Protože jsem tím už 3x prošel, tak si dovolím "poházet pár perel" v podobě svých postřehů a třeba tím někomu pomůžu.
Předně se dá do začátku sehnat jetá motorka s dobrou cenou, kupujte od prvního majitele, bazary nedoporučuji.
Určitě bych vycházel z toho, zda jsem začátečník nebo už mám něco za sebou.
Začátečník by neměl jít do supersportu, měl by volit lehčí motorku - nejlépe naháče do objemu 600. Tato volba přináší dobrou ovladatelnost a ztěžuje šílenosti, které jsou pro supersport charakteristické. Samozřejmě vadí vítr a to se dá částečně ošetřit štítem. Je určitě dobré začínat v pomalejším stylu. Dnešní 4 válce s objemem 600 mají 100 koní a to není zrovna málo. Vůbec není špatná volbou Kawasaki jako 2 válec s dobrým zátahem od spodu, 65 koní s malou váhou jsou zážitkem. Jistě řada lidí namítne, že naháč je street - městská záležitost. To považuji za hloupost, vyšší plexi to řeší a není to tak líné, jak chopper.
Druhým kritériem je zaměření, co vás baví a proč vlastně motorku chcete. Osobně neuznávám kravál kolem komínu a ježdění odnikud nikam, které svádí k machrování v podobě otevřených laufů a jízdě po zadním kole. Pokud ale jste takového zaměření, tak naháč je opět dobrou volbou. Pokud chcete cestovat, tak bych zvažoval, zda a co je možné na motorku navěsit. Určitě bych stál o plexi, boční kufry včetně kufru horního. Volba "správného" naháče vám to umožní. Pozor ale - ne u všech naháčů se to dá snadno vyřešit.
Pokud zvolíte supersport, byť s obsahem do 600, tak dopředu vzdáváte cestování a je to o těch jízdách kolem komína. Zavazadla v podobě provizorních a promáčejících se taškách, ohlých zádech a nevyhovujícím sedlu = nepohodlí.
Pokud volíte klid a pohodu, tak chopper a tady už hned od začátku si dovolím doporučit větší obsah než 600. Téměř vše pod 600 je líné a zklame vás to, pohoda začíná od 50 koní výše. Vyjímkou jsou Vulcany od Kawasaki a to i starší ročníky. I na chopperech se dá cestovat a samozřejmě se dají i pro cestování příjemně vybavit. Pohodlí do 100 km/hod, velmi pěkný krouťák již do 5 tis. otáček a minimální řazení, mohou být cestovním zážitkem.
Úmyslně neřeším kardan, řetěz a jednotlivé značky. Kardan do 600 je spíše raritou. Každá značka má naháče s tím rozdílem, že je trochu problém s dalším cestovním dovybavením.
Pokud se v první volbě netrefíte, tak vás to zklame, vyhodíte peníze protože budete chtít rychle motorku vyměnit = vyhozené peníze.
... OM
Naposledy editováno 20.02.2008 21:03:20
2 reakcí na tento příspěvek Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !
"někdo má rád vdolky, jiný zase holky"
Neblázněte, já přece nikomu nic nevnucuji, pouze ohajuji a vysvětluji sůj názor. Vzhledem k tomu, že jsem už několikrát vybíral motorku a věděl jsem, co asi od ní chci, tak jsem měl možnost toho dost vyzkoušet. Mé pocity - dojmy nejsou pocity profesionála, který se v tom vyzná. Ale chci tady upozornit, že když čtete testy stejných motorek, které dělali různí testovací jezdci, tak se obvykle neshodnou.
Takže mé pocity pravděpodobně budou odpovídat normálnímu - rozuměj běžnému kupci začátečníkovi a proto také mohou být pro někouho užitečné. Domnívám se. že více jak 90% lidí tady na motorce jezdí, ale nejde o nich říci, že by to uměli (to se pozná v krizových situacích).
Takže pokuste se do fóra dát své zkušenosti a představy o tom, jaká motorka do začátku by byla dobrá a proč. Zaměřte se na věkovou hranici 30-ti let a bez předchozích zkušeností. Přestaňte obhajovat své motorky protože málokdo přizná, že si měl koupit radši něco jiného.
... OM
A když mně bylo 15-20 tak tady stejně byla možnost jen toho Simálu,MZ nebo J350 takže proti současným motorkám(i těm tebou prosazovaným cesťákům)rozdíl úplně ve všem.
A teď si představ,že bych si pro začátek koupil teda to Er6n,pak třeba za dva roky cestovní enduro(jak píšeš),pak zase něco jinýho a cca.ve 40 bych podle tebe"dospěl"na toho supersporta.
Já si to spíš myslím naopak a je to i vidět na silnici.Čím člověk stárne a"moudří"tak pak leze ze supersportů na ty cesťáky a ani já se jim v 40,....bránit nebudu,ale dokud mně ty záda slouží tak to nechám tak jak to je.
Ale tvůj názor ti neberu a rozhodně to nemyslím jako že bych tady prosazoval nějakou značku nebo třídu.Prostě co člověk,to názor.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !
Druhým kritériem je zaměření, co vás baví a proč vlastně motorku chcete. Osobně neuznávám kravál kolem komínu a ježdění odnikud nikam, které svádí k machrování v podobě otevřených laufů a jízdě po zadním kole. Pokud ale jste takového zaměření, tak naháč je opět dobrou volbou. Pokud chcete cestovat, tak bych zvažoval, zda a co je možné na motorku navěsit. Určitě bych stál o plexi, boční kufry včetně kufru horního. Volba "správného" naháče vám to umožní. Pozor ale - ne u všech naháčů se to dá snadno vyřešit.
Pokud zvolíte supersport, byť s obsahem do 600, tak dopředu vzdáváte cestování a je to o těch jízdách kolem komína. Zavazadla v podobě provizorních a promáčejících se taškách, ohlých zádech a nevyhovujícím sedlu = nepohodlí.
jinak ano... nekdo rad holky, jiny zase vdolky...