi to urval tím jak jsi se blbě zapřel, přidal plyn, začal brzdit nedržel si tu rovnováhu mezi předkem a zadkem ... tohle je přesně ten důvod proč chceš na okruh ...i když tam jedeš třeba poprvý na blbce jako já, tak najednou poznáš co ten stroj dokáže a co naopak ti ve velkých náklonech škodí a rozhazuje styk s vozovkou a vůbec kdy brzdit a kdy můžeš už přidávat a tak

Mimochdem jen tak ze srandy, neví někdo náhodou proč jsem vyjel před rokem z pruhu a najednou jelo v protisměru auto o kterým jsem nevěděl ?

Naposledy editováno 22.07.2019 19:47:15

Proč jsem spadl

22.7.2019 v 19:39 | Nahoru | #37
Vypadá to na předek, jestli jsi ubral plyn, tak se velká část váhy přesunula na přední kolo, další může být, neměl jsi nějakou mastnotu na boku přední gumy, to taky dokáže potrápit. Těžko soudit, co se stalo, ty buď rád, že se nic vážného nestalo a nezapomeň, chybama se člověk učí. A za mne, určitě co nejdříve naskoč na motorku a jezdi než přijde strach, protože když to budeš odkládat tak ten strach bude větší.

(reakce na) Proč jsem spadl

22.7.2019 v 19:43 | Nahoru | #38
Wolferine> Nejen hodně, ale taky rádi a především cíleně jako strašnou zábavu. Ale na SS se širokým rámem to chápu. Mě to z vysokého SM dost bolí.

Kolikrát stačí málo. Trochu přidáš náklon, přitom trochu ubereš a je to.
Nebo zpomalíš pod hranici, kdy to jde udržet plynem. ten třeba nepřidáš dostatečně.
Těch možností je mnoho.

Jasné, piš, jak budeš mít čas

A ještě jedna věc. Tvé VFR má duální systém brzd, je třeba počítat s tím, že brzdí obě dvě zároveň nebo v určité kombinaci, jak to Honda vytvořila.

Proč jsem spadl

22.7.2019 v 19:49 | Nahoru | #39
takhle z popisu to stejne nikdo neurci, bys musel mit aspon zaznam z kamery, uplne idealne ne z motorky
jako zasadni bych videl to "uvedomeni si" ze jsi rychlejsi nez jindy,.. takovy bezny no, ejhle,neco delam jinak->drobna nervozita, nepozornost->pad(zakopnuti, napaleni puku do plexi, nedotoceni skoku na prkne..) to chce zachovat klid =mit najezdenej vetsi rozsah rychlosti, resp. obecmne mit natrenovanou vetsi mnozinu ruznych moznych situaci... a i tak muzes najet na kaminek, pisek, volej.. aspon sis to vybral a ted zas treba dlouho neprijde nic

Proč jsem spadl

22.7.2019 v 20:05 | Nahoru | #40
tak snad:) jak rikam tak jsem ani nervni nebyl,proste jsme si rikal doklopim to vic,stejne vesinou nejezdim na hranu:)
ne jsme rad ze se to stalo takhle,me nic neni,obleceni taky vicemene nic a motorka se holt nekdy hodi do laku,aspon se dostanu k tomu ze vyhodim ty autobusacke blinkry:)
jo na motku sedam zejtra(cca 350km na slovesko a ve stredu 400zpet)...zena se sice chvili tvarila ze ne,at jedem na Tigrovi ale rikal sme ze musim sednout zas na tuhle:)

Naposledy editováno 22.07.2019 20:08:46

Proč jsem spadl

22.7.2019 v 20:09 | Nahoru | #41
Podle stop na přední pneu, podjela ti v celkem malém náklonu, bych to viděl na kontra a ubrání plynu v době, kdy už měla být motorka mírně pod plynem. Pokud zatáčku neznáš nebo do ní nevidíš, je lepší ubrat vic, než to.potom korigovat v zatáčce. Jinak jak jsi jel a co předcházelo pádu víš jen ty, takže pokud na vozovce nebyl nějaký bordel, přehrát harddisk a vzpomenout si, co jsi udělal než ses seznámil s povrchem vozovky.

Naposledy editováno 22.07.2019 20:14:19

1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem spadl

22.7.2019 v 20:12 | Nahoru | #42
tak naklon byl solidni, al eje mozne ze sem ten plyn trochu ubral )nebrzdil sme a neubiral nejak razatne,to vim)
jako s tema zatackama mas pravdu, kam nevidim neletim a jedu jak posranej,tady jsme vedel ze je ostrejsi ale vetsinou mam dost rezervu a vedel jsem ze jedu rychlejs al emelo to byt jeste v pohode...nejsm estrelec,zatacky se prave snazim zlepsovat..tady jsem to zrejme prepiskl....al ejak se rika,kdo nepada jezdi pod sve moznosti:) (ted uz si z toho delam legraci, podrena motorka me mrzi ale prodavat ji nebudu aby me mrzela snizena cena,plasty se holt prelakuji az bude cas a podrena stupacka jsou sramy z boje:) )

