2 reakcí na tento příspěvek Dobíjení Jawa 350 - 638, 639, 640
Tato tema je stariseho datumu ale novu a velmi podobnu zakladat nechcem.
Kupil som si jawu 350 639 a mam trosku problem s dobijanim.
Mam pravdepodobne odpaleny usmernovac napetia a tiez rozpinacie rele. Cele to jawacke riesenie s regulatorom, usmernovacom a rele na ziarovku sa mi nepaci. Je to podla mna debilno urobene.
Mam aj ine motorky a tam je iba regulator. Ten sa stara o nabijanie aj udrzovanie staleho napetia v sustave
Napadla ma jedna vec.
Naco riesit opravu stereho usmernovaca, ked mam doma novy regulator z BMW F650?
Da sa jednoducho vymenit stary usmernovac za usmernovac noveho typu?
Je to vlastne moderny typ usmernovaca respektive reglera dobijania - elektronika zaliata ciernym epoxidom v hlinikovom rebrovanom chladici.
Velice podobny pouziva VAPE
Takze teraz potrebujem vasu pomoc.
Z toho BMW reglera ide 6 kablov.
3 zlte kable tie maju ist priamo na XYZ alternator.
2 kable- cerveny a zeleny- cerveny predpokladam ze na + baterie a zeleny netusim kam. V scheme BMW ide do dalsich vypinacov a spotrebicov...
Zostava este 1 zemniaci kabel na kostru.
Ked si pozrem schemu jawa 350, tak tam su tiez 3 kable ma XYZ, 1 cerveny na + baterie a 1 bledy na minus, respektive na kostru.
Moja otazka - kam zapojit zeleny kabel z BMW reglera?
Ja by som to urobil tak, ze cerveny na +. v cervenom bude tak 13-14,5 V na dobijanie. Zeleny je podla mna zregulovany na 12V. Takze kam s nim?
Prikladam schemy pre obe motorky:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení Jawa 350 - 638, 639, 640
Já jsem ta schemata tedy moc nestudoval, ale musíš si dát pozor na jednu věc... Jawka s původním altíkem, tedy Magneton musí mít regulátor pro alternátory s cizím buzením... ovšem to se dnes již málo používá. Regulace pak spočívá v tom, že reguluješ velikost magnetického pole v rotoru (tedy "jak moc magnetuje rotor"), což se pak projeví ve výstupním proudu alternátoru.
Všeobecně se však už hodně let používají alternátory s permanentními magnety, kde uvedené magnetické pole je "furt stejné", generované permanentními magnety. Alternátor pak generuje nějaký proud, který je regulován tak, že přebytečná energie se prostě "vytopí" na zatěžovacím odporu (proto tak pečlivě žebrovaný regulátor).
Vysvětlení je hodně laické, nicméně není možné zaměnit regulátor pro alternátory s cizím buzením a s buzením permantními magnety už z principu.
Navíc regulátor i s usměrňovačem přímo pro Jawy s tímto altíkem nabízí jako produkt "vše v jednom" VAPE a to za nějakých 650 kaček... to nemá smysl bastlit.
Howgh!
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 | Jirka-Tajsn | 3 | 23.2.2024 v 09:17 Eddie83 |
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 | radys02 | 37 | 24.9.2023 v 18:22 krizak66 |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |