globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Verva100
14.1.2018 v 22:44
Zdravím všechny příznivce jedné stopy,
jsem tady na webu motorkari.cz novým členem(první příspěvek) a také víceméně motorkářský začátečník (15 let pauza)a tak se předem omlouvám za případné nijance v založení tematu atd. Rád bych se zeptal zkušenějších a prosím o věcnou radu. Pořídil jsem si před 14 dny novou Kawu Versys 650 a rád bych do ní tankoval vysokooktanový benzín Verva100, jelikož s PHM od Benziny mám dlouhodobě dobré zkušenosti co se týká Vervy Diesel a Vervy 100 do mých firmeních vozidel, ale s Vervou100 v mašině nemám zkušenost žádnou.
Mohu s klidným svědomím tankovat do Versyse Vervu100, když má kompersní poměr 10.8 : 1 (DOHC) ???. V manuálu k mašině je uvedeno, že se má používat min. 91 oktanový benzín a vyšší, ale už není uvedeno kolik oktanů je max. přípustné. Nechci tankovat paliva s těma jejich "EURO BIO" přísadama co davaji do klasických 95tek a zasírat tak motor. Trochu vyšší cena Vervy100, mě až tolik netrápí, mám u nich v ramci firemních výhod nějakou množstevní slevu za odběry a jiné bonusy.

Naposledy editováno 14.01.2018 22:55:17

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

26.1.2018 v 10:35 | Nahoru | #1

spalovac píše: Co tam přidávat nějakou FUEL STABILIZER W/ ETHANOL SHEILD ???

http://vpracing.eu/s...anol-sheild/ [/quote]
Podle mě je to pouze hodně předražená směs uhlovodíků s obsahem ETBE a možná isobutylenu. Isobutylen reaguje s etanolem a vytváří se ETBE, ale v tomto případě asi ne , protože tato reakce vyžaduje zvýšit teplotu a katalyzátor a muselo by se toho přidávat stejné množství jako lihu.
Co je ETBE ?
Otázka je, co se přidává do VIF u, píše se polyether . Po delším bádání mám podezření, že vodu na sebe váže polypropylen glykol, což by měl být polymer propylenglykolu , známého ze zmrzliny, kde brání úplnému ztuhnutí. Další je jasně uvedený 2-Methylpropen-Homopolymer, zahušťovadlo .
Pokud se objeví v nádrži voda, způsobí rozklad etanolu na oxid uhličitý a vodík. Oxidací etanolu zase vznikne acetaldehyd (zodpovědný za bolení hlavy při opici)
EDIT: Chemik úplně nejsem, a snad jsem měl v mozku trochu toho acetaldehydu, že jsem napsal takových pitomin, a že když to chci teď opravit (tučné písmo ), nemůžu dohledat zdroj, tak jsem pár tvrzení musel promazat.

Naposledy editováno 26.01.2018 23:53:27

(reakce na) Verva100

26.1.2018 v 14:06 | Nahoru | #2
Beranidlo>
Ty jsi chemik..že
Je vidět, že tomu rozumíš, bohužel, já nerozumím tobě
Nemohl by jsi mě to tak nějak vysvětlit jako blbci ?

Takže problém není jen v tom, ze ten lih "váze" vodu, ale rozkládá se na mnoho dalsich sloucenin ( voda a další sajrajty) , které způsobují problémy?

Naposledy editováno 26.01.2018 14:11:51

(reakce na) Verva100

22.4.2018 v 22:53 | Nahoru | #3
Beranidlo> reaguju na svůj dřívější příspěvek, pro PetraXX
VIF do čehoholiv, i do dvoutaktu. Ale ještě lepší bude benzín, který má místo lihu ETBE, tedy verva nebo maxxmotion. U čtyřtaktu náš benzín jenom v sání a ve válci, zatímco u dvoutaktu kontaminuješ kyselou zvodnatělou agresivní lihosračkou celou klikovou skříň, všechna ložiska a gufera.
Co je tou tajnou přísadou vifu a jiných výrobců stabilizátorů, to ví málokdo, a ten to jen tak neřekne. Princip je ale jasný - líh, kromě toho, že je hydrofilní, je taky hodně reaktivní, oxiduje a reaguje s oxidy kovů. Každá reakce chce samozřejmě svůj čas a ještě lépe zvýšenou teplotu. Takže po odstavení dvoutaktu zkondenzuje líh z paliva v klikové skříni, začne oxidovat, vytvoří se kyselý oxid uhličitý a voda, a když se tomu dá čas, začne hlodat. Aby líh nereagoval, je potřeba nedovolit atomu vodíku na konci molekuly etanolu, aby se odpoutal, anebo je třeba, aby byl nahrazen molekulou stabilizátoru a pak se zase vrátil zpět. Anglicky je to formulované takto:

Generally speaking, the oxidation that occurs happens catalytically. Once a trace amount of a type of decomposition known as radical formation occurs, it's a downhill cascade. Stabilizers act as dead ends for these catalytic cycles. You can look up what exactly a radical is, but generally speaking all you need to know is that it's highly reactive and leads to all sorts of pathways that don't normally happen and leads to sever decomposition. The mechanism, no matter what the stabilizer is roughly the same. The radicals are still there, just occupied in the form of the stabilizer, which doesn't propagate a cascade to further degrade whatever it's in. All sorts of things can trigger the initial degradation; from oxygen, to light, to thermal decay. Stabilizers are used in everything industrially. An example of such stabilizers that's extremely common even in the food we eat is something called BHT, which is also used as a common stabilizer in many solvents.


Česky, i malé množství stabilizátoru, ať je to cokoliv, může zabránit počátečnímu rozkladu (v našem případě lihu), které by časem způsobilo značný rozklad všech látek (v palivovém systému, kovy nevyjímaje).
Někdy se objevuje ve stabilizátorech butoxyethanol, který ovšem nestabilizuje, ale čistí od všemožných nánosů, včetně pryskyřic a asfaltů.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
Držák mobilu [1, 2] Kawasaki Versys 650 Ameral 41 24.3.2024 v 18:10 Radek_S
Připojení navigace Kawasaki Versys 650 Kuba1369 8 14.3.2024 v 10:57 PD5
Nolan n100-5 Kawasaki Versys 650 jandam 26 12.3.2024 v 23:14 Duchodcee
Dodatečné ceny u dealera Kawasaki Versys 650 MartyFox 14 10.3.2024 v 20:21 Ubrus1

TOPlist