globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Prosim pomoc už nevím co s tím
29.6.2019 v 17:24
Ahoj může mi prosím někdo poradit, na motorce jsem na posledy jela v listopadu do minulého týdne stala v garáži už loni nechtěla startovat když byla zahřáta. Tak jsme na ni vyměnili svíčky destičky a tlumice vytekli tak jsem tam dala nové gufera atd. I přední brzdy jsou udělane ale problém nastal když jsem chtěla nastartovat. Baterka je dobita šťávy tam jde dost. Pouze cvaka v cifce pod sedackou a ani to nehne s motorem startet jsme měli venku ten jde krásně zkoušeli jsme to roztlacit na 4 nic ani neskytne no a ted jsme to dali na hlavní stojan a zkoušeli pootocit motorem na 6 a nic prostě to vypada ze je zaseklej motor nebo ja vubec nevim ? nemáte s tim prosím nekdo zkušenost jedna se o kaeasaki gpx 750 r rok 1987
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Prosim pomoc už nevím co s tím

30.6.2019 v 23:51 | Nahoru | #31
Romans512> a myslíš že by třeba mohl ten termostat vynechávat? No tak motorku jsem zahrala jako normálně no a když už jsem chtěla vyjet začala jít teplota nahoru a to už šlo velké horko z motoru když jsem jela dal no tak teplota jakoby zase šla nahoru pak se to zacalo naporem chladit celkem rychle což podle teploměru neodpovidalo tomu co mi valilo do noh jako podle mě je to divný. Jako je pravda že ta teplota venku tomu moc nepřidá ale předtím stala motorka celou dobu ve stínu. A když ten nahon odpojim kde se to ma přesně vrtet?

2 reakcí na tento příspěvek Prosim pomoc už nevím co s tím

1.7.2019 v 11:12 | Nahoru | #32
tak pokud dolejes chladici okruh vcetne expanzky do plna tak je normalni , ze to motorka prepadem vyhodi ven. Po zastaveni to jeste muze hladinu dorovnat a jeste neco muze vytect, je ale potreba si zkontrolovat pak skutecny stav chladici kapaliny.

Expanzni nadobka by mela mit hladinu mezi min a max a kdyz pak u studeneho motoru otevres tlakove vicko chladice, tak by tam toho nemelo moc chybet. to znamena, ze idealni je, pokud bude voda hned pod vickem, ale byva nekdy voda trochu niz, ale hladina je viditelna i bez sviceni baterkou do chladice.

duvod proc ti tohle pisu je ten, ze ti motorka muze vodu brat do spalovaciho prostoru. Melo by to teda byt znat na tom ze motorka bude kourit, ale taky nemusi. byl by to jeden z ukazatelu.
Dalsi vec je, ze ti motorka muze obracene tlakovat do vody. To znamena, ze mas praskly valec a po zahrati se otevre prasklina a tlak ktery vznika ve spalovaci komore prochazi do chladiciho okruhu. To zapricinuje dve veci, prehrati chladici kapaliny a obtizne chlazeni systemu, ktere pak vyhazuje neumerne vody ven pres tlakove vicko a expanzni nadobku a pak je v okruhu malo vody a motorka se prehriva a protoze je tam malo vody, tak to nebere teplotni cidlo, ktere je bez vody a tudiz ukazuje klidne i normalni teplotu, ale nemeri teplotu vody ale jen nejaky vzduch v systemu ktery je nejak nahodne zahraty a prebira teplo od vodniho vedeni.
Proto je potreba zkontrolovat to monzstvi vody v okruhu.
A druha vec je ta, ze kdyz motorka chladne, tak se cast vody dostane do valce pres prasklinu, nez motor zchladne natolik aby se prasklina ve valci uzavrela.
A toto bude pravdepdoobne duvod, proc jsi mela vodu v 1 a 2. valci po odstaveni. toto taky zpusobuje spatne starty, protoze na vodu to moc nejede a na dva valce to taky moc startovat nebude chtit.
Porad opravujes neco zpusobem, ze vytloukas klin klinem, ale nehledas skutecnou pricinu problemu. Jak jsem ti jiz psal..ta voda se do valcu nema kudy dostat , pokud je motor v poradku a pokud jsi motorku nevykoupala v bazenu.
Takze tam ten problem proste mas, jen se mu snazis vyhnout a doufas, ze to bude dobre..ale nebude.
Zmer komprese, udelej leakdown test. Idealne pokud to zmaknes na zahratem motoru, pak uvidis ze ti bude probublavat voda a mizet tlak ve spalovaku.
A z druhe strany, natlakuj chladici okruh a zmer jestli drzi tlak, pokud ne tak mas nekde netesnost, tu musis najit. Muze to byt prave prasklina ve valci, opet je dobre toto udelat na zahratem motoru. Musis byt ale opatrna aby te nevohodila horka voda ze systemu kdyz budes otevirat vicko...
Uplne nejjednodussi test na kterej nepotrebujes zadne vybaveni je kontrola jestli to netlakuje do vody...dolej chladici system do plna, nech otevrene tlakove vicko od chladice, nastartuj motorku a voda by nemela bublat. Nechej to klidne bezet nez se motor zahreje bez vicka, mozna nejaka voda vytece ven ,ale to nevadi, ale nesmi to z toho vybublavat jako kdyz voda vari v hrnci. Pokud to bude vybublavat, tak ti to prave tlakuje spalovak a mas tam tu prasklinu natuty. Pokud to bude delat okamzite, tak je jeste sance, ze je to jen tesneni pod hlavou. Pokud az po zahrati, bude to ta prasklina...
Ale opet se vracim na zacatek... je to uplne jedno, protoze voda ktera byla ve valcich pres zimni odstavu tak znicila povrch valcu a prisni krouzky, takze ten motor je stejne v haji...
je jen na tobe jak dlouho se s tim budes jeste babrat nez dojdes k tomuto zaveru a jak dlouho budes chodit kolem dokola a doufat... ale podle toho co pises, je to proste na odpis.

(reakce na) Prosim pomoc už nevím co s tím

1.7.2019 v 12:50 | Nahoru | #33
cuir> tak tak, jestli dál bude řešit jen to aby ta motorka jela a nebude řešit proč vlastně k tomu došlo, že nechtěla jet, tak to nedopadne dobře.
Dávám tomu týden... maximálně dva.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosim pomoc už nevím co s tím

3.7.2019 v 12:20 | Nahoru | #34
cuir> zjistila jsem že moje motorka nemá expanzní nádobku proto tam vlastně musim pořád po každé jízdě trochu dolivat. Takže....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosim pomoc už nevím co s tím

3.7.2019 v 15:53 | Nahoru | #35
Zuzča> To ji někdo demontoval, nebo proč tam není?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosim pomoc už nevím co s tím

3.7.2019 v 16:24 | Nahoru | #36

Zuzča píše: cuir> zjistila jsem že moje motorka nemá expanzní nádobku proto tam vlastně musim pořád po každé jízdě trochu dolivat. Takže....



Takže...

se to zacina pekne rysovat. Na diagramu, ktery by mel odpovidat tvoji motorce vidis nadobku a vedle je jeste kryt kde je okynko kterym vidis minimum a maximum.
tim ,ze tam tuto nadobku nemas, tak motorku provozujes permanentne bez vody. To ze dolejes jen trosicku vody po jizde neznamena ze ji tam chybi jen tak malo. Budes mit v okruhu bublinu a ten okruh je vlastne permanentne zavzdusnenej a nema se jak odvzdusnit.
Samotnym nalitim chladici kapaliny nikdy nezalejes celej motor.
U nekterych motorek se dokonce zveda cumak motorky do vyse aby predni kolo bylo dolni hranou 50cm od podlahy a stejne okruh nezalejes a je potreba aby tam byla nadobka odkud si okruh vodu potahne.

a ted k tomu rysovani se... timto provozem bez expanzky je vic nez jasne, ze mas praskly valec. Ktery prasknul v miste nedostatecneho chlazeni z duvodu vzduchove bubliny kterou v okruhu neustale honis dokola a za jizdy se tato kapsa jeste zvetsi... Takze ted uz je pomerne vse jasne a asi neni potreba dal nic resit...je skoda, ze jsi na to, ze ti chybi expanzni nadobka neprisla drive. Ale toto je tvuj puvodce problemu, ktery nasledne pokracuje prasklym valcem, naslednym zahadnym vniknutim vody do spalovaciho prostoru a prireznuti krouzku s pistem ve valci a tak daole a tak dale...vim ,ze se ti toto nelibi, ale takhle to funguje... zadne zbozne prani se dit nebude. Mas proste mtoor na odpis jak jsem psal jiz na zacatku. Muzes jeste udelat ta mereni co jsem ti popsal predtim ale myslim si, ze po tve posledni informaci je to jiz zcela zbytecne. Tady dal uz neni o cem.

2 reakcí na tento příspěvek Prosim pomoc už nevím co s tím

3.7.2019 v 16:24 | Nahoru | #37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosim pomoc už nevím co s tím

3.7.2019 v 20:03 | Nahoru | #38
Zuzča> Motorku prodej nějakému sběrateli motoveteránů a kup si něco na čem se dá jezdit bez gola sady. Když to tady čtu, to je skoro jako pat a mat.

(reakce na) Prosim pomoc už nevím co s tím

3.7.2019 v 20:57 | Nahoru | #39
Romans512> evidentně už tam neni od te doby co někdo tu motorku předělával

(reakce na) Prosim pomoc už nevím co s tím

3.7.2019 v 21:00 | Nahoru | #40
cuir> ty měření zkusim no je ta motorka cela nějak dobastlena jinak.. Ale když to fungovalo předtím bez expanzky tak by to tam mělo byt udělané nějak jinak ne? No odvzdusnovak mam nahoře ve predu na chladíci tam je i termostat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosim pomoc už nevím co s tím

3.7.2019 v 21:01 | Nahoru | #41
dave-lister> tohle sběratel chtít nebude když to neni vůbec v originálním stavu. Jako je to těžce pat a mat to jsou hrozný operace

(reakce na) Prosim pomoc už nevím co s tím

3.7.2019 v 21:02 | Nahoru | #42
cuir> děkuji za příspěvek a rady zítra se k tomu snad zase dostanu nejdyl o víkendu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosim pomoc už nevím co s tím

3.7.2019 v 21:47 | Nahoru | #43
Zuzča> Tak se alespoň obrať na někoho kdo se v této motorce vyzná. Vzhledem ke stáří takových lidí moc nebude, ale třeba někoho najdeš.

(reakce na) Prosim pomoc už nevím co s tím

3.7.2019 v 22:14 | Nahoru | #44
dave-lister> to bych rada ale nikdo nemá čas takže to dáváme dopuky opravdu jak pat a mat

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosim pomoc už nevím co s tím

3.7.2019 v 23:02 | Nahoru | #45

cuir píše: Takže...

se to zacina pekne rysovat. Na diagramu, ktery by mel odpovidat tvoji motorce vidis nadobku a vedle je jeste kryt kde je okynko kterym vidis minimum a maximum.
tim ,ze tam tuto nadobku nemas, tak motorku provozujes permanentne bez vody. To ze dolejes jen trosicku vody po jizde neznamena ze ji tam chybi jen tak malo. Budes mit v okruhu bublinu a ten okruh je vlastne permanentne zavzdusnenej a nema se jak odvzdusnit.
Samotnym nalitim chladici kapaliny nikdy nezalejes celej motor.
U nekterych motorek se dokonce zveda cumak motorky do vyse aby predni kolo bylo dolni hranou 50cm od podlahy a stejne okruh nezalejes a je potreba aby tam byla nadobka odkud si okruh vodu potahne.

a ted k tomu rysovani se... timto provozem bez expanzky je vic nez jasne, ze mas praskly valec. Ktery prasknul v miste nedostatecneho chlazeni z duvodu vzduchove bubliny kterou v okruhu neustale honis dokola a za jizdy se tato kapsa jeste zvetsi... Takze ted uz je pomerne vse jasne a asi neni potreba dal nic resit...je skoda, ze jsi na to, ze ti chybi expanzni nadobka neprisla drive. Ale toto je tvuj puvodce problemu, ktery nasledne pokracuje prasklym valcem, naslednym zahadnym vniknutim vody do spalovaciho prostoru a prireznuti krouzku s pistem ve valci a tak daole a tak dale...vim ,ze se ti toto nelibi, ale takhle to funguje... zadne zbozne prani se dit nebude. Mas proste mtoor na odpis jak jsem psal jiz na zacatku. Muzes jeste udelat ta mereni co jsem ti popsal predtim ale myslim si, ze po tve posledni informaci je to jiz zcela zbytecne. Tady dal uz neni o cem.



cuir> hele neber to jako utok, ale tvuj zaver je dost unahlenej na to ze jsi tu motorku ani nevidel. To ze tam chybi exapnzka urcite nezpusobi problemy ktere popisujes, vzduch se tam nedostane. rozhodne ne tolik aby to zpusobilo nedochlazeni s nasledkem prasknuti valce, to uz je velky scifi. Nicmene to ze je foukly tesneni vyloucit nejde (ano i ten valec by mohl byt praskly, ale moc se mi to nezda).
Rozhodne bych zkusil jestli to nevari bez vicka(to uz jsem se Zuzou probiral). Proc si to trou´fam tvrdit? tu motorku jsem mel vic jak 10 let nez jsem ji Zuzce prodaval. Ano, podvozek je slatanej, nicmene ten motor byl v pohode, nalital jsem na tom kolem 30 tisic km (bez expanzky ) a nikdy nebyl problem s motorem.
Pokud si dobre pamatuju co jsme spolu probirali, tak motorka tlakuje jen na volnobeh, pri jizde v zatezi chladi normalne. (Ale nevidel jsem to, prijde mi to dost divny)
Zuzo, uz jste zkusili co to dela pri otevrenem vicku?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosim pomoc už nevím co s tím

3.7.2019 v 23:42 | Nahoru | #46
filipes> Nezlob se na mě, ale provozovat to bez expanzky byl nápad za všechny sestercie. Ona totiž ta voda má jednu takovou zajímavou vlastnost, a to, že při zahřívání zvětšuje svůj objem. A od toho tam právě ta nádobka je ( resp. byla), aby ten rozdíl v objemu při zvýšení teploty absorbovala a při vychladnutí ho pak vrátila zpět. A taky v systému udržuje určitý provozní přetlak, díky němuž má ta voda vyšší bod varu, než při tlaku atmosférickému. Po tvé úpravě voda při zahřátí odtekla pryč a po vychladnutí v systému přirozeně chyběla. Díky tomu pak vodní pumpa honila jen bubliny a motor se přehříval, i když třeba teploměr ukazoval normální teplotu- neměřil vodu, ale vzduch. A co je nejhorší, díky nedokonalému chlazení v odešlo v lepším případě těsnění hlavy, v tom horším se v hlavě nebo válci vytvořily praskliny. Super street úprava.

Prosim pomoc už nevím co s tím

4.7.2019 v 08:21 | Nahoru | #47
filipes> ja to vubec neberu jako utok.. nejsem vztahovacny, jsme na verejnem foru, tak uplne v klidu...
me je to naprosto jedno kdo a jak se stara o svoji motorku, kdo si jakou motorku koupi a kdo komu jakou motorku proda. Je mi uplne jedno, jestli ta motorka ma nebo nema expanzku... a uprimne je mi i jedno, jestli si nekdo mysli, ze jsou moje zavery unahlene.
Kdyz bych tu motorku mel na dilne, tak ti zaver reknu zhruba za dve hodiny. Vy se v tom placate tady uz pomale 14 dni a zatim stale zadny rozhodny vysledek.

Moje posty jsem psal jasne a razne jen proto aby si majitelka uvedomila, ze vymena svicek neni oprava, ze musi jit po skutecne pricine problemu.

tak jako tak, ten motor je stejne na odpis, kdyz ve valci pres zimu stala voda a zarezlo to tam. Takze ve vysledku je uplne jedno jestli je prasklej valec a nebo "jen" foukle tesneni. S tim motorem se nevyplati delat uz vubec nic. Protoze uz jen rozborka a zborka toho motoru a nove pistni krouzky a tesneni motoru vyjde draz nez koupit neco podobneho co jeste jezdi. _Nehlede na to, jestli by se vubec daly sehnat dily.

a ze jsi bez expanzky najezdil 30 tisic... jo proc ne...vsak ja taky nikde nepsal, ze bez expanzky se to nesmi ani nastartovat, protoze se motor poskodi okamzite.
Ale kdyz by jsi koupil novou motorku a vyrobce se z nejakeho duvodu rozhodl tam expanzku nedat, tak by se ti libila zivotnost motoru 30 tis.km? Proto ji tam asi ten vyrobce dava, aby ta zivotnost motoru nebyla 30 ,ale krapet vic... :)
Ono jen malo lidi je chytrejsich nez celej tym co maka na motorkach a vyrabi je pod svetoznamyma znackama ;) Kdyz by to slo bez expanzky tak uz by se to bez ni urcite vyrabelo.

Tak ci tak, za zniceni toho motoru muze tve rozhodnuti, provozovat motorku bez expanzky. To ze to vydrzelo tak dlouho je jen kvuli tomu, ze je to jeste poctivej poradnej kus. Nove motory by toto jiz tak dlouho nevydrzely. Ale porad by se tu jednalo o rady tisicu kilometru.

Expanzni nadobka nebyva treba u crossovych motorek, ale tam prave obecne neni ani tak dlouha zivotnost.
Kdyz cross motorka vydrzi do generalky dejme tomu 150mth. Kde pocitadlo pocita i to ze motorka jen stoji a vrci ji motor, tak se muzeme bavit zhruba o prumerne rychlosti 50km/h. Na trati moc vic nez 90km/h jezdit nebudes na rovinkach, vsude jinde ses pomalejsi a tech 50km/h je si myslim i dost nadsazene, ale nevadi.
vychazi tedy z toho, ze cross motorka bez expanzky vydrzi 7500km. A stejne odejde na opotrebeni neceho jineho. jenze for je v tom ,ze tam je jinak resenej vodni okruh, jinak resene mazani a taky jine tlakove vicko( na vyssi tlak) a co je to hlavni, motor u crossky se da zalejt kompletne celej a vis ze mas vodu vsude.

U beznych silnicnich motorek to mozne neni. Proto vzdy kdyz menim chladici kapalinu a naleju ji pres tlakove vicko do systemu az po vrsek a nasledne jeste naleju mezi rysky do expanzni nadobky, pak motorku nastartuju, zahreju a necham schladnout, tak je expanzka prazdna a v chladici kapalina taky chybi. Tak znovu proces opakuju a u nekterych motorek tam padne i litr chladici kapaliny navic oproti prvnimu zaliti.

ale bavi me tohle tema... ma to krasnou stoupavou zapletku. nejprve z nestartujici motorky po zimni odstavce a vymene svicek se z toho vyklube , ze masina mela zarezle pisty ve valci, pak se zjisti, ze motorka je vlastne tak trochu srot napadenej kutilem bez expantky... pak se tu kutil jeste sam ukaze a zacne sve super upravy obhajovat a ja se uz jen tesim co prijde dal :) telenovela hadr :D :D a pak ze na forech neni zabava... kurna lepsi jak cucet na bednu

1 reakcí na tento příspěvek Prosim pomoc už nevím co s tím

4.7.2019 v 08:31 | Nahoru | #48
Romans512> tlakove vicko v okruhu zustalo. to je posazene na telese termostatu. Ale je to jedno, i tak to vicko stejne odfoukne a vyflusne si po zahrati vodu a to ze se tam pak nejaka deci doleje nezachrani to, ze tam chybi v okruhu te vody mnohem vic.
A jak uz bylo napsane, teplotni cidlo pak nemeri vodu ,ale vzduch a proto se zda, ze je teplota v normalu, ale pritom motorka topi jako blazen.

v okruhu jsou dve cidla... jedno na tele termostatu a jedno na chladici. to na chladici spina ventilator, to na termostatu ukazuje teplotu na budiku.
A ted by me docela zajimalo a i bych se vsadil, ze kdyz motorka po jizde vychladne, tak je potrerba dolejt tolik vody, ze pomyslna hladina je pod urovni toho cidla...zaver uz necham na vas aby nebyl unahlenej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosim pomoc už nevím co s tím

4.7.2019 v 08:33 | Nahoru | #49

Romans512 píše: filipes> Nezlob se na mě, ale provozovat to bez expanzky byl nápad za všechny sestercie. Ona totiž ta voda má jednu takovou zajímavou vlastnost, a to, že při zahřívání zvětšuje svůj objem. A od toho tam právě ta nádobka je ( resp. byla), aby ten rozdíl v objemu při zvýšení teploty absorbovala a při vychladnutí ho pak vrátila zpět. A taky v systému udržuje určitý provozní přetlak, díky němuž má ta voda vyšší bod varu, než při tlaku atmosférickému. Po tvé úpravě voda při zahřátí odtekla pryč a po vychladnutí v systému přirozeně chyběla. Díky tomu pak vodní pumpa honila jen bubliny a motor se přehříval, i když třeba teploměr ukazoval normální teplotu- neměřil vodu, ale vzduch. A co je nejhorší, díky nedokonalému chlazení v odešlo v lepším případě těsnění hlavy, v tom horším se v hlavě nebo válci vytvořily praskliny. Super street úprava.


nezlobim . Ano určitě je lepší když tam ta expanzka je, to se přít nebudu. Ale to co popisuješ je pěkná teorie v praxi už to tak horzný není. Jde o to že ten zvýšený tlak se tam udělá vždycky, protože ten tam drží přetlakový ventil. S tou ztrácející vodou to je tak, že ona ti napoprvé unikne větší část, která jak jsi psal vznikne zvětšením objemu (dělá to cca 1 deci). Pak se samozřejmě už nevrátí zpět místo toho se tam nasaje vzduch. Ten ventil je v nejvyšším místě okruhu. Pod ním je tím pádem vzduchová bublina o velikosti dvou panáků. Odtud vede hadice do chladiče a až z chladiče do pumpy (všechno směrem dolů) tudíž aby to nasálo ten vzduch , musel by tam být obrovský podtlak (takovej ta pumpa může mít leda v nejvyšších otáčkách a to kdoví jestli). Na druhou stranu by takový proud vždycky vyhnal vzduch i z hlavy (pokud by tam zůstával). Prostě tvrdit že tohle je jasná příčína je naprostý střílení od pasu. S tou motorkou jsem jezdil dlouho a nikdy nebyl problém s chlazením. Teplota vody se vždycky držela na rysce kde to má být, nekolísala, ventilátor spínal naprosto přesně. Nikdy mi to nevyvřelo, nidky tam nechybělo víc vody. Při dalších jízdách už ta voda samozřejmě nešla ven. Ale přesto jsem to byl zvyklej dolívat.
Nebudu tvrdit že je to nemožné, ale jako jistou příčinu bych to rozhodně neviděl. Navíc ani nevíme co s tím je. Jestli to je opravdu prasklý.
Nemám chut se tady s váma dohadovat, je to zbytečný a skončí to akorát tím že budem navzájem dělat machry kdo tomu víc rozumí.
Bylo by super pro Zuzku sepsat co všechno s tím může být a jak to zjistit.
prasklý těsnění nebo válec = bude to fučet do vody - zkontrolovat okruh bez víčka, jestlí nevaří
Něco s pumpou = nebude se hýbat voda v okruhu - zkontrolovat okruh bez víčka, jestli tam proudí voda

(reakce na) Prosim pomoc už nevím co s tím

4.7.2019 v 08:44 | Nahoru | #50

cuir píše: Romans512> tlakove vicko v okruhu zustalo. to je posazene na telese termostatu. Ale je to jedno, i tak to vicko stejne odfoukne a vyflusne si po zahrati vodu a to ze se tam pak nejaka deci doleje nezachrani to, ze tam chybi v okruhu te vody mnohem vic.
A jak uz bylo napsane, teplotni cidlo pak nemeri vodu ,ale vzduch a proto se zda, ze je teplota v normalu, ale pritom motorka topi jako blazen.

v okruhu jsou dve cidla... jedno na tele termostatu a jedno na chladici. to na chladici spina ventilator, to na termostatu ukazuje teplotu na budiku.
A ted by me docela zajimalo a i bych se vsadil, ze kdyz motorka po jizde vychladne, tak je potrerba dolejt tolik vody, ze pomyslna hladina je pod urovni toho cidla...zaver uz necham na vas aby nebyl unahlenej


nojo jak jsem psal, skonci to vzajemnym napadanim to cidlo je pred termostatem a tudiz tam je voda vzdycky (takze to meri teplotu vody). Motorka je zbastlena, zbastlenou jsem ji uz koupil a vramci svych tehdejsich moznosti jsem ji naopak priblizil vic puvodnimu stavu. Jak jsem psal, určitě je lepší tam tu expanzku mít, ale prostě nesouhlasim s tebou ze to je jasna pricina prasklyho tesneni, nebo valce. Ano, pokud je praskly valec, uz to nema cenu opravovat.

(reakce na) Prosim pomoc už nevím co s tím

4.7.2019 v 12:29 | Nahoru | #51
filipes> vyzkoušíme v sobotu

Prosim pomoc už nevím co s tím

4.7.2019 v 18:15 | Nahoru | #52
filipes> jake vzajemne napadani, ty me nenapadas a ja jen pisu ze ses kutil...coz je pravda...takze nejak nevidim napadani

nebo te urazilo neco jineho ?

tu motorku nema cenu obecne opravvoat, protoze at je pricina jakakoli.. a mysli si co chces...je mi to opravdu jedno, tak v tom pres zimu zarezly pisty, takze tady proste neni o cem dal..ten motor je KO at je foukle tesneni nebo praskly valec..je to uplne jedno.
Rentabilita orpavy je naprosto mimo a to i v pripade, ze by jsi menil jen to tesneni pod hlavou. Uz jen toto si vyzada v servisu za praci a dily, takovy financni naklad, ze se nevyplati investovat ani do toho foukleho tesneni. Ikdyby nakrasno ta koroze ve valcich nicemu neublizila..coz se asi vsichni shodneme, ze se to bez poskozeni sten valcu a krouzku neobeslo...Takze za me ybch zkusil sehnat jinej motor treba od pšonku a mrsknout ho tam.. pokud si to udelate svepomoci tak to by se jeste mohlo vyplatit vzhledem k cene motorky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosim pomoc už nevím co s tím

4.7.2019 v 21:57 | Nahoru | #53
cuir> hypoteticky teoreticky kdyby ta vlhkost v tom valci nebyla voda ale benzin a to ze to nešlo mělo nějakou jinou příčinu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosim pomoc už nevím co s tím

4.7.2019 v 23:48 | Nahoru | #54
filipes> Ok. Nebudem si teda ukazovat pindíky a cokoliv si dokazovat, ale pátrat po problému. Tedy v první řadě je třeba sehnat nebo půjčit tester chladící soustavy. Všechno ostatní je podle mě hádání z čajových lístků. Místo víčka chladiče nasadit adaptér od testeru, nafouknout dejme tomu tlakem 0,5- 1,0 Bar a nějakou chvíli tlak sledovat. Pokud bude tlak klesat a nikde nebude únik patrný, je jasné, že jde do spalovacího prostoru. Pokud bude držet, moto je třeba nastartovat a opět sledovat tlak. Pokud bude naopak vzrůstat, je zase zle, a je jasné, že tlak ze spalovacího prostoru uniká do systému chlazení. Dokud se tohle neudělá, nikam dál se asi nepohnem.

(reakce na) Prosim pomoc už nevím co s tím

6.7.2019 v 21:53 | Nahoru | #55

Zuzča píše: cuir> hypoteticky teoreticky kdyby ta vlhkost v tom valci nebyla voda ale benzin a to ze to nešlo mělo nějakou jinou příčinu?



tak by jsi mohla byt jen rada, protoze pak nemas zrezle valce a krouzky na pistech.
nicmene uz by bylo na case zacit neco merit a zkouset ne jen polemizovat ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosim pomoc už nevím co s tím

6.7.2019 v 22:00 | Nahoru | #56

Romans512 píše: filipes> Ok. Nebudem si teda ukazovat pindíky a cokoliv si dokazovat, ale pátrat po problému. Tedy v první řadě je třeba sehnat nebo půjčit tester chladící soustavy. Všechno ostatní je podle mě hádání z čajových lístků. Místo víčka chladiče nasadit adaptér od testeru, nafouknout dejme tomu tlakem 0,5- 1,0 Bar a nějakou chvíli tlak sledovat. Pokud bude tlak klesat a nikde nebude únik patrný, je jasné, že jde do spalovacího prostoru. Pokud bude držet, moto je třeba nastartovat a opět sledovat tlak. Pokud bude naopak vzrůstat, je zase zle, a je jasné, že tlak ze spalovacího prostoru uniká do systému chlazení. Dokud se tohle neudělá, nikam dál se asi nepohnem.



a kdyz neni vybaveni, tak se to da udelat tak, ze to nafouknes hadickou, kterou si system odfukuje a prisava vodu. Tlakove vicko je dvoucestne a tak okruh nafouknes kompresorem s merakem na hodnotu ktera je na vicku (treba 1,1bar). Muzes nafouknout i trosku vic, treba 1,5bar. Pote odpojis od hadicky kompresor kterym se to tlakovalo a vicko upusti vyssi tlak ven a ponecha okruh natlakovany na maximalnim tlaku uvedenym na vicku. Pockej minutu a pak vicko otevri. Bud tlak v systemu upsoukne a tim padem vis, ze nikde neunika a nebo nic nepsoukne pri otevreni vicka a vis, ze ti tlak nekam unikl a mas netesnot.
A jak otestovat jestli to tlakuje do vody uz jsem psal.
Na komprese uz potrebujes merak a jen upozornim , ze ty levne cinske meri nesmysly, protoze je v nich ventilek, ktery vyrazne brani mereni skutecneho tlaku ve valci a je potreba to doupravit a nebo mit nejky lepsi merak.

Existuje jeste jedno mereni a to se zas obracene tlakuje spalovaci komora a pozoruje se unik. (leakdown test). A je ted otazka jestli ma cenu se s tim parat a nebo to nedat nekam do servisu, protoze kupovat si vybaveni jen kvuli jedne motorce se asi moc nevyplati.
hodne stesti...

Prosim pomoc už nevím co s tím

25.7.2019 v 07:03 | Nahoru | #57
Zajímavý počtení, jak píšete Pat a Mat servis , celý jsem to nedočetl tak se omlouvám jestli už to tu zaznělo, Ale nemohl ti protékat benzin do válců? Tim by se dostal do oleje a motor by se začal hřát. Už jsem to taky na jednom motoru zažil
Asi kdyby na to mrknul někdo kdo se trošku vyzná tak by to nebylo od věci, asi by ti i líp poradil než takto dle popisu.

Prosim pomoc už nevím co s tím

25.7.2019 v 08:34 | Nahoru | #58
To, co rika Vaclav Bandit byva dost casto u Kaw pravda. Maj blbe skloneny karbecy, podtlakovy ventil s hloupou konstrukci a benzin hned tece pres valec do oleje. Jinak teda muj nazor je, ze pokud Zuzca neni zrovna Filipesova holka, tak by mela milemu Filipesovi naservirovat motorku se skrytou vadou a masli na nadrzi a vyinkasovat od nej prachy zpet. No a vlastne jestli je jeho holka, takl tim spis...

(reakce na) Prosim pomoc už nevím co s tím

25.7.2019 v 09:01 | Nahoru | #59
cuir> každý měřák komprese má správně mít ventilek, ať už je čínský nebo ne, a čím blíž ke spalovacímu prostoru tím lépe.

Prosim pomoc už nevím co s tím

25.7.2019 v 22:03 | Nahoru | #60
A dozvíme se tedy něco? Mě by docela zajímalo, kde je zakopanej pes...

Naposledy editováno 25.07.2019 22:03:40
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
poradte mám koupit?? [1, 2] Kawasaki GPX 750 bulldogbiker 49 17.10.2014 v 23:07 bulldogbiker
Potřebuju nezávislou porotu :) [1, 2] Kawasaki GPX 750 stassek 53 18.12.2013 v 12:45 petr54
Špatně padají otáčky motory při ubr... Kawasaki GPX 750 fantomas 10 29.8.2013 v 15:17 zispozi
Těžká volba :) GPZ 900 : GPX 750 : ... [1, 2] Kawasaki GPZ 900, Kawasaki GPX 750 stassek 31 22.1.2012 v 12:07 postak1
Potřebuji radu Kawasaki GPX 750 Levas3 2 17.1.2012 v 11:24 z-x-r


TOPlist