Padací rámy Přidat reklamu

Téma: KTM 990 SM - na zadní jen plynem
29.4.2018 v 09:49
Všude čtu, jak ta mašina letí na zadní plynem pomalu i na trojku, ale mě se to nedaří ani za 2. Rozjedu na cca 5t otáček, dám plný a max cítím, že řídítka jsou volnější, ale kolo se možná odlepí na chvilku o pár mm a pa už abych řadil za 3 (a končí letiště). Na 1. si to netroufnu a se spojkou jsem určitě posraný a nemám to v ruce, protože maximálně trochu poskočím dopředu.
Co jsem četla stará témata, tak se většinou radí nahoru spojkou, ale furt mám z toho strach, prostě zmáčknout - vytočit - pustit, mám strach, že to s plynem přeženu.

A ano, vím, že je to k hovnu atd. atd. ale prostě bych to rád uměl.

(reakce na) KTM 990 SM - na zadní jen plynem

3.5.2018 v 19:43 | Nahoru | #61

assassin píše: otazka je jestli se jen nenadlehcilo kolo (jestli kdybys nevymekl a neubral, jestli by se kolo zvedlo do mrtvyho, nebo by z tech 5ti cm zase spadlo) ... navic to mohlo byt shodou nahod (teren atd)

to odlehceni + zakmitani riditek mi dela tele s kratkym prevodem na 3 i 4 ... do kopce, vlnka na asfaltu atd... ale ikdyz drzis plnej, nic dalsiho se nestane, preleze to spicku kroutaku (7-8tis rpm) a zase to drepi na zemi....
to same jsem pozoroval na 999, RSV i Petrovo HM1100S ... asi jediny moto co takhle zvedalo kolo na 2-3 byl husaberg 550 s kratkym prevodem :D a to jsem stejne tu 3ku povolil, takze tezko rict, jestli by to hned zase nespadlo....



Do mrtvýho spíš ne, to by dřív došly otáčky. Ale nadlehčení to nebylo, zvedalo se to plynule dokud mi to nedošlo a neubral jsem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 SM - na zadní jen plynem

3.5.2018 v 22:25 | Nahoru | #62

assassin píše: muzu byt vyjimka, ale me kolo smerem k motorce neprineslo absolutne nic, co se wheelie tyka.


Takže ni způsob, jak zvednout přední kolo? Samotná jízda je samozřejmě něco jiného, ale grif souhry zhoupnutí těla, zatáhnutí za řídítka a zrychlení kola/motorky jsi nejspíš tolik trénovat nemusel.

(reakce na) KTM 990 SM - na zadní jen plynem

4.5.2018 v 00:26 | Nahoru | #63

vilemx píše: Takže ni způsob, jak zvednout přední kolo? Samotná jízda je samozřejmě něco jiného, ale grif souhry zhoupnutí těla, zatáhnutí za řídítka a zrychlení kola/motorky jsi nejspíš tolik trénovat nemusel.



no prave, ze mi to prijde uplne jiny.... na motorce to ani po x letech porad neumim :D a to jsem se to na kole naucil ciste jen kvuli tomu abych to pak dal snaz na moto...

KTM 990 SM - na zadní jen plynem

4.5.2018 v 10:26 | Nahoru | #64
mně trénink na kole přijde dobrej v tom, že když vidím jak je to těžký tak se mi to na motorce ani zkoušet nechce

2 reakcí na tento příspěvek KTM 990 SM - na zadní jen plynem

5.5.2018 v 01:53 | Nahoru | #65
zaklad pro trenink na motorce je nebat se o motorku a o sebe... ted uz se nebojim o moto, jako kdyz jsem byl mladsi a bez penez, ale zas se bojim spadnout... :(

1 reakcí na tento příspěvek KTM 990 SM - na zadní jen plynem

5.5.2018 v 08:51 | Nahoru | #66
Ja uz se to asi 20 hodin snazim naucit na trialce (tm je to spis slow wheelie). A zatim jen vykloubeny rameno a otoceny koleno.

(reakce na) KTM 990 SM - na zadní jen plynem

5.5.2018 v 08:52 | Nahoru | #67

assassin píše: zaklad pro trenink na motorce je nebat se o motorku a o sebe... ted uz se nebojim o moto, jako kdyz jsem byl mladsi a bez penez, ale zas se bojim spadnout... :(


Dobře ty Já se bojím nejen o sebe, ale zároveň se mi ani nechce investovat 30 litrů do dvouvteřinový chyby

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 SM - na zadní jen plynem

5.5.2018 v 09:21 | Nahoru | #68
Koudy01> Na trialce je důležité nebát se velkého úhlu. Musíš mít předek výš, než u klasické motorky, protože máš krátké kvalty a úplně jinou geometrii motorky. U trialky je taky daleko lepší začínat ve stoje a do wheelie to dostat zhoupnutím v tlumíčích a jak stoupá předek nahoru, tak si postupně sedat na blatník. A určitě to trénuj bez spojky, ty tlumiče vytvoří dostatečný impulz. Výhoda trialky je, že to můžeš trénovat na trávě a v malé rychlosti, takže ty pokroky jsou relativně rychle. Jo a na trialce je zadní brzda bezpodmínečná nutnost, bez ní téměř jistě hodíš záda.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 SM - na zadní jen plynem

5.5.2018 v 09:45 | Nahoru | #69

assassin píše: zaklad pro trenink na motorce je nebat se o motorku a o sebe... ted uz se nebojim o moto, jako kdyz jsem byl mladsi a bez penez, ale zas se bojim spadnout... :(

přesně..

..já už se opravuju dlouho a draho

(reakce na) KTM 990 SM - na zadní jen plynem

5.5.2018 v 10:13 | Nahoru | #70

selkie píše: přesně..

..já už se opravuju dlouho a draho



no ja mam v haji zada uz rok :( a to jsem na ne spadl max z 1,5-2m pri trenovani na kole

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 SM - na zadní jen plynem

5.5.2018 v 12:37 | Nahoru | #71
PetrS> Presne tak to delam - na trave, na dvojku, zhoupnutim bez spojky, ve stoje. Uz se docela umim dostat do mrtvyho bodu a kdyz to prezenu, tak brzdou shodit dolu. Brzdu ale pouzivam asi az moc tvrde, protoze obcas zabrzdim tak, ze mne to ve svicce zdechne. Mam ale velke problem udrzet bocni balanc. Vetsinou uz pri vyhoupnuti nahoru su krivo. A kdyz ujedu 5-10 metru, je to uspech.

Naposledy editováno 05.05.2018 12:39:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 SM - na zadní jen plynem

5.5.2018 v 14:15 | Nahoru | #72
Koudy01> Jo, taky mi to občas nahoře chcíplo. U trialky je to ještě v pohodě, ale párkrát mi to chcíplo na motardu na asfaltu a to jsem si málem vyrval ramena. Jak když vyhodis kotvu : )

U trialky je blbý, že když sedíš na zadním blatníku, máš nohu v moc velkým úhlu a zadní brzda se nedá moc regulovat, proto je potřeba mít nohu zvedlou nad stupačku, abys v tom měl větší cit.

S padanim do boku jsem taky dlouho bojoval a trvá docela dlouho, než tomu přijdeš na kloub. Čím větší úhel v menší rychlosti pojedeš, tím je těžší to udržet v rovinně. Upřímně, s tímhle moc nevím jak poradit. U trialky to ještě šlo, ale u motarda mi to trvalo opravdu hodně hodin, než jsem to dostal pod kontrolu. Nejdůležitější je, že musíš být opravdu rychlý a jakmile jen trochu zaregistrujes, že to padá do boku, hned to vyvážit kontra nohou. Když to jde, tak stačí jen vytočit kolena na druhou stranu, ale v takhle malé rychlosti to většinou nestačí a je potřeba sundat nohu ze stupačky a použít celou nohu. Nemám bohužel moc videí, ale tady je to aspoň trochu vidět:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 SM - na zadní jen plynem

