bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: opotřebení zadní pneumatiky

Zadní guma se mě vždy sjede do lichoběžníka. Tedy splacatí se vršek a sjedou boky, takže zbydou dva hřebeny. Motorka je silně přetížená a nejezdím nijak pomalu. Kupuji vżdy zesílené gumy a hustím o něco více. Zadní na 3,1 místo 2,9 ale je to jak vidím málo. Teď mám novou Pilot road 4 GT asi 700k a chci jî dohustit tak na 3,5. Nevím ale co si můžu dovolit, protože v horku to pak vyletí až o 0,6 výš tak aby to nebylo moc. Pořàd cestou upouštět a dofukovat se mě fakt nechce.

Ta poslední se mě teď odporoučela po 7000 km v půl jedné v noci na dálnici ve Švédsku. Byla to celodenní šílená anabáze. Guma by asi domů s odřenejma ušima dojela ale....
Ráno prázdná, dírka jak po špendlíku nalezena fakt s lupou. Knoty mám ale lepidlo horkem vyteklo a zbylo jen trochu. Navíc jsem to nenechal uschnout a hned jel, takže to ucházelo. Lepidlo nikde neměli, tak jsem až ve čtvrtým pneuservisu sehnal opravu na počkání (čtvrtek 10 ráno!!). Opravář to třikrát!!!zouval a pořád to ucházelo (dírka po tom knotu nic jinýho). Nová guma nebyla, on jen krčil rameny ( cena 300 SEK). V zoufalství jsem tam nafoukal sprej pěny a vyjel jsem 50 km pro novou gumu. Tu jsem koupil ve velký firmě Nord bikes v pět odpoledne (tedy přístupem k zákazníkovi je každý český obchod strčí do kapsy). Servis mají ale přezutí na počkání ani náhodou. Pěna nějak držela ale na 270 km do dalšího ubytování jsem to neviděl, tak jsme se vydali hledat nocleh. Ani náhodou nikde nic (teda nevím kde spěj ti co jezdí na blind). Takže pomalu 70 až 80 vpřed. Po 50 km vyletěl ten špunt nebo co tam dal ten odborník. U pumpy našli tubu lepidla tak jsem tam nacpal 3 knoty a jel jsem. Po dalších 60 km to ušlo náhle během 1km na dálnici (no je pravda že jsem zkoušel jet 90, což jsem asi neměl). Nemají tu krajnice a při prázdný gumě je bočák moc dlouhej a nebylo na co najet ani kam pomalu doťapat (přede mnou bylo zůžení do jednoho pruhu, stát se to o 300m dál zablokoval bych dálnici). Seděl jsem tedy na motorce, nastartovaný motor, blikačky, zadní mlhovky - 3 hodiny) Volal jsem 112(třikrát) ale prostě nijak nepomohli. Zkusil jsem tedy českou asistenci ( platím si havarijko) a ejhle oni to ve 3 ráno zařídili. Odtahovka mě dovezla před pneuservis kde mě ráno gumu přehodili.

Blbá zkušenost. Jako první opatřenî tedy hledám na kolik to foukat, aby to vydrželo víc. Ta dírka byla v tom zeslabeným boku. Na další dluhou cestu zadní novou sebou.
Co myslíte, na kolik se dá ta zadní hustit?


Naposledy editováno 07.07.2018 23:46:05

Blokovaní uživatelé: findejs1310, Uzivatel507

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

8.7.2018 v 22:58 | Nahoru | #121

Uzivatel507 píše: tvou motorku jsem na zivo videl.. v obci Senice, stala u hospody. bylo mi do place. SAŠKU.. konstruktére

uż sem nepiš, nejsi tu vítán nevychovanče

opotřebení zadní pneumatiky

8.7.2018 v 22:59 | Nahoru | #122
Uzivatel507
No dyt je to jedno Ja davam jen rady jako ostatni a cerpam i ze Tvych zkusenosti kaspare

Naposledy editováno 08.07.2018 23:16:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

8.7.2018 v 23:01 | Nahoru | #123

se-se píše: jirka-mz> zrovna jsem četl o tom, jak ty velký BMW jako OEM gumy obouvaji to, co já, tak nevim tedy. Ona se tam větši guma prostě nevejde. Asii 190 misto 180 by chytala o retěz. Nejde tedy o zápis v TP ale o to, co je technicky proveditelný


ty nejses sasek.. ty jses kreten

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

8.7.2018 v 23:06 | Nahoru | #124
se-se> ono co jsem četl článek tak prej není moc rozdíl jestli 180 nebo 190 dokonce můžou bejt u některých výrobců i stejný... Jinak velký endura obouvají například 170 a beztak i některý ty cruisery. Takže i tam by mohlo být řešení . Teda pokud nehodlaš lovit 15ky před základkou .

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

8.7.2018 v 23:09 | Nahoru | #125
Uzivatel507> téch 200 jsi tu tedy nečetl. Špičkově při předjíżdění na rovném úseku 160. Cestovní na dálnici 120 až max 140. Do zatáček přiměřeně pomaleji zejména za mokra. Všechny brzdový destičky mám pořád originál, kotouče neorvaný, řetězovka má 20 tis a ještě vydrži alespoň 10.
Od počátku tu pišu o tom, że jsem doposud gumu NEPŘEFUKOVAL , tedy přesněji jsem fojkal jen o 0.1 až 0.2 víc a że jíprávě chci zkusit přefukovat. Także takto!

1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky

8.7.2018 v 23:10 | Nahoru | #126
To sem psal ja tech 200 ne Uzivatel507 a nekde to tady bylo

Naposledy editováno 08.07.2018 23:12:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

8.7.2018 v 23:11 | Nahoru | #127
Uzivatel507> ještě jedna uráżka a nahlásím tě. Jestli si myslíš, że si můżeš dovolit všechno, tak to prostě nemůžeš

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

8.7.2018 v 23:14 | Nahoru | #128
findejs1310> jo,já mu to acresoval omylem, ale o 200 jsem určitě nepsal, tolik jsem jel jen dvakrát zkusmo na pár vteřin a ne v této sestavě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

8.7.2018 v 23:16 | Nahoru | #129

jirka-mz píše: se-se> ono co jsem četl článek tak prej není moc rozdíl jestli 180 nebo 190 dokonce můžou bejt u některých výrobců i stejný... Jinak velký endura obouvají například 170 a beztak i některý ty cruisery. Takže i tam by mohlo být řešení . Teda pokud nehodlaš lovit 15ky před základkou .


ale já koukal pravě na indexy zatižitelnosti a čím užšši, tím menší. u 190je to jen o 20 kg více. Gumu, která by byla zatižitelná víc jsem prostě nenašel.

1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky

8.7.2018 v 23:21 | Nahoru | #130
Ty jo, tady je to samej gumař. Každý druhý lesák(náklaďák) jezdí přeložený v řádech tun s tlakem v kolech mimo tabulku, za cenu menší životnosti, je to sice na hovno ale že by to bylo tak strašně nebezpečný bych jako negumař neřekl
(

opotřebení zadní pneumatiky

8.7.2018 v 23:22 | Nahoru | #131
Krata,Kerut a Se-se

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

8.7.2018 v 23:23 | Nahoru | #132

Kratzmar1 píše: Ty jo, tady je to samej gumař. Každý druhý lesák(náklaďák) jezdí přeložený v řádech tun s tlakem v kolech mimo tabulku, za cenu menší životnosti, je to sice na hovno ale že by to bylo tak strašně nebezpečný bych jako negumař neřekl
(


skoda ze je rec o motorce a ne o kamionu s 6 napravama ten to asi moc neklopi . ale tuhle me predjizdel kamion nalozenej kladama, ja jel ubohejch 120, on to valil 160 [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

8.7.2018 v 23:23 | Nahoru | #133
se-se> když nebudeš řešit rychlost jakože stejně tak rychle nejezdiš tak třeba Tady a tak dále, ale neodpovídá ani profil ani rychlost...

