paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Někdo s 125ccm 2T z Prahy (Mito, Planet, RS125, NSR125)
Ahoj, pokukuju po nové motorce pro motogymkhanu, chci zůstat u dvoutaktu, je to moje srdcovka a sedí mi to. Teď jezdím na jawě 350 a pomalu mě začíná limitovat, předevsím podvozek. Do oka mi padla Cagiva Planet, pro svoji stavbu. Potřeboval bych se ale na takovou motorku před koupí podívat blíže a zkusit, jestli to nebude příliš slabé. Sháním proto nějakou dobrou duši, která vlastní nějakou z jmenovaných motorek (výkon je u všech cca stejný), který by se chtěl zastavit pokecat a pojezdit mezi kuželkama, dojedu kamkoliv ve středočeském kraji a nebo se může stavit na trénink v praze a zkusit si to taky. Děkuji!

Naposledy editováno 12.06.2018 12:26:25

1 reakcí na tento příspěvek Někdo s 125ccm 2T z Prahy (Mito, Planet, RS125, NSR125)

15.8.2019 v 21:17 | Nahoru | #1
Pro zajímavost jaké otáčky jsou v tomto případě při zavřené přívěře? Laďáky od Giannelli a Arow mají průměr na vstupu 38 mm a dají se rozšířit na 39 mm s plynulým navázáním na upravenou přírubu z motoru.

(reakce na) Někdo s 125ccm 2T z Prahy (Mito, Planet, RS125, NSR125)

15.8.2019 v 22:32 | Nahoru | #2

mito7 píše: Pro zajímavost jaké otáčky jsou v tomto případě při zavřené přívěře? Laďáky od Giannelli a Arow mají průměr na vstupu 38 mm a dají se rozšířit na 39 mm s plynulým navázáním na upravenou přírubu z motoru.


Ty takzvané laďáky mají mnohdy k optímálnímu tvaru skoro stejně daleko, jako ta naše sériovka. Mimochodem, výfuky z doby, kdy se to jmenovalo Freccia, to je hnus, ale jakž takž to jede. Je opravdu potřeba plynulá změna průřezu a každý takzvaný laďák je potřeba důkladně proměřit (ale přitom to stačí svinovacím metrem pro délky a obvody) a konfrontovat s válcem a otáčkami.
Ano, průměry 38-40mm na výstupu z válce jsou akorát dejme tomu pro motokros s závodní sport production Mito, a dá se s tím jezdit i po silnicích. Když je k tomu odpovídající i zbytek výfuku, jede to líp.
Už na mě byl dotaz dřív, co vlastně v Mitu ta přívěra dělá, když je jenom v jednom kanále ze tří, tak jsem měl dost času nechat si to projít hlavou . Kvůli patentům museli mít řešení, které jiní nemají, a nejspíš kvůli ceně nezkoušeli nic přivírat ve vedlejších kanálech. Přívěra škrtí hlavní kanál a mění časování pro nižší otáčky, optimální je to někde v 7.000rpm. Vedlejší kanály zlepšují odvod spalin ve vysokých otáčkách, ale v těch 7.000 rpm jsou tam pak samozřejmě jenom pro škodu. Nicméně jejich průřez je malý a předčasný tlakový impuls, který způsobí ve výfukovém rezonátoru, je tak relativně slabý. Po přejití hrany pístu přes hranu přívěry se vybudí silnější tlaková vlna, která účinek té předchozí slabší vlny zruší nebe dostatečně zeslabí.
Zkusím pohledat, jestli někdo nezkoušel na Cagivě ty postranní kanály zaslepit.

Naposledy editováno 15.08.2019 22:34:08
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 96, 97] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... Beranidlo 2895 15.6.2024 v 09:50 Beranidlo
Nsr nejdou nastavit otáčky Honda NSR 125R Vdi 3 6.6.2024 v 15:00 ja1
Honda NSR 125 R - netočí startér, r... Honda NSR 125R, Honda NSR 125 MourisonCZ 12 2.6.2024 v 14:01 Martin03CZ
Cagiva mito 125 Cagiva Mito 125 Thefatninjahero 0 3.5.2024 v 10:02 Thefatninjahero
Nsrko otevření a polazení Honda NSR 125R Karlusus 20 17.3.2024 v 17:20 čeplin


TOPlist