globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !
 
20.2.2008 v 20:59
Domnívám se, že volba motorky může mnohé zklamat. Proto je nutné velmi pečlivě vážit své rozhodnutí při výběru motorky.
Protože jsem tím už 3x prošel, tak si dovolím "poházet pár perel" v podobě svých postřehů a třeba tím někomu pomůžu.

Předně se dá do začátku sehnat jetá motorka s dobrou cenou, kupujte od prvního majitele, bazary nedoporučuji.

Určitě bych vycházel z toho, zda jsem začátečník nebo už mám něco za sebou.
Začátečník by neměl jít do supersportu, měl by volit lehčí motorku - nejlépe naháče do objemu 600. Tato volba přináší dobrou ovladatelnost a ztěžuje šílenosti, které jsou pro supersport charakteristické. Samozřejmě vadí vítr a to se dá částečně ošetřit štítem. Je určitě dobré začínat v pomalejším stylu. Dnešní 4 válce s objemem 600 mají 100 koní a to není zrovna málo. Vůbec není špatná volbou Kawasaki jako 2 válec s dobrým zátahem od spodu, 65 koní s malou váhou jsou zážitkem. Jistě řada lidí namítne, že naháč je street - městská záležitost. To považuji za hloupost, vyšší plexi to řeší a není to tak líné, jak chopper.

Druhým kritériem je zaměření, co vás baví a proč vlastně motorku chcete. Osobně neuznávám kravál kolem komínu a ježdění odnikud nikam, které svádí k machrování v podobě otevřených laufů a jízdě po zadním kole. Pokud ale jste takového zaměření, tak naháč je opět dobrou volbou. Pokud chcete cestovat, tak bych zvažoval, zda a co je možné na motorku navěsit. Určitě bych stál o plexi, boční kufry včetně kufru horního. Volba "správného" naháče vám to umožní. Pozor ale - ne u všech naháčů se to dá snadno vyřešit.

Pokud zvolíte supersport, byť s obsahem do 600, tak dopředu vzdáváte cestování a je to o těch jízdách kolem komína. Zavazadla v podobě provizorních a promáčejících se taškách, ohlých zádech a nevyhovujícím sedlu = nepohodlí.

Pokud volíte klid a pohodu, tak chopper a tady už hned od začátku si dovolím doporučit větší obsah než 600. Téměř vše pod 600 je líné a zklame vás to, pohoda začíná od 50 koní výše. Vyjímkou jsou Vulcany od Kawasaki a to i starší ročníky. I na chopperech se dá cestovat a samozřejmě se dají i pro cestování příjemně vybavit. Pohodlí do 100 km/hod, velmi pěkný krouťák již do 5 tis. otáček a minimální řazení, mohou být cestovním zážitkem.

Úmyslně neřeším kardan, řetěz a jednotlivé značky. Kardan do 600 je spíše raritou. Každá značka má naháče s tím rozdílem, že je trochu problém s dalším cestovním dovybavením.

Pokud se v první volbě netrefíte, tak vás to zklame, vyhodíte peníze protože budete chtít rychle motorku vyměnit = vyhozené peníze.

... OM

Naposledy editováno 20.02.2008 21:03:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

21.2.2008 v 13:33 | Nahoru | #1
OldMan> ja si nemyslim ze by tu bylo nejak moc lidi, co si koupili jinou motorku nez chteli )) co to je za blabol taky nechapu co ma spolecneho vyber motorky s umenim jezdit... znam chlapika, co jezdi jen cruisery a chopery... ale kdyz mu dam do ruky svoji motku, tak na ni vycaruje nadhernou svici... jinak nahace bych si asi nekoupil, protoze se mi to proste nelibi... je mi uplne fuk, jestli se na tom dobre cestuje nebo ne... jinak souhlasim s tim ze zacatecnik by mel zvolit neco slabsiho... je ale fuk, jestli enduro nebo nahace 2V.... proste neco mene divokeho... a rikat o choprech ze jsou liny nevim nevim.. taky sem mel moznost toho hodne vyzkouset... takovej zatah jako ma treba Intr 1500... ten by mohl silu rozdavat... v podstate nesouhlasim s timhle...

Druhým kritériem je zaměření, co vás baví a proč vlastně motorku chcete. Osobně neuznávám kravál kolem komínu a ježdění odnikud nikam, které svádí k machrování v podobě otevřených laufů a jízdě po zadním kole. Pokud ale jste takového zaměření, tak naháč je opět dobrou volbou. Pokud chcete cestovat, tak bych zvažoval, zda a co je možné na motorku navěsit. Určitě bych stál o plexi, boční kufry včetně kufru horního. Volba "správného" naháče vám to umožní. Pozor ale - ne u všech naháčů se to dá snadno vyřešit.

Pokud zvolíte supersport, byť s obsahem do 600, tak dopředu vzdáváte cestování a je to o těch jízdách kolem komína. Zavazadla v podobě provizorních a promáčejících se taškách, ohlých zádech a nevyhovujícím sedlu = nepohodlí.


jinak ano... nekdo rad holky, jiny zase vdolky...

(reakce na) Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

21.2.2008 v 16:54 | Nahoru | #2
CubaFZR>

1500? Myslím ale, že zátah je něco jiného než rychlost. Pokud máš na mysli akceleraci = krouťák, potom můžeš mít pravdu (opět záleží s čím to srovnáváš). Zcela jistě jsi přehlédnul, že jsem psal o chopperu do objemu 600, tady trvám na svém a opakuji, že chopper v tomto obsahu je líný ve srovnání s čímkoli, co má objem 600 ve dvou nebo ve čtyřech válcích a není to chopper nebo cruiser. Už vidím, kolik lidí vlastnící tyto choppery tady vyletí. Zase tedy upozorním, že se bavím o lenosti a ne o tom, že tyto motorky nemají své kouzlo pro majitele.

Zpět k obsahu 1500 a cruiser (to obvykle chopper už není). Je to o stabilitě těchto strojů při vyšších rychlostech (o podvozcích), brzdách ... . Je vůbec možné se tady na toto téma bavit? Vychází mně, že ne = vzdávám to a jdu se bavit s rádiem. To, jak se zdá, více naslouchá.

... OM
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist