globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty
22.4.2018 v 20:58
čus bus
Chtěl bych se zeptat jestli má kratší převod nějaký větší vliv na komponenty "dál" od motoru, jde o kawasaki ZX9R a přesně jde o změnu z 16/41 na 14/43 s převodama už sem zkoušel na ruznejch motorkách dost a momentálně mam na 9tce 15/43 ale příjde mi že kyvka a ložiska v ní a ložiska na zadním kole dostavají o dost víc zabrat, muže to mít někdy nějakej "fatální" vliv na něco z toho? nebo poprípadě na rám ? (po pravdě mi ale příjde že zrovna tyhle motorky máj rám dost silnej :D ) chtěl bych to právě ještě sundat o jeden zub na předku a nějak moc nad tím přemýšlím jde mi jen o to jestli velikost ložisek prostě nemá nějaký limit, ale jestli jde jen o rychlejší unavu je mi to jedno klidně si to zase příští rok rozhodím :D Já jen že ten rozdíl je už teď fakt brutální sice to 300 asi nepojede, ale na 2 už to jde i bez spojky (snad každej chápe)

1 reakcí na tento příspěvek Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

24.4.2018 v 03:07 | Nahoru | #31
..ne ze bych to chtel rozvadet na dlouhou akademickou debatu, ale krom toho ze ten vliv hnaciho kola na uhel kyvky (squat) bude prakticky minimlni, nebude to i tak geometricky spis presne naopak ? tedy mensi kolecko + vetsi rozeta = "anti squat" ?? (uhel retez-kyvka se bude smerem dopredu svirat, ne rozevirat oproti serii )

(reakce na) Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

24.4.2018 v 04:48 | Nahoru | #32
kerut> Nebude to naopak. Výsledný úhel je mezi úhlem kyvky a převodu.
Menší kolečko, větší rozeta rozšíří V tvar řetězovky a díky umístění udělá výsledný úhel více rovnoběžný, plošší se zemí.
Ideální bude úhel mezi 12-13°, 10-12° může být snesitelných.

(reakce na) Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

24.4.2018 v 06:14 | Nahoru | #33

Tech píše: Proč ne, jen si zjisti převodový poměry v převodovce. Ale počítej že to bude zhruba 20% nárůst pro 14/43, pokud teda budeš schopen přenést max točivý moment na jedničku na vozovku.


Poměry v převodovce bych zjistil, ale počítat se mi to moc nechce každopádně sem chtěl jen čísla pro zajímavost takže mi bude stačit třeba těch 20% už to nebudu řešit jen mě zajímal ten rozdíl

Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

24.4.2018 v 09:26 | Nahoru | #34
Tak je napiš, je to výpočet na 5 sekund. Jako bonus půjde vypočítat i síla v řetězu.

Naposledy editováno 24.04.2018 09:27:17

1 reakcí na tento příspěvek Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

24.4.2018 v 09:33 | Nahoru | #35
jsem zvedav jestli se u motorek zacne resit kinematika zadni stavby (napriklad virtualni bod otaceni) jako se u odpruzenych kol resi uz leta....

(reakce na) Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

24.4.2018 v 11:35 | Nahoru | #36

RAMIR píše: tak sem dostal ještě jeden parádní nápad :D dala by se vypočítat změna kroutícího momentu na kole ? Předpokládám, že by se musel počítat i ten puvodní, protože to co je v TP bude udaj z klikové hřídele


Pokud chceš jen změnu, tak je to jen poměr původního k novému převodu. Absolutní hodnota tě nemusí zajímat, a proto ani nepotřebuješ nic dalšího hledat.

1 reakcí na tento příspěvek Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

24.4.2018 v 12:52 | Nahoru | #37
Já bych právě chtěl zjistit origo hodnotu na zadním kole a pak ji porovnat s tou po změně

Jinak to poměry jsou :
1. 36/14
2. 33/17
3. 28/18
4. 28/21
5. 24/20
6. 23/21

Primar 1,714

Zajímala by mě hodnota kroutícího momentu na zadním kole při převodu 16/41 a 15/43

Tak když by měl TECH čas může to vypočítat :D

Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

24.4.2018 v 12:54 | Nahoru | #38
ramir: to je fyzika ze zakladky, to mi nerikej ze neumis vynasobit a vydelit par cisel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

24.4.2018 v 13:13 | Nahoru | #39

RAMIR píše: Tak když by měl TECH čas může to vypočítat :D



A Ty jako nemuzes, nebo nemas ten cas ?

Assassin> uz chapes proc v podstate nemam rad lidi ?

E:Krejza> zem neres, kdyz to uvolnis jde o uhel mezi osou kyvky a osou natazenyho retezu (uvolnit, rozkreslit silovej rozklad) ale ten rozdil od retezovky bude mit rekl bych i mensi vliv nez rozdil od pohybu kyvky samotny (pruzenim - kdyz jde kyvka nahoru dostava se kolecko ktery je kosuek pred jejim cepem vic nad osu, pri odlehceni zase pod ni.. a bude hodne zalezet na konkretni geometrii..)

