globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rychlost náklonu
21.4.2018 v 03:01
Zdravím kamarádi přišel jsem konečně na svojí chybu a jsou zatáčky co se týče "jízdy na koleno". Mám problém se samostatným nakláněním motorky, aspoň si to teda myslím Můj postup zatáčky : tělo, brzda, náklon, plyn. Problém je u mě ale v samostatným náklonu a rád bych se zde tedy zeptal na pár rad Měla by se podle vás motorka naklonit do zatáčky rychle? Nejspíš to bude mým strachem, ale začínám zatáčku brzo a tak pomalu nakláním motorku poměrně velkou část zatáčky. Viděl jsem ale u většiny jezdců spíš, že do zatáčky jdou později a motorku rychle "shodí" do náklonu. Zde je pravděpodobně můj problém. Mám pravděpodobně strach z toho vyvinout na řídítka takovej tlak, aby se motorka do náklonu položila rychle. Proto radši vždy volím pomalu naklánět motorku do zatáčky. Výsledek je ale takovej, že s mým SVčkem jako dvouválem ztratím drtivou většinu rychlosti v zatáčce kvůli brždění motoru. Rád bych, aby mi někdo aspoň trošku popsal a přiblížil "sílu tlaku", jaká je potřeba vyvinout. Pár lidí,kterých jsem se ptal to doslova popisují jako rychle trhnutí řídítkama, ale to mi nepřijde správně. Díky za případné rady kluci

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

21.4.2018 v 19:39 | Nahoru | #31
SVSkritek> To je právě věc, která mě docela zajímá. to SVčko brzdí samo, když mu člověk nedává plyn To je ta věc, kde ztrácím většinu rychlosti. Je to možná tím, že špatně odhaduju zatáčku, ale vždy když najíždím do zatáčky, vysednu, jsem na brzdách, nakláním a najednou zjístím, že jsem vysedl totálně zbytečně, protože to už nepotřebuju a přidám plyn. Mám tam oproti ostatním krok navíc Schválně jezdím furt dokola jednu a tu samou trasu, kde jsou průměrný zatáčky. Žádný nad 90 stupňů, ale pohybuje se to něco mezi 60-80. Spíš teda k té 80. Jelikož už to jedu po několikáte, tak si tam věřím a vím, co očekávat. Nájezd do zatáčky mám podle mě ve správné rychlosti (protože stíhám borce, co tam to koleno rvou), ale jakmile dojde k samotnému zatáčení, tak ztrácím spoustu rychlosti a můj náklon je "zbytečnej". Nebo respektive vypadám jak hajzl pavouk, protože motorka je sotva nakloněná a vysí tam z ní jakejsi člověk

Rychlost náklonu

21.4.2018 v 20:05 | Nahoru | #32
Hlavně v klidu! Žadne divočeni a trhani. Vklidu jezdit, v klidu pomalu zrychlovat a zkoušet. Tranovat a ono to přijde. Jenom moc nedivoč.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

21.4.2018 v 20:09 | Nahoru | #33

Stev píše: 1. Kdyz uz vysedat tak pred brzdenim
2. Zacatek naklonu se nemusi rovnat konec brzdeni, spis je lepsi bejt na brzde do doby nez zacnu pridavat plyn
3. Pokud mas pred apexem max naklon a pridavas plyn tak sis apex posunul do tohodle bodu
4. Telo rovnat az kdyz je motorka rovne, a zaroven pokud motorku jen nekorigujes at se nerovna moc rychle, tak davas malo plynu nebo pozde

Diskuze na internetu jsou fajn


Já věděl, že nemám nic psát, že se toho hned někdo chytne
Řekněme, že silnice není okruh, podmínky jsou všelijaké, rozhodně ne ideální a co jsem napsal bylo maximálně zestručněné
Ale když to rozebereme tak na silnici nejedeš skoro nikdy tak na hraně abys při sebemenším přestřelení rychlosti šel ven, většinou jedeš pomaleji. Takže skutečně můžeš přidávat už před apexem. Ten zbytek radši rozebírat nebudem, to bychom se tu mohli hádat ještě zítra

Jo a v provozu mám fakt hromadu času tu prdel vystrčit už v průběhu brždění a nedaleko před zatáčkou, protože co? Neletím jak čurák, ale jedu jen mírně zrychleně, dle předpisů

(reakce na) Rychlost náklonu

21.4.2018 v 20:19 | Nahoru | #34
Krovak> v tomhle ohledu mas pravdu, ale myslim si ze dodrzovani spravny techniky je sikovnej navyk. Ja samozrejme taky casto na silnici pridavam do zatacky davno pred apexem. A dobrzdovani v naklonu je hodne uzitecna vec prave na silnici, bezpecnost prujezdu se tim dost zvysuje.
Na druhou stranu, s timhle pristupem nemusis nejakou techniku resit vubec :)
A na treti stranu, rozhodne se kvuli tomu nebudu hadat, mne je jedno jak kdo jezdi, jen jsem napsal svuj nahled na vec.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

21.4.2018 v 21:00 | Nahoru | #35
Krovak> Ono to ve výsledku je moje chyba otvírat takové téma :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

21.4.2018 v 21:17 | Nahoru | #36

Whiefull píše: SVSkritek> To je právě věc, která mě docela zajímá. to SVčko brzdí samo, když mu člověk nedává plyn To je ta věc, kde ztrácím většinu rychlosti. Je to možná tím, že špatně odhaduju zatáčku, ale vždy když najíždím do zatáčky, vysednu, jsem na brzdách, nakláním a najednou zjístím, že jsem vysedl totálně zbytečně, protože to už nepotřebuju a přidám plyn. Mám tam oproti ostatním krok navíc Schválně jezdím furt dokola jednu a tu samou trasu, kde jsou průměrný zatáčky. Žádný nad 90 stupňů, ale pohybuje se to něco mezi 60-80. Spíš teda k té 80. Jelikož už to jedu po několikáte, tak si tam věřím a vím, co očekávat. Nájezd do zatáčky mám podle mě ve správné rychlosti (protože stíhám borce, co tam to koleno rvou), ale jakmile dojde k samotnému zatáčení, tak ztrácím spoustu rychlosti a můj náklon je "zbytečnej". Nebo respektive vypadám jak hajzl pavouk, protože motorka je sotva nakloněná a vysí tam z ní jakejsi člověk


Já vím, že brzdí já na něm začínal. Ale jediny co to podle me meni je, ze nemusis moc pouzivat zadni brzdu, a spise si musis pak v zatacce pootevrit plyn, protoze ti brzdi vice motor oproti 4V.

Proste ten bod, kam az mas brzdit a kde mas zatocit si musis posunout dale. Ale to je o praxi. SV je v poho, muzes si stim hrat i v zatacce. U litru uz moc prostoru pro nejake chyby a hrani neni... Hlavne v klidu, nejsou to zadne zavody, vyhraje kazdej, kdo se v poradku vrati domu.

Naposledy editováno 21.04.2018 21:25:03

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

21.4.2018 v 22:06 | Nahoru | #37
SVSkritek> V tom posunutí máš asi pravdu.. začínám brzdit brzo, ale zase nebrzdím prudce, spíš bych to viděl tak na 20 - 30% a ubírám. Ale každopádně to použití zadní brzdy mě zajímá. Já už se jednou v zatáčce položil, protože jsem použil zadní brzdu trošku víc, než bylo potřeba. Hlavně mi nikdo nebyl moc schopnej říct, na to zadní brzdu používat. Já jí osobně používám jen když potřebuju nečekaně rychle zabrzdit nebo na světlech, když jsem línej držet přední A kohokoliv jsem se ptal, tak říká že zadní vůbec nepoužívá. K čemu jí používáš ty a proč?

(reakce na) Rychlost náklonu

21.4.2018 v 22:08 | Nahoru | #38
Stev> V poho, já nic nenamítám, s brzděním a vysedáním jsem to napsal obráceně Je ale fakt, že v provozu prostě nějaké návyky ani dodržovat nejde, páč dojedeš pomalejšího, někdo tam vjede atd. Nehledě na to, že prostě jezdím automaticky a zpětně musím přemýšlet, co že to na tý motorce vlastně dělám

Whiefull píše: Krovak> Ono to ve výsledku je moje chyba otvírat takové téma :D


Tady se dohadování bere jako sport, buď v klidu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

21.4.2018 v 22:13 | Nahoru | #39

Whiefull píše: SVSkritek> V tom posunutí máš asi pravdu.. začínám brzdit brzo, ale zase nebrzdím prudce, spíš bych to viděl tak na 20 - 30% a ubírám. Ale každopádně to použití zadní brzdy mě zajímá. Já už se jednou v zatáčce položil, protože jsem použil zadní brzdu trošku víc, než bylo potřeba. Hlavně mi nikdo nebyl moc schopnej říct, na to zadní brzdu používat. Já jí osobně používám jen když potřebuju nečekaně rychle zabrzdit nebo na světlech, když jsem línej držet přední A kohokoliv jsem se ptal, tak říká že zadní vůbec nepoužívá. K čemu jí používáš ty a proč?


Hele, okruháři si přibrzdí zadek, aby mašina trochu přisedla a tím lépe využili brzdnou sílu předku, prostě si tam hrajou s váhou a odpružením, mělo by to i stabilizovat mašinu. A věřil bych tomu, že tohle na silnici dělá mizivý promile lidí, já osobně na zadek sahám, až když vidím, že se řítím do průseru. Někdo třeba řekne, že to je blbě, ale já sem už línej se to přeučovat

Naposledy editováno 21.04.2018 22:14:25

(reakce na) Rychlost náklonu

21.4.2018 v 22:16 | Nahoru | #40
Krovak> já zadek taky využívám jen, když vidím že potřebuju pomalu zastavit na místě a nebo když někde stojím a nechci, aby mi ujela pod prdelou A taky je tady faktor toho, že jsem jednou použil zadní brzdu jen jemně v zatáčce a najednou jsem viděl zadek motorky před sebou a už jsem si hrál na želvičku, jak jsem letěl po silnici na páteřáku

Naposledy editováno 21.04.2018 22:22:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

21.4.2018 v 22:22 | Nahoru | #41

Whiefull píše: SVSkritek> V tom posunutí máš asi pravdu.. začínám brzdit brzo, ale zase nebrzdím prudce, spíš bych to viděl tak na 20 - 30% a ubírám. Ale každopádně to použití zadní brzdy mě zajímá. Já už se jednou v zatáčce položil, protože jsem použil zadní brzdu trošku víc, než bylo potřeba. Hlavně mi nikdo nebyl moc schopnej říct, na to zadní brzdu používat. Já jí osobně používám jen když potřebuju nečekaně rychle zabrzdit nebo na světlech, když jsem línej držet přední A kohokoliv jsem se ptal, tak říká že zadní vůbec nepoužívá. K čemu jí používáš ty a proč?


Tak zadní brzda poháhá pokládat do zatáčky, profici si tim i reguluji vyjezd. Ale jak rikas, kdyz ti to hodne brzdi motorem, tak ji asi moc nevyuzijes. JInak detailni obrazek.



Naposledy editováno 21.04.2018 22:27:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

21.4.2018 v 22:27 | Nahoru | #42
SVSkritek> koukám na to a má tam pěkný vlnky. Pochopil bych ten graf jak má ta přední brzda, to mi dává smysl. Ale s tou zadní brzdou to stále nechápu. Hlavně mám prostě pocit, že když je motorka položená do zatáčky a je na menší kontaktní ploše s vozovkou tak zadní brzda udělá tak akorát neplechu. Nemůžu si pomoct, ale přijde mi že spíš tím ten zadek podklouzne. Ale tak co si budem. Osobně zadní brzdu kromě vyjímek vůbec nepoužívám, takže nemám tucha co to může udělat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

21.4.2018 v 23:15 | Nahoru | #43
Whiefull> Nejdrive je pouziva spolecne, pred naklopenim a pak si to pomoci zadni brzdy pomuze polozit. Predni rovna, zadni poklada.

Naposledy editováno 21.04.2018 23:15:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

21.4.2018 v 23:24 | Nahoru | #44
SVSkritek> Tak teď už to chápu že přední rovná, to vím. Ale o tom, že by zadní pokládala jsem neslyšel ještě to jen potvrzuje, že vůbec netuším co zadní brzda dělá a jak funguje teda okrom toho, že "brzdí"

1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu

21.4.2018 v 23:59 | Nahoru | #45
obecne-fyzikalne te jakykoliv zpomaleni v zatacce poklada (klesa setrvacna odstrediva sila ktera te drzi proti naklonu), a jakykoliv zrychleni naopak rovna (setrvacna odstrediva sila se zvysuje - jako na kolotoci).. .
..ta predni brzda ma ale narozdil od zadni vliv nejen na tu rychlost ale i na samotnou kinematiku prujezdu - motorka se tlaci ven pres brzdici predni kolo a to te rovna, asi by to bylo na slozitejsi rozbor, ale v zatacce bych na ni osobne (zadny velky jezdecky zkusenosti) moc nesahal, spis volil rovnani plynem..

(reakce na) Rychlost náklonu

22.4.2018 v 06:14 | Nahoru | #46
Whiefull> zadni brzda je tam jen od pribrzdovani, pokud ji pouzivas tak ze blokuje kolo tak je to spatne. Taky mi prijde ze podrazujes zbytecne brzo, kdyz budes nejdriv brzdit a pak podrazovat do nizsich otacek rychle za sebou, treba pujde vsechno lip. To samozrejme vsechno predtim nez zacnes klopit, ale v tu chvili uz bys mel bejt na rychlosti prujezdu kterou jenom lehce korigujes. Vyhoda je ze motorka bude zpomalovat tak jak to regulujes brzdou/brzdama, a ne jakou ma 2v charakteristiku.
A jestli pouzivas meziplyn klidne se na nej pri tomhle zpusobu vykasli, ja si po letech priznal ze nedokazu zaroven dobre brzdit a pridavat plyn pri podrazovani, a od ty doby mam najezdy klidnejsi. Zaroven to pouzivani zadni brdy neni pro normalni jezdeni tak dulezity, ale myslim ze je to dobrej navyk kdyz treba nekde potkas sterk, kdyz jsi zvyklej resis to lip.

(reakce na) Rychlost náklonu

22.4.2018 v 06:21 | Nahoru | #47

Stev píše: 1. Kdyz uz vysedat tak pred brzdenim
2. Zacatek naklonu se nemusi rovnat konec brzdeni, spis je lepsi bejt na brzde do doby nez zacnu pridavat plyn
3. Pokud mas pred apexem max naklon a pridavas plyn tak sis apex posunul do tohodle bodu
4. Telo rovnat az kdyz je motorka rovne, a zaroven pokud motorku jen nekorigujes at se nerovna moc rychle, tak davas malo plynu nebo pozde

Diskuze na internetu jsou fajn




Taky jsem si říkal, že tohle bude zábavné téma

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

22.4.2018 v 06:29 | Nahoru | #48

charlie.vtx1800 píše: Zatáčet můžeš jen v náklonu



Nepravda.
Zatáčet můžeš taky rejdem. Samozřejmě do určité rychlosti, ale je mnoho zatáček a situací, kdy je tohle mnohem vhodnější technika než náklon. Obě techniky taky můžeš kombinovat.

(reakce na) Rychlost náklonu

22.4.2018 v 06:41 | Nahoru | #49

Whiefull píše: SVSkritek> To je právě věc, která mě docela zajímá. to SVčko brzdí samo, když mu člověk nedává plyn To je ta věc, kde ztrácím většinu rychlosti. Je to možná tím, že špatně odhaduju zatáčku, ale vždy když najíždím do zatáčky, vysednu, jsem na brzdách, nakláním a najednou zjístím, že jsem vysedl totálně zbytečně, protože to už nepotřebuju a přidám plyn. Mám tam oproti ostatním krok navíc Schválně jezdím furt dokola jednu a tu samou trasu, kde jsou průměrný zatáčky. Žádný nad 90 stupňů, ale pohybuje se to něco mezi 60-80. Spíš teda k té 80. Jelikož už to jedu po několikáte, tak si tam věřím a vím, co očekávat. Nájezd do zatáčky mám podle mě ve správné rychlosti (protože stíhám borce, co tam to koleno rvou), ale jakmile dojde k samotnému zatáčení, tak ztrácím spoustu rychlosti a můj náklon je "zbytečnej". Nebo respektive vypadám jak hajzl pavouk, protože motorka je sotva nakloněná a vysí tam z ní jakejsi člověk



Když jezdíš stále stejné zatáčky a znáš je, můžeš posouvat každou činnost o kousek dále, vždy jeden aspekt změnit a sledovat, co se stane.

1. Snížit rychlost nájezdu, jak tu již padlo. Zároveň snížit brzdění, klidně to nechat jen na motoru.
2. Dělat vše tak, jak děláš, "jen" to posunout hlouběji do zatáčky.
3. (a to myslím, že by mohl být hlavní důvod snížení ryhlosti) Nečekat s lehkým přidáním plynu do apexu, ale trochu ho otevřít. Natolik, aby jsi během zatáčení, které ti trvá dlouho, jak říkáš, neztratil rychlost.

Jinak na naučení se motorku rychleji sklopit funguje nevysedat - pozice těla a hlavy je v ose a lépe se taky učí kontra. Když jsi mimo motorku, už toho je na hlavu dost a tlačit do řídítek tak jde psychicky hůře.
Na tohle mám super cvičení a to jsou obloučky na rovné silnici. Prostě jen kontra tlačíš levá pravá a děláš obloučky. Čím rychleji zatlačíš, tím rychleji sklopíš. Není třeba (ani to v přímém směru moc nejde) se snažit o max. náklon, ale zrychlovat sklopení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

22.4.2018 v 06:54 | Nahoru | #50

Krejza píše: Nepravda.
Zatáčet můžeš taky rejdem. Samozřejmě do určité rychlosti, ale je mnoho zatáček a situací, kdy je tohle mnohem vhodnější technika než náklon. Obě techniky taky můžeš kombinovat.


Jen rejdem, bez náklonu, zatáčím snad akorát když se otáčím někde v slepý ulici v rychlosti chůze. Ale to není případ tazatele, když psal, že se snaží to tlačit v zatáčce na kolínko a má problém že moc zpomalí.

Rychlost náklonu

22.4.2018 v 06:55 | Nahoru | #51
Ad zadní brzda.

Že ji používají okruháři, jak píšete, na stabilzaci, je naprostá pravda. Stejně tak ji lze využít na silnici. Dokonce ve větší míře, protože obvykle se brzdí přední s menší razancí, tak zadní snese o ten kousek více.

Zaroveň ale zadní nepatrně zvětšuje náklon a tak utahuje poloměr zatáčky, protože motorku nerovná, narozdíl od přední.
Praktické použití je pak v situacích, kdy jsem trochu delší a mám rezervu náklonu a nechci moc brzdit. Zadek mě tak nasměruje správně do zatáčky.
Nebo s tím už počítám a využiji ji přímo s tímto záměrem, třeba v utahující se zatáčce.
A pak všelijaké manévry ve městě, v uzavřeném prostoru, otáčení a další. Tam je přední téměř k ničemu a zadek naopak uklidnění motork a utažení otočky.

Samozřejmostí je nepřebrzdit. Když je ve smyku, nebrzdí. Ale to není chyba brzdy, jenom pilota.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

22.4.2018 v 06:58 | Nahoru | #52

charlie.vtx1800 píše: Jen rejdem, bez náklonu, zatáčím snad akorát když se otáčím někde v slepý ulici v rychlosti chůze. Ale to není případ tazatele, když psal, že se snaží to tlačit v zatáčce na kolínko a má problém že moc zpomalí.



Jistě, to není případ tazatele. Ale pořád to od tebe byla nepravda.
Kombinace rejdu a náklonu je super např. na utažené vracáky (do 40-50 km/h).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

22.4.2018 v 07:30 | Nahoru | #53

Whiefull píše: SVSkritek> To je právě věc, která mě docela zajímá. to SVčko brzdí samo, když mu člověk nedává plyn To je ta věc, kde ztrácím většinu rychlosti. Je to možná tím, že špatně odhaduju zatáčku, ale vždy když najíždím do zatáčky, vysednu, jsem na brzdách, nakláním a najednou zjístím, že jsem vysedl totálně zbytečně, protože to už nepotřebuju a přidám plyn. Mám tam oproti ostatním krok navíc Schválně jezdím furt dokola jednu a tu samou trasu, kde jsou průměrný zatáčky. Žádný nad 90 stupňů, ale pohybuje se to něco mezi 60-80. Spíš teda k té 80. Jelikož už to jedu po několikáte, tak si tam věřím a vím, co očekávat. Nájezd do zatáčky mám podle mě ve správné rychlosti (protože stíhám borce, co tam to koleno rvou), ale jakmile dojde k samotnému zatáčení, tak ztrácím spoustu rychlosti a můj náklon je "zbytečnej". Nebo respektive vypadám jak hajzl pavouk, protože motorka je sotva nakloněná a vysí tam z ní jakejsi člověk



A co si najít trasu, kde jsou zatáčky "víc za roh"? U nás jsou úseky, kde je třeba kolem řeky i 120-150 st. a dají se jet slušně rychle, navíc nejsou pravidelný, takže z jedný strany najetý se utahujou, z druhý otvíraj. V takový zatáčce bys měl víc času si nacvičit, že potřebuješ trochu plynu i jen na zabránění brždění motorem. U nás na Šumavě mám výhodu, že tu takových krásných tras je hafo, takže se mi to dobře kecá...

Jinak je pravda, jak tu někdo napsal, že diskuse na internetu - navíc o takovém-to tématu jsou vždycky fajn. Ale je třeba vzít v potaz, že se tu vždycky budou přetlačovat dva názory - jednak puristé s okruhovou praxí a k tomu odpovídající mašinou, stylem a teorií % a grafů a pak amatéři, co jedou 200 km vyjížďku, kde je xxx různých zatáček - kdy sice po několikátým průjezdu daný trasy tak-nějak vím, co mě čeká (ve stylu "špeků" s nečekaným utažením, horizontem či sklonem ze zatáčky atd. na který si musim dát sakra pozor), ale rozhodně nemůžu jet po paměti - tam ten průjezd každou zatáčkou musim korigovat během celýho průjezdu až podle momentální situace.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

22.4.2018 v 07:43 | Nahoru | #54

Krejza píše: Jistě, to není případ tazatele. Ale pořád to od tebe byla nepravda.
Kombinace rejdu a náklonu je super např. na utažené vracáky (do 40-50 km/h).



Spíš jsem chtěl říct, že se nedá zatočit bez náklonu, takže nejdřív musím mašinu dostat rychle do náklonu (dám kontra) a pak teprv začnu točit. Dělat to zároveň - postupně pokládat a zatáčet - mě musí vždycky zpomalit. Prostě nejdřív A a pak rychle B, ne AB dohromady. Velikost rejdu jsem neřešil (viz jednu diskusi, kde se plamenně rozebíralo Sršňovo tvrzení že se zatáčí náklonem a ne rejdem a bylo to téměř jak náboženská válka... ) a ani specifický případy, kdy někde balancuju v rychlosti chůze - třeba protože jsem připosranej z písečku na asfaltu a naklopit se to prostě bojím - běžná realita dnešních dnů, protože silničáři přece nebudou uklízet zbytky zimního posypu v křižovatkách, žejo.