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

8.7.2018 v 23:38 | Nahoru | #134
jirka-mz> dík zajímavá guma, technickou by tedy neprošla, ale nosnost je vyšší. Prolezu si recenze

Naposledy editováno 09.07.2018 04:39:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

9.7.2018 v 09:39 | Nahoru | #135
Uzivatel507> A teď ještě popiš rozdíl v namáhání/chování přeložené pneumatiky auto/motorka,třeba

pohlcuje narazy... co to asi udela kdyz z gumy udelas beton?

to jako když motopneu víc zatížím,tak je lepší aby se víc deformovala/přehřívala, než zvednout tlak nad limit?

opotřebení zadní pneumatiky

9.7.2018 v 09:43 | Nahoru | #136
Škodolibě mě baví, jak máš bambilion vychytávek, vezeš s sebou druhou mašinu na díly a pak skončíš na vyteklým lepidle. Plus ta věc jak nemůžeš dát mašinu na parkovišti na bočák a musíš stát po krajnicích. Nic proti tobě, ale jestli ti vyšší moc nedává najevo, že se máš ty zálohy vykašlat a jezdit nalehko jen s kreditkou.

opotřebení zadní pneumatiky

9.7.2018 v 10:09 | Nahoru | #137
Vždy keď mám zlú náladu, tak si otvorím SE-SEho profil a pobavím sa na jeho motorke. Je až neuveriteľné čo všetko dokáže doma vyrobiť. Za to mu patrí klobúk dole, ale najebať to všetko na motorku a potom s tým cirkusom kvôli defektu stáť a nemôcť zosadnúť z motorky Si zabíííl

Ja len nechápem , máš náhradnú baterku, prídavné nádrže, prídavné hmlovky, prídavné neviem čo ešte a len vďaka tomu do teba nič nenarazilo a vedel si ako je na tom baterka, motor a podobne. Podľa mňa práve kvôli tým prídavným zbytočnostiam máš gumu na šalát a nemohol si motorku postaviť na stojan. Mne stoho vyplýva jedno: tvoje kutilské umenie je Tvoj problém.
Moja rada na tvoj problém: Odstroj tú chuderku od všetkých zbytočností, zbal sa do troch kufrov a vyraz na cesty ako motorkár.

Pre inšpiráciu:http://www.r1goesextreme.com/ - cesta okolo sveta (nie tri týždne)

opotřebení zadní pneumatiky

9.7.2018 v 11:06 | Nahoru | #138
to je tak ked sa riesi nasledok a nie pricina

Uprimne sa priznam ze som nedocital zoznam serepeciciek, co vozi ale minimalne polovica z z nich je uplne zbytocna. Ked idu dvaja na masine, preboha k comu zalozne baterie na interkom? k comu tri tablety? to na jednom bezi stahovanie jeptiskoveho porna navecer do ubytka, na druhom navigacia a na tretom spolujazdkyna sleduje nove diely Ano sefe? to jazdite do kempu alebo spavate v ubytku? zacal by som rapidnym zmensenim prepravnej kapacity. Doporucujem aby si se-se precital celkom dobry clanok https://www.motorka...dovolenou-39434.html

BTW nie som prasa, ale ked ide na 3 tyzdne prec tak si fakt neberiem 15 triciek. Ono sa da uplne normalne v hoteli / verejne pradelne za 2-3 hodky preprat v podstate kompletny aparel za par korun. Premyslam ako som kedysi vydrzal 8 tyzdnov na roadtripe po zapadnom pobrezi USA (sice autom, ale chodili sme na turistiku kde boli teploty od 0 do 45 stupnov) a vsetko som dostal do kolieckoveho kufra vacsich ale stale znesitelnych rozmerov

Naposledy editováno 09.07.2018 11:07:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

9.7.2018 v 12:03 | Nahoru | #139

Kratzmar1 píše: Uzivatel507> A teď ještě popiš rozdíl v namáhání/chování přeložené pneumatiky auto/motorka,třeba to jako když motopneu víc zatížím,tak je lepší aby se víc deformovala/přehřívala, než zvednout tlak nad limit?


