globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tak fakt mám na to jiný názor
Ahoj
Asi dost lidí naštve, když tvrdím, že motorka vážící 249 kg je dost nepraktická. Reagují na vyhlášení motorky roku 2019 = nové GS od BMW.
Jasně po technické stránce ta motorka je našlapaná jako žádná jiná - no právě a v tom je problém. Mají špičkový marketing, který nikde neříká, že kvůli těm všem udělátkám a čidlům je třeba mít perfektní přehled o servisech. Takže po strojařské stránce je to za 1. Ale za 570 tis. Kč je možné pořídit téměř 2 plnokrevná endura - v nižším obsahu samozřejmě.
Ale o tom jsem nechtěl psát. Dlouho jsem jezdil na FJR, výborná motorka = silná, pohodlná a ještě spolehlivá. Prodal jsem ji kvůli váze, manipulace na místě byla kvůli hmotnosti problém. Do zatáček - do vraceček to byla dřina. Prostě do Alp a malých ryclostí už nikdy více těžkou motorku. To platí i pro GSo, byť má velmi dobře posazené těžiště. Motorka nad 200 kg je pro manipulaci na místě pouze frajeřinkou obvykle nadupanou výkonem, který minimum lidí využije.
Dnes vidím úplně ideální obsah 650-800 cm3 s vahou do 200 kg a méně. Ideální se mi jeví něco jako Yamaha Tracer 700. Ale i ostatní značky mají, co nabídnout v těchto objemech.
Upřímně - kdyby nové Tenere 700 od Yamahy mohlo mít cestovní sedlo, tak neváhám a byl bych náramně spokojený.

Určitě jsem se pustil na tenký led, řada majitelů BMW - pseudo endur mě bude chtít roztrhal. No aby ne, kdo by si chtěl připustit, že udělal chybu? Mě překvapil mechanik BMW, když na mou otázku, “ tak jakou motorku bys koupil” mně řekl, že asi nějakého “Japonce” kvůli spolehlivosti. No ano, také jsem o GSu chvíli uvažoval. Ale nakonec jsem šel od vibrátoru BMW 800 přes super motorku Ducatti 950 k Tracerovi 900 GT. Ano měl jsem dojít k Tracerovi 700 GT. Ale i ta Ducati by byla dobrou volbou, jenže široko daleko není mechanik, který ty jejich ventily uměl seřídit.
Takže s volbou motorky roku 2019 nesouhlasím, jsem pro hodnocení praktičnosti motorky a v GSu ji až tak nevidím 🙂

A teď do mě ... 😎

Zdraví vás .... OM 🙂

1 reakcí na tento příspěvek Tak fakt mám na to jiný názor

3.3.2019 v 20:15 | Nahoru | #1
Těžké motorka do terénu opravdu není a GS to je jenom perfektní reklama na kterou lidé v dnešní době slyší a vlastní názor nemají. Já mám nejraději motorku která mi do ničeho nekecá a ne samá elektronika která se ve výsledku stejně jenom s... a zkus někde GS na cestách opravit. Pro mne GS bída za přemrštěnou cenu.
A ted tu asi nebudeš sám koho tu budou linčovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak fakt mám na to jiný názor

3.3.2019 v 20:34 | Nahoru | #2
Varánek1>
Já ani nemyslel terén, to ví každý, že to k tomu není. Opravit na cestě dnes asi nedokážeš žádnou moderní motorku. Já poukazuji fakt na tu váhu - je to problém u každé těžké motorky, pokud tedy člověk chce motorku do hor. Jinak samozřejmě ty těžké motorky jsou konfortní pro dálkové přesuny - nic proti tomu. FJR taková bezesporu je. Proto při výběru motorky je důležité, kam a jak chci jezdit.
Na BMW mně vadí ten nevyvážený marketing. Musí je stát dost peněz, proto také BMW nejsou levné. Také objektivně je na místě uvést, že BMW udává směr technického pokroku, na těch motorkách je řada patentů.... o tom žádná... 👍 ... a to také ve vývoji něco stojí ....

... OM 🙂
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nabízím Diagnostiku motocyklů Ducat... Ducati Panigale V4, Ducati Multistrada 1260 Enduro, ... chorvat 1 23.4.2024 v 14:03 padr
Vibrování řídítek BMW R 1250 GS Adventure Kajatko 10 8.4.2024 v 13:26 Kajatko
ATAS vs GS nebo [1, 2] BMW R 1250 GS Adventure, Honda CRF1100L Africa Twin ... Jakub-1 54 2.4.2024 v 08:14 Bigbear
ESA R1250GSA BMW R 1250 GS Adventure Kajatko 3 18.3.2024 v 10:06 padr
Diagnostika na servis r1250gsa BMW R 1250 GS Adventure Kajatko 10 30.1.2024 v 12:24 crestik


TOPlist