globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: TDM900 vs Tiger 955i vs Multistrada 1000DS
Ahoj vsem, po odjetí nejakeho casu na FZS600 mam zase chuť na změnu. Dosel jsem do stavu, kdy výkon Fzs je vic nez dostatečný a vymenil bych jej za pohodlnější posez jak pro řidiče, tak spolujezdce. Jezdim ale většinou sam.(cca 186cm/100kg)
Fzs je fajn(vykonu spousta, super spotreba), ale ani ne po 80km mam problem jak dát nohy aby nebolely.
Došel jsem k trojici, která se me asi zatím líbí nejvíce. Tdm 900, Tiger 955i, Multistrada 1000Ds. Pocitam s rozpoctem kolem 70000kc(plus rezerva na prvni servis)...
Máte nekdo zkušenosti s těmito moto? Na co si dát pozor?
Případně nějaké jiné alternativy? Vim ze za tyto penize se da koupit i karburatorove Varadero (co spotřeba?), pripadne GS1100( nebude uz davno "po smrti"?)
S výběrem nespěchám, zatím hledám a porovnavam moznosti.
Diky za informace.

TDM900 vs Tiger 955i vs Multistrada 1000DS

Skvělá odpověď, děkuji! 11.8.2019 v 13:38 | Nahoru | #1
Mám Tiger 955i, rv 2003, výškově a váhově podobně jako ty.
Po dořešení běžných neduhů (, termostat, výška hladiny chladící kapaliny, teplota sepnutí sahar, těsnění pod hlavou, změna obou konektorů z regleru, kovové palivové konektory z nádrže, novější a delší spojkové ramínko...) a přizpůsobení si motorky svojí výšce asi už nikdy lepší motorka nebude!

Počítej s tím, že za plexi nikdy nebude jako v obyváku (vs Varadero, nebo GS). Při nízkém štítku ti půjde dost větru do xichtu, při vysokém budou turbulence verglovat s hlavou tak, že na konci jízdy budeš mít krk jak Hulk.
Motor sám o sobě má skoro metrák a je docela vysoko.
Kolena jsou docela fest zalomená.
Náhradní díly jen přes Triumph, nebo přes fóra. Aftermarket skoro není.

Do teď ses prokousal tím horším. Jdem na lepší.

Britský charakter motoru, ve středu otáček máš zátah jak lokomotiva. Tři hrnky jsou optimum pro všechno. V extrému můžeš jezdit furt na šestku, i přes dědiny.
Starý motor je robustní, možná mě ještě přežije.
Při jízdě ve městě tě každý uvidí, i kvůli možnosti oživit druhé světlo.
Po rozjezdu nad 10 km/h už váhu skoro necítíš. Prostě jedeš, pošleš to tam, kam chceš, kdy chceš.
Dva kotouče vpředu jsou akorát dávkovatelné. V terénu (čti suchá šotolina a polňačky) ještě dokážeš říct, co se pod předním kolem děje. Na druhé straně na asfaltu při razantním brzdění dlooouho trvá, než začne kolo vypovídat poslušnost.
Má jednu z největších užitečných zatížení. Sice nemusíš stěhovat barák i s rodinou, ale je fajn, že v tom případě na podvozku je jistá rezerva.
Mě zobe asi 5,5 litru. Mohl by míň, umí i víc, ale 5-6 litrů je 90% provozu.
Povozí tě na asfaltě stejně dobře jako na šotolinách.
Můžeš jet sám. S babou. S babou a bagáží. Furt jede, neptá se.
Má blinkry. Opravdové, co jdou vidět, ne ty zmenšeniny!
I po čtyřech letech při otočení heftem se občas řežu do helmy jak puberťák.

No nakonec vlastnosti

Nemá ABS
Do roku 2003 jsou kola dušová na drátech.
Má váhu vzduchu (v horách neřešíš, jak moc jsi vysoko, karburátory už by se zakuckali)
Zdvihy jsou 200mm vepředu i vzadu. Viděl jsem i jiné hodnoty, ale toto mám osvědčené.

Naposledy editováno 11.08.2019 13:38:59

(reakce na) TDM900 vs Tiger 955i vs Multistrada 1000DS

Skvělá odpověď, děkuji! 12.9.2019 v 21:26 | Nahoru | #2
Kaki> jak píšeš ...sám do práce a z5 cca 40+40, nebo výlet do 100km a to buď sám nebo ve dvou. ...tak to vzhledem k sportovně cestovnímu ( nebo cestovně sportovnímu ) bude ta VFR asi nejlepší volba. Ano , Honda je uživatelsky velmi příjemná, pro mě něco jako Octavia, prostě je tam všechno tak já má, a že jsem několik aut vystřídal, o motorkách to říct nemůžu. Jsem Hondař, bohužel jsem si cenduro v mých finančních možností nevybral. Líbil se mi TA, ale to bych skupině, ve které jezdím nestačil, to samé AT(staré), no a Varadero velkej autobus, nová AT .. . Takže jsem byl rozhodnut pro TDM 900. No čistě náhodou /cena/stav/výbava/ jsem koupil toho Tigra, a musím říct, že se mi líbí čím dál tím víc, trochu desingem vybočuje, ale vždycky jsem se setkal s kladnými ohlasy, a to potěší.
Podle mě Ti do ruky padne každá z těch 3 ( VFR/TDM/Tiger ), i když je každá jiná, a ani s jednou neuděláš chybu.
K Tigrovi, konkrétně mezityp, s díy to není jednoduché, musíš furt hídat/ověřovat, že to je skutečně správný díl, hlavně, když si dáš vyhledat díl podle roku, konkrétně třeba blbý olejový filtr na origo stránkách Hiflofiltro nesedí, uvádějí na 99 tku vložku, přitom je tam už "komplet kovový". díly mimo motoru jsou většinou shodné s 955i, do motoru bys musel řešit asi ještě ze starého modelu, ale..pokud se Ti vysere motor, tak je to vzhledem k hodnotě motorky konečná, oprava přesáhne cenu motorky. Jestli 900(i) nebo 955i, těžko říct, radši 955i, ten výkonový rozdíl 85k proti 106k u stejné motorky musí být kurevsky znát
K servisu, spotřebák je jako u každé jiné, u mě na jaře servis - ventily ( zabroušení podložek, nejsou potřeba nové ), rozvoďák a nějaké drobnosti 10.000. dělal to kluk, kterej je hodně dobrej.., a taky si to nechá zaplatit. A mám na 20tis km pokoj. Aktuálně najeto 78tis, signály jsou, že by to tak mohlo být
Tigr byl jako nový dost drahá motorka, tak se traduje, že si ho kupovali bohatí manažeři a moc toho nenajeli
Žrout gum to taky není, anaké 2 jsem měnil po 15ti tisících
Jak má dlouhé zdvihy, je to taková houpačka ( ale kurva pohodlná )
Sedlo řidiče má 3 polohy, buď dosáhneš pohodlně na zem ( a máš dost pokrčení kolena ), nebo nohy ok a na místě se opíráš o špičky
Už nevím, ptej se dál
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jak zvýšit volnoběh u TDM 900 Yamaha TDM 900 Milanbohy 7 13.4.2024 v 21:59 StiefTomas
špatně svítí, málo svítí kontrolky... Triumph Speed Triple, Triumph Sprint 955i ST, Triump... kokoška. 4 8.4.2024 v 15:18 pepe100
Ducati Multistrada 1000ds: spatne s... [1, 2, 3] Ducati Multistrada 1000 JamesM 66 6.4.2024 v 17:36 JamesM
GPS Triumph Tiger 955i Triumph Tiger 955i Ondra666 6 31.3.2024 v 19:35 Ondra666
Je 50000 tkm pro varadero moc? [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, Honda FJS 600 Silver Wing Rocco10000 38 24.3.2024 v 18:29 karlos-transalp


TOPlist