bbg_listopad_2





Téma: Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!
Zduřte draci! Potřeboval bych pomoc (radu) mám problém se svojí ČZ 180 /487. 4
Neustále mi odchází svíčky N15C i (N14C). Projevuje se to tak, že po cca 50 km mi motor nechce jít už tak ochotně do vysokých otáček a nakonec chce jezdit jen v nižších a nesnese rychlé přidání na plno, to pak začne cukavě přidávat. Když pak potřebuji předjet auto tzn. Rychle podřadím a dám plnej plyn tak motor se jakoby zahltí prostě zdechne a musím úplně ubrat plyn a motor se zase chytne a pak musím přidávat jen pomalu a pomalu akcelerovat přičemž již neudrží plynule nejvyšší otáčky a jde do nich jen pomalu(někdy trhaně), takže kopce jsou pak velký problém. Svíčka není ulitá ani černá, spíše cihlová, motorka s ní ale chytá bezchybně. Vyměním ji a po cca 50 až cca 100 km a opět to samé odchází postupně, svíčka ale neodejde úplně dalo by se na ni najet asi i 500km ale s těmi problémy to nejde.Ještě co mě napadá je že má horší studené rozjezdy(i když nechám motor před jízdou chvíli zahřát) abych se odlepil z křižovatky musím dát plnej plyn, ale nedosáhnu s rychlostí plný plyn(dusí se) ale to je asi normální, jestli při tom ta svíčka neodchází. Opatření co jsem udělal:Nová 8V indučka, nový kondík, nový palivový filt +vzduchový filtr, nový vn kabel, nová fajfka, nová baterka. Nespočetněkrát vyčištěn a profoukán čistý karburátor, nová jehla, nové šoupátko. Předstih seřízen několikrát hodinkama na setiny výfuk i koleno několikrát vyčištěn po zajetí hlava i píst očištěn od karbonu. Karburátor je tam origo 2836, trysky v karburátoru původní, podle dokumentace správné. Napadá mne už jen vadný karburátor (ale opticky je jako nový, nevychozený). Hned po té co jsem ji koupil se dělalo GO je 6500km po GO a dělá to stále. Prosím o radu už nevím co s tím, klidně dojedu k vám na kontrolu. Svíčky kupuju v balení po deseti a vozím je v kufru. Prosím tedy o pomoc. Finanční odměna samozřejmostí(ať už bude aktivní, či pasivní). Zatím díky za přečtení. 
Rossi 

Naposledy editováno 12.03.2017 21:30:13
Předchozí
1 2 3
Následující

Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

Skvělá odpověď, děkuji! 12.3.2017 v 22:27 | Nahoru | #1
Přiznám se, že se na to moc necítím ti něco radit když to čtu( odměnu bych nechtěl, ale je mi tě líto tak píšu co mě napadá). Napadá mě máš změřeno kolik ti to nabíjí? Můj názor je, že je to v elektrice.

Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

Skvělá odpověď, děkuji! 12.3.2017 v 22:33 | Nahoru | #2
Jo a určitě bych zkusil dát, úplně jinou svíčku.

1 reakcí na tento příspěvek Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

Skvělá odpověď, děkuji! 12.3.2017 v 22:45 | Nahoru | #3
V čezetách nejsem žádnej znalec, odměnu nechci, ale pár týdnů zpět tu nějakej klučina řešil, že mu kroska žere svíčky, pomohla mu, pokud si pamatuju teplejší svíčka a někdo další tam psal, že podobnej problém vyřešil tim, že tam praskl svíčku určenou pro auta a od tý doby klid, tak můžeš zkusit

Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

Skvělá odpověď, děkuji! 12.3.2017 v 22:49 | Nahoru | #4
kuceraz: k tomu se přikláním. Ty svíčky při té ceně 30,-Kč kus budou nic moc, dal bych tam něco lepšího

Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

Skvělá odpověď, děkuji! 12.3.2017 v 23:57 | Nahoru | #5
měl jsem čízu 250. Jestli to dělá hned odnový svíčky tak bych to v ní nehledal. Neutíká ti to po ohřátí pod hlavou nebo někde z karteru? Nepřidírají se kroužky? Zméř kompresi za tepla.

Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

Skvělá odpověď, děkuji! 13.3.2017 v 00:42 | Nahoru | #6
Já bych nebyl úplně proti názoru, že bude špatná směs v různé poloze šoupátka/jehly. Hladina v plovákovce je v pořádku? Vzduchový filtr v pořádku? Nějaké netěsnosti v sacím systému? Benzin z nádrže dotéká dost? Případně nedokonale průchozí výfuky...?
Mám podobnou zkušenost, ale bohužel to bylo na čtyřtaktu, takže to asi nepomůže, ale napsat to můžu: problém byl podobný - při prudším přidání plynu se to začalo dusit, barva svíčky ok. Vyřešilo to důkladné seřízení karburátoru, vyladění různých netěsností přírub a naolejování vzduch. filtru. Ale jak říkám, u 2T to může být jinak.

Naposledy editováno 13.03.2017 00:44:22

Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

Skvělá odpověď, děkuji! 13.3.2017 v 00:46 | Nahoru | #7
Tohle je trochu oříšek, nelze se sázet, ale asi bych se podíval, jak je na tom dynamo, respektive rotor dynama. Nebylo by zcela od věci ho zkusit změřit, pokud možno úplně celé, tedy včetně statoru. Nemyslím si toitž, že by to bylo ve svíčce, spíš to vypadá na to, že se dynamo, respektive rotor ohřeje a začne zlobit. Ale je to pochopitelně jen doměnka, leč za pokus to stojí.

Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

Skvělá odpověď, děkuji! 13.3.2017 v 00:54 | Nahoru | #8
je to sice už 35 let ale já tu 250 měl stokrát rogebranou do šroubu a vyváděl jsem s ní podobný psí kusy jako se svou současnou moto. Jezdilo to ale na skoro jakoukoli svíčku i pilovanou, rovnanou klleštěma a podobně. Zkusil ych pújčit karbec z něčeho jinýho a pak pátrat dál. Ale sundat válec není snad tolik práce tak bych tam kouknul (u mý to šlo i normálně v rámu)

1 reakcí na tento příspěvek Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

Skvělá odpověď, děkuji! 13.3.2017 v 06:14 | Nahoru | #9
Jiný typ svíčky. Podobné vlastnosti mi to dělalo s stenýma Briskama na mojem Céčku, vždycky po pár desítkách km to nedrželo volnoběh a nový start vyšel max s novou (chladnou) svíčkou. Ani jinačí teplejší/studenější svíčka od Brisku nepomohla. Při jedné vyjížďce jsem takhle dojel do nějakého skůtr servisu kde mi servisman podaroval svíčku Champion L78C. Použitou, ale funkční. To bylo tak před 5-ti lety a jezdím na ní doteď, dokonce zvládla 12 tisíc kilometrů přes letošní léto (napříč Kanadou, někdy tu bude cestopis, kdyby někdo nevěřil.)

Tyhle Champiionky se ještě dají sehnat, takže zkus je a nebo ekvivalent od NGK, ale tam si číslo nevzpomenu, nemám ji teď nikde u sebe. Rozhodně se moc nevyplatí laborovat s Briskama, když víš že to s nima nejde. U těchto starých mašin je to všechno u každé jinak, každá jede jinak na jiný karburátor, na jinou svíčku, atp.

Za mě si fakt obstarej svíčky stejné specifikace od různých výrobců (Champion, NGK, víc neznám) a zkus jezdit s nima. Určitě to na někteoru z nich pojede lépe. Novodobé Brisky už holt nejsou to co bývaly. I když někdo na ně má štěstí a jeho motorka mu s nima jezdí.

Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

13.3.2017 v 07:50 | Nahoru | #10
Všem díky moc za rady. Vše co zde čtu budu postupně zkoušet a uvidíme. Pokud to bude některá z věcí zde uvedených, tak pisatel dostane odměnu ať chce nebo ne Jinak co se týče dynama, to bylo též měněno jelikož před GO motoru to schytalo tím, že odešlo ložisko klikovky na pravé straně a rotor se hobloval o stator. Po GO najezdil asi 100 km a odešel. Vyměnil jsem jej za jiný použitý. Regulátor dobíjení pracuje podle mne správně. Po měření na baterii dával asi 8,25V poladil jsem jej přihnutím plíšku druhé cívky a nyní dává do baterie při plných otáčkách max 7,20V.Ještě mne napadá že jsem přihnul i plíšek první cívky, ale ta je tuším jen na rozepnutí cívky v určitým momentu po nastartování. Volty teda dobrý, ale Watty(Ampery) nezměřím tak nevím, ale světla a blinkry nevykazují při jízdě málo proudu.

1 reakcí na tento příspěvek Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

13.3.2017 v 08:35 | Nahoru | #11
Zacni svickama, dej tam brisk a uvidis.

(reakce na) Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

13.3.2017 v 08:39 | Nahoru | #12
KubaLC8> Četl jsi to vůbec? Právě že s Briskama mu to odchází.

Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

13.3.2017 v 08:40 | Nahoru | #13
A jooo kua, myslel jsem ze to je NGK

(reakce na) Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

13.3.2017 v 09:30 | Nahoru | #14

milfordoj píše: ... servisman podaroval svíčku Champion L78C


alternativa za tu Champion L78C je napriklad NGK B8HS-10.

Naposledy editováno 14.03.2017 21:24:33

Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

13.3.2017 v 11:13 | Nahoru | #15
No, jak to tak čtu co píšeš že ti motorka dělá, hledal bych chybu ve směsi. Pročisti ten drobný kanálek co jde od volnoběžné trysky do hrdla karburátoru směrem k motoru. Ústí kousek za komínkem jehly za šoupárkovou komorou. Ten dokáže být zdrojem problémů. Jak píšeš že když dáš plnej plyn nebo přidáváš prudčeji, že se ti motor "zahltí" - když ubereš plyn, chytá se a jde líp? Anebo to začne mít takovej "divnej" chod jakoby čtyřtakt? Když na neutrál přidáš plyn a hned ubereš, klesají otáčky rychle do volnoběžných a nebo to trvá delší dobu, čili že klesají pomalu než se na volnoběh dostanou? Sedí ti dobře příruba karbecu na přírubě motoru a máš tam těsnění? Nemáš jednoduše zaprasenej luftfiltr nebo ti něco nepřekáží v cestě luftu do airboxu? Tohle vše dokáže rozházet sněs dokonale a bývají to prkotiny. ( hadr pod sedlem a podobně). Podle toho co píšeš se to zdá na směs. Prohlídni pořádně plovák, jehlovej komínek na víčku karbecu. Teče ti kohoutem dost benálu ? - musí týct fakt silným čůrkem když odděláš hadičku a otevřeš kohout.

Naposledy editováno 13.03.2017 11:17:24

Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

13.3.2017 v 12:54 | Nahoru | #16
Zacpané odvzdušnění nádrže? Pravděpodobně málo benzínu.

Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

13.3.2017 v 12:55 | Nahoru | #17
na brisky to musí fungovat. Pokud ne, je problém jinde.

Jeden dotaz - proč tam máš 8V indukčku, když tam má být 6V? 8V je na fichtla, s magnetoalteránorem, ne na prašivku s bateriovým zápalkem. Začal bych tím tam dát 6V indukčku.

Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

13.3.2017 v 14:46 | Nahoru | #18
Přesně tenhle stroj jsem měl. Měl jsem i na 99% podobný problém. Akorát svíčka mi odešla úplně. Měl jsem vyzkratovaný dynamo a dávalo to větší napětí do cívky. Tím se potom odkouřila svíce.

