jsem tady na webu motorkari.cz novým členem(první příspěvek) a také víceméně motorkářský začátečník (15 let pauza)a tak se předem omlouvám za případné nijance v založení tematu atd. Rád bych se zeptal zkušenějších a prosím o věcnou radu. Pořídil jsem si před 14 dny novou Kawu Versys 650 a rád bych do ní tankoval vysokooktanový benzín Verva100, jelikož s PHM od Benziny mám dlouhodobě dobré zkušenosti co se týká Vervy Diesel a Vervy 100 do mých firmeních vozidel, ale s Vervou100 v mašině nemám zkušenost žádnou.
Mohu s klidným svědomím tankovat do Versyse Vervu100, když má kompersní poměr 10.8 : 1 (DOHC) ???. V manuálu k mašině je uvedeno, že se má používat min. 91 oktanový benzín a vyšší, ale už není uvedeno kolik oktanů je max. přípustné. Nechci tankovat paliva s těma jejich "EURO BIO" přísadama co davaji do klasických 95tek a zasírat tak motor. Trochu vyšší cena Vervy100, mě až tolik netrápí, mám u nich v ramci firemních výhod nějakou množstevní slevu za odběry a jiné bonusy.
Naposledy editováno 14.01.2018 22:55:17
1 reakcí na tento příspěvek Verva100
Řekl bych, že odstatný, především pro Tebe, je fakt, že "sem" píšeš
a tak ten Tvůj "nevzlet" kvůli sračce v benzinu tenkrát dopadl dobře . . .
Nastava situace kdy 5% sracky v benzinu je povinne minimum, ted zacina i 10% (od 2019 povinne). Uz pri 5 % se to vydrzi skladovat maximalne 3 mesice a pak se deji divy a na jare temata o tom jak nekomu nestartuje moto. Milerad se vyhnu "premiovym" benzinum za jejich cenu pokud si budu jisty, ze obycejny benzin s biosrackou mne nerozhasi karbce/motor (jako uz se stalo u predchozi) nebo ze budu mit kde koupit benzin bez sracky, ale:
A) vsichni melou jen o vykonu a placebo a nikde zadne recenze nebo laboratorni testy o realnych dopadech
B) bez sracky nevim o pumpe kde by se to dalo koupit (EU predstava svobody, demokracie a volneho trhu tak jako v mnoha dalsich oblastech)
Mno a tam kde si s tim praci daji https://www.dat.de/...vertraeglichkeit.pdf , tak se zjisti, ze mnoho stroju co tady u nas bezne pouzivame, tak s E10 kamaradi nebudou. Tak co tam mam jako lit od 2019 abych neplatil zbytecne zlodejum?
1 reakcí na tento příspěvek Verva100
2 reakcí na tento příspěvek Verva100
http://vpracing.eu/s...er-w-ethanol-sheild/
3 reakcí na tento příspěvek Verva100
Dobrý den,
použitím benzínu Verva 100 Vaší motorce určitě neublížíte, naopak Verva 100 díky oktanovému číslo 100 a absenci biolihu se doporučuje, a je pozitivně hodnocená zejména mezi motorkáři.
S pozdravem
Ing...............
Specialista kvality paliv | Fuel Quality Specialist
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100
Zdenál1974 píše: Nedalo mě to a tak jsem napsal email snad kompetentní osobě přímo do Benziny a.s. s dotazem, zda je vhodné do motorky tankovat VERVU100, bez nějakých vedlejších poblémů. Zde je jejich vyjádření
Dobrý den,
použitím benzínu Verva 100 Vaší motorce určitě neublížíte, naopak Verva 100 díky oktanovému číslo 100 a absenci biolihu se doporučuje, a je pozitivně hodnocená zejména mezi motorkáři.
S pozdravem
Ing...............
Specialista kvality paliv | Fuel Quality Specialist
A proč si vynechal jméno odpovídajícího zaměstnance Benziny. On Ti to snad zakázal, nebo je to tajné, nebo máš strach, že Tě bude popotahovat za zveřejnění, nebo seš paranoidní, že by třeba "mafie" Benziny zaúřadovala ? Nebo jeho odpověď je v nějakém utajovaném režimu ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100
spalovac píše: Co tam přidávat nějakou FUEL STABILIZER W/ ETHANOL SHEILD ???
http://vpracing.eu/s...anol-sheild/ [/quote]
Hmm ale to je primo pro etanolove palivo do zavodnich aut ne? To nebude chranit etanol primes v normalnim palivu. A hlavne s tou formulaci to ochrani ten etanol a ne tvuj motor
Fascinuje mne ta funkce ochlazeni motoru......jak kdyby sani palivove smesi, ktera je z principu chladna nedelalo to same uz desitky let z principu motoru a jeho funkce
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100
spalovac píše: Co tam přidávat nějakou FUEL STABILIZER W/ ETHANOL SHEILD ???
http://vpracing.eu/s...anol-sheild/ [/quote]
Podle mě je to pouze hodně předražená směs uhlovodíků s obsahem ETBE a možná isobutylenu. Isobutylen reaguje s etanolem a vytváří se ETBE, ale v tomto případě asi ne , protože tato reakce vyžaduje zvýšit teplotu a katalyzátor a muselo by se toho přidávat stejné množství jako lihu.
Co je ETBE ?
Otázka je, co se přidává do VIF u, píše se polyether . Po delším bádání mám podezření, že vodu na sebe váže polypropylen glykol, což by měl být polymer propylenglykolu , známého ze zmrzliny, kde brání úplnému ztuhnutí. Další je jasně uvedený 2-Methylpropen-Homopolymer, zahušťovadlo .
Pokud se objeví v nádrži voda, způsobí rozklad etanolu na oxid uhličitý a vodík. Oxidací etanolu zase vznikne acetaldehyd (zodpovědný za bolení hlavy při opici)
EDIT: Chemik úplně nejsem, a snad jsem měl v mozku trochu toho acetaldehydu, že jsem napsal takových pitomin, a že když to chci teď opravit (tučné písmo ), nemůžu dohledat zdroj, tak jsem pár tvrzení musel promazat.
Naposledy editováno 26.01.2018 23:53:27
Ty jsi chemik..že
Je vidět, že tomu rozumíš, bohužel, já nerozumím tobě
Nemohl by jsi mě to tak nějak vysvětlit jako blbci ?
Takže problém není jen v tom, ze ten lih "váze" vodu, ale rozkládá se na mnoho dalsich sloucenin ( voda a další sajrajty) , které způsobují problémy?
Naposledy editováno 26.01.2018 14:11:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100
puffybodie píše: Hmm ale to je primo pro etanolove palivo do zavodnich aut ne? To nebude chranit etanol primes v normalnim palivu. A hlavne s tou formulaci to ochrani ten etanol a ne tvuj motor
Fascinuje mne ta funkce ochlazeni motoru......jak kdyby sani palivove smesi, ktera je z principu chladna nedelalo to same uz desitky let z principu motoru a jeho funkce
To byl z mojí strany jen nápad o chránit ten lih obsaženy v benzínu
To je ale realita Motokrosové ESO na benzín se hřeje jako krava, když jede na metyl, tak je ten motor pěkné studenej.
No a proč tomu tak je ti vysvětlí Beranidlo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100
Benzín má výparné teplo 315 – 335 kJ/kg a stechiometrický poměr 14.7 : 1, tedy 14.7kg vzduchu na 1kg benzínu
Etanol 841 kJ/kg a 9 : 1
Metyl 1104kJ/kg a 6.47 : 1, tady motor nasává víc než 2x tolik paliva oproti benzínu a na jeho odpaření je potřeba skoro 8x víc energie. Je potřeba vysoký kompresní poměr 13:1 - 16:1(což přidá na výkonu), aby se to vůbec zapálilo. Na ploché dráze se dovoluje pouze čistý metyl. Jinak pro lepší startovatelnost a spolehlivé zapálení se přidávalo do 5% acetonu a 5% benzínu.
Znovu doporučím knížku, ve které to všechno je:
https://uloz.to/!A7A...-julius-mackerle-pdf
pozdnímíza píše: A proč si vynechal jméno odpovídajícího zaměstnance Benziny. On Ti to snad zakázal, nebo je to tajné, nebo máš strach, že Tě bude popotahovat za zveřejnění, nebo seš paranoidní, že by třeba "mafie" Benziny zaúřadovala ? Nebo jeho odpověď je v nějakém utajovaném režimu ?
Jestli je tam ještě Drastík? Přebíral funkci po ing. Loulovi když šel do důchodu, ale jestli tam ještě je? V té polské firmě se to střídá jak na běžícím pásu.2 reakcí na tento příspěvek Verva100
právě od pana Louly jsem se poprvé dozvěděl, samozřejmě už před řadou let,
proč je lepší (zvlášť pro naše dlouhé bajkerské zimní stání v nevytopených garážích)
mít v nádrži (např.) Vervu 100, tenkrát to byla taky ještě Carrera
a taky že výrobci prvně musí splnit "kvótu" těch sračkových benzinů, aby pak mohli
vyrábět i něco jinýho (když na to budou mít zákazníky ... ) .
Každopádně na to "stání" přidávám cca 0,1 lt oleje a "zaštěrchám" , aby stěny
ocelové nádrže mojí "báby" z roku 1986 náhodou nezačly reznout .
P.S. Když jsem ji vezl z Hannoveru, byl jsem přesvědčen, že jako replika GP-RG
hmotnosti 154 kg bude mít nádrž hliníkovou a já problém, jak uchytit tankvak ...
2 reakcí na tento příspěvek Verva100
Dotaz na chemiky - co obsahuje (nebo obsahoval) Velfobin?
Edit: Dodatečný dotaz -- jaký z uvedených benzínů je vhodné lít do vysokootáčkového (12 000 u/min) dvoutaktu?
Naposledy editováno 27.01.2018 00:14:14
Gewo píše: Ahoj všichni.
Dotaz na chemiky - co obsahuje (nebo obsahoval) Velfobin?
Edit: Dodatečný dotaz -- jaký z uvedených benzínů je vhodné lít do vysokootáčkového (12 000 u/min) dvoutaktu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100
1 reakcí na tento příspěvek Verva100
když mám "doma" kluka ročník 1975 Akorát škoda, že se člověk nedočte nic
o Tvých bajcích a kamarádech ... Ale k věci :
každej asi máme nějakej "rituál" zazimování a v jeho průběhu nějakého "dohledu"
na naše miláčky - zimní údržba baterky je myslím jasná (mně se osvědčila "investice"
do gelovky, která má až neuvěřitelně malý úbytek napětí tím zimním samovybíjením
a vzhledem k tomu, že RG je "závoďák s nakopávačkou" , tak 4 Ah je dostatečná
kapacita, odolnost vůči mrazu až neuvěřitelná a cena baterky přijatelná i pro důchodce
"Říká se", že plachta by neměla být neprodyšná a důvody se různí , no a součástí mého
"rituálu" zazimování ještě je "zašpuntování" výfuků a zalepení vstupního otvoru filtru
sání plastovou páskou, pochopitelně až po úplném vystydnutí motoru z posledního "ohřátí"
jízdou(!) ...
P.S. Ten filtr nesmím při prvním jarním startu nechat "zalepenej" ...
Naposledy editováno 28.01.2018 09:55:56
1 reakcí na tento příspěvek Verva100
Když máš baterku - běžnou kyselinovku s "větrací" hadičkou, není starší jak 3 roky a nikdy v ní nebyla hladina
elektrolytu "podmíru" = desky vždycky ponořeny, tak by po závěrečné jízdě před zazimováním měla mít
optimální stav pro tu zimní přestávku a stačí jednou měsíčně změřit napětí, jestli neklesá ke 12,0V , což bych
řekl že platí i když není v garáži pod nulou. 1x či 2x odstavenou baterku dobít je vždycky dobré.
Máš-li některou z těch t.zv. bezúdržbových baterek, tak ten společný uzávěr všech šesti článků se ani otevírat
nesmí a kontroluješ tak "pouze" napětí a dobíjíš takovou tou "inteligentní" nabíječkou. Není dobré baterku na
této nechat připojenou celou tu dobu, což platí i pro ty skutečné GEL-baterie. Ty se dají snadno odlišit od
těch bezúdržbových podle podstatně vyšší ceny. Já, jak jsem napsal mám štěstí, že mně stačí ta GEL - 4Ah
(menší se snad ani nevyrábí ... ) .
A ještě k tomu mýmu "koníčku" ucpávání (čtyř) výfuků : myslím že zvlášť u dvoutaktu se vlhkost zimního
vzduchu dostane bez problému až do klikovky, když píst nechá otevřený otvor výfukového kanálu a při změnách
teploty ke kondenzaci může docházet. Holt, "zlatá vytápěná" garáž a stačí když je to nad 10°C a SUCHO !
Dědka potěší číst, že Tvoje ratolesti byly nejdřív "zaražený", ale posléze už byla Kawa "jejich" ...
Bajkerskou estetiku "vyučovat" od útlého mládí vlastním příkladem je prostě nejlepší
Naposledy editováno 29.01.2018 14:57:19
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
kawasaki versys 650 - chcípání Kawasaki Versys 650 | aklenot | 1 | 30.4.2024 v 09:30 Krautkopf |
Versys 650 - error code 32 "subthro... Kawasaki Versys 650 | RiosCZE | 3 | 29.4.2024 v 15:08 Krautkopf |
Připojení navigace Kawasaki Versys 650 | Kuba1369 | 9 | 27.4.2024 v 09:12 Woodpec |
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 | HALLU | 54 | 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK |
Držák mobilu [1, 2] Kawasaki Versys 650 | Ameral | 41 | 24.3.2024 v 18:10 Radek_S |