bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jakou Navigaci na MOTO v roce 2019
9.3.2019 v 18:55
Ahoj moto přátelé.
Potřeboval bych poradit s výběrem moto navigace na mé GS-so Adventure. Vlastním navigaci Navitel a musím říct, že nejsem moc spokojený a chtěl bych jí nahradit pokud to bude mít smysl za jinou. Navigace Navitel naviguje, ale největší problém mám s displejem, který za slunečného počasí je opravdu na h.... Dále odezva dotyků a rolování je také řekl bych na podprůměrné úrovni, ale není to není důvod obměny. Další problém mám s Bluetooth spojením s helmou a interkomem Sena Linkin Ride II. S navigací se spojí a jede v poho, Jakmile se odpojím vypnutím navigace či interkomu , spojení se naváže ale přenos zvuku už nefunguje. Po různých zkoušení odpojení a znovu naparování se opět podaří, že jde přenos bez problému. A takhle se to opakuje stále. Přehrál jsem Firmware v Seně, ale zde problém nebude.

Uvažuji o Garmin Zumo 595 a nebo TomTom Rider 550

Máte zkušenosti s těmito navigacemi a v případě mi doporučit kterou je lepší varianta ?
Mé preference shrnutí :
1. Co nejlepší bezproblémová navigace
2. Dobrá čitelnost na přímém slunci
3. Dobrá odezva systému
4. Fungující přenos zvuku mezi navi a interkomem Sena

Moc všem děkuji za co nej poznatky o těchto navigacích a doporučení kterou vybrat, popřípadě pokud je i jiná možnost, tak i za to.

Naposledy editováno 09.03.2019 19:37:42

2 reakcí na tento příspěvek Jakou Navigaci na MOTO v roce 2019

14.3.2019 v 17:20 | Nahoru | #1
Uf, možná s krížkem po funuse, ale raději pozdě nežli později:)
Prvotní doporučeni:
1) HLAVNĚ si ty navi VYZKOUŠEJTE NAŽIVO SAMI, ať víte, co vyhovuje vám, ne někomu jinému. Doporučeni je věc příjemná, ale sami vidíte, že často to jsou cistě subjektivní pohledy na věc, a každému vyhovuje něco jiného.
2) Bude to navi na silnice? Na offroad? Resp. jak moc čeho? Všechno má svoje plusy i minusy.

TOMTOM RIDER 550:

K prvotním dotazům zakládajícího:
Displej: Nemam s ním problém. Ano, mohl by svítit trochu vic, ale to v podstatě všechny navi, že. Zumo 395 a R550 mají v uživatelsky totožné displeje, Zumo 595 používá trochu jiny typ, ale taky stoji víc.

Odezva displeje: Chce to vychytat dobrou kombinaci mezi nastavením citlivosti a jaké rukavice používáte. Nicméně, nevybavuju si, že by mě neposlouchal správné, ani když fest pršelo. Za mě adekvátní.

Bluetooth spojeni s helmou a přenos zvuku: Já osobně používám spojení telefon (Note od Samsungu) - navi – Interphone F3MC. Funguje to dobře, po odpojeni není problém se znova připojit. Co občas blbne, je kvalita zvuku. Příkazy jakoby "lupou". Stava se to !NÁHODNĚ, pokud je Bluetooth připojeni využity na maximum. Tzn. když si např. pouštíte muziku z telefonu do interkomu, zároveň mate zapnutá data z telefonu do navi pro dopravu a navi k tomu pouští hlasový příkazy do helmy. A ještě ke všemu se to stává náhodně, ale dle Murphyho zákonů hlavně v tom 1 % případu, když zrovna potřebujete všechno najednou:) Muziku R550 neumí, ale ta se da pouštět z telefonu, a hudbu ovládám pres interkom.
Odpojeni a znovu-připojeni se chova podle mě dobře; v podstatě stejně jako Bluetooth handsfree v autě. Než si na pumpě napíšu kilometry, zamknu nádrž a tak podobně, tak to už jede.
Když se to zapne, tak R550 může posílat oznámení z telefonu na displej, holka z navigace je může přečíst do helmy. Číst umí dobře.

Uživatelské prostředí: Je jiné než v Garminu, to je pravda. Mam to štěstí mít v autě vestavěnou navi Garmin, a její ovládaní mi nevyhovuje. Subjektivní záležitost. TomTom mi přijde v dobrém smyslu slova jednoduchej. A můžete si např. přeházet pořadí ikonek, které používáte. A vybrat jednu z asi deseti barev prostředí. Jo, jasně, mohlo by toho byt víc, ale buďme rádi i za to. Ty barvy jsou celkem fpoho, já třeba jezdím ze zelenou, u R450 jsem jezdil se žlutou. Kždp to chce to prostredi vyzkouset.

Odezva systému: Rychlost odezvy je fpoho. Starší modely (R410, R450) byly občas za trest, tohle je fakt fpoho. Ano, sem tam se to zamysli, ale není to nic světoborného.

A další témata z diskuze:

OSMaps: Tohle TT neumí, protože je to cistě silniční navigace. Tady teda záleží, jestli s moto pojedete někam mimo silnici, nebo ne. Já mám jen silniční motorky, takže mi to nechybí.

Aktualizace: Velké aktualizace map jsou 4x za rok, a malé v podstatě furt. R550 se aktualizuje přes wifi, a když se připojí k wifi, řekne, že nějaká aktualizace existuje. Rychlost je pak závislá na rychlosti připojení k netu.

Mapové pokryti: Mapový podklady TomTomu jsou dobrý a aktualizovaný. Ano, v nějakých částech světa to nezná čísla popisná...tj život. Dobra věc je, pokud mate připojené interfernet, tak kromě offline vyhledávaní můžete dat "Vyhledat online", takže to pak najde víc. Případně je možný použít MyDrive appku v telefonu, a z ty poslat trasu/bod do navi, a je to otázka cca vteřiny.

Držáky: V balení R550 je napájený držák na moto. Existuje ještě verze Premium Pack, ve které je navíc napájený držák do auta a zámek na držák na motorku, případně se to dá dokoupit dodatečně. Zámek na moto je super věc třeba na kafe, pumpu atp. – já mám. Třeba Touratech navíc dělá ještě speciální odolnější verze držáků, které mají smysl hlavně při použití v náročnějším terénu. Origo držák v pohodě přežije vítr ve 200, jen se, pravda, už trochu klepe :). V origo držáku se dá taky otočit na šířku/výšku.

Baterka: Vydrží cca na 5-6h reál používání, takže se dá vzít i bez držáku a napájení třeba na výlet s autem. Pozor na standby režim (spánek), ten vyžahne baterku cca za den až dva.

Traffic: Jako…ve městech to funguje 95 % času fpoho. Pravda je, že sem tam to z bůhvíjakých důvodů vypadne. Zažil jsme to jednou na D1 s autem a málem nestihl sjet :) Tady teda trpím, že chvíli trvá, než přepne z domácí wifi na data z telefonu, který to sosá přes BT hotspot. Můžete si zapnout i wifi hotspot, ale wifi hotspot zase sosá baterku telefonu víc než je zdrávo. A, podle všeho to jede na big data z Vodafonu, takže tam, kde Vodafone neexistuje (Balkán), tam Traffic nejede (ale třeba SK je ok).

Políčko Dojezd km vs Čas dojezdu: To jde nastavit, je to někde zahrabaný v nastavení. Onon vůbec je tam možnost tuny úprav, jen jsou občas trochu debilně poschovávaný.

A ještě pár drobností, co se mi líbí:
Předpověď dojíždění: Navi se dá skvěle používat na dojíždění, protože předpovídá, kam jezdíte. A chytře, tzn. když budete každej čtvrtek jezdit k mamince na večeři, bude vám to nabízet. Ale taky vám bude nabízet, že jezdíte ve středu k milence, takže se to dá i vypnout. Kždp je to funkce, která se vylepšuje používáním, ze začátku to nebude 100%.
Zařízení není vázaný na TT účet. Prostě se vyresetuje a může do světa. Nezdá se mi, že by to Garmin taky neumožňoval?
Umí i zeměpisnou šířku/výšku. Zadávání není komfortní, ale jde to. A, protože je to silniční navigace, nalepuje pak takhle zadaný body na cestu, kterou zná.
Nekonečná debata navi vs telefon: To snad nebudu rozvádět, to je furt dokola. Já jsem pro navi.

A ještě jedna zásadní věc: Zumo 595 je 5“. Na některý motorky je to prostě velký, navíc ještě držák…prostě, počítejte s tím. 4,3“ je o dost univerzálnější.

A naposled, znova:
HLAVNĚ si ty navi VYZKOUŠEJTE NAŽIVO SAMI. Stoji to dost peněz a firmy to nerady měněj :)

Díky za dlouhou pozornost
dzejzdej

Naposledy editováno 14.03.2019 17:22:25

(reakce na) Jakou Navigaci na MOTO v roce 2019

14.3.2019 v 20:24 | Nahoru | #2
JJ_McKay> Parádní recenze, díky za ní. Já už koupil Zumo 595 a musím říct, že zatím jsem nadmíru překvapen. Instalaci na GS Adventure jsem měl za 1,5 h hotovou, Nejvíce trvalo opatrně odstranit kabeláž od Navitelu a následně protáhnout novou kabeláž od Zuma. Já jsem rád, že je display 5". Mám velkou motorku a taky potřebuji k vůli brýlím větší obraz . Spároval jsem mého iPhona prakticky během dvou sekund a SENA Linkin to samé. Zatím jsem překvapen, jak vše funguje svižně a bez problémů. Systém je rychlej, odezva displaye je parádní a mnoho nastavení je také super. Čitelnost je hodně na dobré úrovni. Schválně jsem Zumo dal na sluníčko když zrovna vylezlo a je na display krásně vidět, je takovej jinej, prostě to funguje.

(reakce na) Jakou Navigaci na MOTO v roce 2019

2.7.2019 v 12:43 | Nahoru | #3

JJ_McKay píše: ...

Mapové pokryti: Mapový podklady TomTomu jsou dobrý a aktualizovaný. Ano, v nějakých částech světa to nezná čísla popisná...tj život. ...


Umí tedy TT 550 všechna čp v rámci ČR?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS Kohlstein 12 19.3.2024 v 10:03 Pedl
Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure barran 21 13.2.2024 v 21:26 ja1
eurocycles spol s.r.o. BMW R 1200 GS Adventure Rauly 21 30.11.2023 v 10:51 BlondakCB900
Cestovní enduro do 200k [1, 2] BMW R 1200 GS Adventure, Yamaha XT1200Z Super Tenere... Qvitko 34 29.11.2023 v 05:04 vaypor


TOPlist