globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Příčina pádu
10.7.2017 v 23:09
Na nedělní vyjíždce jsem v první levotočivý vracečce na silnici č. 11 od Červené Vody do Jablonného n. O. položil motorku. Seběhlo se to celkem rychle, a nevím, co se vlastně stalo. Nějak jsem neblbnul, dělal jsem vše jako obvykle, za apexem začal přidávat plyn, měl tam trojku, hlásič náklonu škrtnul, pak škrtla motorka - Najednou se válím po zemi, motorka jede do pangejtu, zadní kolo dál od silnice (motorka natočená předem do směru). Díky padákům škody minimální - zrcátko, kosmetika, a prodřený gatě, ty mrzí nejvíc. Silnice suchá bez oleje. Vzadu Roadsmart I DOT 13, jetější, vpředu Qualifier 14, relativně nová, gumy zahřátý po předchozích 30km, tlaky OK. Dokážou zkušení borci, co už se párkrát váleli, poznat z indicií, zda klouzlo přední či zadní kolo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu

11.7.2017 v 23:25 | Nahoru | #31

selkie píše: Sonicek> já právě Sportsmarty měl...na gixeru. Hodně lidí říkalo, že nájezd super, etc..a já byl po pěti na značkách a po sedmi na drátech

Rosso II ještě horší, tak byly dráty po pěti

..tak nevím, co koupit



D212 ... ti zmiznou jeste driv

Naposledy editováno 11.07.2017 23:26:48

(reakce na) Příčina pádu

11.7.2017 v 23:36 | Nahoru | #32
Jarda89> Úplně přesně napsané,já pokaždé zadek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu

12.7.2017 v 06:54 | Nahoru | #33

Veverčák píše: D212 ... ti zmiznou jeste driv



Mě předek D212 vydržel stejně jak sportsmart 2, řekl bych že se na nich nedělal ani taková ploška (směs endurance).

zadek šel do prcny brzo, ale třeba SC jdou 2x tolik.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu

12.7.2017 v 08:16 | Nahoru | #34

Sonicek píše: Mě předek D212 vydržel stejně jak sportsmart 2, řekl bych že se na nich nedělal ani taková ploška (směs endurance).

zadek šel do prcny brzo, ale třeba SC jdou 2x tolik.



Pokud to byla endurance smes, nebyla to 212, ale gp racer. A endurance vpředu nejezdi snad vůbec nikdo, i Mko se prezouva spis preventivne.

(reakce na) Příčina pádu

12.7.2017 v 10:28 | Nahoru | #35

Veverčák píše: Pokud to byla endurance smes, nebyla to 212, ale gp racer. A endurance vpředu nejezdi snad vůbec nikdo, i Mko se prezouva spis preventivne.

Hele je to možny, přesné označení neznám. Jinak gumu jsem měl do provozu, takže asi tak

(reakce na) Příčina pádu

12.7.2017 v 11:07 | Nahoru | #36

i3ii píše: Tak to uzavřeme, asi už mám dost podnětů.
Původní dotaz zněl zda se dá nějak poznat, jestli klouzlo přední nebo zadní kolo, názory se různí, z dostupných údajů (a názorů) se to zřejmě nedá jednoznačně určit.
Že jsem si ustlal vlastní vinou nezpochybňuji. Nakonec, v těchto situacích je to vždy chyba jezdce, motorka je technicky ok. Udělal jsem to tedy z mladické nerozvážnosti, neb jsem kokot, jak mi tady jemně naznačil jeden pán.
Video si bohužel do každé zatáčky nestavím, a jezdím sám. Na otáčkoměr jsem se nedíval, stejně tak na ne své pazoury, čuměl jsem ven ze zatáčky.
Když se to shrne, novější guma neuškodí, je třeba zaměřit se na techniku jízdy, případně uvolnit místo na slunci někomu jinému.

Díky všem.



hezky napsáno,
prostě člověk je tvor omylný chybu může udělat každý.

dost často se stává,že tady tazatel dostane jinou odpověď,než čekal a nebo se mu nelíbí a začne kolem sebe kopat......pak jsou všichni kokoti , jen on je ten dobrý,co zas nic nemohl.

(reakce na) Příčina pádu

12.7.2017 v 11:46 | Nahoru | #37
ramlik> Ne, na hlavu ještě ne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu

12.7.2017 v 12:22 | Nahoru | #38

Jarda89 píše: Nedokazu pochopit, jak muze nekdo nepoznat, jestli padnul pres predek nebo pres zadek.... To snad citis v riditkach, ze ti ujel predek a prdeli, ze zadek, ne? Parkrat uz jsem spadnul a pres ktery kolo to bylo mi bylo jasny driv, nez jsem se dotknul zeme.



Tak pokud tohle nechápeš, asi moc najeto nemáš.
Poznat, které kolo pustilo dřív, není vždy snadné a velmi často lidé moc netuší.

1 reakcí na tento příspěvek Příčina pádu

12.7.2017 v 12:48 | Nahoru | #39
Nemáš náhodou centrální stojan?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu

12.7.2017 v 12:50 | Nahoru | #40

Kousek píše: Nemáš náhodou centrální stojan?



Na ER6 asi ne, ale je pravda, že tuto možnost tady nikdo nezmínil, ale pokud nejsou stupačky sklapovací, mohlo to nadlehčit zadek. Ale pokud by se tam dělalo přepáčko, asi budou stupačky i o dost výš, takže to celkově beru jako velmi nepravděpodobné.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu

12.7.2017 v 13:00 | Nahoru | #41

Mr.Dreamer píše: Na ER6 asi ne, ale je pravda, že tuto možnost tady nikdo nezmínil, ale pokud nejsou stupačky sklapovací, mohlo to nadlehčit zadek. Ale pokud by se tam dělalo přepáčko, asi budou stupačky i o dost výš, takže to celkově beru jako velmi nepravděpodobné.



Central sem už viděl na ledasčem a nejenom se standardnima hlasičema misto prodlouženeho, ale i dokonce bez nich.

(reakce na) Příčina pádu

12.7.2017 v 13:06 | Nahoru | #42

Kousek píše: Central sem už viděl na ledasčem a nejenom se standardnima hlasičema misto prodlouženeho, ale i dokonce bez nich.



Na ER6F máš ale dost nízko u země plasty, máš pod motorem výfuk a katalyzátor, tam narvat centrál taková práce, že by už bylo snazší zaplatit si šoféra, který za tebou bude jezdit s připravenými stojany .

1 reakcí na tento příspěvek Příčina pádu

12.7.2017 v 14:52 | Nahoru | #43
Kdepak centrál, nebo přepáčko, vše je originál z výroby. Stupačky sklapovací, hlásiče standard.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu

12.7.2017 v 14:54 | Nahoru | #44
i3ii> jenom me napadlo..levotociva zatacka....nemazals sis pred jizdou retez?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu

12.7.2017 v 15:56 | Nahoru | #45
Jarrinn> Pochopil jsem to dobře, že by mu jako ukáplo pod gumu? Od řetězu....? Nebo to nalítalo na gumu? Ptám se proto že v současném výběru maziva mě to přijde divny....

(reakce na) Příčina pádu

12.7.2017 v 16:04 | Nahoru | #46
Gahan37> no ja jen z vlastni zkusenosti.....radsi to ani nebudu moc rozepisovat
ale ano, myslel jsem to tak, ze se pri mazani mohlo dostat mazivo na gumu. (...ja uz to prave videl )

Naposledy editováno 12.07.2017 16:09:29

Příčina pádu

12.7.2017 v 16:10 | Nahoru | #47
Jestli jsem to pochopil dobře tak se ti to stalo na ER6 a k tomu ti řeknu uplně jednoduchou věc z vlastní zkušenosti, kombinace této motorky a "blbé" gumy způsobuje že se s tím dá jezdit jak na motardu a to ustřelování zadku pak někdy dokáže i dost překvapit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu

12.7.2017 v 17:23 | Nahoru | #48

Jarrinn píše: i3ii> jenom me napadlo..levotociva zatacka....nemazals sis pred jizdou retez?



Pokud to mažeš něčím normálním a chvilku po namazáním několikrát projedeš hadrem, tak se ti tohle nestane.

(reakce na) Příčina pádu

12.7.2017 v 17:50 | Nahoru | #49
Mr.Dreamer> prave ze to mazu necim nenormalnim (co dela hodne bordel), ale i normalni umi udelat bordel (pokud si toho nevsimnes) a 30km neni zas takova vzdalenost. Ale varime z vody. Autor nereagoval, takze asi nemazal.

Příčina pádu

12.7.2017 v 18:08 | Nahoru | #50
To víte chlapci, nemažete, klepe to....
Nemazal. Mažu po jízdě, když je třeba. Navíc Bel-Rayem, což je ukrutně lepivý svinstvo.

Příčina pádu

12.7.2017 v 18:08 | Nahoru | #51
byste viděli jak borec na 20let starý vráně a s turistickejma dunlopkama starejma jak metuzalém a tvrdejma jak psí suchary a koupený jetý od poláka z vozejku na srazu, jak si dával drom v Mostě, jiskry lítaly ze stupaček v každý zatáčce a neklouzlo to nikdy. Někdy to prostě uchčije, ani nevíš jak, a mužeš mít ty nej hi tech lepivky. Takovejch už bylo, co se vyválely a nevěděli jak. Stačí se kouknout pořádně na ten povrch, pomalu v každý zatáčce je rozsypanej štěrk nebo uchcaná nafta z plný nádrže traktoru atd.

