Bohužel jsem neprošel na STK, respektive mám ji na měsíc. Závady tam byly dvě a to nepodsvícení SPZ a nesvícení obrysovek. Problém je, že obojí je na motorce asi normální :) Mám postarší (1990) Hondu VFR 750. Koukal jsem na to i s tím technikem a opravdu je ten kus plastu nad SPZ bez okénka a také se nezdá, že by v předním světle bylo místo na obrysovku. Už jsem si sehnal zadní díl, kde je nad SPZ okénko a tam to tedy svítit bude. Problém je ta obrysovka. Spodní část předního světla je hladká a také zezadu se nezdá býti další místo na žárovku. Když otočím klíčkem, tak se rovnou rozsvítí potkávačky a ty lze přepnout na dálkové. V minulosti s tím nikdo na STK problém neměl :(
Otázka je, co teď s tím? Když tam nějak protáhnu 12V žárovku a nechám ji tam volně ležet na tu STK, tak to také nemůže projít, ne? I když tohle mi tedy poradil ten technik ;) Nebo je tam ta obrysovka jen nějak schovaná a pomocí jakéhosi zaklínadla je možné ji rozzářit? Nikdy jsem to neřešil a koukám, co se o té motorce třeba ještě nedozvím :)
Díky za radu.
2 reakcí na tento příspěvek Obrysovky na STK
kerut píše: koukni do metodiky je tam jasne psany zer obrysova svetla mohou byt sloucena s jinym reflektorem.. tj pokud se na klicek rozsviti potkavaci, zadni obrys(cervena) a osvetleni RZ tak je technik debil a stezuj si na nej..
A neni to mysleno tak, ze zarovka obrysovek muze byt v jednom reflektoru s potkavackama?
1 reakcí na tento příspěvek Obrysovky na STK
1 reakcí na tento příspěvek Obrysovky na STK
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrysovky na STK
kerut píše: koukni do metodiky je tam jasne psany zer obrysova svetla mohou byt sloucena s jinym reflektorem.. tj pokud se na klicek rozsviti potkavaci, zadni obrys(cervena) a osvetleni RZ tak je technik debil a stezuj si na nej..
Nesmysl.
SMĚRNICE EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY 2009/67/ES - ze dne 13. července 2009 píše:
5.3 Samostatnými světlomety/svítilnami
se rozumějí světlomety/svítilny mající samostatné svítící plochy, zdroje světla a pouzdra světlometu/svítilny.
5.4 Skupinovými světlomety/svítilnami
se rozumějí světlomety/svítilny mající samostatné svítící plochy a zdroje světla, avšak společné pouzdro světlometu/svítilny.
5.5 Sdruženými světlomety/svítilnami
se rozumějí světlomety/svítilny mající samostatné svítící plochy, avšak společný zdroj světla a společné pouzdro světlometu/svítilny.
5.6 Sloučenými světlomety/svítilnami
se rozumějí zařízení mající samostatné zdroje světla nebo jediný zdroj světla působící různými způsoby (např. odlišnosti optické, mechanické nebo elektrické), zcela nebo částečně společné svítící plochy a společné pouzdro světlometu/
-----------
5.7 Dálkovým světlometem
se rozumí světlomet užívaný pro osvětlování vozovky na velkou vzdálenost před vozidlem.
5.8 Potkávacím světlometem
se rozumí světlomet užívaný pro osvětlení vozovky před vozidlem, aniž by nepatřičně oslňoval nebo obtěžoval řidiče přijíždějící z opačného směru nebo jiné uživatele vozovky.
5.9 Směrovou svítilnou
se rozumí svítilna sloužící k upozornění ostatních uživatelů vozovky, že řidič zamýšlí změnit směr vlevo nebo vpravo.
5.10 Brzdovou svítilnou
se rozumí svítilna upozorňující ostatní uživatele vozovky za vozidlem, že jeho řidič uvádí do činnosti provozní brzdu.
5.11 Přední obrysovou svítilnou
se rozumí svítilna užívaná k označení přítomnosti vozidla při pohledu zpředu.
5.12 Zadní obrysovou svítilnou
se rozumí svítilna užívaná k označování přítomnosti vozidla při pohledu zezadu.
-----------
PŘÍLOHA IV POŽADAVKY NA DVOUKOLOVÉ MOTOCYKLY
6.2 Potkávací světlomety
6.2.6
Může být skupinový s dálkovým světlometem a jinými světlomety/předními svítilnami.
6.2.7
Nesmí být sdružený s žádným jiným světlometem/svítilnou.
6.2.8
Může být sloučený s dálkovým světlometem a jinými světlomety/předními svítilnami.
6.2.10
Kontrolka zapojení obvodu: nepovinná.
Zelené neblikající kontrolní světlo.
-----------
6.5 Přední obrysové svítilny
6.5.5
Orientace: směrem dopředu.
6.5.6
Mohou být skupinové s kterýmkoliv předním světlometem/svítilnou.
6.5.7
Mohou být sloučené s kterýmkoliv předním světlometem/svítilnou.
6.5.9
Kontrolka zapojení obvodu: povinná.
Neblikající zelené kontrolní světlo; tato kontrolka se nepožaduje, pokud je možno rozsvítit nebo zhasnout osvětlení panelu přístrojů jen společně s obrysovou svítilnou.
E: Twister> jo a sorac za mystifikaci, mas recht.. ty dve zarovky v jednom reflektoru jsou stejne jako jedna spolecna zarovka v jednom reflektoru "slouceny" ...
"sdruzeny" je to opacne jedna zarovka ale svitici vice ruznejma smerama (napada me typycky asi jen obrysovka na strese kamionu - jedna zarovka co sviti dopredu pres bily sklicko, a soucasne i dozadu pres cerveny..)
Naposledy editováno 11.06.2017 13:07:45
1 reakcí na tento příspěvek Obrysovky na STK
mito7 píše: Nebo přes pulsní regulátor "nažhavit" vlákno tlumeného světla.
jj, i tak nejak.. nicmene prakticky neni (pokud vim) nikde dany jakou intenzitou ma ta parkovacka svitit, jsou dany jen uhly a uhly ze kterych ma byt videt potkavacka logicky splnuje,.. japonsky verze tohle co vim mivaj, otoci se klickem a sviti, a bylo by i nelogicky aby svitili dve zarovky najednou - kdyz na "low beam" tam pokud spravne chapu ani nema prepinac..
Rogusu> ja bych mu rekl: sviti = spolnuje funkci parkovacky (byt viden) i potkavacky (videt) zaroven.. splnuje pozadavky = rozsviti se na otoceni klickem takze ani kontrolka neni nutna, a rovnou takticky pridej, ze jim navrhovane vrtani do paraboly je naopak navadeni k poruseni predpisu (tak jasne vrtame leckdo do lecceho docela bezne, ale spravne by se proste do svetel a dalsich celku zasahovat nemelo )
+ zaroven si hned nasyp popel na halvu za tu RZ,.. pac tam je to celkem jasny, ...skoro si i rikam jastli to "cire okenko" kterym zarovka zadni obrysovky sviti i dolu na SPZ jen nekdo neprelepil nebo nepretrel,.. protoze tam je to docela divny, osvetleni RZ ma fakt vsechno...
1 reakcí na tento příspěvek Obrysovky na STK
BTW kdyz uz jsme u toho "poevropstovani" - pak taky sehnat novou spinacku na riditko, ktera bude mit vic prepinacu nez Hi/Lo,.. sehnat relatko potkavacek,.. a prehazet elektriku,...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrysovky na STK
kerut píše: BTW kdyz uz jsme u toho "poevropstovani" - pak taky sehnat novou spinacku na riditko, ktera bude mit vic prepinacu nez Hi/Lo,.. sehnat relatko potkavacek,.. a prehazet elektriku,...
To není nutné, motorka klidně může mít dál jen Hi/Lo přepínač, pokud po zapnutí klíčku automaticky svítí obrysovka + Hi/Lo => standatdní věc u EU homo motorkek od roku cca 2000. Zajímavé je, že fůra lidí, co s motorkou cestuje někam "dál" nebo lítá po lese, tak vůbec neřeší nemožnost u novějších motorek úplně vypnout světla. Potom se díví, že na ně domorodci koukají jako na ufony, když se u nich často nesvítí ani v noci, natož v poledne.
Naposledy editováno 14.06.2017 09:06:02
vilemx píše: ... Zajímavé je, že fůra lidí, co s motorkou cestuje někam "dál" nebo lítá po lese, tak vůbec neřeší nemožnost u novějších motorek úplně vypnout světla. Potom se díví, že na ně domorodci koukají jako na ufony, když se u nich často nesvítí ani v noci, natož v poledne.
Jenže při vypnutí světel (na své to mám připraveno spíš pro dobíjení při častém startování v terénu) pak zase výrazně víc hřeje regulátor ..takže ideální by byl vypínač na řidítkách jak to měli starší modely - mimo město svítit a v městech neprovokovat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrysovky na STK
to same s tim navadenimaby nekam "vytahl zarovicku" z nejakeho napajeni - tak pokud pujdem do dusledku primarniho ucelu STK, tak technik by mel prece naopak dbat na to aby bylo vozidlo v puvodnim stavu, resp. prip. upravy neovlivnovali tech. zpusobilost... tohle je proste ten divnej aparat, mistama fakt totalne postavenej na hlavu - lidove receno sprosta a uplne bezucelna buzerace a nutno i dodat ze ac jsou to neuveritelni curaci (ted myslim poslance, senatory, vladu - vetsinou misto aby delali svoji praci tak se vzajemne urazej, bojujou vo koryta, atd.. ) tak ty zakony ve svem zneni vetsinou na spoustu takovych veci i mysli, viz vise.. to jen ten urednik/technik si je vyklada po svem aby se citil dulezitejsi, a to je nejvetsi tragedie..
BTW tak jasny, moto na litani po lese by zadny svetlo mit nemela, natoz prekazejici blinkry, a uz vubec ne tu cedulku s pismenkama vzadu, o tom zadna
kerut píše: vilemx> nj, ale pak (dve soucasne svitici zarovky v jedny parabole) to uz uplne ztraci smysl, nejen z pohledu zakona, ale uz i z pohledu logiky
VFR 800 VTEC r. v. 2005 to takhle má (alespoň moje). Když jsem s tim byl poprvé na technický, tak se technik snažil pohledem do rozsvícené paraboly zjistit, jestli tam ta malá žárovička svítí...
...jinak ta obrysovka z pohledu logiky je tam proto, aby když ti rupne potkávačka (největší nebezpečí je tady u aut, protože leckdo hned nerozezná, že mu svítí jen jedna potkávačka), tak v případě zhasnutí strany blíž ke středu vozovky, je ke karambolu z protisměru blízko ...umím si představit souhru náhod i u motorky, kdy tě díky tomu smete auto z protisměru, než se stačíš uklidit někam do pole (může člověka v tom zmatku hned nenapadnout rozsvítit dálkový), takže takový dvojí jištění v jednom světle může mít svůj důvod
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 | PetrZephyr | 6 | 25.7.2023 v 16:18 Gahan37 |
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 | PetrZephyr | 3 | 2.7.2023 v 18:22 PetrZephyr |
Držáky spolujezdce Honda VFR 750 | Lech | 12 | 27.4.2023 v 16:33 Gahan37 |
VFR 750 F-jaký rok výroby Honda VFR 750 | Mates_Rider | 10 | 26.1.2023 v 13:44 bocusvfr |
Honda VFR750F RC36 Honda VFR 750 | Honda_VFR | 14 | 26.1.2022 v 12:10 Slávek-TDM |