globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Africa nebo KTM
Přátelé jedné stopy! Můj kámoš se konečně rozhodl prodat XJR a koupit cenduro. Rozhoduje se mezi Ktm 1290 a Afrikou adv.sports. Nešlo by lehce zrecenzovat jmenované stroje? Díky!
Nemyslím, že by měl hodně zkušeností s cendurama ale vyježděnej je, to jo..

Naposledy editováno 24.09.2018 18:10:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

29.9.2018 v 07:36 | Nahoru | #1

69šakal píše: A teď vážně.. K tématu tohoto diskuzního fóra... doslech jsem se od lidí, kteří mají rozhodně větší technický rozhled než já, že KTM má poměrně dražší servisy než konkurence. Týká se to nejen motoru ale i podvozku. .. Dneska jsem uzavírali sezónu a potkal jsem borce s KTM 990 který má najeto 100.000 km a nic moc neřešil. Pak jsem mluvil u nás v Plzni v pivováru i s pár KTMkářema a dozvěděl jsem se i jiný zkušenosti. Takže k tématu. .. Jak to máte vy?

nemyslím si že by měla ktm dražší servis než ostatní, spíš bych řekl že je to tak plus mínus stejné, ceny origo dilu sou taky na normální úrovni, třeba triumph co sem měl tak byl o moc dražší,díky pěkná raketa

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

Skvělá odpověď, děkuji! 29.9.2018 v 09:10 | Nahoru | #2
foxdive> ono asi bude dost záležet co s motorkou děláš. Když ji vezmeš novou tak pojezdíš po silnici a prodáš dřív než začne být větší servis potřeba.
Ale jak ji začneš drtit v terénu, tak budeš něco řešit průběžně. Mám 990Adv od nové.
Každých 7500 km olej “malý” servis, každých 15k velký servis (ventily + něco dalšího dle rozpisu). Kdybych to řešil jen přes servis tak dám každý rok 20 tisíc na servisní náklady když se nic nebude srát a bez spotřebáku a budu dělat servis dle rozpisu. První rok provozu mě stál servis skoro 16000kč (2x malý v 1000km, 7500 a velký v 15000) a to jsem na té motorce jezdil jako turista převážně po silnici.
Pak jsem začal servisovat sám - spotřebák na malý servis vyjde běžnem do 2500 (vzducháš, olejový filtr, olej), práce na jedno odpoledne. Když jsem teď koupil molitanový vzducháč, tak mě malý servis stojí už jen olej a filtr za 1200. Práce je “zadarmo”.

Velký servis mě stojí podobně, jen navíc chladící kapalinu a víc času kvůli obrovskému rozebírání. Mám potřebné nářadí, kabel na diagnostiku a sadu podložek ventilů abych nemusel v případě potřeby čekat na krám a zvládl vše o víkendu.

K tomu servis podvozku, postupné opravy věcí co jsou potřeba (spojka, spojkový válec, vodní pumpa, ložiska v kolech, uložení tlumiče a věci co rozbiju jako třeba blinkry a zadní světlo).

Tím že si dělám servis sám, tak ho dělám nepravidelně dle potřeby - před závody, dovolenou, prostě když vím že motorka dodtane víc za uši ať už velkým nájezdem nebo zátěží.

Kdybych to nechával dělat v servisu, tak mi nezůstanou prachy na ježdění. Provoz kačeny je fakt drahý a náročnost servisu velká, když to srovnám třeba s manželky hornetem.

Naposledy editováno 29.09.2018 10:12:41
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... KubaLC8 67 7.5.2024 v 09:24 KubaLC8
Výška jezdce pro KTM 1290 SAR KTM 1290 Super Adventure R Drak-09 3 5.4.2024 v 08:11 slabak2
CRF1000 kódy poruchy - diagnostika Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports Mayk 4 1.4.2024 v 10:30 Mayk
Maroko - květen 2024 Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports tomas_brno 20 30.1.2024 v 19:36 tomas_brno
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent


TOPlist