Naposledy editováno 24.04.2018 13:24:41

1 reakcí na tento příspěvek Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

24.4.2018 v 13:29 | Nahoru | #40
Už to mám na zadním kole to dělá rozdíl 48 NM ale vzhledem k tomu že přímo na kole sou ty hodnoty o dost vyšší než na klice to zase tak brutální rozdíl není

(reakce na) Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

24.4.2018 v 13:59 | Nahoru | #41
RAMIR> na klice, pokud nehnes se zdihem,obemem, smesi a pod. se kroutak nejspis nezmeni

hele ale je to jednoduchy (teda s odporem vzduchu uz tolik ne ale kdyz ho tak trosku velkoryse zanedbame...) mas silu na zadnim kole (moment a polomer znas) a mas hmotnost motorky... strejda newton rika ze a = F/m tedy vetsi sila nebomensi hmotnost znamena vetsi odpich, z toho si muzes udelat trosku obrazek co bude jaka zmena asi priblizne delat - BTW tech 48Nm na zadnim kole urcite poznas i pocitove, to jo

Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

24.4.2018 v 14:09 | Nahoru | #42
Jo pocitově se mi právě zdálo že mi to urve prd.l tohle sem zjišťoval jen tak pro zajímavost a na procenta to vychází cca +11,6%

Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

24.4.2018 v 22:45 | Nahoru | #43
Mě to teda vychází po náročném násobení čtyřech čísel na 1129N.m 16/41 a 1263 N.m při 15/43. Tedy rozdíl 134N.m (beru krouťák na motoru 100N.m).

11518 N tah v řetězu pro 15z
10810 N tah v řetězu pro 16z

Bych nikdy neřekl že v řetězu na motorce je tah jedna tuna.

Naposledy editováno 24.04.2018 22:47:46

Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

24.4.2018 v 23:17 | Nahoru | #44
jj, mas to spravne a to je na zadnim kole dobrejch 400N no hergot, bodejt by to nebylo znat

BTW jj, to si pis ze tam tuna az dve v pohode budou (dynamika=skube se to vselijak..) ty 520-ky maji pevnost kolem 35-40kN

1 reakcí na tento příspěvek Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

25.4.2018 v 06:44 | Nahoru | #45
To snad není ani možný jinak že se nezmění kroutak na Klikovce po změně převodu je mi samozřejmě jasný ale já to myslel tak že sem nečekal že na zadním kole bude 4x víc NM než na klice myslel sem ze to bude trochu menší rozdíl ale v tom řetězu to je slušný

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

25.4.2018 v 06:57 | Nahoru | #46

RAMIR píše: To snad není ani možný jinak že se nezmění kroutak na Klikovce po změně převodu je mi samozřejmě jasný ale já to myslel tak že sem nečekal že na zadním kole bude 4x víc NM než na klice myslel sem ze to bude trochu menší rozdíl ale v tom řetězu to je slušný


Jak jsi přišel na to, že je to 4x? Když je to 12,63x než na klikovce. Kolikrát je poměr převodů, tolikrát je násobek krouťáku. Co na tom není jasné? Ztráty se zanedbávají.

(reakce na) Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

25.4.2018 v 07:56 | Nahoru | #47
kerut> zem řeším, když k ni ten úhel počítám.

Jinak jde o princip nastavení jako sag. Za jízdy se kyvky pohybuje a asi to moc změřit nepůjde, tak se měří v klidném stavu.
Navíc, tohle má význam při tahu, kdy se pružení roztahuje, takže dosáhne té ideální (největší) hodnoty.
Tohle nastavení mě tedy zajímá po přidání plynu, ne na brzdách.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

25.4.2018 v 10:37 | Nahoru | #48

assassin píše: jsem zvedav jestli se u motorek zacne resit kinematika zadni stavby (napriklad virtualni bod otaceni) jako se u odpruzenych kol resi uz leta....


Myslim, ze KTM to u motokrosovejch masin resi.

(reakce na) Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

25.4.2018 v 10:42 | Nahoru | #49

TRIBES píše: Myslim, ze KTM to u motokrosovejch masin resi.



maji tam prepakovani na tlumic (ale to maji japonci uz leta) ale primo jinou kinematiku jsem jeste nikde nevidel - teda s jednou vyjimkou - elektromotorka od Mrazka, REVX kterej ma tzv "ctyrcep" jako treba kola specialized, kde tomu rikaji FSR (ve spodnim rameni na spojnici osa kvyky - osa kola je jeste jeden cep, tzn draha zadniho kola neni "obycejna" kruznice ....

