Téma: TDM900 vs Tiger 955i vs Multistrada 1000DS
Ahoj vsem, po odjetí nejakeho casu na FZS600 mam zase chuť na změnu. Dosel jsem do stavu, kdy výkon Fzs je vic nez dostatečný a vymenil bych jej za pohodlnější posez jak pro řidiče, tak spolujezdce. Jezdim ale většinou sam.(cca 186cm/100kg)
Fzs je fajn(vykonu spousta, super spotreba), ale ani ne po 80km mam problem jak dát nohy aby nebolely.
Došel jsem k trojici, která se me asi zatím líbí nejvíce. Tdm 900, Tiger 955i, Multistrada 1000Ds. Pocitam s rozpoctem kolem 70000kc(plus rezerva na prvni servis)...
Máte nekdo zkušenosti s těmito moto? Na co si dát pozor?
Případně nějaké jiné alternativy? Vim ze za tyto penize se da koupit i karburatorove Varadero (co spotřeba?), pripadne GS1100( nebude uz davno "po smrti"?)
S výběrem nespěchám, zatím hledám a porovnavam moznosti.
Diky za informace.

TDM900 vs Tiger 955i vs Multistrada 1000DS

30.6.2019 v 17:26 | Nahoru | #1
TDM 900 je dobra volba, pokud by dostacoval vykon, tak se stestim jde kolem 70 koupit malej vstrom

1 reakcí na tento příspěvek TDM900 vs Tiger 955i vs Multistrada 1000DS

30.6.2019 v 18:09 | Nahoru | #2
Přecházel jsem z xj600 a FZS600(98) na TDM. Po letech musím říci, že jsem udělal dobře. Jen je nutné jiná řídítka a popř. přešít sedlo. Více v profilu či SZ

PS: vstroma 650 neber, to raději TDM900

Naposledy editováno 30.06.2019 18:47:11

TDM900 vs Tiger 955i vs Multistrada 1000DS

30.6.2019 v 18:21 | Nahoru | #3
Nazdárek. Mám Tdm 900, jezdím převážně ve dvou a naprostá spokojenost. Zátah, výkon, rychlost dostačující. Nejsem žádnej střelec, ale 64 kW mně stačí. Kdybych to měl porovnat celkově, je to takovej zlatej střed co do porovnání s ostatníma. ( je to můj názor)

(reakce na) TDM900 vs Tiger 955i vs Multistrada 1000DS

30.6.2019 v 23:18 | Nahoru | #4
Sidonius78> Tdm je taková motorka, co jsem uvazoval uz, nez jsem koupil Fzs-v te době jsem se spis dival po 850, ale nakonec jsem mel strach, kvuli udajnymu "brani" oleje a případnému přidreni kliky...
To by mela mit 900vychytane, ze?
Jak je to vykonove v porovnání vůči FZS?
Vszrom 650 me prijde, ze za hodne penez nejsou v nic moc stavu... Stejne jako GS od BMW. U Ducati mam jen strach ze servisu, ale to take nedokáži objektivne posoudit. S Tdm ma Mts docela podobny posez, i výkon...

1 reakcí na tento příspěvek TDM900 vs Tiger 955i vs Multistrada 1000DS

1.7.2019 v 13:48 | Nahoru | #5
TDMko je fakt super. Bohužel jsem jeden z mála, kterým nesedl posez i když jsem laboroval s řidítkama a představcema. A jede to pocitově bych řekl i líp než na 63kW.

(reakce na) TDM900 vs Tiger 955i vs Multistrada 1000DS

1.7.2019 v 14:43 | Nahoru | #6
Animals21> Budu na to určitě chtít sednout, ale ono i tak je to těžký... Když jsem kupoval CB, tak jsem to projel a zdálo se to OK. Po nějaké době zjištěno, že v jednom pro mě tak do 50km, tak jsem nevěděl jak dát nohy a ve dvou to nešlo. U FZS, to bylo na první posezení lepší a při koupi se člověk většinou nesveze tak daleko aby zjistil, jak se mu na tom bude sedět za 50+km. Takže zjištěno, že je o neskutečnej kus lepší než CB, ale... Spolujezdec to má horší na nohy a když se courám, tak taky po nějaké době nevím jak dát nohy aby nebolely v kolenou - když se jede palice, tak to není tak hrozný FZS je podstatně pohodlnější, než zmíněné CB, Hornet, Speedtriple co jsem měl možnost projet.
Posez, resp úhel v kolenou je vlastně hlavní důvod proč jsem se začal dívat po kategorii cendur....

1 reakcí na tento příspěvek TDM900 vs Tiger 955i vs Multistrada 1000DS

1.7.2019 v 15:48 | Nahoru | #7
TDM jsem měl obě(osmpade i devítku)dobrá motka...přešel jsem na tr 955 a tu už nikdy nedám z ruky.....

(reakce na) TDM900 vs Tiger 955i vs Multistrada 1000DS

3.7.2019 v 08:06 | Nahoru | #8
langenau> V čem je hlavní rozdíl?