Proč jsem spadl

22.7.2019 v 20:15 | Nahoru | #43
akorat za tyden mam jet k bracovi a rodicum a trochu mi to zkomplikovalo..mam jet na podrenem VFR kde se budou strachovat kde jsme se vyvalel nebo na Tigrovi o kterem nevi ze jsem ho kupoval?:) (je mi 36 ale rodice jsou rodice no :)) )

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem spadl

22.7.2019 v 20:38 | Nahoru | #44
Wolferine> jeď na odřené a řekni že to neva protože jsi už koupil novou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem spadl

22.7.2019 v 21:29 | Nahoru | #45
syrrius>

Proč jsem spadl

22.7.2019 v 21:31 | Nahoru | #46
no hlavně abys nedojel k rodičům na podřeném Tigrovi ( píšu v dobrém )

Proč jsem spadl

22.7.2019 v 21:57 | Nahoru | #47
dojed na odrene a rekni ze ses nedavno trosku klouznul..
rodicum se jednak lhat nema ...a druhak jsou bez relevantnich informaci schopni vyfabulovat řádově horsi scenare a navzajem se v nich jeste podporovat

(reakce na) Proč jsem spadl

22.7.2019 v 21:58 | Nahoru | #48
Wolferine: Když už se rozhodneš motorku víc položit, nesmíš ubrat. To mi už před dávnými lety vtloukal do hlavy kámoš: "Když jsi v zatáčce dlouhý, musíš to přitlačit a přidat!" Myšleno "přitlačit k zemi = víc naklopit. A párkrát mě to zachránilo - často ani ne proto, že bych byl delší, ale že proti mně ze zatáčky vyjel někdo částečně v protisměru a musel jsem zatáčku utáhnout, abych se mu dokázal vyhnout.

edit: Tamtudy jsem jel v sobotu, ale opačným směrem

Naposledy editováno 22.07.2019 21:59:27

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem spadl

23.7.2019 v 07:35 | Nahoru | #49

Krejza píše: Wolferine> pamatuješ si dobře. Klidně to zkus, ale v poslední době se spíše soustředí na padání než bezpečné ježdění.

Ad zpomalení v zatáčce.
1) mírné zpomalení, často spíše pro uklidnění než by bylo skutečně potřeba. Můžeš jen přidat náklon a udržet rychlost. Nebo kontrolovaně zavírat plyn, tím taky zvětšuješ náklon. Můžeš použít zadní brzdu, taky přidá náklon a ještě tě dostatečně zpomalí. Můžeš použít přední brzdu, pokud to bude fakt jemně. Nejdříve se nic moc nestane nebo tě trochu narovná, ale jak zpomalíš, zase přidá náklon.
Samozřejmě lze použít kombinaci těchto technik. Vše kontrolovaně a nepřekročit přilnavost pneu, v tomto případě přední. Při brzdění jde váha na přední kolo a nejde po něm chtít zatáčet na max. a zároveň brzdit na max. Kammova kružnice přilnavosti.
2) pokud potřebuješ fakt brzdit, tak přední. Motorka se narovná (když ji vědomě nebudeš držet v náklonu - opět hranice přilnavosti) a pojede rovně. Nutno počítat se zónou, kam vyjedeš. Potom ji zase sklopit, až se budeš cítit, že už jsi dost zabrzdil. Tady je jednoduché přebrzdit a ztratit rychlost, stejně jako dostat motor do nízkých otáček a muset tak řadit. Zase lze kombinovat s předešlým, je to ale velký přenos síly a větší záhul pro hlavu.

Jsou to takové dva hlavní body, neber to jako dogma. Že se pohybuje podvozek a motorka lépe zatáčí s ponořenými vidlemi už ti cpát nebudu.



Konečně někdo,kdo se nebojí přiznat používání zadní brzdy a nemachruje,že zadní brzda se nepoužívá!! Já když jsem rychlý do zatáčky,nebo se to nějak nepředvídaně začne utahovat a mám strach to víc naklopit,tak se ZLEHKA dotknu zadní brzdy. Prostě položím nohu na brzdu a velice s citem přibrzdím. Na toto ale musí být čas. Jezdím tak,abych ten čas měl a nemusel řešit v palbě jak zpomalit. Někdo to řeší tak,že ubere plyn,ale ne úplně,stále to nechá trochu tahat a zároveň brzdí zadní. Není to univerzální recept a asi záleží na typu motorky na jaké jedeš,ale když je to s citem,tak nevím proč v zatáčce nepřibrzdit zadkem. Ale znovu dodávám,na toto musí být nějaký čas,protože když položíš nohu na zadní brzdu a nenecháš se vycukat tím,že ji přišlápneš víc a hrozil by smyk a pád,tak je to bezpečné řešení.