1 reakcí na tento příspěvek Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

25.4.2018 v 10:50 | Nahoru | #50
Nejsou ty přepáčka u kol hlavně kvůli potlačení houpání při šlapání ? To u motorky jaksi odpadá.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

25.4.2018 v 10:59 | Nahoru | #51

Tech píše: Nejsou ty přepáčka u kol hlavně kvůli potlačení houpání při šlapání ? To u motorky jaksi odpadá.



no a ja si myslim, ze tak uplne neodpada... interakce tah v retezu vs odpruzeni a "zamykani" odpruzeni v dusledku brzdeni tam je uplne stejne. jen ten vliv neni tak velky aby ho nekdo resil.... treba kdysi byly brzdice ulozeny na plovoucim unaseci s tahlem zachycujicim reakci (to je prave kvuli zamykani odpruzeni) a ustoupilo se od toho, dnes uz je casto brzdic primo na kyvce...
ale myslim, ze to prijde, nejdriv u tech elektro motorek, kde se bude resit kazda ztrata...

(reakce na) Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

25.4.2018 v 11:02 | Nahoru | #52
assassin> Zajímavý, to mě nikdy nenapadlo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

25.4.2018 v 11:13 | Nahoru | #53

assassin píše: no a ja si myslim, ze tak uplne neodpada... interakce tah v retezu vs odpruzeni a "zamykani" odpruzeni v dusledku brzdeni tam je uplne stejne. jen ten vliv neni tak velky aby ho nekdo resil.... treba kdysi byly brzdice ulozeny na plovoucim unaseci s tahlem zachycujicim reakci (to je prave kvuli zamykani odpruzeni) a ustoupilo se od toho, dnes uz je casto brzdic primo na kyvce...
ale myslim, ze to prijde, nejdriv u tech elektro motorek, kde se bude resit kazda ztrata...


Jestli u motorek bude podobný tlak na úsporu gramů jako u kol, tak fakt bude radost dělat každou chvíli GO zadní stavby nebo hledat ve škarpě kus kyvky s celým zadním kolem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

25.4.2018 v 18:09 | Nahoru | #54

mito7 píše: Jak jsi přišel na to, že je to 4x? Když je to 12,63x než na klikovce. Kolikrát je poměr převodů, tolikrát je násobek krouťáku. Co na tom není jasné? Ztráty se zanedbávají.


ja mluvil těch 400 nm na zadním kole ne o těch 1263nm na řetězu

(reakce na) Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

25.4.2018 v 18:39 | Nahoru | #55

vilemx píše: Jestli u motorek bude podobný tlak na úsporu gramů jako u kol, tak fakt bude radost dělat každou chvíli GO zadní stavby nebo hledat ve škarpě kus kyvky s celým zadním kolem



tak jestli to bude stejny jako u kol, tak to neni tak zly, me zadny kolo nikdy neprasklo a dokonce jsem na zadnem jeste ani nemenil loziska v zadni stavbe :D

(reakce na) Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

25.4.2018 v 21:33 | Nahoru | #56

RAMIR píše: ja mluvil těch 400 nm na zadním kole ne o těch 1263nm na řetězu


No vždyť jo, na zadním kole je to těch 1263 Nm. Je to krouťák na zadním kole vynásobený převodama. (je to na jedničku rychlost). To co píše 400 nejsou Nm, ale N, a je to rozdíl tahu mezi těma dvouma různejma rozetama. Tohle není krouťák.

Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

26.4.2018 v 05:52 | Nahoru | #57
Dobře to jsem napsal špatně já si ale počítal 6. Nešlo mi o to zjistit max ale rozdíl mezi níma na 6 ku vyšlo 412 před a 460 po ale já počítál ztrátu 15% a ty si říkal že sou zanedbatelný tak sem to možná přehnal, jednou sem někde četl že je to cca 15 % ale už je to dlouho a nvm u čeho to bylo takže to bude u motorky asi jinak

Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

26.4.2018 v 06:27 | Nahoru | #58
I u toho co psal Tech vychází narust o těch cca 11,6% co sem psal já, jen on to má na jedničku a já na šestku, vím že se to počítá často na jedničku, ale mě už nešlo o vliv na rám atd. To už se tu řešilo, že to nic hroznýho asi nebude, šlo mi jen o ten rozdíl takže je úplně jedno na jaký rychlosti se to počítá

2 reakcí na tento příspěvek Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

26.4.2018 v 06:32 | Nahoru | #59
Ale ani podle "tvých" výpočtů to není 400 Nm, ale jen 48 Nm. Ztráty samozřejmě jsou, ale pro výpočet se zanedbávají.

(reakce na) Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

26.4.2018 v 06:59 | Nahoru | #60
mito7> ztráty jsou hodně podobné pro oba pp, takže nejsou příliš podstatné. Ale ano, v reálu budou všechny čísla o těch 15% menší. Na relativní hodnoty to ale vliv nemá.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Neválí se někomu doma guma k blinkr... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Kawasaki... enusim2 11 22.4.2023 v 21:04 Lech
Moje nová mašina - supersport kdo p... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Ducati 1... jásumotorkář 28 21.4.2023 v 21:47 Phajatos
ZX9R F1 rv 2002 - madla spolujezdce Kawasaki ZX-9R Ninja Phajatos 8 21.4.2023 v 21:01 Phajatos
Písty ZX9R Kawasaki ZX-9R Ninja Radovanh1 1 16.12.2022 v 02:27 hondaman1


TOPlist