5.5.2018 v 16:30 | Nahoru | #73
PetrS> Diky za instrukce a video Asi musim proste pilovat a pilovat a pak jeste pilovat a mozna to nekdy prijde.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 SM - na zadní jen plynem

5.5.2018 v 17:12 | Nahoru | #74
Koudy01> Jo, tak to jsi pochopil naprosto správně. Můžeš buď čučet měsíc na videa a nebo jít ven a trénovat tak dlouho, dokud se to nenaučíš. Pro mě byl asi nejtěžší přechod z trialky na motarda. Na trialce jsem měl wheelie docela zvládnuté a předpokládal jsem, že to pak půjde na motardu stejně. Strávil jsem s tím opravdu desítky hodin (místy jsem byl i dost vzteklý), než se to trochu poddalo a stejně mi chybí ještě poslední meta : )

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 SM - na zadní jen plynem

5.5.2018 v 17:52 | Nahoru | #75

PetrS píše: Koudy01> Pro mě byl asi nejtěžší přechod z trialky na motarda. Na trialce jsem měl wheelie docela zvládnuté a předpokládal jsem, že to pak půjde na motardu stejně. Strávil jsem s tím opravdu desítky hodin (místy jsem byl i dost vzteklý), než se to trochu poddalo a stejně mi chybí ještě poslední meta : )


To ja predpokladal to stejny. A sice, ze se to naucim na trialce, kde to bude asi nejmin bolet me i motorku a pak to bude s malym prizpusobenim aplikovatelny temer na cokoliv. A ono ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 SM - na zadní jen plynem

5.5.2018 v 18:00 | Nahoru | #76
PetrS> škrtnutí? :-B

(reakce na) KTM 990 SM - na zadní jen plynem

5.5.2018 v 19:30 | Nahoru | #77

Koudy01 píše: To ja predpokladal to stejny. A sice, ze se to naucim na trialce, kde to bude asi nejmin bolet me i motorku a pak to bude s malym prizpusobenim aplikovatelny temer na cokoliv. A ono ne?


Bohužel, trialka je tak odlišná, co se geometrie týče, že z toho moc použít nejde. Jediné, co ti dá, je správný návyk na ovládání zadní brzdy, ale na velký motorce se wheelie jezdí úplně jinak a ten pocit, když se to blíží k mrtvému bodu je dost odlišný, takže zase musíš trénovat a učit se. Navíc tím, že je dospělá motorka min. 2x těžší, je i daleko složitější vychytat to padání do boku, ale to platí jen pro malé rychlosti a velké úhly. A nebo taky jsem jen manták a musím se všechno učit znovu : )) Osobně mi trvalo wheelie na trialce několik hodin, na motardu několik desítek hodin. Samozřejmě mluvím o kontrolovaném wheelie, takové to že to zvednu a řadím z dvojky na šestku, protože mi pořád padá předek neberu jako wheelie, to se člověk naučí za tři odpoledne.

(reakce na) KTM 990 SM - na zadní jen plynem

5.5.2018 v 19:42 | Nahoru | #78
klubko> Ne, rámeček od SPZ jsem zrušil hned první sezónu


Vrchol wheelie pro mě je, když to zvedneš na záda, vymáčkneš spojku a jedeš jen setrvačností. Trénuji to v malé rychlosti, takže to musí být opravdu přesný úhel, jinak to buď hned přepadne nebo spadne k zemi. Moc mi to nejde a je to dost náročné na psychiku, protože když to přepadne, tak mám vždycky hnědý kód a zašlápnu brzdu a tím, jak se neperu se sílou motoru, tak to zaflekuje na místě a téměř přeletím řidítka. Takže to zkusím tak 3x a radši jedu domů : )

