globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nutné servisní úkony při koupi Varadera
27.7.2017 v 19:36
Ahoj kluci.

Po několika letech (děti už začínají být samostatnější) bychom se chtěli s manželkou vrátit k motorkám a začít cestovat. Dříve ježděno na GSX 600, Africa Twin a CBR Fireblide. Nyní hledáme cestovní enduro na polykání delších cest po Evropě. Jsem rozhodnut pro Varadero r.v. 2005 - 2007 (víc finance nedovolují). U těchto motorek v daném ročníku musím počítat s reálným nájezdem tak cca 60 000km. Otázka na Vás zní- S jakými servisními úkony mám počítat tak, aby nam motorka bezproblémově sloužila a kolik si mám orientačně odložit na opravu?

Napadají mě tyto úkony:
- rozvody
- repase tlumičů
- repase uložení zadní vydlice???

Myslím si, správně, že 60 000 km je pro motor Varadera úplně v pohodě?

Poradíte?

Díky. Ondra

Nutné servisní úkony při koupi Varadera

27.7.2017 v 20:23 | Nahoru | #1
Uplně v pohodě, všechny ukony jako u všech moto. Největší investice ty rozvody, jinak všechno klasika spotřebák a pokud je někde vůle tak vyměnit

Nutné servisní úkony při koupi Varadera

27.7.2017 v 20:54 | Nahoru | #2
Proč v 60000 km dělat rozvody ?

Nutné servisní úkony při koupi Varadera

27.7.2017 v 21:43 | Nahoru | #3
Mám na svém varanovi 40000km a krom desek a oleje s filtrem nic neřeším. Ono asi záleží jak kdo a kde jezdí. Viděl jsem taky varana ve stavu kastrofa sama. Jinak je to držák na dlouhé cesty-i když kapku těžší

Naposledy editováno 27.07.2017 21:44:20

Nutné servisní úkony při koupi Varadera

28.7.2017 v 09:43 | Nahoru | #4
Mozna ani tak ne rozvody, jako napinaky rozvodu, preventivne.

1 reakcí na tento příspěvek Nutné servisní úkony při koupi Varadera

28.7.2017 v 10:12 | Nahoru | #5
Díky za reakce.

Co ten repas tlumičů a uložení kyvky??.
Vzhledem k tomu, že nemám porovnání s novým stavem, tak těžko budu posuzovat jejich stav..

To je to Varadero skutečně takový držák, že 60 000km není žádná zásadní porce kilometrů?

Ondra

Nutné servisní úkony při koupi Varadera

28.7.2017 v 10:39 | Nahoru | #6
Pro tento motor 60tis. km je nic... Jednoznačně vyměnit napínáky rozvodových řetězů (+- 3500;-Kč), zbytek dle potřeby - není vůle - neřeším. Samozřejmě, že to můžeš celé preventivně rozebrat a pohrát si s tím...

(reakce na) Nutné servisní úkony při koupi Varadera

28.7.2017 v 11:42 | Nahoru | #7
Ondramorava> Kilometrů se neboj, nikde není psáno že motorka po 60000km je na šrot. Stejně jsou všechny tyhle motorky stočený.

Nutné servisní úkony při koupi Varadera

28.7.2017 v 14:09 | Nahoru | #8
Varadero jsem měl, ročník 2003 takže přidám pár postřehů. Těm kilometrům okolo 60000 bych moc nevěřil, spíš tak o třícet víc (2007), ale budiž. Jinak na mém Varanovi při realistikém odhadu nájezdu dost přes sto tisic byly rozvody naprosto OK. Jak už napsáno výše, je vhodné vyměnit napínáky řetězu. U vyšších kilometrových nájezdů to chce hlídat hladinu oleje - ne že by Varani nějak moc brali olej, ale nějaká spotřeba tam bude (třeba 1 deci na 1000 km)
Je ale jedna věc, na kterou Varani trochu trpí a tím je podvozek. Po tomhle nájezdu už bude mít své nejlepší za sebou, pokud se neměnil/nerepasoval zadní tlumič, bude brzy na odchodu. Takže jsi si odpověděl správně - pomýšlet na rapase tlumičů, možná tvrdší pružina předpětí. Zadní vidlice je, pokud mne paměť neklame uložena v bloku motoru, vůle ložisek se dá docela snadno zjistit, ale tady bych problém asi nečekal.

1 reakcí na tento příspěvek Nutné servisní úkony při koupi Varadera

9.8.2017 v 11:04 | Nahoru | #9
Zdárec, mám Varadero 2004 najeto 65.000 km - kupoval jsem to od prvního majitele který ji kupoval tady v ČR novou. Udělal jsem si výpis z Cebie a i podle toho ty kilometry seděli. V tomhle nájezdu bych taky určitě vyměnil ložiska v kolech, mě teď začíná odcházet přední tak udělám rovnou obě kola. Rozhodně si nech taky udělat synchronizaci karbeců (SD01) nebo "starter valve" (SD02) a obvykle bývají i vypálená těsnění na výf. svodech, hlavně zadní válce na to hodně trpí. Loni jsem taky nechával měnit ložisko v krku řízení, které mi bylo vyměněno z kuličkového které tam bylo z továrny, za válečkové. Jinak je to držák, nic podstatného jsem na tom nikdy neměnil, jen spotřební věci jako filtry, svíčky (vždy iridiové), destičky (doporučuji vždy Nissin). A taky doporučuji jezdit s VIFem v benzínu, který eliminuje škody způsobené biosložkou, případně brát premiové benzíny které ji neobsahují. Zrovna kámoš z Hornetem si nechával seřizovat podtlaky a pořád se jim to nedařilo dát dohromady, tak rozhodili karburátory a všechny zalepené od biosložky z benzínu. Ventilovou vůli jsem nechával kontrolovat, tam se obvykle když se používá kvalitní olej a mění se včas tak není třeba mít strach že by se muselo doseřizovat podložkama, které jsou docela drahé. Asi bych vyměnil i chladicí kapalinu. Ale já jsem v tomhle takovej šťoural a vždy potřebuju mít vše ťip-ťop Hodně štěstí a ať slouží.

(reakce na) Nutné servisní úkony při koupi Varadera

11.8.2017 v 16:14 | Nahoru | #10

Fiko píše: Ventilovou vůli jsem nechával kontrolovat, tam se obvykle když se používá kvalitní olej a mění se včas tak není třeba mít strach že by se muselo doseřizovat podložkama, které jsou docela drahé. .


By mě zajímalo, jaký vliv má kvalitní olej a jeho včasná výměna na ventilové vůle?

Nutné servisní úkony při koupi Varadera

16.8.2017 v 15:18 | Nahoru | #11
Díky všem za reakce.

Ondra
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Je 50000 tkm pro varadero moc? [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, Honda FJS 600 Silver Wing Rocco10000 38 24.3.2024 v 18:29 karlos-transalp
Seřízení klapek sání Honda XL 1000V Varadero mkl33 6 15.3.2024 v 23:48 Fiko
Nefunkční tachometr Honda XL 1000V Varadero kanar1970 8 7.3.2024 v 06:04 vilemx
LED Žárovky H4 Honda XL 1000V Varadero JadaH 13 2.3.2024 v 07:15 mibor
Honda Varadero XL 1000 V rv2003 v n... Honda XL 1000V Varadero mkl33 15 11.2.2024 v 21:32 Zdeník204


TOPlist