Příčina pádu

12.7.2017 v 22:33 | Nahoru | #52
Příčinou pádu jsou jen málokdy pneumatiky většinou lidský faktor

Příčina pádu

12.7.2017 v 23:16 | Nahoru | #53
Kdybys chtěl gumu co opravdu drží, tak se ozvi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu

12.7.2017 v 23:22 | Nahoru | #54

Mr.Dreamer píše: Tak pokud tohle nechápeš, asi moc najeto nemáš.
Poznat, které kolo pustilo dřív, není vždy snadné a velmi často lidé moc netuší.


Mě to trvalo asi 70 pádů než jsem se to naučil poznávat

(reakce na) Příčina pádu

12.7.2017 v 23:33 | Nahoru | #55

maspe píše: Mě to trvalo asi 70 pádů než jsem se to naučil poznávat



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu

13.7.2017 v 07:44 | Nahoru | #56

ramlik píše: Ujel ti zadek, Roadsmart 1 je na hlásiči už těžce na hraně adheze( Q1 na tom není o moc lépe).
...tak jsi ušetřil za gumy! Nebo co tě vede k pořízení takových "výběhových" modelů?Pokud běžně škrtáš, zaslouží si ta motka lepší gumu.
Kdyby ti ujel předek, byly by škody nejspíš trochu větší.Jak se zapíchne do pangejtu přední kolo, většinou už neodjedeš.



Tohle je taky poselství pro příští generace...
Kdes přišel na tu hranu adheze? A co má co úhel náklonu společnýho se silou na gumě?
Je zajímavý že já měl 3x Roadsmarty na Monstru a odjel jsem s nima blbnutí na Korsice, nepocítil jsem, že by mě limitovaly.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu

13.7.2017 v 11:58 | Nahoru | #57

t_freedom píše: Tohle je taky poselství pro příští generace...
Kdes přišel na tu hranu adheze? A co má co úhel náklonu společnýho se silou na gumě?
Je zajímavý že já měl 3x Roadsmarty na Monstru a odjel jsem s nima blbnutí na Korsice, nepocítil jsem, že by mě limitovaly.



U gum obecně platí, že za dobrých podmínek, tedy čistého, zahřátého a nerozmláceného asfaltu, funguje každá velmi dobře a hlavní co získáš investicí do lepší gumy je právě chování za zhoršených podmínek, nebo lepší odezva.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu

13.7.2017 v 17:52 | Nahoru | #58
Mr.Dreamer> mě vždycky fascinuje jak je guma, co byla před např.4rokama na špici brána jako výběhová slupka. ... A na fóru ti kdekdo poradí, že prostě jen nový gumy.
Mě osobně tedy M7RR přijde na to že je to dost moderní guma dost divná... A zatím jsem na silnici neměl asi lepší sport gumu než je RossoCorsa (která je už taky stará šlupka)
A většina sport touring gum mi na ježdění stačí... Včetně zatracované RoadSmart I.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu

13.7.2017 v 18:37 | Nahoru | #59
t_freedom> přesně tak, Q1 svého času, na špici testů, dnes trvdá šlupka. Ta pneu vylezla v době, když už litry měly kolem 180 koní a nikde se nedočteš, že by majitele těchto motorek v tom období zabíjela, nájezd na mém VTR SP a později jsem ji koupil i na 954ku a oproti Sportsmartu, S20, které jsem jako nové sady na 954 obouval a všechny v zánovním stavu i na okruhu vyzkoušel byl +/- stejný, tzn. 4000km se zbytkovým vzorkem cca 1mm. Na SP mi klouzla na zadku, ale při jízdě ve dvou a klidným tempu (dodnes taky nevím proč), v solo režimu jsem tahal kolena po zemi a nikdy žádnej problém. Ona stačí fakt někde projet něakým sajrajtem, kterýho si nemusíš ani všimnout a za pár zatáček ležíš a nechápeš proč. To je karma víš

E: poslední dvě sady co jezdím, bylo Angel GT a teď ST a ikdyž je pneu v pařáku a zatáčkovité trati opravdu rozpálená, má furt takovou tu tvrdost a lepí až fakt při okruhové jízdě, jinak se mi ji podařilo trošku rozžvejkat až na Harmanci a to jsem tam až tak neletěl, možná drsnost asfaltu? Ono je to asi jako cokoli o hlavě, věř a tvá víra tě vyléčí

Naposledy editováno 13.07.2017 18:43:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu

13.7.2017 v 19:18 | Nahoru | #60
..Roko..>... Mám na zadku už 3. ST a je to super kompromis. Na silnici úplně vpohodě
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Meranie paliva Kawasaki ER 6F Kawasaki ER 6F mmv38 11 15.12.2023 v 16:52 Anti
Kawasaki ER6f 2011 ladeny vyfuk Kawasaki ER 6F Dodorr 3 28.8.2023 v 00:13 Fazer800
Majitelky Kawasaki ER6f - SEM! [1, 2] Kawasaki ER 6F Oilman 33 27.8.2023 v 23:55 Fazer800
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Chladicí kapalina Kawasaki ER 6N, Kawasaki ER 6F, Kawasaki Versys-X 300 Dumb 5 18.3.2023 v 07:59 jardad


TOPlist