KTM 990 SM - na zadní jen plynem

8.5.2018 v 20:23 | Nahoru | #79
Tak mně to nedalo a dneska jsem to zkusil - díku Assassinovi za návod! Mám slabou motorku (CBF250 - 16kW ), ale nakonec jsem si pár zvednutí na zadní dal . Mně se tedy nejvíc osvědčilo při pomalé jízdě dát jedničku vymáčknout spojku, dát plnej (8-10 tisíc otáček) a pak prudce spojku pustit. Nejdýl jsem jel tak odhaduju 2 vteřiny. Akorát když jsem to při příjezdu domů ukázal manželce, která byla akorát s dětma před domem, tak jsem moc sympatií nevzbudil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 SM - na zadní jen plynem

8.5.2018 v 22:35 | Nahoru | #80

Koudy01 píše: To ja predpokladal to stejny. A sice, ze se to naucim na trialce, kde to bude asi nejmin bolet me i motorku a pak to bude s malym prizpusobenim aplikovatelny temer na cokoliv. A ono ne?



a ono ne, ja trenoval na enduru - uz jsem aspon nahore radil a kus ujel a na TL nic :) jen jsem nesetrnym pokladanim ktere enduru nevadi na TL zlomil ram :D
ted si to dam asi zase na novo, asi 2roky jsem netrenoval a je to uplne tragicky :D

PetrS: a na kole mi to celkem jde, bez slapani, ciste jen na balanc a brzdu, treba z kopce... (ne manual, ten taky nedam)

(reakce na) KTM 990 SM - na zadní jen plynem

9.5.2018 v 06:37 | Nahoru | #81

assassin píše: a na kole mi to celkem jde, bez slapani, ciste jen na balanc a brzdu, treba z kopce... (ne manual, ten taky nedam)


Jo, na kole jsem to dával taky (ještě když jsem měl sedlo) i vč. manuálu (z toho akorát víc bolí nohy), ale to když nevyšlo, tak jsem z toho prostě vystoupil. Zkus vystoupit z motorky, která jede 30 - 50 km/h, má 150 kg a jsi v daleko větším úhlu

Btw. hodně začínám uvažovat, že pořídím nového triala, nechceš toho mého otloukánka? : )

1 reakcí na tento příspěvek KTM 990 SM - na zadní jen plynem

9.5.2018 v 08:32 | Nahoru | #82
tak po takovém množství příspěvků jsem to samozřejmě musel taky zkusit, ale jsem v tomto posera, takže nula nula nic. Práci se spojkou si myslím celkem zvládám, protože doma parkuju ve dvoře, který je celkem z kopce, takže při výjezdu musím spojkovat, aby jel pomalu, vlezl se na chodník a hlavně do dveří. Takže kde spojka zabírá atd. si myslím, už dokážu najít.
Problém u mě je, že se prostě bojím přidat plyn, takže tomu přidám tak 1-2t otáček a to je hodně málo. Zajímavé pro mě bylo, že cca 2x jsem měl pocit, že jde kolo nahoru a přitom jsem měl poměrně malou rychlost a nebylo to doprovázeno poskočením dopředu. Vždycky to bylo, když už mě končila rovinka a já si řekl, že se mě tam ještě jeden pokus vejde.
Ale děkuju za rady se spojkou atd., teď je chyba už jen u mě chce to prostě jen přidat víc plynu. Nemám tendence s tím baletit na fleku a držet to v nulovém úhlu atd. ale prostě si jen tak občas pro radost vyhodit přední kolo do luftu (a pokud možno ho zase vrátit zpět a pokračovat ve stejném směru).

1 reakcí na tento příspěvek KTM 990 SM - na zadní jen plynem

9.5.2018 v 08:48 | Nahoru | #83
PetrS: kolo by me zajimalo, ale obavam se ze mas příliš dobre = ze to bude stat vic nez co bych do toho chtel dat. Ale az budes zvažovat prodej, dej vedet.