(reakce na) Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

13.3.2017 v 16:58 | Nahoru | #19
kuceraz> to jsem byl já co mu radil svíčku z auta ale my se líp ze u něj to bude něco jiného v každém případě nejnachylnejsi na uLIvání je NGK

Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

13.3.2017 v 17:13 | Nahoru | #20
špatná komprese. kroužky, píst. odměnu pošli poštou...

1 reakcí na tento příspěvek Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

13.3.2017 v 18:13 | Nahoru | #21
Zkus svicku od firmy Denso. Podle me nejlepsi svicky. :) ;)

(reakce na) Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

13.3.2017 v 18:16 | Nahoru | #22

CoolEK píše: Zkus svicku od firmy Denso. Podle me nejlepsi svicky. :) ;)

a odejde,jako ty ostatní...

Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

13.3.2017 v 18:54 | Nahoru | #23
Jeste sem si vzpomnel ze strejdovi delalo neco podobneho na 634 a bylo to labyrintem v sani

Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

13.3.2017 v 20:11 | Nahoru | #24
Takže přátelé koupil jsem novou odrušenou a jednu neodrušenou fajfku=žádný rozdíl. Koupil jsem svíci bosch eqivalent k brisk n15c, dále svíci Brisk n15yc a Brisk n14c=žádný rozdíl, krom té bosch na tu to jelo nejhůř, laboroval jsem i se směsí=žádný rozdíl. Přijedu domů na malé otáčky a kouknu na přístrojovku a kontrolka od dobíjení svítí zdravou červenou barvou. Jdu měřit rovnou na uhlíky, no tam zdravých 1,27V na volnoběh. Takže dynamo v trusnici. Shodil sem stator i rotor a ve statoru krásně vylešteny 3 "magnety". Zítra odzkouším ložiska jak moc po 6500km sebou házej a podle toho nahodím další dynamo, raději i s novým regulátorem dobíjení a pokračujem v záhadě blair witch. Ovšem pokud nebudou ložiska kaput, pak rovnou GO a pak teprv dynamo.
Je to krása, je to krása je to....
No co už, alespoň se trochu zasmějem. Všechny rady zde odzkouším, ty jsoucí i ty příští
Někam se herdek dobrat musíme!

Naposledy editováno 13.03.2017 21:07:09

Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

13.3.2017 v 21:13 | Nahoru | #25
Asi bych to řešil výměnou celá zap.soustavy za Vape,je to sice 4500kč,ale spolehlivé,když se dá rovnou 12V tak se pak může použít parabola pro halog.žárovku,pokud svítí kontr.dob. tak to zkrátka nedobíjí,motorka pak chcípá jakmile klesnou otáčky,já to řešil novou baterii 11Ah a el.relé dobíjení od AEV,mě třeba motorka jak blbě dobíjela i za jízdy(dob.relé zkrátka blblo),ikdyž kontrolka zhasla tak při zapnutí blinkru cukala podle toho jak běžel blinkr,zatím jsem el.závadu vždy vyřešil a dynamo funguje,ale jakmile odejde dynamo kupuju Vape.
jen dotaz ta svíčka když to začne blbnout je vyměněna a hned to jede dál,nebo vyměníš svíčku a pak to jede třeba druhej den nebo za pár hodin,protože baterka si odpočine a zas to nějaké ty km i při slabém dobíjení ujede,pak klesne napětí a už to nejede,chcípá,dusí.

1 reakcí na tento příspěvek Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

14.3.2017 v 07:18 | Nahoru | #26
Svíčky, jak jsem psal, odchází, protože nemá kompresi. Jestli má oleštěné magnety, odešly mu ložiska na klice, a přes ta ložiska a vytlačená gufera mu to saje falešný vzduch a tím má chudou směs. Dělat, jak píše, vše, co mu tu kdo poradí, má to na rok práce. Já měl vždy motorky na to, abych jezdil, ne ,abych kuchal. Co jsem uměl, to jsem opravil, co ne, tak jsem to dal opravit. Nechápu lidi, co tomu nerozumí a vrtají do toho. Že jim toho stroje není líto?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

14.3.2017 v 07:33 | Nahoru | #27
prackarr> Souhlasím i dle mě je to chudá směs, jen chce najít proč? možností je více.