Hele jo. Mas recht. Pneu na kamion se chova naprosto shodne. Vlastne by bylo vyhodny kdyby kamiony jezdily na stejne profilovanych pneu :D

opotřebení zadní pneumatiky

9.7.2018 v 12:04 | Nahoru | #140
Čau, nechcem Ti do toho kecať, ale v TP máš napísané, koľko na to môžeš naložiť, tak nešpekuluj. Keď toho chceš voziť viac, tak si kúp motorku s väčšou nosnosťou, tú čo máš si samozrejme nechaj, na kratšie cesty. Držím Ti palce, aby Ťa nečapli niekde s tým naloženým-preťaženým kamiónom cajti, odvážia Ti to a zoberú Ti aj občiansky.Totiž svojho času vážili na západe aj osobáky, jedine SK a CZ čo chodili vonku makať. Prajem veľa km bez defektov.

opotřebení zadní pneumatiky

9.7.2018 v 14:26 | Nahoru | #141
Ona samotný postih za přetížení vozidla je ještě sranda. Horší by bylo někde nedobrzdit, tam kdyby likvidátor viděl to železářství na kolech, tak bude (a oprávněně) řešit příčinnou souvislost mezi nedobržděním a přetížením vozidla. A pak ti napaří "spoluúčast" na celkové způsobené škodě třeba 50%, kterou budeš pěkně cvakat.
A ten pávík tomu taky moc nepřidá, samozřejmě nesmíš překročit konstrukční rychlost (80-100km/h?), tedy inzerovaných 160km/h znamená papíry automaticky v čistírně...

Každý svého štěstí strůjcem. Motorku máš tak přetíženou, že z ní ani s dopomocí bez bočáku neslezeš (a tedy ani nedáš na hlavní stojan), takže pak musíš stát tři hodiny u silnice, než tě přijede někdo vysvobodit... Špatné sjíždění gum je pak logickým důsledkem, fyziku prostě neokecáš a nezáleží, jak moc se snažíš. Ale to jsou všechno věci, která si musíš přežít sám. Horší by bylo, pokud kvůli neustálému přetěžování ať už gum či některé z podvozkových komponent nebo jenom kvůli mizerným jízdním vlastnostem způsobíš dopravní nehodu, při které nedej bože někoho zraníš, nebo zabiješ. Když jsem viděl fotky ze začátků, jaký sis vyrobil na řídítkách letecký simulátor, tak jsem Ti fandil a líbilo se mně to. Chápu, že každý má nějakou "úchylku" a tu je třeba nějak ventilovat, ale dělat z motorky přetížený kamion mně už sympatické není a rozhodně to nepřispívá bezpečnosti na cestách. Přeju Ti, abys kvůli tomu nikdy neboural a když už, aby si nedej bože nevzal někoho s sebou. Pokud chceš vozit sebou celou dílnu + záložní dílnu, tak si rovnou ten kamion pořiď. To by byla taky pěkná rarita a nikdo tě nebude za nic popotahovat a nebudeš ani nikoho ohrožovat.

Naposledy editováno 09.07.2018 14:27:42

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

9.7.2018 v 15:34 | Nahoru | #142

se-se píše: Uzivatel507> ještě jedna uráżka a nahlásím tě. Jestli si myslíš, że si můżeš dovolit všechno, tak to prostě nemůžeš

zapis ho do deniku ...

opotřebení zadní pneumatiky

9.7.2018 v 16:38 | Nahoru | #143
já se původně pta ljen jestlimá někdo zkušenost s mírným přehuštěním pneu. Zase jako všechno tady to sklouzlo úplně jinam. A teď vidím že dochází už na moralizování. A nejvíce od téch, co si to tu ani pořádně nepřečtou.No, nějak jsem měl zafixovanou nižši nosnost a ta jsem se teď podíval do techničáku a ono to přetížení není zss tak dramatický. Dělá to asi 50 až 60kg včetně vozíku, kynystrů s benzínem a samozřejmě posádky. Věřím, že každý druhý pětikilo na cestě Evropou je přetíżený stejně nebo víc.

Mimochodem, z tý motorky neslezu bez bočáku ani když je naprosto odstrojená, także to s přetíżením nesouvisí a na centrál jí dostanu i naloženou s rampou, co vozím sebou a to proto, że mám centrál záměrně zkrácenej o 20 mm. A gumy se jak jsem viděl na foto asi nesjíždí takto jenom mě, także zas vedle. No a kdyby byla ta píchlá guma dobře zalepená, tak by ani nějak nevadilo, že je sjetá a na hadry, protože jsem tu viděl foto daleko sjetější
Už někdo zažil na silnici váżení motorek? No asi by to byla dobrá groteska.

