globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa - vynechává zapalování v zátěži
Ahoj Jawaři. Po dlouhý době zakládám téma, protože už si nevím rady.
Mojí 639 čas od času za jízdy vynechá jeden válec. Mám klasiku kladívka. Vynechání a náhlá ztráta výkonu je prakticky vždy na čtyřku nad cca 3000ot/min. Na trojku se to dá vytočit klidně až k 5000ot/min. To samý dvojka. To vynechání je většinou jen na okamžik, ale jakmile se to začne dít, tak to nepřestane a opakuje se to třeba každých pár vteřin. Pokud zpomalím a jedu chvílí na trojku (třeba 60km/h ve vesnici), tak na výjezdu to zase krásně roztáhnu na kilo na čtyřku a bez problémů jedu až do okamžiku, kdy to zase začne cukat. Při jízdě do kopce nebo proti větru se to jenom horší, to se pak vyskytuje i na trojku. Nevím, který válec to dělá, volnoběh je bez problému. Startuje na poprvé.
Myslel jsem třeba, že nestíhá dotékat benzín, ale tím to není. Bude to elektrika. Ale dal jsem všechno nové od cívky k motoru, nové kondíky. Kladívka jsou OK, předstih OK. Svazek elektriky se měnil komplet před 5 lety. Přijde mi, že se nějaký komponent bude při dlouhotrvající záteži přehřívat.
Díky za názory a rady.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa - vynechává zapalování v zátěži

5.10.2018 v 13:40 | Nahoru | #1
Fizzer - nemusel by to dělat při všech otáčkách , on se ten diblík elektrickej potřebuje jakoby nabít a vybít vždy při jednom zapalovacím cyklu. Pokud už není v kondici tak to prostě nestíhá tak dobře a sem tam to jiskří ( on je tam ten kondík vlastně proto aby zamezoval jiskření na kladívkách a snižoval vznikání pecky ). Dej novej kondík a uvidíš jestli to bude dělat dál. To čtyřtaktování s tím může souviset a souvisí to právě se směsí - když vynechává tak se při tom vynechání nespálí skoro nic a směs je vlastně o něco bohatší než by měla být. Jasně, něco uteče do výfuku ale i tak je par při dalším zapálení směs bohatší. Ono to jiskření nemusí dělat jenom zlobivej kondík, může to dělat i našikmo ošochtlanej pertinax - kladívko pak cestuje po vačce sem tam klidně i o dva milimetry a to se už na kontaktech může taky projevit jiskřením. Kamarádovi takhle blbla 634 a furt tarokovala ať dělal se směsí všelicos a povyměňoval cívky a kabely a fajfky a svíčky. Na vině byl šikmo odranej pertinax na kladívku (prostě měl skoro suchej filc i vačku) . Nový kladívko neměl, tak jsem pilníkem upravil to stávající, namazal, sešteloval odtrh a hele, motorka hned jela úplně normálně. A on se s tím zlobil přes dva měsíce a hledal chybu. Někdy ( dokonce i často) je porucha v úplné obyčejnosti.

(reakce na) Jawa - vynechává zapalování v zátěži

5.10.2018 v 15:08 | Nahoru | #2
Bimbam> Dík za vyčerpávající rozbor
Kladívko jsem dával nový. Mám ještě video, ale tam byl malý odtrh (0.25), teď je cca v normě (0.4+- autobus), vačka a filc namazané (já to zase přehnal, takže mi tekla mastnota mezi kontakty).
Po seřízení toho odtrhu (dohnat to aby bod zápalu seděl s magnetickým odtrhem byl docela porod) to dělá podstatně míň (ale furt). Kondíků jsem vystřídal několik, dobových i replik. Dělá to se všema.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 Kete 32 17.5.2023 v 12:16 Johny_R
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... Dolin 5 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 Geofrey 0 28.8.2022 v 22:28 Geofrey
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... naked11 16 23.8.2022 v 12:07 Mimísek


TOPlist