globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: FZ1 - náhrada za originální přední vidlice
Čus lidi,

chtěl bych se zeptat zejména místních uživatelů, případně lidi co s tím mají nějakou zkušenost.

Jedná se o výměnu předních vidlic na FZ1 (rv.09), zvažuji tuto možnost, ale chci vybrat asi to nejlepší co se dá sehnat za normální peníze. Neuvažuji o WP, Ohlins apod., jedná se o alternativu která by mohla být např.: R1, ZX10R apod.

Ideální stav je takový, že se vymění pouze celá vidlice a zbytek zůstane (kolo,osa,kotouče, brýle)
Co jsem našel tak mi sedne "asi" R1 (04-06), ale celkové délka je asi o 5mm menší...
Pak R1 07-08 ty jsou zase větší, ale řešil bych pouze že by se utopili v brýlích, ale zase si nejsem jist jestli by mi to sedlo s osou kola, nebo na rozměr kotouče.

Tady je taková pěkná tabulka, ale jak je to ve skutečnosti by mě zajímalo víc

Díky


Naposledy editováno 01.02.2019 06:46:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice

19.12.2018 v 10:49 | Nahoru | #121

Sonicek píše: assassin> týjoo, tak to jsem čekal, že to bude znatelně horší. Docela mě překvapila ta relativní přesnost, 0,1 - 0,2mm u otovoru neuděláš ani samotným vrtákem na konvenčních vrtačkách. pěkná práce Já když dělám lasery, tak to má velice podobnou přesnost, záleží na samotném materiálu a taky na jeho síle. Prostě ten laser lehce podpaluje a ta nepřesnost vzniká, že samotnej paprsek má určitou sílu vlastního řezu (řeznou spáru), třeba když programuju i nás plazmu tak musím dělat otvory ve výpalku o 0,3mm větší protože jinak bych dělal malou díru
Pokud by jsi mi dělal ty hrdla, tak to pak stejně asi hodím na soustruh a smirkem to trošku poladím


Máš nějaký reference od někoho třeba z FZ fóra, kde a o kolik ty daný hrdla přidají?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice

19.12.2018 v 11:01 | Nahoru | #122

BlackSabbath píše: Máš nějaký reference od někoho třeba z FZ fóra, kde a o kolik ty daný hrdla přidají?



tady prosím: https://www.motorka...etail&ddid=52456
na zahraničmích fórech je toho víc...

(reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice

19.12.2018 v 11:06 | Nahoru | #123

Sonicek píše: tady prosím: https://www.motorka...etail&ddid=52456
na zahraničmích fórech je toho víc...


Díky. Jo, to jde...

1 reakcí na tento příspěvek FZ1 - náhrada za originální přední vidlice

19.12.2018 v 11:30 | Nahoru | #124
sonicek: kdyz delam nejakou sestavu kovovej/plastovej dil tak kdyz ze stejnyho modelu vyriznu prirubu na laseru a druhou vytisknu tak se sejdou. jen u plastu diry delam o 0,2 vetsi na prumeru.


ty hrdla se schvalne zdrsnuji - kvuli mezni vrstve, osobne si myslim, ze ten "radkovanej" povrch by mohl fungovat lip, nez hladce odstriknuta nebo soustruzena hrdla. kdybys mel chut s tim experimentovat tak v oblasti toho radiusu muzeme vytisknout i srukturu golfoveho micku - to se obcas na tehle "velocity stacks" dela taky



Naposledy editováno 19.12.2018 11:32:44

(reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice

19.12.2018 v 11:54 | Nahoru | #125

assassin píše: sonicek: kdyz delam nejakou sestavu kovovej/plastovej dil tak kdyz ze stejnyho modelu vyriznu prirubu na laseru a druhou vytisknu tak se sejdou. jen u plastu diry delam o 0,2 vetsi na prumeru.


ty hrdla se schvalne zdrsnuji - kvuli mezni vrstve, osobne si myslim, ze ten "radkovanej" povrch by mohl fungovat lip, nez hladce odstriknuta nebo soustruzena hrdla. kdybys mel chut s tim experimentovat tak v oblasti toho radiusu muzeme vytisknout i srukturu golfoveho micku - to se obcas na tehle "velocity stacks" dela taky



když si toto napsal : "struktura golfového míčku" tak mi to připomenulo, jeden díl Myth Buste, kde exprimentovali s aerodynamikou a tento jev tzv. golfového míčku aplikovali na na kapotě auta ale už nevím jak to dopadlo, ale jako myšlenka velice zajimavá, věřím tomu, že to má něco do sebe, jen záleží kolik ty tomu chceš obětovat času.

FZ1 - náhrada za originální přední vidlice

19.12.2018 v 12:01 | Nahoru | #126
pro zasmání

FZ1 - náhrada za originální přední vidlice

19.12.2018 v 13:39 | Nahoru | #127
Co se tyce navrhu hrdel, tak mam neco lehce pro inspiraci,

Povrch golface zkousela uz kdysi honda hrc s vtr sp
Link

Tady je tvar novy kawasaki h2sx kde je podeziram ze to neodflakli


A tady nejaka teorie, taky asi trochu starsi :)


Naposledy editováno 19.12.2018 13:42:47

(reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice

20.12.2018 v 10:19 | Nahoru | #128

Sonicek píše: Ale znáš, to je 90% motorek tady v ČR, to že to má 30tis neznamená, že nemají 2-3x tolik
Prostě takovej motor při normálním ježdění a pravidelné údržbě prostě musís dát 100tis.,jak nic.



Ale ja mluvim uplne o necem jinym, ne o nejakem bazarnim prodeji a staceni km...

Mnou uvedene modely tech 50tis km jen stezi bez mechanicke poruchy tyto km najedou. Samo beru v potaz, ze je clovek plnohodnostne vyuziva...
To same plati pro starsi motorku se zvednutym vykonem.

Ale to je fuk.

2 reakcí na tento příspěvek FZ1 - náhrada za originální přední vidlice

7.1.2019 v 07:04 | Nahoru | #129
Tak další aktulizace

Přes svátky namontován ukazatel zařazené rychlosti od Gipra a včera jsem přidal novou řetězovku, tentokrát s poměrem 16/47 (origo 17/45), prej to bude divočina psali na fóru amíci takže jsem zvědavej. Jeden šroub mi nešel dotáhnout na zadní rozetě, předpokládám, že se to někde protočilo, bude to držet na zbývajících 5ti šroubech? matka ma zajištění, nemá to kam spadnou a namáhání v tomto směru (axiálním) přece nemůže nic udělat nebo ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice

7.1.2019 v 07:35 | Nahoru | #130
Sonicek> Tak tam dej pevnostní z Fabory.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice

7.1.2019 v 07:42 | Nahoru | #131
Gahan37> O to nejde, já jen jestli to není zbytečnýá práce, matice jsou se zajištěním, nemá to kam vypadnout, prostě jedna matka nejde prostě dotáhnout. Musel bych sundat, vytáhnout šteft, dát novej a zase namontit

(reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice

7.1.2019 v 08:42 | Nahoru | #132
Sonicek> To by jsi musel no, já vycházím z podstaty ze nikdy nic a jednou něco

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice

7.1.2019 v 19:01 | Nahoru | #133

Sonicek píše: Tak další aktulizace

Přes svátky namontován ukazatel zařazené rychlosti od Gipra a včera jsem přidal novou řetězovku, tentokrát s poměrem 16/47 (origo 17/45), prej to bude divočina psali na fóru amíci takže jsem zvědavej. Jeden šroub mi nešel dotáhnout na zadní rozetě, předpokládám, že se to někde protočilo, bude to držet na zbývajících 5ti šroubech? matka ma zajištění, nemá to kam spadnou a namáhání v tomto směru (axiálním) přece nemůže nic udělat nebo ne?


Z toho děláš motorku na stunt?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice

7.1.2019 v 21:16 | Nahoru | #134
BlackSabbath> To bych úplně neřekl, ale FZ1 zbytečně ubližuje originálně převod, hodně lidí nadává na dlouhé rychlosti, velkou a zbytečnou maximálku atd., kdybych měl verzi S tak na cestování určitě super, ale já mám verzi N a tam musí být trochu adrenalinu Pár lidí jsem to viděl jezdit a říkají že slušná brutalita, takže jsem to chtěl zkusit taky Měl jsem půjčeného KTM SD1290r a chtěl bych taky takovej odpadl když dáš full gas sice ji to jinej vesmír, ale je to pocitově vlastně nejlevnejší věc co na motorce můžeš udělat už tak to šlo občas na 3ku na záda do kopce, teď by to snad mohlo i z kopce

1 reakcí na tento příspěvek FZ1 - náhrada za originální přední vidlice

7.1.2019 v 21:28 | Nahoru | #135
U mé R1 RN12 2006 mám motor v sérii, komplet výfuk RP, vrchní klapky trvale otevřeny, jednotka Ignijet. Výkon na spojce 180 PS a 116Nm. Laděno a brzděno u Murkina.

(reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice

7.1.2019 v 21:52 | Nahoru | #136
radi5> komplet udělaná R1 (04-06) dokáže 200koníků taky. Ale to chce už vačky, větši komprese apod. Každej motor má potenciál, ale jde to zase ruku v ruce se životností, do provozu je ta extrémní překopávka úplně zbytečná, to se pak ladí špička, nejde se po krouťáku. Já chci nějakej kompromis. R1 a Fz1 mají trochu jinak motor ze série. Vačky, komprese, jiná klika, časování apod. Taky R1 má nápor a to dělá hodně....

FZ1 - náhrada za originální přední vidlice

7.1.2019 v 22:12 | Nahoru | #137
Jo,to měly ty klony dělané podle Hagovy motorky z MS. Ty měly ke 200PS, ale ne víc. Někde tady z toho mám hlavu, která je vybraná ažaž, uřezaný vodítka atd... Krouťák a zejména průběh také důležitý. Motorka, která má nahoře všechno a dole nic je na okruhu k ničemu. S kompresí to nepřeháněj. R1 točí v sérii o cca 1000 víc než ostatní a omezovač má na 14300. Když se to přežene, tak je motor strašně tvrdej a nepoužitelnej. Tedy pokud by jsi chtěl jít do jednotky z R1...

Naposledy editováno 07.01.2019 22:13:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice

7.1.2019 v 22:22 | Nahoru | #138
Sonicek> tu zmenu prevodu je dobry propocitat aby to melo smysl. U vtr podobna zmena jako mas ty ma jenom ten efekt, ze razeni je posunuty dolu a zmizi sestka. To je ze jednicka je k nicemu, dvojka jede jako puvodni jednicka,...., sestka jako puvodni petka.

Muzes si zkontrolovat na gearing commanderu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice

8.1.2019 v 06:19 | Nahoru | #139
Stev> díky za info, už jsem na to koukal dřív. Tento poměr jsem čerpal na zahraničních fórech, kde se s tím jezdí poměrně často. Při změně velikosti pneu na profill 55, budu rychlost velice podobná jako kdybch měl převod 16/45, takže to pojede pořád stejně co se týče daných zařazených rychlostí.

(reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice

8.1.2019 v 08:10 | Nahoru | #140
Sonicek>

1 reakcí na tento příspěvek FZ1 - náhrada za originální přední vidlice

9.1.2019 v 13:45 | Nahoru | #141
Kluci, tak řetězovka je na místě a už se těším jak to testnu.
Jinak díky zubům 16/47 jsem se dostal osou zadního kola skoro až na doraz štelovacích šroubů, nějaká vůle tak stále je, ale tak si říkám, že rozvor je tak 15mm kratší proti původnímu stavu. Až to sedne a po projetí tak to bude cca. třeba 12mm, ale jde mi to.
Jak mám vidle z R1, tak ty jsou kratší o 5mm, a mám je ve vrchních brýlích zároveň jako ty původní, tj, mám za se o něco kratší rozvor.
Už tak se mi lehce zavírali řidítka kam se ptám na váš názor co to bude asi dělat, když jsem rozvor ještě zmenšil a jak tomu nějak předejít.
Nejsnažší je sundat vidle v brýlích od těch 5mm, ale to je zase 1/3 celkové výšky brýlí a na oko to nebude moc pěkný, ale mělo by to fungovat.
Nebo lepší a podlě mě asi nefektivnější řešení je udělat celou vrchní matici delší, ale nevím co to obnáší, případně jestli se to dá někde sehnat, kdo to umí, dělá atd. Máte s tím někdo zkušenost? Díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice

9.1.2019 v 14:07 | Nahoru | #142
Sonicek> radši bych ty vidle kompenzoval snížením zadku. O celkový rozvor ani tak nejde, spíš o stopu. Ty na těch vrchních matkách nemáš štelování předpětí a odskoku?

(reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice

9.1.2019 v 14:23 | Nahoru | #143
Stev> snížím zadek, dám profil 55 a jsem tam kde jsem....a pak už víc to nestáhnu na celkové délce, aby to by hrálo s předkem. předek je komplet štelovatelnej, ale nevím co udělat abych to zavírání nějak odstranil, ono to v podstatě dělá jen při malé rychlosti, pak od 100km/hod to jede jak po kolejích. Nevím čím to je způsobeno, z jara dám novou gumu a pak to asi bude mít cenu s tím nějak špekulovat.

1 reakcí na tento příspěvek FZ1 - náhrada za originální přední vidlice

9.1.2019 v 14:33 | Nahoru | #144
Zkus zvětšit předpětí tak, aby se Ti zmenšil negativ (SAG) o hodnotu rozdílu délky vidlice, projeď se a uvidíš zda je to tím, resp. zda jdeš správným směrem. To je asi to nejjednodušší.

Edit: Pokud tam máš gumu sjetou do špičky, tak se to samozřejmě chová tak, jak popisuješ.

Naposledy editováno 09.01.2019 14:47:33

1 reakcí na tento příspěvek FZ1 - náhrada za originální přední vidlice

9.1.2019 v 15:13 | Nahoru | #145
Me to pada stejne, ale uz mam moc vysoko zvedlou moto vzadu. Pustím to níž.
Pokud nejde hejbat s výškou vzadu, slo by dat vyssi “zatky” na vidlice a vysunout je, sem tam to delaji na nekteré modely primo firmy co ladi podvozky, ale neni to zas tak složitý, slo by to i vysoustruzit

(reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice

9.1.2019 v 16:09 | Nahoru | #146
radi5> No toto bych chtěl nastavit až budu mít novou sadu, ale tohle je řešení důsledku, ale já chci eliminovat samotný ten důsledek, resp. to snížení předku. Pak si myslím, že by bylo lepší celkově na nastavování a nemusí se experimentovat. Uvidíme na jaře až na to sednu, teď jsou tam další změny takže nedokážu říct, co to bude dělat. Byl jsem se trochu projet 31.12 ale byla zima, a nevím jakej tlak byl na předku takže je dost možný, že to zkresluje, a taky teplota vs. tlak v pneu (menší).

1 reakcí na tento příspěvek FZ1 - náhrada za originální přední vidlice

9.1.2019 v 16:12 | Nahoru | #147
Sonicek: pada to tam protoze jedes pomalu.. musis pri tech manévrech v maly rychlosti jet rychleji - me to dela kdyz schvalne hodne zlomim moto na výjezdu z kruhace treba...

Ale geo je veda :)

Naposledy editováno 09.01.2019 16:13:18

(reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice

9.1.2019 v 16:12 | Nahoru | #148
assassin> Já bych nejraději nechal světlou výšku stejnou, protože FZ1 je dost problémová když ji dáš dolů, pak v každé točte taháš svody po zemi a to stejné stupačky a to mám přepáčko, zadek bych chtěl nechat na originální délce. Já jsem nikdy vidle nemontoval, takže netuším jak vypadá ta vrchní matka, takže nedokážu říct co to všechno bude obnášet....už jsem někde viděl ty matice přimo na tyto vidle, ale to bylo už namontovany a bylo to někde na zahraničním fóru a už jsem to nenašel.

(reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice

9.1.2019 v 16:13 | Nahoru | #149
assassin> to je mi jasný ale já bych chtěl stabilitu za všech okolností

1 reakcí na tento příspěvek FZ1 - náhrada za originální přední vidlice

9.1.2019 v 16:25 | Nahoru | #150
Matice jsou celkem jednoduchy - tohle ma myslim stejnou konstrukci jak moje vidle, tu tady mam rozebranou, vecer udelam foto.

Dela se to prodlouzeni docela bezne, nedavno mi posilal odkaz na tyhle prodluzovaci zatky Luboš - blacksabbath od yoshimury na k6 myslim.

No a nebo si muzes vyfrezovat naky fesny horni brejle v miste vidlic odskoceny o kus dolu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rozvody Yamaha FZ1 N Wirri 3 27.3.2024 v 13:16 ja1
Zkušenost s Fuel-Cut Eliminator for... Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N závoďáček-r1 11 18.12.2023 v 19:22 DeaDDream
Baterka na fz1n a prohozené póly Yamaha FZ1 N ondra-krajon 14 22.11.2023 v 20:56 Garides
FZ1 N 2009 - rotor a stator - amazon Yamaha FZ1 N luke_87 4 24.8.2023 v 21:42 slejir
Brutale 910 nebo FZ1n Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N, MV Agusta Brutale 91... KulímR1 28 11.8.2023 v 09:41 JollyJoker


TOPlist