bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: RE Himalayan
21.10.2018 v 19:40
Zdravím, chtěl bych poprosit, zda někdo z majitelů RE Himalayan z Jihomoravského kraje nebo poblíž by mohl být ochotný, abych si motorku prohlédnout na vlastní oči. Mám o moto zájem, ale ještě jsem ji neviděl naživo a do Prahy se zatím nechystám. Kontaktoval jsem oba registrované majitele na fóru, ale po několika dnech jsou SZ nepřečtené. Předem děkuji Tomáš.

1 reakcí na tento příspěvek RE Himalayan

22.8.2022 v 09:22 | Nahoru | #91
Jinak a nejen na tvem odkazu ale i jinde z fotek a obrazku je videt, jak je ten zadni monoshock vcetne pruziny dlouhy. To je hodne slibne jak do terenu, tak i pro tezsi lidi ze by mohlo byt zajimave moznosti i na upgrade. Obecne bude ale hodne zalezet jaka v tom bude elektronika, ma to mit 3 palivove mapy, na offroad bude automaticky vyple ABS, budiky budou taky uz moderni panel a ne analog.

Edit: A na 2025/26 ma byt 450 RAID (mozna planuji Dakar?) - premiove tlumice, bezdusove dratove kola, pres 50 koni motor, pridavna nadrz

Naposledy editováno 22.08.2022 09:24:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RE Himalayan

22.8.2022 v 09:37 | Nahoru | #92

puffybodie píše: Jinak a nejen na tvem odkazu ale i jinde z fotek a obrazku je videt, jak je ten zadni monoshock vcetne pruziny dlouhy. To je hodne slibne jak do terenu, tak i pro tezsi lidi ze by mohlo byt zajimave moznosti i na upgrade. Obecne bude ale hodne zalezet jaka v tom bude elektronika, ma to mit 3 palivove mapy, na offroad bude automaticky vyple ABS, budiky budou taky uz moderni panel a ne analog.

Edit: A na 2025/26 ma byt 450 RAID (mozna planuji Dakar?) - premiove tlumice, bezdusove dratove kola, pres 50 koni motor, pridavna nadrz



Tak ty do toho dobře šlapou
A a já jim hodně fandím, jen ať je hodně konkurence Fakt se těším na příští jaro, jak a jestli zareaguje Honda, KTM..Na tuhle kategorii motorek dlouhodobě dlabali, tak RE jim třeba vypálí rybník.Každopádně musí pociťovat že se v téhle kategorii něco děje, a že jim třeba zákaznici utíkají. Viz třeba já
jinak včera jsem potřeboval na chatu 20 km, tak jsem tam mezi tím deštěm sjelna Himlovi.Prostě se mě chtělo a zpátky po polňačce. Na street triple bych včera nelezl.obecně nejsem línej Himla vytahovat z garáže a strojit se. zjistil jsem, že pro mě je lepší se svízt častějc třeba obden na kratší trasu když něco potřebuju někde, než jednou za týden o víkendu si dát dlouhou trasu, no a k tomu mi motorka tohohle typu náramně sedí.

Naposledy editováno 22.08.2022 09:48:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RE Himalayan

22.8.2022 v 09:48 | Nahoru | #93
Fyro> Hondu jsem uvazoval Rally 300, jenze s tim motorem se extra moc nepredvedli, ale ty tlumice je to nejhorsi a to je investice navic, ktera to posune za 200 tis. kde pritom ojetina za 50 tis. na tom bude lepe v zakladu

Treba se pochlapi pri te NX 500 a CL 500, ale kdyz i na Monkey daji retez, ktery mi vydrzel 6000km, tak ta jejich rozpoctovost je videt cim dal casteji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RE Himalayan

22.8.2022 v 09:58 | Nahoru | #94
puffybodie> Ja taky po ní koukal,Ale jak píšeš motor nic moc, tlumiče by na moji váhu asi stačily, ale zbytečně vysoký pro mě, přijde mi to taková navoněná bída,Cena taky nic moc,Přední maska šeredná… Doufejme že nx a cl to vylepší,Ale mám takový pocit aby to nemělo krátký zdvihy a nebyly to jen spíš takový jakože těžký scramblery...Něco jako je třeba teďka ten Brixton,Prostě spíš jenom ten design aby nehonili,A nebyl to vlastně jen naháč s trošku vyšším zdvihem – to jsou motorky pro mě k ničemu. Dřív jsem k nim shlížel, ale zjistil že pro mě to není.Já už na vzhled tolik nekoukám, pro mě je důležitý aby to rozumně fungovalo i v terénu.

Naposledy editováno 22.08.2022 10:05:27

(reakce na) RE Himalayan

22.8.2022 v 17:57 | Nahoru | #95
Fyro> Scrambler realny poradny i do terenu (kdyz vynecham jinou cenovou relaci s Ducati) je Fantic Caballero Rally 500. Jinak dneska posezeno na ruznych RE, snad se stihne pujcovan jeste v Srpnu nebo pak Zari. Neco aspon bylo skladem, u Hondy uplne jak u snedeneho kramu, nevi se ani kdy co prijde pokud vubec prijde a asi hlavne se chystaji na ten novy Hornet. Yamaha trosku lepsi na tom a XSR 125 je fakt krasne i i vetsi nez treba CB300R, takze pokud prijde slibovane XSR300 to by taky bylo hezke. Ale jak maji ted vsichni problemy s vyrobou a dopravou, protoze Cina, tak Indove a jejich RE vypada, ze jsou jedini bez problemu A Italove taky vicemene no

RE Himalayan

22.8.2022 v 20:51 | Nahoru | #96
firmě R-E přeju úspěch, ale když vidím toho vodníka, říkám si, jestli tohle je to, co lidi chodí hledat zrovna k týhle firmě....

Ačkoli on to bude spíš normální konkurenční boj v Indii, ze kterýho Evropa těží obohacení portfolia... každopádně doufám, že nástup vodníka, nevyřadí vzduch-olejový Himly z nabídky, v tý ukrutný old school je to jejich kouzlo

1 reakcí na tento příspěvek RE Himalayan

23.8.2022 v 08:54 | Nahoru | #97
Hlavne maji v kategorii vzduch - olej jeste mezery ve vykonu v porovnani treba s DR 350 nebo XT 350 a to nebylo zadne zavodni specialy a nebo kdyz nechaji motor tak, tak v tom pripade maji velke rezervy v pouzitych materialech zpusobujicich velkou hmotnost no. Snad tento vikend uz vyzkousim (ted tady furt leje) a porovnam s Monkey

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RE Himalayan

23.8.2022 v 08:57 | Nahoru | #98
puffybodie> pak dej report

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RE Himalayan

23.8.2022 v 09:05 | Nahoru | #99
Wenca24> Skoda, ze tam nejde pujcit ten Zontes 310T2, ten je hodne povedeny a tady ten jeden majitel ma za 3 roky 15.000km bez problemu (jen termostat za 800, ktery mohl mit i v zaruce).

U RE tedy jak SCRAM, tak Himalayan mam ale problem, ze nohy mi precnivaji docela daleko za ty prolisy na nadrzi, mit jeste moto kalhoty s chranici, tak to je jeste vice znatelne, ale jinak to bylo velikostne fajn. Nadrz bez prolisu jako na Classicu na kterem to bylo perfektni asi nemaji

(reakce na) RE Himalayan

23.8.2022 v 09:25 | Nahoru | #100
puffybodie> Já jsem taky za prolisy...ale tím, že je ta nádrž uzounká mi to nevadilo - všiml jsem si toho jenom opticky...

1 reakcí na tento příspěvek RE Himalayan

23.8.2022 v 09:48 | Nahoru | #101
on je vlastně himoš pro čechy taková novodobá jawa třipade, na kterou ale dnes většina nadává. Taková jawa tramp s 21kolem. Parametrově dost podobné, v něčem jawka lepší: cena, hmotnost, chod dvouválce v nízkých(pálí po 180, ne 720), možná i to poloviční měkké odpružení . A mně nechcípala.
U himoše E4 prý přehrávají ecu, ale až po záběhu (přitom el.klapku to nemá, ochuzený volnoběh asi také ne a ventil "sytiče" by měl umět jen otevřeno-zavřeno?). Až bude vodník, určitě bude vyšší komprese, otáčky, možná lehčí setrvák. Pak z toho bude tvrdý motor jako u duke, nevhodný při popojíždění bez spojky.
Mně teda přišla do "terénu" těžká i jawa. Můžete někdo porovnat pocitový zátah-sílu od volnoběhu? (i když většina 640tek má díru, tak spíš 638-9)

RE Himalayan

23.8.2022 v 11:08 | Nahoru | #102
Kurec, jak to, ze mi uniklo tohle?

Voge 300 Rally

Cena 120 tis., provozni hmotnost 158kg, vykon 21kW.....

(reakce na) RE Himalayan

23.8.2022 v 22:39 | Nahoru | #103
bledemon> Měl jsem 639 i 640, Díru ve výkonu měli obě. Ve spojení s tou šílenou převodovkou a vibracemi pro mě nepovedený motor.634 potažmo 632 je lepší motor, takový klidnější.Ten vlnivý rám jawy taky nejde srovnat s himlem.celý je to úplně někde jinde, byť třeba parametry jsou papírově podobný.Viděl bych tam jenom tu shodu v univerzálnosti, kterou Jawa před 40 lety asi poskytovala, ale jinak nic.Natožpak srovnávat jízdu v terénu nebo na silnici, to nejde.

Naposledy editováno 24.08.2022 08:34:12

RE Himalayan

24.8.2022 v 00:57 | Nahoru | #104
Můžu nabídnout srovnání s 634(vidle z osmičky)...
Jawa je ideální na dopravu v době svého vzniku-tzn. na rychlosti 60/80..víc sice umí, ale už je to spíš trápení. Him umi jet kilo na 3,4,5 - což je výhoda v kopcích i při předjíždění...
Podvozek hima je samozřejmě tužší(za mě moc), přesnej, Jawa je komfortnější ale celkově měkčí. Bez vůle na kyvce jde ale jezdit bez prekvapeni... o brzdach se nemá smysl moc bavit...
V terénu jawka umí překvapit, co se dá všechno vyjet...z mého pohledu je nejslabší článek spojka...hima jsem jel v terénu jenom kousek..motor dobrý, podvozek mi moc nesedl-viz. předchozí příspěvky..možná to chce ale čas nebo změnu stylu-kdybych jel rychleji, třeba by to bylo lepší...
Myslím ale, že když vemes člověka, kterej nikdy v terénu nejezdil (nebo výjimečně), zajede víc na té jawe než na himovi...získá rychleji pocit jistoty..
Tož to je můj pohled na věc...myslím, že to srovnání je na místě...him nabízí podobné emoce jako jawka, ale už se s ním dá fungovat v dnešním provozu v zásadě bez omezeni...pro někoho, kdo hledá na co z Jawy přezbrojit a přitom jezdit na něčem podobným, to může být cesta..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RE Himalayan

24.8.2022 v 20:08 | Nahoru | #105

lukas.s píše: Asi to neumím úplně popsat, zatím doufám, že mě to zase přejde a ušetřím:)


Tak dobře no, příště radši budu držet hubu (kdo by nevěděl konext, tak příspěvky #50 a #57 v tomhle tématu)


Než to někdo zmíní - jo, prachovky na vidlích na tom moc neseděj (byly tam už od dealera - chtěli tam dát za každou cenu červený a jiný nesehnali :))

Naposledy editováno 24.08.2022 20:16:50

(reakce na) RE Himalayan

24.8.2022 v 20:32 | Nahoru | #106
lukas.s> tak koukám, že tě to nepreslo

(reakce na) RE Himalayan

25.8.2022 v 08:51 | Nahoru | #107
lukas.s> Pěkný to přední světlo je originál?

RE Himalayan

25.8.2022 v 09:21 | Nahoru | #108
Fyro: není, byly tam lehký úpravy od dealera (Motobikes Bylany) - LED přední světlo, ty zmíněný prachovky (bohužel o číslo větší :)) plus je to celý přelakovaný (originál je to matný, ale měli obavu, že ta bílá nebude za dva roky vypadat úplně dobře)

RE Himalayan

25.8.2022 v 10:20 | Nahoru | #109
Tak ja zitra na 3 hodky pujdu vyzkouset Himalayan a Voge 650DSX (ale to jen proto, ze nebylo CF Moto 300NK a SCRAM taky jeste neni). Vice bych ocenil Voge 300 Rally k vyzkouseni, ale to uz letos asi nebude tady v CR ke zkouseni (ale zeptam se) a Zontes 350X (29kW, 19" kolo - ale ty jeste u nas taky nejsou, jen v Nemecku, Anglii....)

1 reakcí na tento příspěvek RE Himalayan

25.8.2022 v 20:19 | Nahoru | #110
Tak to bylo rychlejší než jsem čekal https://www.rushlan...teaser-12433982.html

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RE Himalayan

25.8.2022 v 21:05 | Nahoru | #111
puffybodie> motor, co že 450cc bude dávat 40koní bude asi na míle vzdalenej tomu sympatickýmu nizkootackovymu bucharu, co je tam teď.

Neříkám, že je to špatně, ale bude to prostě charakterem úplně jiná motorka...

(reakce na) RE Himalayan

25.8.2022 v 22:14 | Nahoru | #112
callowsick> jj, taky myslím...tim že se snaží dohnat konkurenci, můžou stratit svoji hlavní konkurenční výhodu.. no, uvidíme..

RE Himalayan

25.8.2022 v 22:15 | Nahoru | #113
Píšou že to bude mít asi jízdní režimy,Elektronický plyn, prostě to bude už víc do moderna co se toho vybavení týče. Tzn. stejně bude asi potřeba počkat jeden rok než to odladí..Prvního Himla taky nejdřív ladili pro domácí trh. Měli s tím nějaký problémy.Měl by být vidět v listopadu na eicma .

Naposledy editováno 25.08.2022 22:18:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RE Himalayan

26.8.2022 v 06:16 | Nahoru | #114
callowsick> To sice ano a je i otazka jak těch 40 koní dosáhnou, kromě zvětšení objemu a vodniho chlazení, protože určitě pro to nedělají úplně nový motor, ale upravují existující. Za mne je mnohem důležitější, že mají být i lepší tlumiče a najednou z toho bude opět stroj, který v takové cenové kategorii nikdo nemá ( až mnohem dále než je KTM 390 ). Nejvíce jsem zvědavý na Rally verzi na roky 2025/26 s více než 50 koňmi atd., ale na tu se mi po pravdě nebude chtít čekat

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RE Himalayan

26.8.2022 v 08:10 | Nahoru | #115
puffybodie> jj, bude to zajímavý. Trochu se mi nechce věřit, že by to stádo dostali ze stávajícího motoru jen jeho upravením, spíš to podle mě bude kompletně nová architektura, která dovolí vyšší otáčky (a oznámenej šestikvalt by tu myšlenku podporoval). No a vyšší výkon bude potřebovat lepší podvozek....držme jim palce, aby udrželi cenovku na rozumný výši.