Proč jsem spadl

23.7.2019 v 07:56 | Nahoru | #50
Neodhadl si rychlost vs zatáčka vs povrch. To že projedeš zatáčku např. Ve 100ce neznamená že jí projedeš stejně i za deště nebo stejnou zatáčku kde je štěrk. Tím chci říct že na správný průjezd jakoukoli zatáčkou neexistuje žádný vzoreček. Je to pouze na jezdci aby to správně odhadl.

(reakce na) Proč jsem spadl

23.7.2019 v 08:07 | Nahoru | #51
dafikk> ja ti neviem. bez zadnej brzdy sa defacto nedaju jazdit utiahnute vracacky. to by piloti, co brzia len prednou nemohli vyrazit ani na piedestal vsetkych motoselfickok a studnice nekonecnych cestopisov - Grosglockner hochalpenstrasse Brzdit zadnou je proste normalne a fakt si netreba robit hlavu z ludi, ktori tvrdia opak

utiahnute zakruty casto do polovice prechadzam s mierne pribrzdenu zadnou brzdou, dodava mi to pocit sucha a bezpecia. Samozrejme nebrusim kolena, ale to s tymi kuframi fakt nejde

1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem spadl

23.7.2019 v 09:15 | Nahoru | #52
Podle mě jsi sáhnul na přední brzdu, při takhle malé rychlosti a v náklonu se ti okamžitě blokne přední kolo a jsi na zemi tak rychle že ani nevíš co se stalo.
Mě se teď stalo to samé, jel jsem na kruháči a vlítla mi tam ženská s autem, byl jsem v náklonu a najednou přede mnou bok auta, takže jsem samozřejmě sáhnul na přední a už jsem ležel, ale ve finále to bylo asi nejlepší řešení, protože nedošlo ke střetu, já měl jen týden bolavý celý levý bok a motorka přišla o "trčící" části protože zbytek podržel padák...teď řeším pojištovnu, paní přiznala chybu takže jsme ani nevolali švestky.

(reakce na) Proč jsem spadl

23.7.2019 v 09:28 | Nahoru | #53

syrrius píše: Wolferine> jeď na odřené a řekni že to neva protože jsi už koupil novou

imho lepsi varianta je prijet na nove a rodicum rict, ze ji musel koupit, protoze tu starou rozmrdal na sracky .

Proč jsem spadl

23.7.2019 v 10:02 | Nahoru | #54
Studená guma, to že je venku teplo vůbec nic neznamená Dále podle fotky soudím, že jsi brzdil asi už možná v lehkém náklonu, pak to přesně takto dopadá Těch věcí tam může být hodně, ale určitě jsi se vyválel díky svojí chybě :) chybama se člověk učí, tak si to tak neber

(reakce na) Proč jsem spadl

23.7.2019 v 10:54 | Nahoru | #55
Wolferine> Co to máš za drážku na tom předním kotouči?

Proč jsem spadl

23.7.2019 v 11:01 | Nahoru | #56
Já teda nésu expert a spíš si tady čtu, abych nasál zkušenosti ostatních... Ale toto mi jaksi nedá spat:

"jinak aslfat vypadal ok, jedine co tak misto deliciho pruhu je tam tak co metr nejaky kov...ale fakt uz nevi jestli jsme byl tak daleko"

- jako jakej kov... A to jsi na něj najel? V náklonu?

Proč jsem spadl

23.7.2019 v 12:07 | Nahoru | #57
Zapomeň na to. … nikdy se toho nedobereš, pokud si to moc nepamatuješ, nikdy nebudeš vědět co se vlastně stalo.

a i když si to pamatovat budeš, vždy bude kolem hromada tezí a " pravd" ...

1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem spadl

23.7.2019 v 12:14 | Nahoru | #58
Tu Z8 se starším DOTem jsem koupil taky a byl jsem moc rád, když jsem jí měnil. Často klouzala, nejvíc jsem to pozoroval na kruháčích (asi znečištěnej asfalt). S jinou gumou je cítit úplně jiná odezva od předního kola.

(reakce na) Proč jsem spadl

23.7.2019 v 13:02 | Nahoru | #59
Wolferine> jak si jako víc klopil ? To vypadá na klasiku - přidal sis náklon pomocí kontra v zatáčce a sám sis tím sebral přední kolo. Běž do motoškoly, tam ti s tím pomůžou !

(reakce na) Proč jsem spadl

23.7.2019 v 15:10 | Nahoru | #60

Kirdishack píše: Podle mě jsi sáhnul na přední brzdu, při takhle malé rychlosti a v náklonu se ti okamžitě blokne přední kolo a jsi na zemi tak rychle že ani nevíš co se stalo.

Niekedy to ani nie je treba, horší terén, studené pneu, možno nejaký olejík, zľakneš sa, zavrieš plyn a už to ide...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 33 16.3.2024 v 17:31 Obo67
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist