globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Varování před koupí "moderních" motocyklů Jawa
Vážení přátelé,
varuji před koupí jakéhokoliv "moderního" motocyklu Jawa 350! To, že má čínský motor nevadí - ALE:
Budete-li potřebovat koupit jakýkoliv náhradní díl, budete mít velké problémy vyrazit z Jawy podrobnosti, tzn. hlavně rozměry (filtry, ložiska, rozvodový řetěz, sekundární převod, řetěz, brzdový destičky, atd.) a budou vám nutit originální - čínský - provedení. Zapomeňte na to, že to najdete v katalogu náhr. dílů; např. pastorek je "ozubené kolo" a to je všechno, co se dozvíte - ani počet zubů ne!
A když se jich zeptáte, tak budou ještě drzí a budou tvrdit, že to sami nevědí(!), protože to výrobce motoru neudává! A tzv. autorizovaný servisy? No, to je ještě horší...
Pryč od takovejch!!!
J. P.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování před koupí "moderních" motocyklů Jawa

19.5.2020 v 07:25 | Nahoru | #1
Sofía> Proč u vzducháče výměna oleje už po 3000 km ? Já ho měním u vzducháče po 8000 km.

(reakce na) Varování před koupí "moderních" motocyklů Jawa

19.5.2020 v 07:57 | Nahoru | #2
FJRPEPA> U Hondy CBF 250 je předepsána výměna po 10 tisících, u Suzuki GZ 250 Marauder po 5 tisících.
Honda má olejový chladič, Suzuki ne.
Rozhodně neměním po 3 tisících.

Naposledy editováno 19.05.2020 08:00:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování před koupí "moderních" motocyklů Jawa

19.5.2020 v 09:38 | Nahoru | #3
FJRPEPA>

Já nejsem expert na tribologii, takže přesné vysvětlení nepodám, ale podám vodítko.

Olej u vzducháče je více tepelně namáhaný. Jedna věc je celkově vyšší provozní tepota stěny válce apod. (krásně je to vidět třeba u Tatrováckých motorů do náklaďáků) a druhá věc je výrazně nerovnoměrné teplotní pole na různých místech motoru (náporová strana válce je chladnější než úplavová, u hlav je to podobné ještě s tím rozdílem u sacího a výfukového kanálu).

Obecně platí, že oleji škodí výrazná změna teplot... proto taky je takové krizové místo motor se suchou klikou, protože olej v nádržce je často ochlazovaný, pak vletí do motoru, tam se ohřeje a pak se vrátí zpět do nádržky. Z tohoto důvodu bych viděl jako další aspekt častější výměny oleje i konstrukci mazacího systému (hádám, že u chopperů s olejem v motoru bude delší).

P.S.: V originál návodu k Shineray je dokonce interval každé 2000 km... ale já bych to přisuzoval trochu také krajové specializaci. Za prvně všude po světě se asi nekoupíš stejně kvalitní oleje (myšleno třeba v Asii nebo Africe, kde se tam leje snad i fritovací), totéž stejně kvalitní pohonné hmoty (malý obsah síry a jiných oleje degradujících látek...) a za druhé se po světě výrazně liší provozní režim... a to ať s průměrnou provozní teplotou (např. Norsko vůči Španělsku), tak provozním cyklem (v Evropě se více bude jezdit po placatých dálnicích větší rychlostí a někde v Asii se bude jezdit malou rychlostí furt do kopce a z kopce... tj. s úplně jiným provozním cyklem). Pro výrobce je pak velký problém předepsat nějaký servisní interval pro celý svět, proto se pojišťuje spíše tou spodní hranicí.

Howgh!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
shánění a cena plynu do céóčka Jawa 350 OHC Johny_Servis 20 18.12.2023 v 12:35 MilanR1
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti [1 ... 7, 8] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... Smradson 216 24.7.2023 v 09:04 Dolin
,Jawa 350 OHC na jakou hodnotu je n... Jawa 350 OHC jarda24 19 12.10.2022 v 11:00 smitth
Jawa 350ohc Čína strajkuje Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... fsesto 8 4.8.2022 v 18:10 fsesto


TOPlist