bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Africa nebo KTM
Přátelé jedné stopy! Můj kámoš se konečně rozhodl prodat XJR a koupit cenduro. Rozhoduje se mezi Ktm 1290 a Afrikou adv.sports. Nešlo by lehce zrecenzovat jmenované stroje? Díky!
Nemyslím, že by měl hodně zkušeností s cendurama ale vyježděnej je, to jo..


Naposledy editováno 24.09.2018 18:10:02

Africa nebo KTM

28.9.2018 v 07:26 | Nahoru | #391
boze... ne kazdy ovlada anglictinu tak, aby to pochopil 100%. staci? takze diky za preklad. opet se mi potvrzuje, ze v nasich servisech je to v mnoha pripadech smutny. takze dik. skoda, ze uz ji nemam. fakt by me zajimalo, jestli bude ten zadek pribrzdovat pokazdy i v te zatacce pri normalnim brzdeni. nechce nekdo udelat experiment? osobne jsem zasah zadku do jizdy v naklonech necitil. holt jim to funguje dobre.

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

28.9.2018 v 07:49 | Nahoru | #392
V pohodě, není zač.
Funguje to fakt dobře.
Jako já osobně bych fakt neměnil.
Výkon 160k, super podvozek, inteligentní brzdy, atd. To vše v kompletu dává sakra zábavnou motorku, na které se dá jezdit hodně, až příliš rychle...
Díky tomu jsem ochoten jí odpustit její drobné chyby.
Tak si užijte prodloužený víkend...

(reakce na) Africa nebo KTM

28.9.2018 v 08:08 | Nahoru | #393

martin.hsb píše: Jenže já mluvil celou dobu o quickshifteru... Ale on to asi málokdo pochopil...
No nic.


Ale pochopil dokonale. Tohle byla jen taková technická vsuvka

(reakce na) Africa nebo KTM

28.9.2018 v 08:58 | Nahoru | #394
martin.hsb> dik tohle jsem na ni taky miloval... tak pekny jezdeni

(reakce na) Africa nebo KTM

28.9.2018 v 10:44 | Nahoru | #395
martin.hsb> To neděláš dobře Jaromire, to s těma sirkama... .

Pokud nebrzdis v nájezdu do zatáčky předkem, ale jen motorem:

1. Jsi bez gripu na předku.
2. Ještě to umocňujes geometrii, kterou ovlivňuje brzdění zadkem nebo motorem.

Takže až pojedeš opravdu rychle, tak můžeš lehce spadnout. Neexistuje nic mezi brzděním a přidáváním - pokud je řeč o rychlé jízdě.

Naposledy editováno 28.09.2018 10:54:43

3 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

28.9.2018 v 22:07 | Nahoru | #396
1090r je len “ upravena” 1190 aby malo KTM litrove enduro. V skutocnosti coskoro pride nova 790 ktora strci
Afriku vo vsetkych parametroch niekam

(reakce na) Africa nebo KTM

28.9.2018 v 23:34 | Nahoru | #397

alexa7 píše: 1090r je len “ upravena” 1190 aby malo KTM litrove enduro. V skutocnosti coskoro pride nova 790 ktora strci
Afriku vo vsetkych parametroch niekam



A povedzte ,čo vy si predetavujete pod takým pojmom ,, parametroch"...?

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

28.9.2018 v 23:43 | Nahoru | #398
A teď vážně.. K tématu tohoto diskuzního fóra... doslech jsem se od lidí, kteří mají rozhodně větší technický rozhled než já, že KTM má poměrně dražší servisy než konkurence. Týká se to nejen motoru ale i podvozku. .. Dneska jsem uzavírali sezónu a potkal jsem borce s KTM 990 který má najeto 100.000 km a nic moc neřešil. Pak jsem mluvil u nás v Plzni v pivováru i s pár KTMkářema a dozvěděl jsem se i jiný zkušenosti. Takže k tématu. .. Jak to máte vy?

Africa nebo KTM

28.9.2018 v 23:59 | Nahoru | #399
Co jsem zatim z netu pochytil, tak 790 bude vic sportovnejsi nadobicko nez AT. A pochybuji, ze v nizkych otackach bude ten motor privetivy. Tim padem se pro AT rozhodne stale dost lidi.

(reakce na) Africa nebo KTM

29.9.2018 v 07:33 | Nahoru | #400

alexa7 píše: 1090r je len “ upravena” 1190 aby malo KTM litrove enduro. V skutocnosti coskoro pride nova 790 ktora strci
Afriku vo vsetkych parametroch niekam

to těžko, 1090 nahradila 1050 která je na na trhu od začátku co se dělala nová řada adventure

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

29.9.2018 v 07:36 | Nahoru | #401

69šakal píše: A teď vážně.. K tématu tohoto diskuzního fóra... doslech jsem se od lidí, kteří mají rozhodně větší technický rozhled než já, že KTM má poměrně dražší servisy než konkurence. Týká se to nejen motoru ale i podvozku. .. Dneska jsem uzavírali sezónu a potkal jsem borce s KTM 990 který má najeto 100.000 km a nic moc neřešil. Pak jsem mluvil u nás v Plzni v pivováru i s pár KTMkářema a dozvěděl jsem se i jiný zkušenosti. Takže k tématu. .. Jak to máte vy?

nemyslím si že by měla ktm dražší servis než ostatní, spíš bych řekl že je to tak plus mínus stejné, ceny origo dilu sou taky na normální úrovni, třeba triumph co sem měl tak byl o moc dražší,díky pěkná raketa

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

29.9.2018 v 08:57 | Nahoru | #402
honda taky neni levná v dílech .. např dva plastíky na přední kapotáž 2x 16tis .. (ATAS)

Naposledy editováno 29.09.2018 08:57:42

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

Skvělá odpověď, děkuji! 29.9.2018 v 09:10 | Nahoru | #403
foxdive> ono asi bude dost záležet co s motorkou děláš. Když ji vezmeš novou tak pojezdíš po silnici a prodáš dřív než začne být větší servis potřeba.
Ale jak ji začneš drtit v terénu, tak budeš něco řešit průběžně. Mám 990Adv od nové.
Každých 7500 km olej “malý” servis, každých 15k velký servis (ventily + něco dalšího dle rozpisu). Kdybych to řešil jen přes servis tak dám každý rok 20 tisíc na servisní náklady když se nic nebude srát a bez spotřebáku a budu dělat servis dle rozpisu. První rok provozu mě stál servis skoro 16000kč (2x malý v 1000km, 7500 a velký v 15000) a to jsem na té motorce jezdil jako turista převážně po silnici.
Pak jsem začal servisovat sám - spotřebák na malý servis vyjde běžnem do 2500 (vzducháš, olejový filtr, olej), práce na jedno odpoledne. Když jsem teď koupil molitanový vzducháč, tak mě malý servis stojí už jen olej a filtr za 1200. Práce je “zadarmo”.

Velký servis mě stojí podobně, jen navíc chladící kapalinu a víc času kvůli obrovskému rozebírání. Mám potřebné nářadí, kabel na diagnostiku a sadu podložek ventilů abych nemusel v případě potřeby čekat na krám a zvládl vše o víkendu.

K tomu servis podvozku, postupné opravy věcí co jsou potřeba (spojka, spojkový válec, vodní pumpa, ložiska v kolech, uložení tlumiče a věci co rozbiju jako třeba blinkry a zadní světlo).

Tím že si dělám servis sám, tak ho dělám nepravidelně dle potřeby - před závody, dovolenou, prostě když vím že motorka dodtane víc za uši ať už velkým nájezdem nebo zátěží.

Kdybych to nechával dělat v servisu, tak mi nezůstanou prachy na ježdění. Provoz kačeny je fakt drahý a náročnost servisu velká, když to srovnám třeba s manželky hornetem.

