bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Užitečná hmotnost-občasné přetížení
Ahoj.
Jak velký vliv na životnost centrálu, příp. riziko destrukce rámu(prasknutí podsedláku), má občasné přetížení motorky.
Vyjma Suzuki, a některých echt cestovních modelů, mají všechny japonské motorky nosnost do 200kg(třeba Transalp 170kg )..
Coby dobře živený středoevropan mám při cestě s velitelkou a jejími "důležitostmi" problém vlézt se do užit.zatížení motorky 195kg ...
Je pravda, že najedu celkem prd a ve dvou s bagáží asi jeden víkend v roce, ale i tak by mě zajímalo, jaké s tím máte zkušenosti, příp. jak moc se mám bát, že něco odrovnám...
Při jízdě se motorka chová vzorně a přetížení necítím ( asi 10kg nad limit ).

Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Užitečná hmotnost-občasné přetížení

3.11.2018 v 11:47 | Nahoru | #31
Brůča .> máš v techničáku od Sprint RS napísané nezmysly . Tá Dekra , čo vám tam vládne , si technické údaje asi tiež len cucia z prsta .
Pošli im v ich originále tento dobový popis k modelom Sprint 955 RS/ST :
Alle Varianten besitzen sehr gute Bremsen, extrem üppige Zuladekapazitäten (je nach Modell 269 bis 272 kg )

(reakce na) Užitečná hmotnost-občasné přetížení

3.11.2018 v 15:46 | Nahoru | #32
kuzmič> No ...V tankvaku je to dost vysoko a navíc už jsem se u kámošů setkal s utrženými úchyty nádrže, právě vlivem těžších tankvaků...

1 reakcí na tento příspěvek Užitečná hmotnost-občasné přetížení

Skvělá odpověď, děkuji! 3.11.2018 v 20:53 | Nahoru | #33
Jezdím přetížený jen dlouhé trasy se spolujezdkyní, kufry a bagáží. Jak už psal někdo výše-motorka má určitě pevnostní rezervy. Za 8 let co ji provozuji, se to nijak neprojevovalo, až do letoška. Podotýkám, že jsem plně naložený v Rakousku vletěl na nějaké vyasvaltované polňačce do fakt velkého hupu (prostě tam byl obrovský propad silnice, bez ostrých hran). Málem nás to vyhodilo ze sedla. Rozervalo mi to šroub přepákování zadního tlumiče-naštěstí ho tam půlka zůstala, takže jsme si nerozbili hubu a jen se to celé trošku ohlo do strany.
TAKŽE ZA MNĚ KLIDNĚ S ROZUMEM PŘETĚŽUJ(pokud není vyhnutí), ALE MYSLI NA VHODNÉ ROZLOŽENÍ HMOTNOSTI A VE ZVÝŠENÉ MÍŘE SI DEJ POZOR NA NEROVNOSTI VOZOVKY!!!!

(reakce na) Užitečná hmotnost-občasné přetížení

3.11.2018 v 21:39 | Nahoru | #34
Boss.trx850>

jj, jsou dva druhy pastí. Běžnej výtluk, co se dá i včas zmerčit. A pak tyhle propadliny, který jsou prakticky neviditelný, ale při "správný" rychlosti jdeš totálně na doraz pružení a trneš, co praskne. Pro ten nejhorší efekt je třeba, aby auto nebo mašina skočila až na druhou stranu jámy, kde se ten lavor už zvedá. Takže záleží na rychlosti a naložení jaká to je nakonec rána.

Užitečná hmotnost-občasné přetížení

4.11.2018 v 18:31 | Nahoru | #35
jen krátce k tanvakům, protože jsem je poslední dobou začal dost používat.. Na VFR magnetický (7 magnetů) a na Tigrovi ten, co se připíná do "základního pásu s otvorem pro víčko nádrže), s tím upínacím do "podkovy nádrže" zkušenost nemám. Že je tankvak vysoko by snad až tolik nevadilo, ale to uchycení a konstrukce tankvaku nejsou podle mě dost pevné k udržení pozice a tvaru při naplnění něčím těžkým.

Užitečná hmotnost-občasné přetížení

Skvělá odpověď, děkuji! 5.11.2018 v 12:30 | Nahoru | #36
hlavne s rozumom.

Pokiaľ preťažíš a netrafíš poriadnu dieru, je to OK. najskôr si to odnesú ložiská v kolesách, výplet atp.

Napr na starú Jawu som bežne naložil 220kg. Poznáš jej chabé náboje, ložiská, rám...
A stará čiperka jazdí ďalej!

Užitečná hmotnost-občasné přetížení

7.11.2018 v 08:59 | Nahoru | #37
číňani jako shinerajawa400 a cfmoto650mt udávají raději nosnost 150kg (dovozci do tp 155kg), to je celkem parodie, hlavně u cendura

Z čeho má cbf podsedlák? (ta z hliník rámem)

Užitečná hmotnost-občasné přetížení

6.6.2022 v 17:13 | Nahoru | #38
Nechci zakládat nové vlákno. Toto téma přetěžování motorek jsme v mém okolí řešili. Moje váha je dle ročního období 120kg+. Naštěstí jezdím sám, ale pokud bych chtěl jezdit ve dvou a s bagáží... Měl bych asi hodně zvažovat užitečnou hmotnost konkrétního typu motorky. Což podle mě mnoho lidí nedělá. Když se člověk rozhlédne kolem sebe, jak naložení někteří jezdí, je jasné, že musí hrubě přetěžovat. Jen váha doplňků na motorce (padáky, centrální stojany, držáky a lešení bočních a zadních kufrů, kufry samotné...) udělá klidně několik desítek kg, k tomu jejich obsah a jezdci samotní a jejich oblečení a výbava...
Není to ale vždy jen o výkonu motorky. Můj V-Strom 650 má už. hmotnost 202 kg, přitom V-Strom 1050 XT jen 193 kg,
Tracer 9 taky 193, populární Tenere 700 jen 190, CF Moto 650MT směšných 150 kg, novinka CF Moto 800MT 182 kg, Moto Morini X-Cape 650 172 kg, JAWA RVM 500 160 kg...ani cestovní legenda bavorák nic moc BMW R 1200 GS 206 kg, BMW R 1250 GS 216 kg. Jedním z rekordmanů je Multistrada s 229 kg.

Já mám třeba obavu, zda se nouzově a na pár kilometrů můžeme přepravit dva dospělí (bez zavazadel) na CBR 500R s užitečnou hmotností 184 kg, když ho zatížíme cca +-200kg?

Užitečná hmotnost-občasné přetížení

19.6.2023 v 13:23 | Nahoru | #39
Co je pak nejlepší ohledně zatížení z těch starých motorek do 100000,- CZK ? Třeba Transalp? Případně kde užitečné zatížení hledat? Já to u těchto motorek nějak neumím googlit.
https://www.bennetts...transalp-2023-review

Užitečná hmotnost-občasné přetížení

19.6.2023 v 14:28 | Nahoru | #40
Pořídit batůžkovi svojí motorku!

2 reakcí na tento příspěvek Užitečná hmotnost-občasné přetížení

24.10.2023 v 16:58 | Nahoru | #41
Zajímavé téma. Jezdím na SL750GT ve dvou s třemi kufry a bagáží přetížený (zhruba o 40 kg) většinu času, rozdíl je citelný především v technických zatáčkách a horším povrchu. Nastavení zadního tlumiče už to v takové zátěži moc nezachrání, někdy jdeme až na doraz a je to nepříjemné.

Po několika letech a desítkách tisíc km tak zvažuji výběr jiné motorky a jedním z kriterií je právě užitečná hmotnost (dosavadních 190 kg Aprilie prostě nestačí). Přes 200 kg ale moc velkých silných a dostupných strojů nenabízí, favoritem ve výběru mám zatím Versyse 1000 (užitečná snad 220 kg) a následováno s velkým odstupem R1200GS. O ničem jíném z této cestovní katergorie pro větší lidi bohužel zatím nevím. Nedaří se mě nikde vyhledat srovnání dle tohoto parametru - nevíte kde a jak hledat?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Užitečná hmotnost-občasné přetížení

24.10.2023 v 22:30 | Nahoru | #42
PavelGT> Mám BMW K 1200 GT/RS a užitečnou 250kg. Potom R 1150 GS s užitečnou 210kg a Triumph Sprint 955RS s užitečnou 270kg. Všechno samozřejmě staré vrány, ale uvezou mě (přescenta), bábu a plnou cestovní výbavu. Takže asi tak. Na ostrém enduru jsem v podstatě nesměl jezdit. To jsem přetížil i po ranní observatoři a oblečen jen v plavkách

(reakce na) Užitečná hmotnost-občasné přetížení

25.10.2023 v 09:56 | Nahoru | #43
PavelGT> Pro začátek můžeš pohledat od ostatních jestli u tvé motorky nestačí vyměnit zadní tlumič nebo pružinu, když ta motorka dosud přežila.
A jinak ti tu hodně lidí vypsalo cestovní motorky a ty hmotnosti. Zbytek asi motokatalog nebo google. A jak bylo řečeno, asi litrové motorky s dobrým rámem snesou víc.

U Bandita 1200 mám užitečnou 211kg.

Naposledy editováno 25.10.2023 09:57:08

(reakce na) Užitečná hmotnost-občasné přetížení

26.10.2023 v 10:50 | Nahoru | #44

Brůča. píše: PavelGT> Mám BMW K 1200 GT/RS a užitečnou 250kg. Potom R 1150 GS s užitečnou 210kg a Triumph Sprint 955RS s užitečnou 270kg. Všechno samozřejmě staré vrány, ale uvezou mě (přescenta), bábu a plnou cestovní výbavu. Takže asi tak. Na ostrém enduru jsem v podstatě nesměl jezdit. To jsem přetížil i po ranní observatoři a oblečen jen v plavkách



Díky za tip, už jsem pokukoval po GTR1400, čtyřválec s kardanem určený na dálkové cestování, ale budu si to muset někde osahat. Třeba takové R1200RT (stejně tak ST) je mě bohužel překvapivě malé (na mých 188 cm tam mám problém s koleny i zády, nesedí mě ergonomie). GS beru jako poslední volbu z nouze, protože se mě prostě nelíbí. To už to Káčko GT od 2006 je docela hezká motorka, pokud mě sedne do rukou a zvládnu hmotnost na místě, budu o tom uvažovat.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 Bubo32 9 22.4.2024 v 18:25 Malp
sena 50s Honda CBF 1000 Krtek215 17 10.4.2024 v 14:31 Luba007
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 14 4.4.2024 v 09:01 Bubo32
Přepínání celkových a denních kilom... Honda CBF 1000 CBF1000ABS 2 27.3.2024 v 00:23 CBF1000ABS
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 23.3.2024 v 23:00 kalous72


TOPlist