globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Relé
Zdravím,
v létě jsem asi po 25 letech uvedl motorku do provozu ale zasekl jsem se na elektru. Motorku jsem chtěl vyzkoušet tak jsem tam šoupnul nějakou starou baterku. Motor překvapivě šlapal ale po několika projetí se začal baterka rychleji a rychleji vybíjet a kontrolka která by měla po nastartování zhasnout samozřejmě svítila. Nejdřív jsem myslel že ta baterka je tak špatná že se ani nestíhá dobíjet. Nedavno jsem koupil novou baterku a není to vůbec žádný rozdíl, už nevím co by to mohlo být než relé které je samozřejmě původní... Zkoušel jsem proměřovat mezeru mezi kontakty ale nic moc jsem z toho nevykoumal, i když jsem se v chytré knížce dočetl že by se to asi mělo proměřit odporem. Přemýšlím jestli nekoupit elektro relé nebo klasiku. Díky za každou radu a upozorňuju že Vape nechci jsem jen chudý student :(

Relé

Skvělá odpověď, děkuji! 4.2.2018 v 07:48 | Nahoru | #1
čau mrkni na moto jelínek.taky mi přestalo fungovat puvodni rele na jawě na zapalovani, sice jsem našel firmu co tvrdila ze je schopna to opravit, ale chtěla za to ranec, na bazaru sem taky sehnal, ale taky za pytel peněz, rele tu velkou krabici co se dávala driv jsem nechtěl, nesla nikde schovat, koupil jsem asi za tři kila malinkou krabičku, schoval pod nádrž k civce, pretahal dráty a spokojenost. proud si to hlídá samo, neserizuje se to, je to vodeodolny, paráda.

1 reakcí na tento příspěvek Relé

Skvělá odpověď, děkuji! 4.2.2018 v 08:53 | Nahoru | #2
Závada nemusí být zákonitě v relátku, taky mohl odejít rotor dynama, stává se to celkem často, když nikdo nevyčistí komutátor rotoru od naneseného uhlíku. Sundej stator dynama, očisti tu plošku po které jezdí uhlíky jemným smirkem (800 a víš, nejlépe 1200) a pak vyškrábej vhodným nástrojem uhlík z drážek na komutátoru. Při té příležitosti se podívej, v jakém stavu jsou uhlíky a jestli jsou dobře zakostřené. Pak nastartuj (samozřejmě po složení) a změř kolik dává dynamo ještě před relátkem, mělo by na volnoběh dávat cca 6,2 V a při lehkém přidání plynu by mělo dávat cca 8 V. Pokud tolik nedává, je problém v samotném dynamu a ne v relátku!

1 reakcí na tento příspěvek Relé

Skvělá odpověď, děkuji! 17.2.2018 v 12:10 | Nahoru | #3
Proč bez světel, provozuju X strojů Jawa/Čz, některé s Vape a ty bez osadím přední žárovkou s menší watáží a že by to v noci nesvítilo mě netrápí, po tmě jsem už léta nejel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Relé

Skvělá odpověď, děkuji! 17.2.2018 v 13:03 | Nahoru | #4
BuriJede>

musel být asi nakřivo při prvním nasazení

Asi?Ono to chce vědět určitě, protože mnohem častěji hází čep na klice.

je sice 45W místo 75W

Ono by jsi měl dát i relé pro 45w, protože jeho součástí je i proudový omezovač.V obou případech ti to může ten nový rotor znovu zničit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ČZ 175/487 kvalty jako neutrál ČZ 175/487 Rider372 15 16.3.2024 v 10:48 Kalasnikov
Jsou rozdíly mezi starpákami ČZ 175/487 milous_xx 10 24.2.2024 v 16:44 Destroyer
Vape 6v na 12v ČZ 175/487 milous_xx 5 31.12.2023 v 15:37 Kohlstein
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
ojnice originál nebo CKR ČZ 175/487 milous_xx 4 16.8.2023 v 18:26 kuba350


TOPlist