Ja se jeste nerozhoupal ani na tu krosku :)

(reakce na) KTM 990 SM - na zadní jen plynem

9.5.2018 v 10:11 | Nahoru | #84
assassin> To ne, je to už stará rachotina. Sice to stálo 50k, ale sám nejlíp víš, jak to s cenou kol je. Já bych ti to nechal tak za 6k, případně za 10k s přední brzdou, ta má totiž cenu celého kola : ) Kupoval jsem ji před dvěma roky za 6k5 (Hope Tech 3 Trial Zone vč. pancéřových hadic) a od té doby jsem na tom jel párkrát. Nejsem úplně rozhodnutý, jestli se toho kola chci zbavit, protože to je jeden z posledních poctivých trialů. Dělal to Sunn (určitě jejich kola znáš), takže to sice nebylo nejlehčí kolo na trhu, ale za to je nezničitelný (má to i sjezdové osy, jako by to na trialu bylo potřeba ). Bojím se toho, že teď pořídím nějakou plechovku od piva a po pár trénincích to někde rozlomím. Ale kdybys to koupil a nedej bože se mnou občas i zašel na trénink, tak bych do toho šel, takže je to spíš na tobě

2 reakcí na tento příspěvek KTM 990 SM - na zadní jen plynem

9.5.2018 v 10:25 | Nahoru | #85
PetrS: to je myslim slusna cena taky nad tim jeste pobadam, preci jen casu malo, planu moc... ale urcite bych jel trenovat s tebou, bez rady nekoho kdo to umi by to byl marnej boj...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 SM - na zadní jen plynem

9.5.2018 v 10:38 | Nahoru | #86
mmks> Na wheelie nepotřebuješ žádný super cit na spojce, ba naopak, čím větší hulvát na to budeš, tím větší šanci máš to zvednout. Pokud jsi někdy v Praze, klidně se stav na trénink, stejně jezdím sám (každý slibuje, že dorazí a zatím tam byl akorát jednou Assassin) : ) Když to uvidíš v praxi, bude ti to dávat daleko větší smysl.

(reakce na) KTM 990 SM - na zadní jen plynem

9.5.2018 v 10:39 | Nahoru | #87
assassin> Jasný, no stress : )

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 SM - na zadní jen plynem

11.5.2018 v 10:46 | Nahoru | #88
PetrS> To trénujes jen na Strahove? Letiště žádné ne. ?

(reakce na) KTM 990 SM - na zadní jen plynem

11.5.2018 v 11:00 | Nahoru | #89

Demon90 píše: PetrS> To trénujes jen na Strahove? Letiště žádné ne. ?



on trenuje pomalou jizdu, roztocit vysoky kvalty do plnejch uz umi :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 SM - na zadní jen plynem

11.5.2018 v 11:40 | Nahoru | #90

assassin píše: PetrS: to je myslim slusna cena taky nad tim jeste pobadam, preci jen casu malo, planu moc... ale urcite bych jel trenovat s tebou, bez rady nekoho kdo to umi by to byl marnej boj...



já myslím že bys to měl koupit
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Starter KTM 990 SM R , KTM 990 SM Pepa919 7 12.2.2019 v 14:54 Pepa919
KTM 990 Adv. cuka KTM 990 SuperDuke, KTM 990 Adventure R, KTM 990 SM-T... Rambooo 22 20.9.2018 v 19:05 gugo
Continental TKC70 vs RoadAttack - s... KTM 990 SM mmks 3 24.5.2018 v 09:59 pese
Problém s řazením KTM 950 (990) [1, 2] KTM LC8 950 Adventure, KTM 950 SuperEnduro, KTM 950 ... KubaLC8 41 20.4.2018 v 08:43 KubaLC8
KTM 990 - spojka KTM 990 SM mmks 13 27.3.2018 v 23:02 Peterka77

TOPlist