Naposledy editováno 29.09.2018 10:12:41

Africa nebo KTM

29.9.2018 v 09:14 | Nahoru | #404
To máš ale u každé značky, na exc sem si dělal sám kde co,pokus dáš moto do origo servisu tak vždy platíš kotel

(reakce na) Africa nebo KTM

29.9.2018 v 09:14 | Nahoru | #405

dydzej píše: honda taky neni levná v dílech .. např dva plastíky na přední kapotáž 2x 16tis .. (ATAS)

co? To je brutální, na 1190 ty velké boční přes nádrž 8500 kus, včetně lakování a grafiky

Naposledy editováno 29.09.2018 09:15:49

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

29.9.2018 v 09:18 | Nahoru | #406
tak nova AT se behem par let, co se prodava, uz stala legendarni cenou svych origo dilu a doplnku. je to proste japonskej baworak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

29.9.2018 v 09:59 | Nahoru | #407

Eso_Rimmer píše: tak nova AT se behem par let, co se prodava, uz stala legendarni cenou svych origo dilu a doplnku. je to proste japonskej baworak


Proto : nová mašina = havarijko!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

29.9.2018 v 10:03 | Nahoru | #408

_zdenda_ píše: foxdive> ono asi bude dost záležet co s motorkou děláš. Když ji vezmeš novou tak pojezdíš po silnici a prodáš dřív než začne být větší servis potřeba.
Ale jak ji začneš drtit v terénu, tak budeš něco řešit průběžně. Mám 990Adv od nové.
Každých 7500 km olej “malý” servis, každých 15k olej. Kdybych to řešil jen přes servis tak dám každý rok 20 tisíc na servisní náklady když se nic nebude srát a bez spotřebáku a budu dělat servis dle rozpisu. První rok provozu mě stál servis skoro 16000kč (2x malý v 1000km, 7500 a velký v 15000) a to jsem na té motorce jezdil jako turista převážně po silnici.
Pak jsem začal servisovat sám - spotřebák na malý servis vyjde běžnem do 2500 (vzducháš, olejový filtr, olej), práce na jedno odpoledne. Když jsem teď koupil molitanový vzducháč, tak mě malý servis stojí už jen olej a filtr za 1200. Práce je “zadarmo”.

Velký servis mě stojí podobně, jen navíc chladící kapalinu a víc času kvůli obrovskému rozebírání. Mám potřebné nářadí, kabel na diagnostiku a sadu podložek ventilů abych nemusel v případě potřeby čekat na krám a zvládl vše o víkendu.

K tomu servis podvozku, postupné opravy věcí co jsou potřeba (spojka, spojkový válec, vodní pumpa, ložiska v kolech, uložení tlumiče a věci co rozbiju jako třeba blinkry a zadní světlo).

Tím že si dělám servis sám, tak ho dělám nepravidelně dle potřeby - před závody, dovolenou, prostě když vím že motorka dodtane víc za uši ať už velkým nájezdem nebo zátěží.

Kdybych to nechával dělat v servisu, tak mi nezůstanou prachy na ježdění. Provoz kačeny je fakt drahý a náročnost servisu velká, když to srovnám třeba s manželky hornetem.



Díky za podrobné vysvětlení! Tématických příspěvků zde není mnoho, takže

(reakce na) Africa nebo KTM

29.9.2018 v 10:27 | Nahoru | #409
69šakal> to jsem k tomu nedopsal, že jakýkoliv servis = hromada rozebírání a skládání. Abys vyměnil vzduchový filtr, tak musíš rozšroubovat cca 20 šroubů a potřebuješ 8 a 10 oříšek a malý torx. Když chceš udělat olej, tak šusplech dolů (10mm ořech), povolit nádrž (minimálně 2 různé imbusy - jedna kapota musí také dolů, nádrž není nutné sundat, ale líp se to pak dělá) a vypustit z motoru a z nádrže oleje, zkontrolovat sítka a vyměnit filtr (celkem dalších 6 šroubů).
Když děláš velký servis - ventilové vůle - tak jdou obě nádrže dolů, chladič pryč, vstřikování a airbox pryč.

Ale zas je třeba říct, že nářadíčko co s sebou člověk vozí stačí na rozebrání půlky motorky a na druhou půlku je třeba už velké věci jako 32mm ořech, 12mm imbus apod. A všechno má metrické závity, šrouby mají docela sjednocené hlavy, takže jeden ořech ti stačí na 4 i 5mm šrouby. Takže toho nářadí na servis není potřeba zas tak moc a na běžný servis nejsou potřeba žádné speciální přípravky. Navíc se dílenská příručka dá koupit za tři stovky od ktm na dvd, nebo stáhnout na netu. Je to obyčejné pdf, které obsahuje fakt vše potřebné a dá se zobrazit a rozumně číst i na mobilním telefonu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

29.9.2018 v 10:27 | Nahoru | #410

69šakal píše: Proto : nová mašina = havarijko!

kolik platíš? Ono je jedno jestli nová nebo jetá, cena ND bude stejná pořád

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

29.9.2018 v 10:50 | Nahoru | #411

alexa7 píše: 1090r je len “ upravena” 1190 aby malo KTM litrove enduro. V skutocnosti coskoro pride nova 790 ktora strci
Afriku vo vsetkych parametroch niekam

Podle toho co je zatím známé o 790 je skoro jisté že to nebudou s Afrikou přímý konkurenti. KTMka bude maličká, ne tak pohodlná na dlouhé cesty, prakticky bez ochrany jezdce, cesta ve dvou lidech se třema kuframa asi nemyslitelná atd...

Naposledy editováno 29.09.2018 10:52:48

(reakce na) Africa nebo KTM

29.9.2018 v 10:54 | Nahoru | #412

_zdenda_ píše: foxdive> ono asi bude dost záležet co s motorkou děláš. Když ji vezmeš novou tak pojezdíš po silnici a prodáš dřív než začne být větší servis potřeba.
Ale jak ji začneš drtit v terénu, tak budeš něco řešit průběžně. Mám 990Adv od nové.
Každých 7500 km olej “malý” servis, každých 15k velký servis (ventily + něco dalšího dle rozpisu). Kdybych to řešil jen přes servis tak dám každý rok 20 tisíc na servisní náklady když se nic nebude srát a bez spotřebáku a budu dělat servis dle rozpisu. První rok provozu mě stál servis skoro 16000kč (2x malý v 1000km, 7500 a velký v 15000) a to jsem na té motorce jezdil jako turista převážně po silnici.
Pak jsem začal servisovat sám - spotřebák na malý servis vyjde běžnem do 2500 (vzducháš, olejový filtr, olej), práce na jedno odpoledne. Když jsem teď koupil molitanový vzducháč, tak mě malý servis stojí už jen olej a filtr za 1200. Práce je “zadarmo”.

Velký servis mě stojí podobně, jen navíc chladící kapalinu a víc času kvůli obrovskému rozebírání. Mám potřebné nářadí, kabel na diagnostiku a sadu podložek ventilů abych nemusel v případě potřeby čekat na krám a zvládl vše o víkendu.

K tomu servis podvozku, postupné opravy věcí co jsou potřeba (spojka, spojkový válec, vodní pumpa, ložiska v kolech, uložení tlumiče a věci co rozbiju jako třeba blinkry a zadní světlo).

Tím že si dělám servis sám, tak ho dělám nepravidelně dle potřeby - před závody, dovolenou, prostě když vím že motorka dodtane víc za uši ať už velkým nájezdem nebo zátěží.

Kdybych to nechával dělat v servisu, tak mi nezůstanou prachy na ježdění. Provoz kačeny je fakt drahý a náročnost servisu velká, když to srovnám třeba s manželky hornetem.


Víceméně souhlasím až na ten závěr...
Pokud budeš s Kačenou jezdit stejně jako s tím Hornetem, provoz nebude radikálně dražší, ačkoliv o něco náročnější zůstane, to ano.
Já třeba dělám servis po 10tkm, ačkoliv předepsáno je 15. Asi by to při čistě silničním ježdění šlo protáhnout, ale raději motorce dopřeji, ona se pak odvděčí...

(reakce na) Africa nebo KTM

29.9.2018 v 11:00 | Nahoru | #413
Tech> asi tomu(790) bude chtit konkurovat namaha z motorem mt-07, uvidime...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

29.9.2018 v 11:04 | Nahoru | #414
_zdenda_> Klobouk dolů, že si děláš komplet servis sám Já jsem si hned po záruce začal dělat sám jen malé servisy, velké nechávám na origo servisu. Akorát to u nás je s KTM na štíru, Ostrava no comment, tam jezdím jen pro materiál. Takže jsem na velký servis jezdil vždy do Brna, akorát co tam teď skončil mechanik Honza, se kterým jsem byl vždy max. spokojen, na rozdíl od majitele teda Takže nevím jak to tam teď vypadá. Jsou tam nějací dva mladí kuci, ten jeden už tam byl za Honzy....Pohrávám si s myšlenkou SMTčko po letech vyměnit, ještě nejsem zcela rozhodnutý, ale pokud bych nešel do Multistrady, tak bych stejně zůstal u KTM, takže bych skrz servis byl tam, kde jsem teď. Kuci tady z Frýdku-Místku chtějí rozjet KTM naplno se vším všudy. Teď dělají zatím jen kola a sem tam nějakou novou moto ve spolupráci s Vlašimí. Tak jim fandím a kladl jsem jim na mysl, zdůrazňoval, že hlavně kvalitní servis, dobrý mechanik dělá komplet dojem celého krámu a jedině tak se jim budou zákazníci vracet a budou spokojení. Mno, nadšení mají, ale Bratislava (KTM CEE pod které naše republika spadá) jim to nechce povolit. Že prý je u nás už hodně KTM dealerů a servisů Možná v Čechách, ale u nás na Moravě a ve Slezsku to je tristní! Prostě buď jsou tam buď tlaky od pana T... a nebo sami Slováci si nechtějí ke svým hranicím nechat rozjet konkurenci.....
Apropo, kolik dolíváš oleje do LC8 990R? Dáváš 10w50 a nebo jsi taky přešel na 10w60?

Africa nebo KTM

29.9.2018 v 11:46 | Nahoru | #415
Pette-Biggy- osobne leju 10w50 a kdyz se jede normalka cestovni tempo, bere si moje Rko cca 0,5l na cca 6tis km. jak se hodne brzdi motorem, jde spotreba oleje rapidne nahoru. toliko za me.

Africa nebo KTM

29.9.2018 v 11:55 | Nahoru | #416
Počkej počkej, tím tvojím eRkem myslíš co? Asi nee, 990? To by nějak teda nesedělo!

Africa nebo KTM

29.9.2018 v 12:02 | Nahoru | #417
Adv 990 R

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

29.9.2018 v 12:03 | Nahoru | #418
Já zatím u 1190R, 1290T ani 1290R nemusel mezi servisem dolévat nic...

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

29.9.2018 v 12:05 | Nahoru | #419
proc by to nesedelo? ted jsem koukal na poznamky z Nordkappu a po 5500km dolito na max 0,2l oleje. jeto klidnou jizdou, max do 120km/h. kdyz se to nehoni a hlavne nebrzdi motorem z vysokych rychlosti, je ta spotreba oleje o necem jinem. momentalne najeto 63tis.

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

29.9.2018 v 12:07 | Nahoru | #420
Servis v Brně je i teď po odchodu honzi ok, byl jsem tam teď nedávno na velký servis a spica
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... KubaLC8 63 6.4.2024 v 16:37 pepe100
Výška jezdce pro KTM 1290 SAR KTM 1290 Super Adventure R Drak-09 3 5.4.2024 v 08:11 slabak2
CRF1000 kódy poruchy - diagnostika Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports Mayk 4 1.4.2024 v 10:30 Mayk
Maroko - květen 2024 Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports tomas_brno 20 30.1.2024 v 19:36 tomas_brno
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent


TOPlist