Každopádně dobrý, že bude konkurence pro CRF a třeba to přiměje i ostatní výrobce udělat menší duály Vždyť už to, že KTM dávno nevystřelilo do světa lepší enduro s motorem 390, než je silničně kompromisní Adventure, je skandál

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RE Himalayan

26.8.2022 v 08:43 | Nahoru | #116
callowsick> Jo na to jsem taky zvědavý jestli to získají úpravou stávajícího motoru což by bylo moc fajn nebo to bude úplně jiný agregát. Cenovka má být prý hodně pod KTM 390 Adv, tak se uvidí....

Proti CRF300 je tady už mnou zmiňovaný Voge 300 Rally a recenze z Jižní Ameriky a Španělska vypadají slibně ala zadní kolo se po nasednuti neschovává někde v podběhu, zvuk parádní, maximalka o trochu nižší i přes vyšší výkon, protože to má jiné zprevodovani a na trail tratích s tím docela blbnou

KTM ale nic podobného nechce. KTM chce aby sis kupoval 890 a výše a ze stejného důvodu nedovolí ani CFMoto udělat něco podobného. Když chceš v téhle kategorii, tak sis měl koupit Freeride, ale ten už není co? Tak si máš koupit za 300 klacků ostré. A to už si pak raději koupím AJP7....

(reakce na) RE Himalayan

26.8.2022 v 15:37 | Nahoru | #117
callowsick> Přesně tak

(reakce na) RE Himalayan

26.8.2022 v 15:38 | Nahoru | #118
puffybodie> ono to možná časem KTM donutí,Pokud uvidí že konkurence v tomhle segmentu prodává

1 reakcí na tento příspěvek RE Himalayan

26.8.2022 v 17:45 | Nahoru | #119
Tak nejake cerstve dojmy dokud to mam v hlave. Na tri hodiny pujceno Himalayan 2022 a Voge 650DSX. Na kazde cca 1,5 hodiny a cca 50km (nejake kratke pauzy na piti a dojmy). Vyzkouseno jak silnice prvni tridy, tak mesta, vesnicky, tak i okresky lesy a rozbite povrchy na nich. Merim 193cm a vazim cca 108kg a schvalne jsem si bral i zatez do batohu jako powerbanka, dve piti a podobne blbosti takze i s oblecenim tak cca 115kg

Himalayan:

- motor je proste PECKA, prijde mi, ze vubec nevibruje, tahne krasne, zvuk vyborny
- rychlost 100 kopec/nekopec dalo se i 120 v pohode do kopce a porad byla rezerva. I predjizdeni bylo, treba jouda v nove Corvette, ktery jede mimo obec 70, pred zatackmi jeste brzdi i pri takove rychlosti......
- mesto na tachometru lehce pres 50 na 4. stupen a 3000 ot., mimo mesto 100 na tachometru do mirnejsiho kopce na 5 bylo 5000ot.
- tlumeni vyborne na to, ze to jsou nejake obycejne. Jen vyjimecne se stalo, ze asi kombinace rychlosti a vahy se zachovala tvrdeji, ale porad uplne jinde oproti jinym strojum co mam nebo jsem mel
- sedacka dobra
- stupacky by mi sedeli vice jinde, dost vzadu, diky tomu vice zalomene moje dlouhe nohy (to mi nevadi), ale diky tomu jsem byl pulkou nohy pod tema prolisama na nadrzi a tlacili spodni hrany nadrze. Potreboval bych tu nadrz bez prolisu, zarovnanou
- stitek fungoval velmi dobre a az od te stovky vyse to bylo hlucnejsi, jinak se to dalo celou dobu bez spuntu
- zatacky to jezdi krasne i s 21" kolem
- jizda ve stupackach da se, ale neni to uplne ono, nemam se ceho chytit nohama tak jak na Opici
- ujeto 100,4km a dotankovano 4,5l (plus minus az k otvorum)

Voge 650DSX (kryci jmeno vibrator.....)