Taky k tý elektronice. Tablet 10" normálně používám na vše, druhý 8" je na motorce na navigaci a třetí 7" je na motorce na zpětné kamery. No a to by se mě tak zrovna chtělo přijet do kempu nebo hotelu a začít prát a věšet prádlo. Záložni baterky navigace jsou na helmách protože 7 hodin je málo.

Vrátím se k tý gumě, protože rady, co si mám brát sebou, nebo čím mám jezdit, nebo jak často se převlíkat, jsou nějak mimo. Včetně dnešního přesunu má ta zadní 1000 km. Za studena přehuštěná o 0,3 bar. Guma vypadá stále jako naprosto nová, což ta předchozí po 1000km nevypadala. Bohužel nedokážu řict, jaký je podíl mírného přehuštění a co je rozdíl mezi Pirelli a Michelin.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

9.7.2018 v 17:44 | Nahoru | #144

se-se píše: Maxipes_Fík> i kdxbych to uměl, tak ve dvou to nepůjde. Abych sesedl, tak motorka musí stát sama, já jsem v tenmoment jako držič nepoužitelný.a p!atí to i pro nasedání.



To je samozřejmé, že nejdřív musí sesednout batoh, jinak bys jí vyrazil patou zuby, ale pak se můžeš zase trochu rozjet, přehodit nohu, zastavit a slézt ze stupačky na zem a pak ten dvoukolovej kamion buď udržíš svisle nebo Ti spadne.
Divím se, že při Tvé šikovnosti už tam dávno nemáš elektromechanicky nebo elektrohydraulicky vyklápěné podpěry s kolečkama na parkování, tak jak to mají ty motocykly s uzavřenou karosérií.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

9.7.2018 v 18:09 | Nahoru | #145
Maxipes_Fík> hele jánedělal autoškolu u Berousků nebo Kludských, tak tokové věci neovládám. Nějaké vysouvání podvozku mě nechybí. Problém je v délce bočního stojanu. Naložená motorka je vratká a musí stát pod malým úhlem j velmi malou tolerancí. Pak stačíkdyž je sklon podkladu větší než asi 4 stupně a už se na tom nedá motorka postavit. Už jsem tupsal, že uvažuju ozkonstruování nějaký 3 polohový botky na bočák pro výškové nastavení z pozice sedu nohou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

9.7.2018 v 18:25 | Nahoru | #146

se-se píše: Maxipes_Fík> hele jánedělal autoškolu u Berousků nebo Kludských, tak tokové věci neovládám...


Mne prijde,zes tam travil detstvi a pubertu u Kocku

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

9.7.2018 v 18:47 | Nahoru | #147
Kubák> ono co přijde normální tobé, zas třeba přijde jako nenormální mě. Vše je relativní a je chybou si myslet že zrovna jà jsem ten etalon.

1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky

9.7.2018 v 18:47 | Nahoru | #148
čus,
ohledně bočního stojanu. Já se inspiroval igorem, ten má podložku pro bočák na špagátu a pak není problém s vyndávánim ani usazením, jednoduché ale účiné a ten kousek podložky už strčíš kamkoliv. Já používám dubový prkénko.

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

9.7.2018 v 18:52 | Nahoru | #149
jirizu> já mám velkou duralovou botku napevno montovanou. Nechám to ještě uzrát ale nějakoupředstavu už mám

2 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky

9.7.2018 v 20:07 | Nahoru | #150
Hele já jsem asi pomalejší, ale proč bys neslezl ani z odstrojené motorky?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Wobble, Wobbling Suzuki GSX 1250 FA nippon72 20 12.4.2024 v 14:49 Piwell
jednoustopou Suzuki GSX 1250 FA nippon72 9 3.4.2024 v 12:46 Neeno
Aký olej doliať Suzuki GSX-R 125, Suzuki GSX 1250 FA nippon72 9 24.5.2023 v 18:36 Pedl
Lepenie plexi Suzuki GSX 1250 FA nippon72 16 20.5.2023 v 12:02 crestik
řízení Suzuki GSX 1250 FA rteprapšak 12 9.11.2021 v 01:49 hagrid.hagrid


TOPlist