paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Hmotnosti (c)endur
Podzimní zamyšlení
Když jsou na trh uvedený nový motorky, tak se obecně nadává, jaký jsou to těžký mrchy a snad jsem tu někde pochytil, že dřív byly 100 koňový a 100 kilový a že byly víc enduro.
Tak by mě zajímalo, co je vlastně ta pravá (c)enduro nebo dokonce dual-sport motorka?
Vycházím z toho, že takové Varadero má 100 kobyl, litrovej dvouvál a cca 265kg pohotovostní. V-strom 1000 má taky 100 kobyl, taky litrovej dvouvál a papírově 214kg suchou a 238kg pohotovostní. Mně na váze ukázal 249kg (padáky, rám kufrů, nářadí pod sedlem).
To KTM 950/990 je jiná. To je prý lehká motorka. Ale jen v internetové diskuzi, protože podle manuálu má 206/208kg suchou takže cca 233kg pohotovostní. Zase + pár kg za rám a nosič kufrů eventuálně šusplech.
Takové 800kila jako f800gs nebo Tiger 800xc jsou na tom taky trochu líp. F800gs začíná na 194kg suché a 217kg pohotovostní a Tiger 800xc má 190kg suchou a 215kg pohotovostní.
Tenere 660 je na tom ještě líp. Ta má 183kg suchou a 208kg pohotovostní!
Ale to už jsme u motorek, který mají 90, resp 85 nebo dokonce 50 kobyl!!
No a když se koukám na etalony jako Africa Twin 750 202kg suché resp 236kg pohotovostní na 60 kobyl, SuperTenere 750 má taky 203/234kg a 68kobyl...

Záleží samozřejmě i na poloze těžiště, takže
R1200GS 2013 má těžiště 736mm za a 292mm nad osou předního kola (jsem vyčetl z nějakého pdf)
CRF1000L má těžiště 856mm za a 185mm nad osou předního kola (jsem vydedukoval v obrázku, kde je těžiště vyznačené)

Naposledy editováno 28.11.2017 14:08:54

1 reakcí na tento příspěvek Hmotnosti (c)endur

1.12.2017 v 08:58 | Nahoru | #1
Požadavek na nižší hmotnost jde proti požadavku na komfortní jízdu (odpružené vs. neodpružené hmoty, menší citlivost na náklad). Proto jsou mastodonti tak pohodlni na rozbitých cestách - nedrncají tolik. I to je jedním z důvodů, proč kila navíc mají pozitivní vliv při běžném cestování a jejich redukce vyvolá nárok na lepší tlumiče.
Stačí se nebát, na polňačce rozjet takové Varadero nad 80 a i přes jeho primitivní odpružení je konfort jízdy jako po D1.

(reakce na) Hmotnosti (c)endur

1.12.2017 v 11:30 | Nahoru | #2
vilemx> To ví každý,kdo si to odzkoušel.A pak je na každém,na kterou stranu síly se dá Jestli si budou natřásat ale stroj pod kontrolou,nebo se pohupovat a ale se svaly zatnutými
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Které cestní enduro by jste vybrali [1, 2, 3, 4] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 800 GS, BMW F 700 GS, H... MCMedium 108 6.6.2024 v 11:37 Kubák
Cesta kostí, Stará Kolymská trasa d... Triumph Tiger 800 XC ZdendaZB 27 4.6.2024 v 22:47 ZdendaZB
Sever + Pobaltí BMW F 800 GS SVT 1 31.5.2024 v 12:10 Blueskye
F 800 GS - 2024 [1, 2, 3, 4] BMW F 800 GS 1705ol 99 25.5.2024 v 22:52 TomasNBK
Poradite vyfuk a kde www BMW F 800 GS Tomas737 5 25.5.2024 v 08:43 ja1


TOPlist