2 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu

22.4.2018 v 08:52 | Nahoru | #55
Samej expert tady, pak to potkas nekde u knajpy a na zadni gume centimerovej poserproužek

Naposledy editováno 22.04.2018 08:52:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

22.4.2018 v 09:38 | Nahoru | #56
Kawa75> Tak hlavne, ze jsi prisel ty! S bábou v sidekáře to zachránit, tam chicken strip určitě nemáš

Naposledy editováno 22.04.2018 10:06:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

22.4.2018 v 11:39 | Nahoru | #57
Hosi, ja vam do teto akademicke diskuze nechci zasahovat, ale dotazuji ci se pta normalne, a tak sem hodim prakticke rady, jak ten slider drtit po zemi a byt pak za nejvetsiho borce pred babofkama na benzinkach.

kerut píše: obecne-fyzikalne te jakykoliv zpomaleni v zatacce poklada (klesa setrvacna odstrediva sila ktera te drzi proti naklonu), a jakykoliv zrychleni naopak rovna (setrvacna odstrediva sila se zvysuje - jako na kolotoci).. .



Neni to pravda, predni brzda rovna motocykl, zadni ho poklada. Cim modernejsi, sportovnejsi stroj, tim se tyto negativni vlivy eliminuji, ale porad to tak funguje.
A to zrychleji skutecne stroj lehce na vyjezdu rovna nebo spis vynasi. Delala to hlavne K6 v litru, modernejsi stroje a kor V2 jedou jako po kolejich.

Whiefull > Chces jezdit kolena?
Poradne vysedni, zvys vstupni rychlost, ale pak hlavne strachem neztuhni. Pri prvni kolenu zjistis, ze mas v naklonu jeste spousta rezervy a postupne si to budes vychytavat. Najdi si oblibenou zatacku/ zatacky a tam to pozvolna trenuj (treba u Sternberku mas na to idealni trat). Hlavne mej poradny gumy.

Jo a na kontra se vubec nezameruj. Mej absolutne volny ruce, posli to tam telem a ono si to kontra udela samo (bavim se o rychlostech nad 100kmh). Az to vychytas, muzes zacit zkouset tlacit na riditka, ale i tak se to dela pouze pri nizsich rychlostech. Bavim se o kolenu, ne o klickovani...

Treba ja zjistuji, ze po plynu hrabnu az za apexem, jak cim dal tim vic prasim najezdy, ale samo hodne zalezi na typu, polomeru, zatacky....
To, co tu kluci pisou je pravda, ale v provozu se stejne moc nedostanes na limity adheze, takze uplne presny body, kde prestanes brzdy a nebo naopak pridavat nerez. Jen mej vyssi otacky, kdyz jezdis V2.

Naposledy editováno 22.04.2018 11:42:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

22.4.2018 v 13:09 | Nahoru | #58

Kawa75 píše: Samej expert tady, pak to potkas nekde u knajpy a na zadni gume centimerovej poserproužek


Já, já se hlásím, já ho ještě mám asi tak 3mm, páč jsem obul nový gumy a v zatáčkách jsem byl teprve dvakrát
Jo a máš to ke mě 12km, můžeš se zajet podívat, jestli nekecám

(reakce na) Rychlost náklonu

22.4.2018 v 13:12 | Nahoru | #59
SVSkritek> nemam jen sidecar blboune se žlutou sračkou s motorem z vysavače

Naposledy editováno 22.04.2018 13:15:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

22.4.2018 v 13:39 | Nahoru | #60
Krovak> pojeď za tejden na jih, na Pisecko, tam o poserproužky přijdeš hned
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S hellboy265 11 27.4.2024 v 15:13 ja1
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S johny6nine 2 9.4.2024 v 05:29 Destroyer
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S Dandos489 6 24.3.2024 v 14:14 Dandos489
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S dinosaurus 3 24.3.2024 v 07:59 jardad
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S Dandos489 24 7.3.2024 v 12:34 Redguy


TOPlist