U KTM to máš trochu jednodušší v tom, že jsou k dispozici Adventure a Adventure R. R s 21/18 koly je samozřejmě lepší v terénu, zejména díky o řád lepšímu podvozku. Advík bez R s 19/17 dramaticky výrazně lepší na asfaltu, jednak kvůli menším kolům, za druhé kvůli lepšímu podvozku, za třetí díky mnohem lepšímu výběru silničních či univerzálních pneumatik.
A to samozřejmě nemluvím o motoru, protože rozdíl 50 koní je obrovský a oproti Africe to je raketoplán.
Taktéž výbava je u KTM dramaticky jinde. KTM je moderní motorka, kdežto Afrika je taková sázka na jistotu s nezbytnými funkcemi. Což samozřejmě pro mnoho lidí může být vnímáno jako výhoda. Těch pár let co se KTM ADV 1190 prodává (prodávala) prokázalo, že pokud jsou s něčím u KTM problémy, tak rozhodně nejsou na straně moderních technologií, ale spíše na mechanické straně. Tady bych určitě dopručil KTM a výhoda jednoduchosti Afriky se trochu ztrácí. Už jenom proto, že Hondě se také trable na mechanické straně nevyhýbají.
A jak píše Animals, 80/20 je většinou jen přání uživatelů, než realita. Ta se většinou pohybuje na úrovni 98/2%
Pokud zcela vážně míníš 80/20, potom jediná rozumná volba je KTM Adventure R 1090
Pokud 95/5, potom KTM 1090 Adventure (bez R) na litých kolech. Litých kol se neboj. Něco jsem odlítal na KTM 1050 na liťácích a v terénu vydrží docela hodně.
Pokud moc nevíš co chceš, kup si Afriku. Poskytně ti všechno, všechno reltivně dobře, ale nic extra dobře.
Co se týče emocí, tak Stelvio to nikdy nebude. Ta zpětná vazba k řidiči je u obou motorek už vzhledem ke koncepci motoru výrazně nižší. I tak ke mě z těch dvou víc promluvila KTM. Čiší z ní víc mechanická surovost, menší uhlazenost a chvílema dost příjemný chraplák z výfuku. Afrika je dost uhlazená, méně vibruje a není z ní cítit agresivita, jako z KTM. Na dlouhých cestách to může být zase výhoda - motorka tě tolik psychicky neunaví.
Naposledy editováno 01.11.2017 08:36:12
1 reakcí na tento příspěvek 1190 Adventure vs Afrika Twin , emocie vs spolahlivost?
1 reakcí na tento příspěvek 1190 Adventure vs Afrika Twin , emocie vs spolahlivost?
mi ten výkon jednoducho chýbal. Neviem si teraz predstaviť z 1190 presadnuť na Africu.
Treba ale počítať s trošku menej komfortným posedom na KTM, pre "usedených"jazdcov.
Sedí sa viac na motorke ako na supermote, mne to velmi sedí, lebo vždy som mal
primárnu motorku terénnu v garáži. Podvozok je brutálny , s tou motorkou si jazdec robí
čo chce . Aj vo dvojici sa dá jazdiť neskutočná palba.
S tými percentami je to presne ako píše Seikos 98on/2%off
Naposledy editováno 02.11.2017 19:54:16
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vybíjení baterie KTM 1190 Adventure [1, 2] KTM 1190 Adventure | tomas21 | 37 | 7.5.2024 v 09:26 assassin |
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... | KubaLC8 | 67 | 7.5.2024 v 09:24 KubaLC8 |
Hledá se parťák - Gruzie 4 až 5 týd... KTM 1190 Adventure | Kruháč | 24 | 24.4.2024 v 16:36 kunabmw |
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 44 | 16.4.2024 v 07:49 Koudy01 |
Driblování řídítek KTM 1190 Adventure | Fichtloš | 23 | 21.3.2024 v 12:23 Guzo |