- jednoval puvodem z BMF F650 a dalsich stroju, prej vylepseny spodek....ja rikam hovno leda. Od 2000 az do cerveneho pole jsou to jen vibrace na jakykoliv rychlostni stupen a rychlost. Himalayan i Honda Monkey jsou proti tomu ctyrvalce. Z toho co jsem mel a zkusil za ta leta vibrovalo vice jen KTM LC4 Adv
- tlumice tvrdsi nez Himalayan (druhy ridic to mel obracene, mozna kvuli nizsi vaze)
- zatacky mene jiste nez Himalayan (guma je vpredu sirsi 19")
- prostoru dost na nohy
- sedacka misto na posunovani, operka beder ale i pri te kratke vzdalenosti pak bolelo zada a mozna i kvuli vibracim
- pokud clovek jede jak bezmozek on/off a pravidelne to strida at uz mesto nebo mimo, vyklani se vice nez by bylo treba vzhledem k rychlosti, tak je to pro mou vysku o neco pohodlnejsi. Ale cestovat na tom vklidu, tak mi to vytaha vsechny zuby
- stitek v nejvyssi poloze a kapotaz funkcni perfektne aneb pri dnesnim pocasi = vedro, tak na jedno zastavce povolit dva imbusy, otocit koleckem na stitku, stahnout dolu, dotahnout imbusy jet. Pak uz byla jizda prijemnejsi
- strileni do vyfuku pekne, ale casto treba na trojku v zatackach podivne cinkani z vrsku motoru
- displej pekny, prehledy, barevny ukazujici vse potrebne a menici vzhled mezi svetlou nebo tmavou podle okolniho osvetleni
- dost vysoke i mi to prislo, a vaha dost nahore u nadrze ( opet Himalayan o mnoho lepsi a pripada snad o 50kg lehci )
- stani ve stupackach lepsi, protoze se mohu nohama chytit nadrze
- najeto 100,7km , nacerpano 5,15l , ale palubni pocitac tvrdil prumer 3,2l tak si vyberte (ja to jel v te druhe pulce tech 100km a daval jsem tomu vetsi cocku)

Z tech dvou jednoznacne Himalayan s vytkou k nadrzi, tu bych potreboval rovnou no. Voge 650DSX kdyz pojedu jak pica celou cestu tak ok, ale jinak jedine dvouval a nebo ten jednoval, ale pak z toho udelat opravdu Dualsport, kterym proste neni......

Mel by prijit i Voge 300 Rally, ale nevi se jestli se stihne jeste letos a Zontes se pujcit neda, ale zatim co vim, tak majitele spokojeni i po par letech. Stejne lepsi ale cekat na tu 350 i kdyby jen kvuli servisnim intervalum.

Kdyz se budete chtit neco zeptat, tak odpovim, kdyz budu vedet



Naposledy editováno 26.08.2022 18:08:54

RE Himalayan

26.8.2022 v 22:28 | Nahoru | #120
Díky za Sdílení poznatků zajímavý zjištění, A to jsem si myslel že himal není moc pro vysoké lidi,Asi při tý jízdě V stupačkách to není ono,Pro mě naopak nejlepší jízda je ve stupačkách -173cm.A to jsem si neuvědomil, že i to sedlo je fakt dobrý,to je pravda.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Royal Enfield Himalayan - co na něj... [1, 2] Royal Enfield Himalayan Miškin 46 27.1.2024 v 16:20 puffybodie
Royal Enfield Himalayan Royal Enfield Himalayan eman65 7 11.10.2023 v 12:14 Wenca24
výrobce KRYT motoru royal enfield h... Royal Enfield Himalayan drake1961 8 20.7.2023 v 23:23 Netopyr
výrobce NA KRYT motoru royal enfiel... Royal Enfield Himalayan drake1961 0 12.7.2023 v 17:42 drake1961
BMW G310GS vs RE Himalayan Royal Enfield Himalayan, BMW G 310 GS cizek007 10 4.7.2023 v 13:49 david1


TOPlist