globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Africa nebo KTM
Přátelé jedné stopy! Můj kámoš se konečně rozhodl prodat XJR a koupit cenduro. Rozhoduje se mezi Ktm 1290 a Afrikou adv.sports. Nešlo by lehce zrecenzovat jmenované stroje? Díky!
Nemyslím, že by měl hodně zkušeností s cendurama ale vyježděnej je, to jo..


Naposledy editováno 24.09.2018 18:10:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

30.9.2018 v 20:29 | Nahoru | #451

Eso_Rimmer píše: martin.hsb- souhlas. na 1190 jsem behem 40 tis nemusel dolit nikdy. vzdy byl mezi ryskami a prakticky neubival. jen ten interval je komercni nesmysl. chce to menit po 7500.



Tohle mne zajimá, dle čeho soudíš? Tohle se dost často tvrdí i u automobilů a ty co mají konstrukčně motor v pořádku, vydrží zcela bez problémů 30 tkm interval. Pravda ne všechny jsou konstrukčně cajk....
Ale nechci to zcela srovnávat. Dřívější výměnou člověk nic neskazí, na druhou stranu, pokud to vydrží 12 tkm, není důvod to měnit dříve.Obzvlášť u cestovní motorky, interval 7500 je více méně směšná hodnota nedůstojná cestovní motorce.

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

30.9.2018 v 20:31 | Nahoru | #452
Jo a 1290R je motorově naprosto jinde, to je bestie která by mě zabila a zahrabala do země. Jen si nedokážu představit jezdit jako prase v terénu na motorce za půl mega… na CRF jsem nejel, líbí se mi, ale papírově mi nenabídla nic víc než stará 990R. To ale neznamená, že to asi není super mašina, speciálně ATAS je moc hezká
A ještě k servisu, _zdendova_ slova tesat. Byl jsem z Varader a Afrik zvyklej akorát měnit olej a filtr. Na Kačeně tlumiče, furt něco rozbitého z terénu, zadní chlupatá guma je na maximálně 3000km, velký servis v KTM je za 10k Kč. Ať si každý zváží sám, kolik chce utrácet vs. zážitek z jízdy.

(reakce na) Africa nebo KTM

30.9.2018 v 20:45 | Nahoru | #453

Soap_McTavish píše: Jo a 1290R je motorově naprosto jinde, to je bestie která by mě zabila a zahrabala do země. Jen si nedokážu představit jezdit jako prase v terénu na motorce za půl mega… na CRF jsem nejel, líbí se mi, ale papírově mi nenabídla nic víc než stará 990R. To ale neznamená, že to asi není super mašina, speciálně ATAS je moc hezká
A ještě k servisu, _zdendova_ slova tesat. Byl jsem z Varader a Afrik zvyklej akorát měnit olej a filtr. Na Kačeně tlumiče, furt něco rozbitého z terénu, zadní chlupatá guma je na maximálně 3000km, velký servis v KTM je za 10k Kč. Ať si každý zváží sám, kolik chce utrácet vs. zážitek z jízdy.

(reakce na) Africa nebo KTM

30.9.2018 v 20:55 | Nahoru | #454

T.E.CH píše: Tohle mne zajimá, dle čeho soudíš? Tohle se dost často tvrdí i u automobilů a ty co mají konstrukčně motor v pořádku, vydrží zcela bez problémů 30 tkm interval. Pravda ne všechny jsou konstrukčně cajk....
Ale nechci to zcela srovnávat. Dřívější výměnou člověk nic neskazí, na druhou stranu, pokud to vydrží 12 tkm, není důvod to měnit dříve.Obzvlášť u cestovní motorky, interval 7500 je více méně směšná hodnota nedůstojná cestovní motorce.

neni to z moji hlavy. tohle mi rekli jak ve Vrbovce, tak ve Vlasimi. logiku to ma z jednoho duvodu... konstrukcne vychazi motor z 1190 porad ze stare 990 (opet potvrzeno od lidi z KTM), tedy z motoru z RC8, kde sam konstrukter jasne stanovil interval na 7500 km. ale lidi chteji neco jineho. neminim se dohadovat kolik, v kolika, po kolika a pod., at si to kazdy resi jak uzna za vhodne. pro me jsou to relevantni informace a ridil jsem se podle nich. u aut je to trosku slozitejsi... ve zkratce (napr. koncern VW) - kdyz se pouziva nafta s vysokym obsahem siry, interval se meni z 30tis az na 7500 tis. sorry za ot.

Naposledy editováno 30.09.2018 20:57:00

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

30.9.2018 v 22:15 | Nahoru | #455

Varánek1 píše: _zdenda_>
A jsi u toho není to stroj co koupíš jako normální smrtelník v obchodě


Asi jsi úplně nepochopil, co Zdenda psal. KTM 950 je asi ze 60% shodná s tou, co s ní Meoni vyhrál dakar. Tady se nebavíme o tom, že si pár zaměstnanců ktm kutilo někde v koutě fabriky speciál na výlet po africe a pak na produkční model dali samolepku beudína. Oni postavili motorku, vyhráli na ní dakar, udělali z ní civilní stroj pro homologaci a prodávali jí. Řekl bych, že není moc motorek, který se takhle prodávají mezi "smrtelníky".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

30.9.2018 v 22:25 | Nahoru | #456

karf píše: Asi jsi úplně nepochopil, co Zdenda psal. KTM 950 je asi ze 60% shodná s tou, co s ní Meoni vyhrál dakar. Tady se nebavíme o tom, že si pár zaměstnanců ktm kutilo někde v koutě fabriky speciál na výlet po africe a pak na produkční model dali samolepku beudína. Oni postavili motorku, vyhráli na ní dakar, udělali z ní civilní stroj pro homologaci a prodávali jí. Řekl bych, že není moc motorek, který se takhle prodávají mezi "smrtelníky".


Ač zarytý Afričan, musím uznat, že tohle má něco do sebe. Moje motorka je v porovnání jednoznačně komerční. To přiznávám.

Naposledy editováno 30.09.2018 22:25:37

(reakce na) Africa nebo KTM

30.9.2018 v 22:26 | Nahoru | #457

karf píše: Asi jsi úplně nepochopil, co Zdenda psal. KTM 950 je asi ze 60% shodná s tou, co s ní Meoni vyhrál dakar. Tady se nebavíme o tom, že si pár zaměstnanců ktm kutilo někde v koutě fabriky speciál na výlet po africe a pak na produkční model dali samolepku beudína. Oni postavili motorku, vyhráli na ní dakar, udělali z ní civilní stroj pro homologaci a prodávali jí. Řekl bych, že není moc motorek, který se takhle prodávají mezi "smrtelníky".

(reakce na) Africa nebo KTM

30.9.2018 v 22:26 | Nahoru | #458

69šakal píše: Ač zarytý Afričan, musím uznat, že tohle má něco do sebe. Moje motorka je v porovnání jednoznačně komerční. To přiznávám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

1.10.2018 v 14:52 | Nahoru | #459

karf píše: Asi jsi úplně nepochopil, co Zdenda psal. KTM 950 je asi ze 60% shodná s tou, co s ní Meoni vyhrál dakar. Tady se nebavíme o tom, že si pár zaměstnanců ktm kutilo někde v koutě fabriky speciál na výlet po africe a pak na produkční model dali samolepku beudína. Oni postavili motorku, vyhráli na ní dakar, udělali z ní civilní stroj pro homologaci a prodávali jí. Řekl bych, že není moc motorek, který se takhle prodávají mezi "smrtelníky".



Zdaleka víc než ze 60%..A pobavil mě názor že na kačaně je furt něco rozbitého z terénu.Žádné velké enduro nevydrží v terénu tolik co lc8..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

1.10.2018 v 15:13 | Nahoru | #460
qwert> Tak možná i víc. 80%. Ale prostě tohle je motorka, co jela dakar

a tahle se dala koupit

(reakce na) Africa nebo KTM

1.10.2018 v 15:21 | Nahoru | #461

karf píše: qwert> Tak možná i víc. 80%. Ale prostě tohle je motorka, co jela dakar

a tahle se dala koupit



JJ oranžové 04 jsem už měl dvě..Hezké časy..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

1.10.2018 v 16:45 | Nahoru | #462

Varánek1 píše: Kohlstein> ¨
Ahoj není to reakce na tebe ale na všechny příspěvky doted napsané. Jak tu někteří prohlašují že KTM vyhrává Dakar to je sice pravdou ale KTM na dakaru je zcela jiný stroj než ten co koupíš u obchodníka.


Teds’ me zarazil,doufam,ze to tak nebude i s auty Zitra jsem se chystal k mercedesu,objednat si na jaro dtmko,o nedelich by to mohlo byt posusnanicko..

(reakce na) Africa nebo KTM

1.10.2018 v 18:02 | Nahoru | #463
Kubák>
No když s tím budeš jezdit jen v neděli a po dobré silnici což u nás budeš muset dosti hledat tak ti to snad nějaký ten měsíc vydrží

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

1.10.2018 v 18:08 | Nahoru | #464
karf>
To možný je já se nehádám jen říkám svuj názor. A jak sám připouštíš je upravená pro normální provoz. Já jen říkám že když někdo hledá motorku na které bude jezdit tak at si na ni sedne a podle toho jak se na ni bude cítit tak at vybírá.

4 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

1.10.2018 v 18:11 | Nahoru | #465
To je pěkný že ta motorka je schopná jet 180 po písečných muldách, ale to je nahony vzdálené použití takové motorky v terénu u většiny majitelů. Nejvíc lidi chce cestovat, projet se po louce a cestě klidným tempem s příjemným projevem motorky v malých rychlostech. Malou spotřebou a nenáročný servis.

Do práce byste asi taky nechtěli jezdit závodním autem na značkách.

Naposledy editováno 01.10.2018 18:12:18

(reakce na) Africa nebo KTM

1.10.2018 v 18:14 | Nahoru | #466
Tech>
S tímhle se dá jen souhlasit.

Africa nebo KTM

1.10.2018 v 19:12 | Nahoru | #467
Přesně tak, málokdo umí využit potenciálu daných motorek.

(reakce na) Africa nebo KTM

1.10.2018 v 19:18 | Nahoru | #468
A co se vlastně řeší?

To že někdo chce od motorky zábavu a nechce místo ní kombíka na vození dětí do školky a ježdění do práce přece není nic špatného. Stejně tak není nic špatného, když chce někdo skůtra nebo automatickou převodovku v motorce, nebo třeba elektromotorku. Špatné mi připadá, když to někdo začne ostatním vnucovat pod tlakem nebo zakazovat…

(reakce na) Africa nebo KTM

1.10.2018 v 19:43 | Nahoru | #469

Tech píše: To je pěkný že ta motorka je schopná jet 180 po písečných muldách, ale to je nahony vzdálené použití takové motorky v terénu u většiny majitelů. Nejvíc lidi chce cestovat, projet se po louce a cestě klidným tempem s příjemným projevem motorky v malých rychlostech. Malou spotřebou a nenáročný servis.

Do práce byste asi taky nechtěli jezdit závodním autem na značkách.



Diskuze začíná mít pomalu ale jistě i rozumný základ.! Techovi děkuji za konstruktivní pohled!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

1.10.2018 v 19:47 | Nahoru | #470

Tech píše: Do práce byste asi taky nechtěli jezdit závodním autem na značkách.


Obavam se,ze ano A zacal bych taxikarit

(reakce na) Africa nebo KTM

1.10.2018 v 20:01 | Nahoru | #471
Kubák>

(reakce na) Africa nebo KTM

1.10.2018 v 20:07 | Nahoru | #472

Kubák píše: Obavam se,ze ano A zacal bych taxikarit



s tím rozumným jsem to asi přehnal!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

1.10.2018 v 22:24 | Nahoru | #473

Varánek1 píše: karf>
To možný je já se nehádám jen říkám svuj názor. A jak sám připouštíš je upravená pro normální provoz. Já jen říkám že když někdo hledá motorku na které bude jezdit tak at si na ni sedne a podle toho jak se na ni bude cítit tak at vybírá.


No když se podíváš na ty fotky, tak tam třeba chybí blinkry, je tam nádrž vzadu, má zdvih asi 310mm, má větší chladič...ale na druhou stranu těch změn tam takhle od pohledu zase tolik není. Prostě jsem reagoval na tvrzení, že ktm se chlubí vítězstvím na dakaru, ale prodává civilní motorky. Příklad 950ky ukazuje, že ta "civilní" motorka zase tak moc civilní není.

Tech> onehdá byl článek v ČMN od Alana Cathcarta. Psal tam různý názory a testy. Měl možnost vyzkoušet si i speciály superbike a motogp. Psal tam mimojiné jak ho překvapilo, že tuším kawa z motogp je "pohodlná" a lehce ovladatelná a má čitelně dávkovatelný plyn a pak mu došlo, že aby se někdo dokázal hodinu soustředit v těch nejmenších detailech na brzdný body, apexy, hlídal si soupeře a ještě vyhrál, tak potřebuje svým způsobem přátelskou a pohodlnou motorku se kterou se nebude vyloženě prát. Takže závodní náčiní nemusí nutně znamenat tvrdou nepohodlnou kozu. Ostatně motorka, která ve 180ti přeletí duny s prstem v nose tě určitě neunaví na rozbitých okreskách, protože je vyžehlí a ty se budeš moct soustředit na jízdu, navigaci nebo se kochat okolím.

(reakce na) Africa nebo KTM

1.10.2018 v 22:30 | Nahoru | #474
karf> pekne napsano jen doplnim, ze ma ten dakarsky special chladic oleje namontovany za svetly a olejovou nadrz taky vzadu.

Africa nebo KTM

1.10.2018 v 22:56 | Nahoru | #475
Pro ty co by to zajímalo i s nějakýma obrázkama a čtením:

http://www.ktm950.in...Bike/meoni_bike.html

http://www.ktm950.in...ally_winner_950.html

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

2.10.2018 v 08:06 | Nahoru | #476

karf píše: No když se podíváš na ty fotky, tak tam třeba chybí blinkry, je tam nádrž vzadu, má zdvih asi 310mm, má větší chladič...ale na druhou stranu těch změn tam takhle od pohledu zase tolik není. Prostě jsem reagoval na tvrzení, že ktm se chlubí vítězstvím na dakaru, ale prodává civilní motorky. Příklad 950ky ukazuje, že ta "civilní" motorka zase tak moc civilní není.

Tech> onehdá byl článek v ČMN od Alana Cathcarta. Psal tam různý názory a testy. Měl možnost vyzkoušet si i speciály superbike a motogp. Psal tam mimojiné jak ho překvapilo, že tuším kawa z motogp je "pohodlná" a lehce ovladatelná a má čitelně dávkovatelný plyn a pak mu došlo, že aby se někdo dokázal hodinu soustředit v těch nejmenších detailech na brzdný body, apexy, hlídal si soupeře a ještě vyhrál, tak potřebuje svým způsobem přátelskou a pohodlnou motorku se kterou se nebude vyloženě prát. Takže závodní náčiní nemusí nutně znamenat tvrdou nepohodlnou kozu. Ostatně motorka, která ve 180ti přeletí duny s prstem v nose tě určitě neunaví na rozbitých okreskách, protože je vyžehlí a ty se budeš moct soustředit na jízdu, navigaci nebo se kochat okolím.



Alan Cathcart je bývalý silniční motocyklový závodník a jako jediný měl možnost testovat cokoliv včetně dvoutaktu Duhena nebo speciálu Meoniho a byl z něj docela unešen.Já osobně KTM obdivuju za odvahu postavit 100 konovou motorku tak schopnou v terénu.Nebo osadit ji plastovými nádržemi po bocích a teoreticky je učinit tak lehce poškoditelné.A nebo ten točivý motor o 20kg lehčí než konkurence ve stejné třídě.Jezdím lc8 už 15 let a stále jsem z ní nadšený.Nic proti Africe ale nemá ty koule co lc8..

Africa nebo KTM

2.10.2018 v 08:28 | Nahoru | #477
Asi nema smysl polemizovat o tom, ze LC8 byly primarne konstruovany do terenu. Oproti tomu AT je proste jen klasicka motorka s podvozkem uzpusobenym pro jizdu v terenu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

2.10.2018 v 08:32 | Nahoru | #478

qwert píše: ....A nebo ten točivý motor o 20kg lehčí než konkurence ve stejné třídě......


No vidis, kdyby tomu motoru nechali 5kg navic na klice, byl by lehci jen o 15 kg a tehdy bych si ji koupil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

2.10.2018 v 08:34 | Nahoru | #479
vilemx> A důvod?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

2.10.2018 v 08:56 | Nahoru | #480

qwert píše: vilemx> A důvod?


Pro me nepouzitelny prubeh mezi 800 az 2.000 ot./min.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... KubaLC8 67 7.5.2024 v 09:24 KubaLC8
Výška jezdce pro KTM 1290 SAR KTM 1290 Super Adventure R Drak-09 3 5.4.2024 v 08:11 slabak2
CRF1000 kódy poruchy - diagnostika Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports Mayk 4 1.4.2024 v 10:30 Mayk
Maroko - květen 2024 Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports tomas_brno 20 30.1.2024 v 19:36 tomas_brno
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent


TOPlist