3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
Whiefull píše: SVSkritek> To je právě věc, která mě docela zajímá. to SVčko brzdí samo, když mu člověk nedává plyn To je ta věc, kde ztrácím většinu rychlosti. Je to možná tím, že špatně odhaduju zatáčku, ale vždy když najíždím do zatáčky, vysednu, jsem na brzdách, nakláním a najednou zjístím, že jsem vysedl totálně zbytečně, protože to už nepotřebuju a přidám plyn. Mám tam oproti ostatním krok navíc Schválně jezdím furt dokola jednu a tu samou trasu, kde jsou průměrný zatáčky. Žádný nad 90 stupňů, ale pohybuje se to něco mezi 60-80. Spíš teda k té 80. Jelikož už to jedu po několikáte, tak si tam věřím a vím, co očekávat. Nájezd do zatáčky mám podle mě ve správné rychlosti (protože stíhám borce, co tam to koleno rvou), ale jakmile dojde k samotnému zatáčení, tak ztrácím spoustu rychlosti a můj náklon je "zbytečnej". Nebo respektive vypadám jak hajzl pavouk, protože motorka je sotva nakloněná a vysí tam z ní jakejsi člověk
Já vím, že brzdí já na něm začínal. Ale jediny co to podle me meni je, ze nemusis moc pouzivat zadni brzdu, a spise si musis pak v zatacce pootevrit plyn, protoze ti brzdi vice motor oproti 4V.
Proste ten bod, kam az mas brzdit a kde mas zatocit si musis posunout dale. Ale to je o praxi. SV je v poho, muzes si stim hrat i v zatacce. U litru uz moc prostoru pro nejake chyby a hrani neni... Hlavne v klidu, nejsou to zadne zavody, vyhraje kazdej, kdo se v poradku vrati domu.
Naposledy editováno 21.04.2018 21:25:03
Whiefull píše: SVSkritek> To je právě věc, která mě docela zajímá. to SVčko brzdí samo, když mu člověk nedává plyn To je ta věc, kde ztrácím většinu rychlosti. Je to možná tím, že špatně odhaduju zatáčku, ale vždy když najíždím do zatáčky, vysednu, jsem na brzdách, nakláním a najednou zjístím, že jsem vysedl totálně zbytečně, protože to už nepotřebuju a přidám plyn. Mám tam oproti ostatním krok navíc Schválně jezdím furt dokola jednu a tu samou trasu, kde jsou průměrný zatáčky. Žádný nad 90 stupňů, ale pohybuje se to něco mezi 60-80. Spíš teda k té 80. Jelikož už to jedu po několikáte, tak si tam věřím a vím, co očekávat. Nájezd do zatáčky mám podle mě ve správné rychlosti (protože stíhám borce, co tam to koleno rvou), ale jakmile dojde k samotnému zatáčení, tak ztrácím spoustu rychlosti a můj náklon je "zbytečnej". Nebo respektive vypadám jak hajzl pavouk, protože motorka je sotva nakloněná a vysí tam z ní jakejsi člověk
Když jezdíš stále stejné zatáčky a znáš je, můžeš posouvat každou činnost o kousek dále, vždy jeden aspekt změnit a sledovat, co se stane.
1. Snížit rychlost nájezdu, jak tu již padlo. Zároveň snížit brzdění, klidně to nechat jen na motoru.
2. Dělat vše tak, jak děláš, "jen" to posunout hlouběji do zatáčky.
3. (a to myslím, že by mohl být hlavní důvod snížení ryhlosti) Nečekat s lehkým přidáním plynu do apexu, ale trochu ho otevřít. Natolik, aby jsi během zatáčení, které ti trvá dlouho, jak říkáš, neztratil rychlost.
Jinak na naučení se motorku rychleji sklopit funguje nevysedat - pozice těla a hlavy je v ose a lépe se taky učí kontra. Když jsi mimo motorku, už toho je na hlavu dost a tlačit do řídítek tak jde psychicky hůře.
Na tohle mám super cvičení a to jsou obloučky na rovné silnici. Prostě jen kontra tlačíš levá pravá a děláš obloučky. Čím rychleji zatlačíš, tím rychleji sklopíš. Není třeba (ani to v přímém směru moc nejde) se snažit o max. náklon, ale zrychlovat sklopení.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
Whiefull píše: SVSkritek> To je právě věc, která mě docela zajímá. to SVčko brzdí samo, když mu člověk nedává plyn To je ta věc, kde ztrácím většinu rychlosti. Je to možná tím, že špatně odhaduju zatáčku, ale vždy když najíždím do zatáčky, vysednu, jsem na brzdách, nakláním a najednou zjístím, že jsem vysedl totálně zbytečně, protože to už nepotřebuju a přidám plyn. Mám tam oproti ostatním krok navíc Schválně jezdím furt dokola jednu a tu samou trasu, kde jsou průměrný zatáčky. Žádný nad 90 stupňů, ale pohybuje se to něco mezi 60-80. Spíš teda k té 80. Jelikož už to jedu po několikáte, tak si tam věřím a vím, co očekávat. Nájezd do zatáčky mám podle mě ve správné rychlosti (protože stíhám borce, co tam to koleno rvou), ale jakmile dojde k samotnému zatáčení, tak ztrácím spoustu rychlosti a můj náklon je "zbytečnej". Nebo respektive vypadám jak hajzl pavouk, protože motorka je sotva nakloněná a vysí tam z ní jakejsi člověk
A co si najít trasu, kde jsou zatáčky "víc za roh"? U nás jsou úseky, kde je třeba kolem řeky i 120-150 st. a dají se jet slušně rychle, navíc nejsou pravidelný, takže z jedný strany najetý se utahujou, z druhý otvíraj. V takový zatáčce bys měl víc času si nacvičit, že potřebuješ trochu plynu i jen na zabránění brždění motorem. U nás na Šumavě mám výhodu, že tu takových krásných tras je hafo, takže se mi to dobře kecá...
Jinak je pravda, jak tu někdo napsal, že diskuse na internetu - navíc o takovém-to tématu jsou vždycky fajn. Ale je třeba vzít v potaz, že se tu vždycky budou přetlačovat dva názory - jednak puristé s okruhovou praxí a k tomu odpovídající mašinou, stylem a teorií % a grafů a pak amatéři, co jedou 200 km vyjížďku, kde je xxx různých zatáček - kdy sice po několikátým průjezdu daný trasy tak-nějak vím, co mě čeká (ve stylu "špeků" s nečekaným utažením, horizontem či sklonem ze zatáčky atd. na který si musim dát sakra pozor), ale rozhodně nemůžu jet po paměti - tam ten průjezd každou zatáčkou musim korigovat během celýho průjezdu až podle momentální situace.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S | hellboy265 | 11 | 27.4.2024 v 15:13 ja1 |
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S | johny6nine | 2 | 9.4.2024 v 05:29 Destroyer |
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S | Dandos489 | 6 | 24.3.2024 v 14:14 Dandos489 |
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S | dinosaurus | 3 | 24.3.2024 v 07:59 jardad |
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S | Dandos489 | 24 | 7.3.2024 v 12:34 Redguy |