(reakce na) Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

14.3.2017 v 07:38 | Nahoru | #28

FJRPEPA píše: prackarr> Souhlasím i dle mě je to chudá směs, jen chce najít proč? možností je více.

Každej jouda, co tomu vůbec nerozumí, mu tu radí kraviny a on píše, že bude zkoušet. Pokus- omyl. Kdyby to dal opravit k nějakému profíkovi, tak už jezdí.

Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

14.3.2017 v 19:23 | Nahoru | #29
Já měl takový špek na ČZ 250. Dělalo mi to po chvíli podobné věci, ale jak jsem se dotkl bošáku, jela normálně. Byla to spínačka.

1 reakcí na tento příspěvek Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

14.3.2017 v 19:44 | Nahoru | #30
Takže jsem shodil dynamo i domeček ložiska. Ložisko vypadá jako nové, i klec s nýty. Hejbal sem s čepem vší silou a nic se nehlo ani nerachtalo, takže ložisko cajk. Nahodil jsem další použité, funkční(bohužel již třetí a hlavně poslední) dynamo a co se nestalo po nastartování: Zvuk jako když se roztáčí turbo a hned poté kouř z vnitřku dynama. Tož jsem to hodil na měřák a nastartoval a rychle zdechl, ukázalo to přes 7V, takže dynamo fachčí. Shodil jsem stator a zjistil, že se samozřejmě rotor fest ohobloval o jeden z "magnetů" ve statoru. Zkusil sem rotor více dotáhnout a pak i méně. Vždy sem jej sundal a znovu nasadil. Nic nepomáhá pořád to fest drhne ve stejném místě.Zkusil jsem i rychle vytočit motor kvůli tomu abych na rychlo zjistil jestli už motor půjde do otáček, ale ukázalo, že ne(dynamem to asi nebude, asi zkusím ještě sehnat jiný karbec) Napřed, ale musím vyřešit to dynamo. Zkusil jsem nasadit 2 rotory z nefunkčních dynam a zdálo se mi, že nedrhnou jenže dynamo sněma dávalo max 2,5V takže pešek. Zítra zkusím vzít 2 statory z nefunkčních dynam a dát je s tím drhnoucím rotorem co to udělá.
Funkční rotor drhne z jedné třetiny (asi 8 cm z obvodu) ne po celém obvodu.
Uvidím jestli ještě nebudu řešit obroušení té placky na tom drhnoucím "magnetu" ve funkčním statoru.
Začínám přemýšlet o VAPE. Jen bych si to musel od někoho kdo to už dělal nechat udělat. Také nevím jestli by mi to nějak pomohlo(i VAPE se může potkat jako dynamo) , ale třetí dynamo za 6500km mne nutí přemýšlet i takto.
Všechna kladiva co doma mám sem již raději dal do batohu a zítra je vezu do práce a tam zůstanou, do té doby dokud nebude motorka opravena, nebo dokud se ty kladiva nerozpadnou v prach.
Dochází mi veškeré morální síly.

Naposledy editováno 14.03.2017 21:20:43
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Přepis ČZ 180 ČZ 180/487 Ondrero 4 8.11.2019 v 15:28 kokoška.
ČZ 180/487 blinkry ČZ 180/487 wolferein 2 28.8.2019 v 12:58 LPGSnejk
Jikov 2928 na ČZ 487 ČZ 175/487, ČZ 180/487 Linedem 2 3.6.2019 v 19:32 Linedem
Boční stojan ČZ ČZ 180/487 michal19 16 19.5.2019 v 09:21 CB600
ČZ 180/4874 ČZ 180/487 Jena84 10 11.3.2019 v 20:30 pech.

TOPlist