TDM900 vs Tiger 955i vs Multistrada 1000DS

8.7.2019 v 20:03 | Nahoru | #9
DS1000 som chvílu jazdil a je to motorka taká čo sa moc nehodí na pomalú jazdu, potrebuje trochu otáčky aby nebola "ucukaná"
Človek sa musí naučiť narábať s plynom lebo prejav toho motora je výbušný. Skrátka nemôžeš čakať že to bude mať chod ako R4, je to skrátka V2 s dosť výrazným záťahom. Jazdil som aj SV650S a tá mi prišla o dosť jemnejšia, nebolo tam cítiť ani také brzdenie motora pri zatvorení plynu a ani tak agresívny prejav po pridaní.
Na palivomer sa nedá vôbec spolahnúť - len tak orientačne, skáče to všelijak. Suchá spojka - robí to rachot aj ked je v dobrom stave, Hlavne aby nebol vymlátený kôš, lebo potom spojka poťahuje aj ked je stlačená - lamely sú zasekané a držia v drážkach a nechce sa im tolko od seba

Možno by sa to DS1000 chovalo inak ak by bol čerstvo poriešený servis = nastavenie klapiek a nastavené vôle ventilov, asi by to až tak výrazne necukalo, šlo by to trochu hladšie. Ale osobne ak by bolo na výber vtedy 620 / 800 / 1000 tak by som volil tú 800ccm. Multi 620 som nechcel, lebo je všeobecne taká oholená, vzadu obyčajná kyvka, vpredu jeden kotúč

Všetko má svoje pre a proti, Ducati je vzducháč a ked nemáš vodu tak sa ti nikdy nepokazí termostat, nikdy ti nebude unikať voda... Na druhú stranu nastavenie ventilov nie je zadarmo

Naposledy editováno 08.07.2019 23:46:36

TDM900 vs Tiger 955i vs Multistrada 1000DS

11.8.2019 v 13:38 | Nahoru | #10
Mám Tiger 955i, rv 2003, výškově a váhově podobně jako ty.
Po dořešení běžných neduhů (, termostat, výška hladiny chladící kapaliny, teplota sepnutí sahar, těsnění pod hlavou, změna obou konektorů z regleru, kovové palivové konektory z nádrže, novější a delší spojkové ramínko...) a přizpůsobení si motorky svojí výšce asi už nikdy lepší motorka nebude!

Počítej s tím, že za plexi nikdy nebude jako v obyváku (vs Varadero, nebo GS). Při nízkém štítku ti půjde dost větru do xichtu, při vysokém budou turbulence verglovat s hlavou tak, že na konci jízdy budeš mít krk jak Hulk.
Motor sám o sobě má skoro metrák a je docela vysoko.
Kolena jsou docela fest zalomená.
Náhradní díly jen přes Triumph, nebo přes fóra. Aftermarket skoro není.

Do teď ses prokousal tím horším. Jdem na lepší.

Britský charakter motoru, ve středu otáček máš zátah jak lokomotiva. Tři hrnky jsou optimum pro všechno. V extrému můžeš jezdit furt na šestku, i přes dědiny.
Starý motor je robustní, možná mě ještě přežije.
Při jízdě ve městě tě každý uvidí, i kvůli možnosti oživit druhé světlo.
Po rozjezdu nad 10 km/h už váhu skoro necítíš. Prostě jedeš, pošleš to tam, kam chceš, kdy chceš.
Dva kotouče vpředu jsou akorát dávkovatelné. V terénu (čti suchá šotolina a polňačky) ještě dokážeš říct, co se pod předním kolem děje. Na druhé straně na asfaltu při razantním brzdění dlooouho trvá, než začne kolo vypovídat poslušnost.
Má jednu z největších užitečných zatížení. Sice nemusíš stěhovat barák i s rodinou, ale je fajn, že v tom případě na podvozku je jistá rezerva.
Mě zobe asi 5,5 litru. Mohl by míň, umí i víc, ale 5-6 litrů je 90% provozu.
Povozí tě na asfaltě stejně dobře jako na šotolinách.
Můžeš jet sám. S babou. S babou a bagáží. Furt jede, neptá se.
Má blinkry. Opravdové, co jdou vidět, ne ty zmenšeniny!
I po čtyřech letech při otočení heftem se občas řežu do helmy jak puberťák.

No nakonec vlastnosti

Nemá ABS
Do roku 2003 jsou kola dušová na drátech.
Má váhu vzduchu (v horách neřešíš, jak moc jsi vysoko, karburátory už by se zakuckali)
Zdvihy jsou 200mm vepředu i vzadu. Viděl jsem i jiné hodnoty, ale toto mám osvědčené.

Naposledy editováno 11.08.2019 13:38:59

TDM900 vs Tiger 955i vs Multistrada 1000DS

11.8.2019 v 17:17 | Nahoru | #11
ina alternativa?za tu cenu Caponord 1000.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kryt motoru honda varadero XL 1000 Honda XL 1000V Varadero jawasy 14 Včera v 12:53 husq701
TDM 900 nebo CBF 1000 Yamaha TDM 900, Honda CBF 1000 Tory 16 20.8.2019 v 19:57 fatman
Kawa KLX 650 a všechny ostatní jedn... [1 ... 319, 320] Kawasaki KLX 650, BMW R 80 GS, Triumph Tiger 955i, B... Pegos 9591 20.8.2019 v 06:29 Dacann
Jaký pohodlný dvouválec na cestován... Honda XL 650V Transalp, Suzuki DL 1000 V-Strom, Yama... Pleskynol 19 18.8.2019 v 22:13 Zemiti
BMW 1100 GS-jak vyměnit olej BMW R 1100 GS mardock 22 18.8.2019 v 08:18 Potok01

TOPlist