paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Hmotnosti (c)endur
Podzimní zamyšlení
Když jsou na trh uvedený nový motorky, tak se obecně nadává, jaký jsou to těžký mrchy a snad jsem tu někde pochytil, že dřív byly 100 koňový a 100 kilový a že byly víc enduro.
Tak by mě zajímalo, co je vlastně ta pravá (c)enduro nebo dokonce dual-sport motorka?
Vycházím z toho, že takové Varadero má 100 kobyl, litrovej dvouvál a cca 265kg pohotovostní. V-strom 1000 má taky 100 kobyl, taky litrovej dvouvál a papírově 214kg suchou a 238kg pohotovostní. Mně na váze ukázal 249kg (padáky, rám kufrů, nářadí pod sedlem).
To KTM 950/990 je jiná. To je prý lehká motorka. Ale jen v internetové diskuzi, protože podle manuálu má 206/208kg suchou takže cca 233kg pohotovostní. Zase + pár kg za rám a nosič kufrů eventuálně šusplech.
Takové 800kila jako f800gs nebo Tiger 800xc jsou na tom taky trochu líp. F800gs začíná na 194kg suché a 217kg pohotovostní a Tiger 800xc má 190kg suchou a 215kg pohotovostní.
Tenere 660 je na tom ještě líp. Ta má 183kg suchou a 208kg pohotovostní!
Ale to už jsme u motorek, který mají 90, resp 85 nebo dokonce 50 kobyl!!
No a když se koukám na etalony jako Africa Twin 750 202kg suché resp 236kg pohotovostní na 60 kobyl, SuperTenere 750 má taky 203/234kg a 68kobyl...

Záleží samozřejmě i na poloze těžiště, takže
R1200GS 2013 má těžiště 736mm za a 292mm nad osou předního kola (jsem vyčetl z nějakého pdf)
CRF1000L má těžiště 856mm za a 185mm nad osou předního kola (jsem vydedukoval v obrázku, kde je těžiště vyznačené)

Naposledy editováno 28.11.2017 14:08:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

30.11.2017 v 09:47 | Nahoru | #1
puffybodie> hmmm, ale nikde tam nevidím, že by s tím jezdil v "terénu". Z pohledu obyčejného Rusa (i z mého) prostě jen jede po silnici, kde chybí asfalt a je mokro . Vzhledem k tomu, že v bahně i písku jede krokem "na lachtana", tak je evidentní, že hmotnost na nezpevněném povrchu opravdu hraje roli. Jak psal TomášK, každý prostě máme jiné měřítko, co je terén a jak má vypadat jízda v terénu - jet krokem a šourat obě špičky po zemi rozhodně ne.

Naposledy editováno 30.11.2017 09:51:59

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

30.11.2017 v 09:57 | Nahoru | #2
vilemx> Ale to co je tam je to co jezdi 99% takovych stroju. Na poradny teren si lidi berou uplne jine stroje s hmotnosti hluboko pod 200kg. Nejde mit v rozumne cene stroj do 120kg, se 100 konmi a zaroven tak pohodlny jako Multistrada, GSA, AT a dalsi. Mozna se to nekomu povede jako ten clanek 2 dny zpatky o silnicnim dvoutaktu do 100kg, ale taky je cena uplne jinde.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Které cestní enduro by jste vybrali [1, 2, 3, 4] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 800 GS, BMW F 700 GS, H... MCMedium 108 6.6.2024 v 11:37 Kubák
Cesta kostí, Stará Kolymská trasa d... Triumph Tiger 800 XC ZdendaZB 27 4.6.2024 v 22:47 ZdendaZB
Sever + Pobaltí BMW F 800 GS SVT 1 31.5.2024 v 12:10 Blueskye
F 800 GS - 2024 [1, 2, 3, 4] BMW F 800 GS 1705ol 99 25.5.2024 v 22:52 TomasNBK
Poradite vyfuk a kde www BMW F 800 GS Tomas737 5 25.5.2024 v 08:43 ja1


TOPlist